Spring naar bijdragen

Vr 21 feb 2020


bumperjim

Aanbevolen berichten

Hoi

Vannacht besloten dat ik morgen iets dappers ga doen. In mijn groep op de hondenclub zijn 2 honden (en hun eigenaars natuurlijk) die niet goed meedoen. Wat we doen is niet geschikt voor hun, de honden vinden er niks aan, de baasjes wel maar ze luisteren voor geen meter naar de coach (ondergetekende dus). Ze gaan voor geen meter vooruit en ik kan er niks mee. Ik word er echt niet goed van en ik heb al allerlei "chicken" oplossingen bedacht maar die lossen het probleem niet op. De groep wordt bovendien te groot en er zijn andere honden die graag mee willen doen en die er wel geschikt voor zijn.

Ik ga ze uit de groep zetten. Gedurfde actie voor een pleaser. Met de andere bestuursleden dan wel. Wedden dat ik dan weer beter slaap. Want ik voel alweer de vluchtreflex bij mezelf "anders kap ik er gewoon helemaal mee" maar dat zou helemaal fout zijn. En dan kappen bepaalde anderen er ook mee. Je kan het niet altijd iedereen naar de zin maken.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderstaand heb ik gisteravond op mijn eigen draadje geschreven, ik zet het nu ook maar hier neer.

Op dit moment heb ik behoefte om te praten.
Ik zit al drie weken thuis met nauwelijks persoonlijk contact, alleen via dit forum.
Gisteren heb ik besloten om een vorm van hulp te zoeken.
Daarbij denk ik aan dagbehandeling (terugvalpreventie) en/of gesprekken met de POH/GGZ van mijn huisarts.
Dat laatste heb ik een aantal jaren geleden ook gedaan.

Daarnaast heb ik gisteren gekeken welke zelfhulpgroepen hier zijn.
Bij de AA ben ik een paar jaar geleden al eens geweest.
Die dag heb ik niet gedronken, tijdens de eerste bijeenkomst was ik nuchter.
Die groep sprak mij niet aan, ik ben daar verder niet meer geweest.
Wel was het een zetje om een aantal maanden geen alcohol te drinken.

Vanavond was er een bijeenkomst van een Buitenveldert groep.
Eerst heb ik gebeld en vervolgens dacht ik: zal ik wel / zal ik niet / zal ik wel / zal ik niet gaan.
Het regent, ik moet nog koken, de groep is gemengd (alle verslavingen).
Uiteindelijk ben ik op de fiets gestapt en door weer en wind daar heen gefietst.

Na een kennismakingsrondje werd mij hun werkwijze duidelijk.
Het was niet de bedoeling om vragen te stellen, et cetera.
Iedereen kan zijn of haar verhaal doen, de rest luistert, meer niet.
Zo werkte die AA groep ook.
Dat is een werkwijze die mij persoonlijk niet aanspreekt.

In ieder geval heb ik deze stap gezet, dat geeft mij wel een goed gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte @Rosee ik hoop dat je de armband terugvindt. De vuilnismensen een stevige beloning geven gaat vast helpen en jouw charmes natuurlijk.

Stom dat de gemeente niet wil helpen, zo jammer dat de dingen niet gezellig menselijk kunnen. Ook stom dat je moeder boos is, ze zou moeten zeggen dat ze je komt bijstaan deze ochtend en dat het niks geeft en: 'gelukkig lig jij niet in de vuilcontainer lieve dochter van me'.

Ik duim voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Ietje:

Straks naar acupunctuur. Zo'n fijne therapeut is dat en hij helpt me altijd zo goed. We praten eerst een half uur en hij legt dan altijd meteen de vinger op de zere plek. Beter dan al die jaren die ik aan psychotherapie heb verspild.

@Ietje, wat doet die acupuncturist verder precies?
Wat is de reden dat je daar heen gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Ietje:

In het kader van assertiviteit heb ik laatst een vriendin aangesproken. Ze reageerde voortdurend kritisch of negatief als ik iets vertelde. Als ik bv enthousiast foto's liet zien van de nieuwe tuin begon ze over de schutting die ze maar een allegaartje vond. Heel deprimerend. Ik reageerde daar nooit op en begon dan over iets anders, maar het zat me ontzettend dwars. Dus heb haar een bericht gestuurd (ze woont in het buitenland) en uitgelegd wat het met me deed. Ze zei dat het niet haar bedoeling was en dat ze erop zou letten. Maar dat ik op mijn beurt wel mn best kon doen om me dingen niet zo erg aan te trekken of overal wat achter te zoeken. Ze legde het dus weer deels bij mij. Ik zei nee, ik heb je uitgelegd wat het met me doet en hoe ik me erbij voel. Als jij vervolgens vindt dat ik overgevoelig reageer dan houdt het op.

Ze heeft het geaccepteerd en het contact gaat nu een stuk beter.

Vind ik heel knap van je!

Ik laat t zulke dingen ook te vaak voor wat ze zijn. Probleem is dat t zich dan gaat opbouwen en je een hekel aan iemand kan krijgen terwijl je hen niet echt de kans geeft er iets aan te veranderen door t daadwerkelijk te zeggen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Cleo66:

Nou @Yana, natuur lijk baal ik ook voor @Rosee. Maar er is ook een andere kant.  Ik heb 17 jaar op een postkantoor gewerkt en had geen sleutel van de brieven bus buiten!!  Met reden . Je wil niet weten hoe vaak en wat mensen daar "per ongeluk " ingooien . Dan had ik onderhand een dagtaak met het openmaken em doorzoeken van de post.  Diegene die écht belangrijk genoeg vonden kwamen om 17.00 uur terug om de lichting af te wachten!!

Ja snap ik. Fijn dat jij kon zeggen dat om 5 uur het probleem opgelost kon worden. Soms droom ik van een ideale wereld :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen     .....

Was even de weg kwijt. Dank @Bor!

Ik herinner me de periode met mijn vader vorig jaar. Hij kon zich niet meer uitdrukken zoals hij wilde. En inderdaad dat checken bij artsen. De spanning òf hij wat zegt en wat dan. Was zeer intensief. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Bor:

Het wemelt hier de laatste tijd van de Jehova"s.
Zonet belt er eentje bij me aan de deur, heb niet open gedaan en toen hij het erf afliep zag hij me zitten achter het glas en ik stak m"n hand op.
Toedeledokie..

Nu denk ik dat is wel heel onbeschoft van mijn denk? Maar ik roep hem ook niet terug hoor, geen zin in.

Nou @Bor, jij komt later niet in de hemel, dat is wel duidelijk nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Bor:

Het wemelt hier de laatste tijd van de Jehova"s.
Zonet belt er eentje bij me aan de deur, heb niet open gedaan en toen hij het erf afliep zag hij me zitten achter het glas en ik stak m"n hand op.
Toedeledokie..

Nu denk ik dat is wel heel onbeschoft van mijn denk? Maar ik roep hem ook niet terug hoor, geen zin in.

Er is een internetshop met deurstickers waarop aangegeven wordt of je wel of geen prijs stelt op geloofsovertuigers, verkopers en/of collectes. Bij mij werkt dat uitstekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb eens collecte gelopen voor de Nierstichting. Sommige mensen openen de deur niet, die zie je door het glas. Sommigen zwaaien. Anderen doen de vitrage opzij en schudden met hun hoofd, of met hun wijsvinger. Weer anderen zouden niet weten waarom ze jou iets zouden moeten geven want... en dan volgt hun eigen misère waar ze veel geld mee kwijt zijn. En anderen geven wel, er werden miljoenen opgehaald.

Vond het wel een interessante ervaring. Het is je eigen recht om de deur al dan niet te openen. Als bij mij iemand voor de deur staat en een enorm verhaal begint af te steken over gehandicapte kinderen die willen sporten, een bedreigde bevolkingsgroep, een nieuw telefoonabonnement of energiebedrijf, onderbreek ik de collectant na de eerste uit het hoofd geleerde volzin en zeg vriendelijk dat ik geen interesse heb en het druk heb, en sluit de deur.

Zo komen we weer terug op het thema van vandaag; assertiviteit. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...