Spring naar bijdragen

Maandag 1 juli 2019


nancy

Aanbevolen berichten

goeiemorgen frummers
ook hier werken tot 12 uur en
dan ligt alles weer open,
ik moet persé mijn NS keuzedag opmaken vandaag
of dat richting strand gaat worden of dagje Amsterdam
kies op het laatste moment, luxe keuze dus;
kies altijd de leukste keuze haalbaar, is mijn motto vandaag

mooie dag frummers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel plezier Jane, sterkte Nadia. 
En veel plezier, sterkte en alles wat daar tussenin zit voor alle andere frummer... 

@niks, ik las jouw berichtje nog van gisteren... Ga alsjeblieft níet twijfelen aan de stappen die je gezet hebt. 
Je hebt de juiste beslissing genomen... 
Heb je overigens al contact met jouw ouders gehad inmiddels? 

@Bor, hoe ben jij 'gevaren'  dit weekend? 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal. 

Mijn oppasdagje gaat niet door: ik heb dwars door zon, wekker en de 20 telefoontjes heen geslapen en dochter heeft maar vrijgenomen. Voor wie me een beetje kent: dat is erg on-mij en ik vind dat heel naar. 

Omschakelen dus: "dit is niet ok, ik ben nog steeds ok" en al die andere psychologisch blabla. 

Maakt me wel weer een beetje bescheidener... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei, kan me heel goed indenken dat je dit heel heel naar vindt Jopie. 
Maar wat moet je dan moe zijn geweest... of juist heel ontspannen ná spanning (in welke vorm dan ook). 
Toch maar lekker met een bakje in de deuropening genieten nu hoor post-1140-0-62145700-1386047491_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact

Nadia

Lika

En @niks misschien heb je zin om mee op het dagpact te komen? Voor het zelf maar niet alleen gevoel? Welkom!

Ik heb veel dingen die ik eng en lastig vind deze week. Kleine brokjes maar. 

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen forummers,

 

Hier een heerlijk weekend achter de rug,met veel sport kijken, en ook genieten van de hitte die ik zaterdag wel heel erg vond, maar in de avonduurtjes heb ik lekker buiten kunnen zitten met mijn geliefde.

We hebben samen een wandeling gemaakt en zitten er steeds sterker aan te denken om een viervoeter te kopen.

We maken daarin wel de juiste beslissingen en denken er goed over na.

Vandaag nieuwe maand, nieuwe kansen,mijn doel is positief te blijven, en met mezelf aan de slag te gaan, door goed te eten, en lekker veel sapjes te gaan drinken, en lekkere thee te kopenn.

Mensen we weten wat we fout hebben gedaan,een leer voor ons allemaal,nu nuchter blijven want je leven is zoveel mooier zonder die shit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Bor:

Hard.
Dancing with the devil.

Ik weet niet echt wat je ermee bedoelt Bor, maar het klinkt niet blij in ieder geval. 
Ik had gehoopt dat je een beetje rust had gekregen in al die hectiek ... 
Ik denk aan je hoor... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, wij zo met ons allen...

 

Dagpact

Nadia
Lika
Yvonne
Kohtje

 

28 minuten geleden zei Bor:

Hard.

Dancing with the devil.

Vraag me ook af wat je bedoeld, @Bor.. figuurlijk, dus moeilijk weekend, of letterlijk met het bootje in de harde wind??

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Yvonne:

Klinkt goed Wiplala, mooi! 

Nou zo voelt het ook echt,ik heb stappen gezet,manlief is blij voor mij dat ik er zo positief bij loop en dat het goed met me gaat,wat een verschil met weken geleden,jij ben jij weer.

Dikke knuffels gekregen,lieve gebaartjes,de zin is er weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och @Bor.. tja, je kent het hele verhaal, het klappen van de zweep en noem maar op.
Als je niet meer wilt drinken is de enige die jou kan stoppen jijzelf. Die rem er weer op zien te krijgen zal niet meevallen als die
rem al lang kapot is.. Kan het hele forum naar je gaan schreeuwen: stop toch, Bor, stop toch... jij zult drinken tot jij zélf ermee stopt.
En misschien wil je helemaal niet stoppen met drinken, nu. Kunnen we zinloos roepen tot we schor zijn...

Even delen ter ondersteuning:  ik snak momenteel naar een snelwerkend pijnstilpilletje omdat ik me zo gammel en naar/droefgeestig voel als de pest
en half verga van de pijn in m'n schouder. Ik heb nog vier van die "sneloplossers", voor als het echt niet meer uit te houden is. Maar ik verga
hálf van de pijn, niet helemaal dus, dus is het nog een beetje uit te houden. Een paracetamolletje of wat moet me het gevoel geven dat het nog wél een beetje
uit te houden is en zolang ik dat volhoud en er niet teveel aan denk, kan ik die noodrem nog met rust laten.
Uiteindelijk zal ik me aan het eind van de dag opgebrand voelen en enorm tegen de nacht en morgen opzien, maar een goed gevoel overhouden aan
het niet gebruiken van wat me zo makkelijk "een fijne dag" had kunnen bezorgen, waardoor ik uiteindelijk op de langere termijn beter af ben.
Het korte-termijn-goede-gevoel aan de kant zetten om het lange-termijn-goede-gevoel een kans van slagen te geven is typisch de harde strijd van
een verslaafde.. Ook al lijkt die lange termijn niets dan ellende op te leveren, de ervaring leert dat die ellende van de lange termijn beter te
hanteren is zónder allerlei verdovende en misleidende middeltjes die kortwerkend de toekomst een rooskleur geven.

Dus kom op Borrie, laten we, als ervaringsdeskundigen, onze ervaring ook op onszelf toepassen als het (wat) moeilijker gaat allemaal...
Je kunt het wel, nu alleen die eerste stap... (toch stoppen dus.) :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor,

het enige wat mij kon stoppen als de rem er compleet af was en 24/7 vol gas ging. Was om uit me eigen omgeving gehaald te worden en 3 verschrikkelijke dagen tegemoet te gaan. 

Kan je ergens naartoe of is er iemand die op je kan passen die een positieve invloed op je heeft?

ik weet hoe verschrikkelijk ...... het is als je weer eens gevangen bent in het drinken. 

Ik hoop dat je er op de een of andere manier uit kan komen :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...