Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Yvonne

Dinsdag 30 juli 2019

Aanbevolen berichten

56 minuten geleden zei Lika:

Lieve @Cleo66, te belachelijk voor woorden. Ik schiet er bijna van in de lach. Niet om jou, maar dat je de moeite neemt iemand te bellen over zoiets...

Het mysterie van de verdwenen eiersalade...:ph34r:

Ik sla een arm om je heen.

Echt hè, bizar 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Cleo66:

Sorry voor mijn geklaag steeds jongens , maar er schijnt geen eind aan de ellende te komen 

Neem het jezelf in deze situatie niet kwalijk. 

Je hebt wel grotere problemen dan een eiersalade. Klinkt alsof je daar niet paste. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Cleo66 wees blij dat je daar weg bent, echt dat was idd niet je plekkie. Had je het wel gezegd van je zwager? Kan mij er niets bij voorstellen op mijn werkplekken. Had letterlijk zelf een eiersalade gemaakt thuis en degene die het had gezegd. Had een eiersalade in het gezicht gehad!

Bemerk ook dat je niet lekker in je vel steekt. Die boksbal heb je die nog? Even er goed op rammen/energie kwijt. Sterkte lieverd !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei CoconutWoman:

Het leven als alcoholist is eigenlijk heel simpel. Dronken worden en de kater uitzitten. Het echte leven gaat aan je voorbij. 
Maar dat is het natuurlijk ook niet. De romantiek van alcohol is bij mij al lang vervlogen. 

Zo waar. Je leeft eigenlijk van kater naar kater. 

Drinken was bij mij in de begin jaren iets magisch, de mooie flutes, de gouden bubbeltjes, de mooie dure flessen. Uiteindelijk drink je het met een schuldgevoel en is de romantiek inderdaad allang vervlogen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Sowhat:

Betaal je niet veel meer op afbetaling door de rente@ Coconutwoman? 

Jazeker. 
Het is tijdelijk. In het najaar ga ik er fors op vooruit, dus kan ik het makkelijk afbetalen. 
Maar je hebt gelijk. Voorzichtigheid is wel belangrijk. Ook hierin kan ik mateloos doorschieten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hadden jullie dan ook echt een kater van bv 2 glazen wijn of bier? Dat hoor ik ook weleens. Dat heb ik dus gelukkig niet. Ja na een paar flessen wijn en 10 bier wel natuurlijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee ik niet Smaragd. Beetje duf misschien want slecht slapen. Twee glazen houdt me de hele nacht op. Misschien door de craving naar meer. Hopeloze nachten in ieder geval. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een kater nee natuurlijk, maar als ik 2 glazen drink dan voel ik dat de volgende dag, ja. Voelt net ff niet helemaal lekker.

Ben een beetje prinses op de erwt geworden :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Okay Woman, duidelijk ik las dat meer idd. Dat heb ik dan niet, want na die 2 glazen ga ik aan de biiter lemmon, tomatensap etc. Vochtgebrek als je idd alleen die 2 glazen ook maar drinkt. Blij dat ik zelf een keer iets niet heb dan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jij en een prinses Jim en een erwt :D Omg. 

Voel me iets beter in mijn vel, voldaan. En niets gedronken. Het kan dus wel. Lachen zonder drank. 

Ga even mailen etc, plan maken/schrijven, ben een lijstjes mens.

Fijne avond nog!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Smaragd:

Blij dat ik zelf een keer iets niet heb dan.

Heeeeee Smaragdje zag je dat, goed vasthouden die gedachte minstens tot het eind van de week :D 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Cleo66 wat een nare werkomgeving zeg, maar beter dat je daar weg bent. Snap dat dit het laatste is wat je erbij kan hebben. En bellen over eiersalade?!:blush: ik heb toch gedronken vanmiddag, 3 glazen wijn. Ik wist eigenlijk al dat ik dat ging doen. Een vriendin wilde er eigenlijk nog wel 1 en ik kwam even in de verleiding maar toch niet gedaan. 3 is voor mij de max. Ik weet wel dat het hier afgeraden wordt maar ik wil na anderhalf jaar toch weten of ik dit kan. Maar ik begeef me op glad ijs dat weet ik. Nu voorlopig weer even niet. Merk ook dat ik na 2 glazen wijn zin heb om te roken, waar ik 1 jaar en 2 maanden geleden mee ben gestopt. Maar dat is absoluut een no go.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gecontroleerd of sociaal drinken.

Wat is de meerwaarde ervan? 

Dat je in gezelschap kan laten zien dat je kan drinken? 

Kijk mij nu eens gecontroleerd drinken? 

Voor mij is het niet anders, dan mezelf voor de gek houden. Dan krijg ik de smaak weer te pakken.

Trouwens, ik vind alcohol niet eens lekker. Ik dronk het ook niet omdat ik het lekker vond. Het ging er mij om, zo snel mogelijk in een roes te komen.

Ik ga mezelf niet meer voor de gek houden om te denkend at ik gecontroleerd kan drinken.

Tot nu toe heeft het voor mij altijd geleid naar meer en meer. 

Ik hoef mijn frustraties niet meer weg te drinken. Zoek wel andere manieren om met die frustraties om te gaan.

Nee, van mij hoeft het niet meer. Ben er klaar mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijne dag gehad trouwens. Lekker naar een grote speeltuin geweest met de kleine.

Nu zijn we allebei moe. De kleine is zonet op de bank in slaap gevallen. Die ga ik zo even in haar bedje leggen.

Ze is soms erg ondeugend, maar ook lief en vertederend. Mijn kleine meissie :heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voegt voor mij ook niets meer toe.

Als ik terugdenk aan mijn laatste terugval (binge), hoef ik al niet meer.

Dat was vreselijk en het duurde ook heel lang voordat ik weer de oude was.

Dan lees ik weer de binge van Bor en Smaragd. 

Moet er echt niet meer aan denken en ik mis het niet ook. 

Ineens is de knop bij mij om. Heeft lang geduurd, maar ben er klaar mee.

Wil dit mezelf niet meer aandoen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@spirit de meerwaarde is niet om anderen te laten zien dat ik kan drinken. En ik genoot er wel van, ja. Ik wil er alleen voor waken dat ik het bij hoogstens 3 glazen hou. (Is misschien nog wel teveel, 2 is beter) Het punt is dat ik dit nog nooit heb uitgeprobeerd, hoe dat op de lange termijn zal gaan na een lange tijd niet drinken. Zolang ik niet om de verkeerde redenen drink - dwz emoties wegdrinken- en het bij 3 glazen hou- en zeker niet alleen drink -wil ik het proberen. Zodra blijkt dat ik weer de grens over ga wordt het anders. Dan moet ik onder ogen zien dat ik voorgoed moet stoppen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het altijd een lastig onderwerp over gecontroleerd drinken of helemaal niet. Uiteindelijk moet je doen waar je gelukkig van word. Als ik je lees denk ik tsja over de grens gaan. Mijn probleem met alcohol was juist dat ik de grens steeds een beetje verlegde zodat ik tegen mijzelf kon zeggen dat ik niet over de grens was gegaan.

Maar uiteindelijk is stoppen met drinken bij mij slechts een onderdeel van niet verslaafd leven. Drinken was het middel dat het gedrag in stand hield. Door te stoppen met drinken kon ik later weer opzoek naar de dingen die ik echt belangrijk vind. Dat lukt niet als je drinkt behalve als drinken is wat je echt wilt. Naarmate dat langer duurde nam de behoefte om te drinken ook af en de gedachtes om gecontroleerd te gaan drinken. Nu ik het opschrijf klinkt gecontroleerd drinken als een straf uitzitten met een enkelband. Een beetje vrijheid maar nog steeds gevangen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fruitvlieg2019:

Een beetje vrijheid maar nog steeds gevangen

Zo ervaar ik het ook. Ik ging na 4 maanden ook weer eens gecontroleerd drinken. Dat lukte de eerste keren, alleen was ik wel steeds na het drinken in mn hoofd bezig wanneer ga ik weer drinken? En hoeveel? Alleen soms op vrijdag? Of ook als t mooi weer is? Op een verjaardag zoiezo anders is er niks aan. En tja wat is 1 glas? Die kan bij mij heel vol, het liefst tot het randje ;) en dan heel zuinig doen want tja ik "mag" er maar 2. De uren tellen hoelang de avond nog duurt en dan een beetje rekenen hoe lang ik over 1 glas minimaal moet doen om "de avond te redden". Ppff nee wordt al moe als ik er aan denk. Maar er zijn mensen die t wel kunnen. Al vraag ik me af of dat mensen zijn die altijd al matig drinken. Bij 1 glas al aangeschoten zijn en het genoeg is. 

bewerkt door Denise79

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...