Spring naar bijdragen

Dinsdag 30 juli 2019


Yvonne

Aanbevolen berichten

Ik kan zonder, dat heb ik laten zien de afgelopen tijd. Toch trap ik er weer in... "je kunt best 1 drinken" Maar 1, worden 2 en aan die 2 heb ik dan niet genoeg. Waarom toch? Om mij even wat beter te voelen? Het is een vlucht, het is laf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei niks:

Ik kan zonder, dat heb ik laten zien de afgelopen tijd. Toch trap ik er weer in... "je kunt best 1 drinken" Maar 1, worden 2 en aan die 2 heb ik dan niet genoeg. Waarom toch? Om mij even wat beter te voelen? Het is een vlucht, het is laf. 

Het is een vlucht, punt. 

Als jij laf zou zijn dan waren wij het ook allemaal en dat willen we niet :D hoeft geen waardeoordeel bij te komen.

Het is een vlucht maar het is geen goede oplossing. Want voor je t weet draaien oorzaak en gevolg zich om en wordt de "oplossing" alcohol weer het probleem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Alweer een uurtje gewerkt vanochtend
even pakken wat ik nog pakken kan, voordat ik 1 sept. stop :)

Heb erg veel slaap nodig de laatste tijd
Altijd al wel, maar zou nu zo weer kunnen slapen
wel raar, want eet heel gezond, drink alweer ruim 2 weken helemaal niets, en ga vroeg naar bed
Wel het gevoel, dat ik weer erg veel werk, soms vind ik het (weer) zo leuk, dat ik twijfel of ik wel definitief zal stoppen
En soms, zoals nu, ben ik echt weer aan het aftellen

Zucht, word soms een beetje moe van mezelf :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

@niks zet hem op vandaag. @bumperjim soms denk ik dat het halve leven uit dit soort onbenulligheden bestaat. Ik heb vandaag een afspraak rond borreltijd op terrasje en het gaat door me heen: zal ik 1 (hoogstens 2) wijntjes nemen. Want anderhalve week geleden heb ik toch ook gedronken en sta nu toch niet meer op het jaarpact. En ik heb daarna ook geen zucht gehad dus misschien ben ik nu wel officieel een gecontroleerd drinker? Denk er nog even over na. Wat n gezeur zeg.:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Etty nee het voelt nu niet als zucht. Het is meer zo dat ik een plan wil hebben voor als ik eenmaal op het terras zit. Nu ik niet meer op het jaarpact sta kan ik weer alle kanten op, zo voelt het. En op het jaarpact wil ik nu niet, want in principe wil ik mezelf toestaan om zo nu en dan te drinken. Het gaat er bij mij om, dat ik niet om de verkeerde redenen drink. (Emoties wegdrinken) Dus ik wil van te voren bepalen of ik wel of niet 1 of 2 glazen drink, ipv mezelf te laten 'overvallen' als ik eenmaal in de situatie zit zeg maar. Maar nu ik dit allemaal zo beschrijf denk ik: hoeveel eenvoudiger is het om de deur maar helemaal te sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Myle:

Dagpact:

Gezond2019 

Yvonne

Jane

Niks

Yana

Lika

Rapilos

Quinn 

Myle

Lonster

Gisteren lukte het me ook, dus waarom vandaag niet? Ik was een weekendje weg, waar wel bier en wijn aan te pas kwamen. Dus nu doorzetten en niks. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel benieuwd waarom je wel die 2 wijntjes zou willen drinken @Rosee? Is het dan echt om de smaak van wijn? En neem je dan echt een dure, goede wijn ipv een gewone tafelwijn?

Of toch om het roesje van de alcohol? Na 1,5 jaar zonder neem ik aan dat het niet gewoon 'voor de gezelligheid' is? Want ondertussen weet je denk ik wel dat het met een colaatje of andere 0% net zo gezellig is.

Of is het gewoon om te weten of het kan?

En dan mijn tweede vraag : is het plezier van die 2 wijntjes al dat getob eromheen waard?

Lees dit niet als kritiek of een oordeel. Ik sta zelf nog maar aan het begin van een alcoholvrije periode (onbeperkt, misschien wel voor altijd???) en ik vraag me oprecht af hoe het is om zoals jij nu 1,5 jaar (alcohol)vrij te zijn en dan voorzichtig weer stapjes op het gladde ijs richting alcohol te wagen...Waarom? Wat mis je dan toch uiteindelijk na al die tijd? Pure nieuwsgierigheid van mij, maar ook een beetje een soort angst...voor de toekomst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...