Spring naar bijdragen

Vr 21 feb 2020


bumperjim

Aanbevolen berichten

Uiteraard is er een schuldige.

Zou maar erg zijn moesten ze een kind uit huis plaatsen zonder aanleiding. Die schuld niet erkennen is nefast.

Je bovendien wentelen in hoe zij jouw kwaad hebben gedaan helpt niemand, vooral jezelf niet.

Ze heeft nog steeds kinderen waar ze verantwoordelijk voor is. Stopt dat bij jou van t moment ze uit huis zijn dan? T kind is zeventien.

Of ze al dan niet een belofte hadden moeten maken spreek ik me niet over uit. Als die er al was. Maar laten we stellen van wel is het voorbeeld van haar gedrag tijdens zo een groepsessie ook voor mij een serieuze rode vlag. Laat staan voor hen. En ik veronderstel dat dat nog het topje van de ijsberg is.

Je legt t goed uit maar dat is t dan ook. Ik hoor al jaren t zelfde verhaal. 

De stelling onlangs van 'ze hebben mij de moed ontnomen door weg te nemen waar ik t voor deed' is nog zo een mooie. Begrijpelijk maar totaal onbetrouwbaar in zo een situatie.

Maar goed. T doet mij teveel denken aan de vader van mijn dochter.

Ik kan er allemaal niets aan doen en zij hebben t stukgemaakt. En toch nog lekker doordrinken. Bullshit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi stuk geschreven, Jopie. Iets voor mij om over na te denken: het kind centraal stellen. Laat dat nou precies de reden zijn waarom ik weg gegaan ben uit het reguliere basisonderwijs. Het kind staat daar niet centraal,  de citoscores en de beoordelingen van de inspecteur wél. En dáár worden de plannen op geschreven. 

Bij mijn sollicitatiegesprek voor een baan in het speciaal onderwijs cluster 4 heb ik dit ook aangegeven. Voor mij staat het kind centraal en mocht dat voor die school niet gelden, dan wilde ik daar niet werken. Nu werk ik daar en tot nu toe lijkt het erop dat de kinderen en ik daar boffen: het draait allemaal om het welbevinden van de kinderen, het verwerken van trauma's, het leren omgaan met aandoeningen waarvoor tig afkortingen zijn en ik mag voorál heel veel liefde geven, daar gedijen ze goed op. En oja, we moeten wel cito's afnemen, maar daar wordt geen drukte om gemaakt. 

Na veel negatieve ervaringen rond jeugdzorg van mijn zus ( rond haar zoon), maak ik ze nu ook op professioneel vlak mee. Ik kan er nog niet veel zinnigs over zeggen, behalve dat ik gemerkt heb dat ze zelf ook regelmatig met hun handen in het haar zitten en niet weten wat ze met bepaalde kinderen " aanmoeten" . 

Ik ben benieuwd wat ik verder ga ervaren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rond mijn neefje heeft jeugdzorg heel veel fouten gemaakt, daar ben ik van overtuigd. Ook hij was uit huis geplaatst. Situaties kun je niet met elkaar vergelijken, wel merk ik tijdens het lezen van deze berichten dat ook ik veel boosheid voel naar jeugdzorg toe. Mijn neefje is uiteindelijk overleden aan drugs. 18 jaar. Heeft alles te maken met een verknoeide jeugd, is mishandeld in tehuizen enz. Ik vind het moeilijk om objectief te blijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Bor:

Gossie possie Smar wat zeg je nu allemaal weer? Je zult het goed bedoelen voor mij denk ik maar het klopt niet hoor..echt waar niet.

 

Het viel bij mij gewoon in het verkeerde keelgat. Ik interpreteerde het alsof iemand een ander iemand de les wilde lezen. Voor mij is dat niet helpend, voor jou gelukkig dus wel. Zo is elk mens gelukkig anders.

Ga slapen, nog 3 nachtjes.

No hard feelings naar @lady jane, weet dat ze een heel leuk mens is. Maar het irriteert mij soms zo. Wist niet van jullie verleden dus snap het dan ook weer deels. Maar goed ik kan dat niet weten invullen, wel fijn je toelichting.

En zo blijft het weer vrijdag :D

Tot morgen. Fijne zaterdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in tranen hier
wat een leed voor de kinderen
ook mijn zoon met OTS uit huis gehaald
dingen gezien in instellingen die hij nooit had mogen meemaken
en ook (gelukkig) begeleiders meegemaakt die het kind centraal stelden
en ouderbegeleiders die dat ook deden, in vol respect naar ons, de ouders.
Maar helaas ook de andere kant.
we dronken niet om niets.
Soms is liefde niet genoeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jopie:

 

Als ik @smaragd hier op t juiste moment t juiste zetje geef, zuipt hij.

Dan blijft hij verantwoordelijk voor zijn eerste glas. Maar ik mag kijken naar mijn aandeel. Dat is echt mijn stuk, waar ik dan iets mee moet. Vind ik.

Door zijn verantwoordelijkheid ben ik niet vrijgesproken. 

(bewust even een voorbeeld wat wel eens langskomt hier) 

Dit las ik nog even terug en dat klopt!

Maar toch ook weer niet. Ben veel sterker nu, althans dat denk/weet/hoop ik.

Snap wel jouw voorbeeld.

Waarom zou je uberhaupt iemand dat zetje geven, komt uit mijn verleden, die oudere mannen gaven mij toen een zetje wat nu idd een zetje zou kunnen zijn. Is geen excuus maar is wel zo.

Wel een gemeen voorbeeld, maar ik snap de strekking. Een kind mag nooit verkracht worden. Nee is NEE. En ik mag daardoor ook juist mijn eigen mening hebben en die kan heftig zijn.

Nu echt uitloggen anders is het over een week nog vrijdag.

Jopie, snapte je voorbeeld hoor.

Tot morgen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jopie:

Jij haalt schuld en aandeel door elkaar. 

En oorzaak en aanleiding. 

In het naar jezelf kijken ben je altijd verantwoordelijk voor je eigen gedrag. Wat een ander ook doet. 

Maar.... 

Dat geldt ook voor andere partijen. 

Als ik @smaragd hier op t juiste moment t juiste zetje geef, zuipt hij.

Dan blijft hij verantwoordelijk voor zijn eerste glas. Maar ik mag kijken naar mijn aandeel. Dat is echt mijn stuk, waar ik dan iets mee moet. Vind ik.

Door zijn verantwoordelijkheid ben ik niet vrijgesproken. 

(bewust even een voorbeeld wat wel eens langskomt hier) 

Ik haal niets door elkaar. Jeugdzorg had geen aandeel in haar drinken. Ze kwamen maar pas naar voren toen bleek dat t niet anders kon.

Of zij in een later stadium haar hebben kunnen triggeren? Kan maar is dat een reden om als excuus te gebruiken? Want dat blijf ik lezen. Nog steeds.

Dus laten we vooral blijven roepen hoe slecht instanties zijn en doen alsof we slaaf zijn van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ongeacht het er wel of niet mee eens zijn
of wel of niet "gelijk" hebbend,

Het doet me soms pijn jouw fixatie op Bor te lezen, Fleurtje
juist in een tijd dat je in je eigen proces het zo zwaar hebt
het lijkt me een lastige om mee te dealen
want op de korte termijn leidt het even af van eigen sores
maar uiteindelijk moet jij verder met jezelf en niet met Bor
Ik vergelijk het met mijn eigen gedrag als ik sensatie artikelen lees
online vnl, het is een beetje verslavend, en als ik daarna relativeer dat
ik het zo gek nog niet doe in mijn leven, ben ik wel ook bezig
met de dingen die nog wel aandacht en werk nodig hebben, uit de weg te gaan.
Bewustzijn daarover heeft me nog niet echt verder gebracht in de actie.
En ik heb nu omstandigheden dat dit me niet echt schaadt of beperkt, maar toch.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan er gewoonweg niet van slapen.

En nee ik ga er niet van zuipen, Refu in.

Het vergeten kind, ja dat was ik toen.

En de sterke in dit alles vind ik @fleurtje sorry. Krijg ws de gehele gevestigde orde over mij heen. Maar ze zegt wel de juiste dingen. En is sterk genoeg om dat te doen, power vrouw. 

Ook tranen hier, kan wel zuipen van ellende, kan niet door de refu maar wel tranen, dus niet geheel droog.

Fleurtje is geen meeloper, hou der van.

En het blijft vrijdag.

Ben boos dat ik als voorbeeld werd genomen maar was wel waar. Maar blijf erin hangen. Doet pijn om mij als voorbeeld te nemen.

Morgen neem ik geen refu niet  in meer. Wil mezelf verdoven.

Ga weer slapen proberen. Sorry, moest het uiten anders barst ik uit elkaar. Kan niet tegen de meute tegen 1. Haat dat zo.

We gaan het zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei lady jane:

ongeacht het er wel of niet mee eens zijn
of wel of niet "gelijk" hebbend,

Het doet me soms pijn jouw fixatie op Bor te lezen, Fleurtje
juist in een tijd dat je in je eigen proces het zo zwaar hebt
het lijkt me een lastige om mee te dealen
want op de korte termijn leidt het even af van eigen sores
maar uiteindelijk moet jij verder met jezelf en niet met Bor
Ik vergelijk het met mijn eigen gedrag als ik sensatie artikelen lees
online vnl, het is een beetje verslavend, en als ik daarna relativeer dat
ik het zo gek nog niet doe in mijn leven, ben ik wel ook bezig
met de dingen die nog wel aandacht en werk nodig hebben, uit de weg te gaan.
Bewustzijn daarover heeft me nog niet echt verder gebracht in de actie.
En ik heb nu omstandigheden dat dit me niet echt schaadt of beperkt, maar toch.....

Wel t spijt me dat t je pijn doet jane en of ik al dan niet gefixeerd ben op iets laten we in t midden.

Ik krijg er gewoon t schijt van. Of t verloren energie is? En of ik mijn energie beter spaar voor dingen die belangrijker zijn? Damn right! 

Maar wat ze soms schrijft is als een rood doek voor een stier.

Ik kan t negeren maar ik ben niet zo bedreven.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het gesprek gelezen en lees niets over de meute tegen een @Smaragd?  Je moet niet tussen de regels door gaan lezen om voor jezelf een excuus te vinden om de refusal niet in te nemen. Je bent zo goed opgang. Ga slapen en raap jezelf bij elkaar. 
@Jopie, sorry voor de vraag en je mag hem negeren, maar waarom nam jij je zoon niet op toen hij door zijn vader uit huis werd gezet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Jopie:

Ik kan dat niet bepalen. 

Maar uit eigen ervaring weet ik dat dat niet zo vanzelfsprekend is als jij hier stelt. 

En daar, exact daar, was zwijgplicht over, door de houding die jij nu hebt/vertoont. De aannames die jij nu doet. De vanzelfsprekendheid die je uitstraalt

Dat helpt niet (hielp mij niet) 

 

Jij stelt t anders heel duidelijk. En maakt gelijkaardige aannames. 

 

 

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga Proberen een paar weekjes hier niet meer te komen, niet vanwege jullie maar wel wat dit in mij losmaakt.

Nee @Penny, ik mag zien wat ik lees en beleef en dat voelt nu niet goed aan. Hoef jij niet voor mij te zeggen, hoe ik het zou moeten zien/voelen. Namelijk mijn gevoel. En ik hoef mezelf niet op te rapen. It is what it is! Soms.

Ligt niet aan iemand hier, wel de interactie en kan daar niet tegen. Soit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...