Spring naar bijdragen

Vrijdag 24 juli 2020


Yvonne

Aanbevolen berichten

Ach, woorden...alleen op wilskracht.

Maar als ik speel met die woorden en ze koppel aan wat voor mij werkt..dan denk ik aan ACT en wat Gijs Janssen beschrijft als..moeten-mogen-willen. Waarbij 'willen' draait om 'waardegerichte beweging'. Wat drijft je, zorgt ervoor dat je ook als het moeilijk wordt de juiste, voor jou werkende 'beweging' blijft maken? Dus vanuit je 'waarde'?  Dan krijgt wilskracht inderdaad een heel andere betekenis.  Gaat het om mijn persoonlijke intrinsieke motivatie, passie, vuur...hoe je het ook noemt.  Die 'waarde' heb ik helder en houdt me bij mijn nu bijna drie jaar geleden genomen besluit.

En nu weer verder met werk...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66 oke, ik ben ook zoekende naar iets om te kijken. Serie/film maak niet uit. Laatst heel de serie Dark op netflix gekeken. K ben benieuwd wat het gaat worden.

@Lonster goed dat je het voortschrijdend inzicht hebt om vooruit  te kijken om situaties onder controle te krijgen. Waarom is de vrees voor september ? Us je vakantie dan ten einde of heeft het te maken met de aanloop naar de herfst  ?

@takeiteasy fijn om je eigen stek naar je eigen smaak en zin te maken. Voelt altijd goed, geniet ervan.

@niks heel mooi dat je je iets moois hebt om je aandacht op te focussen. Geniet van de mooie tijd !

@Jopie Lekker op weg en aan het genieten denk ! 

Mooie dag allen, hou vol, geniet van de kleine dingen en denk aan elkaar !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Lonster:

Wilskracht is als werken met je spieren. Die raken op een gegeven moment vermoeid. Op wilskracht alleen redden verslaafden het veelal niet.

Dat  las ik laatst bij... ? Petra Moes geloof ik.

Op wilskracht alleen niet nee. Maar zonder wilskracht lukt het ook niet.

En zoals hierboven ook al geschreven, het gaat mij meer om "wil" dan "kracht".

28 minuten geleden zei Lonster:

Is dat een echte vraag of een mening?

Er staat een vraagteken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei Sandro:

Hier ook piekperiode in juli. Helaas nog net niet helemaal voorbij (wel bijna).

Zal nadenken je echt helpen? Of is het meer een kwestie van wilskracht?

hier over 2 weken een piek op vakantie gaan...

hier is het vooral nadenken maar ook voorspelbaarheid en veiligheid inlassen en vooral vooraf bespreken.

daarnaast ben ik ook een gezonde dosis wilskracht aan  het ontwikkelen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag 

Ik kreeg net een bericht dat er een pakket voor mij klaarligt in “ons sorteercentrum” = PostNL.

Of ik eerst €6,75 verzendkosten wil betalen , anders kunnen ze het niet afleveren. Ik ben nu in de war. Ik herinner me niet dat ik iets heb besteld en bovendien betaal je toch altijd vezendkosten vooraf, dus al bij je bestelling?

Ik heb geen ondernummer oid, er staat ook niet bij van wie de zending afkomstig is. De site ziet er betrouwbaar uit ( dicht slotje ), maar ja dat heb ik al een keer eerder meegemaakt en toen bleek het toch om fraude te gaan 

Heeft iemand hier ervaring mee of een suggestie?

bewerkt door Jannigje
Aanvulling + verbetering
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Jannigje:

Goedemiddag 

Ik kreeg net een bericht dat er een pakket voor mij klaarligt in “ons sorteercentrum” = PostNL.

Of ik eerst €6,75 verzendkosten wil betalen , anders kunnen ze het niet afleveren. Ik ben nu in de war. Ik herinner me niet dat ik iets heb besteld en bovendien betaal je toch altijd vezendkosten vooraf, dus al bij je bestelling?

Ik heb geen ondernemer oid, er staat ook niet bij van wie de zending afkomstig is. De site ziet er betrouwbaar uit ( dicht slotje ), maar ja dat heb ik al een keer eerder meegemaakt en toen bleek het toch om fraude te gaan 

Heeft iemand hier ervaring mee of een suggestie?

Als ik me niet vergis is dit een manier om jou geld afhandig te maken Jannigje... 
Als je niets besteld hebt.... niets betalen. 
Dit klopt van geen enkele kant... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

opgelicht.avrotros.nl/alerts/artikel/oplichters-sturen-valse-postnl-verzendbevestigingen-om-aan-bankgegevens-te-komen/

 

  •  

    Oplichters sturen valse 'PostNL'-verzendbevestigingen om aan bankgegevens te komen

    • Alert
    • 18-05-2020
    • 14 reacties

 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies, dat dacht ik ook!!!

Ik vind het wel heel verontrustend dat je op een site komt die er echt legitiem uitziet, met dicht slotje en al.
Ik weet dat ik alle bestellingen die ik heb gedaan de laatste maanden binnen heb, maar toch twijfelde ik. Ik snap wel dat mensen hier intrappen.

Dit is de tweede keer in twee maanden, bah!:angry::angry:

Dank jullie wel. Ik had toch even bevestiging nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Fruitvlieg2019:

Je moet proberen dingen te scheiden.

Euh ja meneer. <_<

De werkstress die ik heb/had heeft niet met werklast te maken, het was niet iets waar ik me op voor kon bereiden zoals jij in je bericht omschrijft.

Na de eerste schrik en regeldingen half maart kwam er een gevoel van machteloosheid over me. Geen grip meer hebben op mijn werkzaamheden omdat zo'n beetje alles was veranderd: werkomgeving, werktijden, de dagelijkse routine, de manier van contact maken en vooral de onmogelijkheid van contact maken. En ondertussen bleef de winkel gewoon open en hebben we alle structuren moeten omgooien voor de voortgang en communicatie met klanten. Op een gegeven moment voelde ik dat de stress zich vast hechtte in mijn lichaam. 

Het is een "ja maar ik heb het heel zwaar" verhaal. Dat realiseer ik me. En ik probeer ook de angel eruit te halen. Ik heb er niet voor gekozen om thuis in mijn huiskamer de hele dag naar een scherm te kijken. Zo'n baan wil ik niet. En nu ik gehoord heb dat dit waarschijnlijk tot 1 januari zo door zal gaan, moet ik daar wat op verzinnen. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Jannigje:

Ik word niet vrolijk van Boris en consorten.

Gelukkig heb ik nu wel €256,95 bespaard door 2 oplicht pogingen te weerstaan.  

Dat bericht van post.nl is wel een hele gemene... Je zou toch zo op zo n link drukken en je bankgegevens invullen, door zo'n laag bedrag. Gelukkig had je niks besteld, anders was de neiging om dit wel te doen wat groter denk ik.

Wie bedoel je met Boris?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde opschrijven dat het met de wilskracht vandaag wel snor zit. Maar deze tijd, tussen 16 en 19 uur op vrijdag is de moeilijkste tijd van de week en nu heb ik daar toch wel even last van. Ik ga maar even een stuk lopen (zonder bankpas).

@Cleo66 wat ook een leuke film op Netflix is, is The founder. Dat is gebaseerd op de oprichting van McDonald's. 

Daarna een maaltijdsoep, een verse tomatensoep die ik nog wat opleuk met sjieke paddestoelen en verse basilicum. Geroosterde boterham met pesto erbij. Wat eten jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Free solo ook gezien. Jongste klimt. Dus vandaar. Mooie docu ja. 

We zijn laat vertrokken vandaag. Ik heb nog een hele dag grote stad beleefd. Veel geluk met een super afgeprijsde bomber. Volgens jongste is ie super cool.

Ik heb nieuwe kleren gekocht vanwege die verloren 20 kilo. Gelijk ook maar een nieuwe stijl blijkbaar. Blijk ik opeens hip te zijn....accepteren. ik raak.vanzelf weer 'uit'. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Fruitvlieg2019 Ik vind het soms lastig om te te zeggen of schrijven...'er is nooit een reden om te drinken'.  Euh..dan vind ik mezelf belerend...het is wel wat ik 'lees' in je bericht...en wat voor mij ook uiteindelijk heel helpend is. Wat er ook gebeurt, hoe erg ook...ik zal er mee moeten dealen. Zonder drank. Wat niet betekent dat ik me wel kan voorstellen dat ik/je/men zwicht...maar door m voor mezelf zo scherp te stellen...is het geen optie meer (tot nu toe;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...