Spring naar bijdragen

Maandag 1 juli 2019


nancy

Aanbevolen berichten

Weekdier is ook wel het laatste waar ik aan denk als ik me jopie voorstel.
Moeder wel, idd. En oma. En buschauffeur. En zichzelf-voor-haar-plezier-afbeulster. En ... en... en... ...... maar weekdier? Nee. Weekhartig op z'n
tijd zonder daarin te overdrijven, maar dat zal door dat moeder- en omagedeelte komen. Want ook wel gepantserd als een gordeldier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Bor:

Hoezo, dan zeg je het maar. Je hebt er inmiddels al 3 gestuurd. Hou er maar mee op. Je verspilt je energie en je werkt op m"n zenuwen.

Bor,sorry maar denk dat je geen hulp wilt.

Ik weet dat je dingen zegt die je niet meent als je gedronken hebt maar jij als oude rot in het vak moet wel weten,dat als je schrijft je verspilt je energir en je werkt op mijn zenuwen,dat je in mijn ogen geen hulp wilt.

Als je handvatten toegereikt krijgt pak ze dan aan.

Je moet het elf doen maar als je er niet voor open wilt staan dan is dat jou keuze,dan kies je ervoor,ik heb die keuze gemaakt en sta nu zo in het leven dat ik de kansen pak en de hulp pak die ik krijgen kan.

Als je wilt dan kom je er wil je niet kom je in je eigen verval terecht.

Zoek hulp hierin juist omdat het kan,ik zeg kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijft een mooie tekst.. 

"Let op dat jullie de gerechtigheid niet beoefenen voor de ogen van de mensen, alleen om door hen gezien te worden. Dan beloont jullie Vader in de hemel je niet. Dus wanneer je aalmoezen geeft, bazuin dat dan niet rond, zoals de huichelaars doen in de synagoge en op straat om door de mensen geprezen te worden. Ik verzeker jullie: zij hebben hun loon al ontvangen. Maar als je aalmoezen geeft, laat dan je linkerhand niet weten wat je rechterhand doet. Zo blijft je aalmoes in het verborgene, en jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wiplala, je bedoelt het goed. Maar je kunt enkel je eigen situatie beoordelen, niet die van een ander. Ieder heeft zo zijn eigen verhaal. En verleden, enz enz. Een ander tips geven heeft feitelijk nooit zin, behalve als die ander erom vraagt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat laatste geldt dan voor iedereen hier. Het kan en mag niet zo zijn dat dat slechts gedaan mag worden door een select gezelschap hier. En dat gebeurt dus wel.Helaas. en niet altijd echt vriendelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doel nu op het berichtje hierboven van jopie. Ik kan dit niet als echt  " aardig" bestempelen. Ik bespeur daar een overduidelijke ondertoon in, die ik niet zo kan waarderen.Zeker niet naar Wiplala. Die duidelijk goede bedoelingen had.

Er wordt hier vaker elkaar advies of een tip gegeven. Als die goed bedoeld is mag dat m.i.door iedereen hier gedaan worden. Met de nadruk op helpend en niet oordelend of veroordelend! Niemand of vrijwel niemand kent elkaar hier goed. Het blijft een forum tenslotte.Elkaar een goede raad geven of een tip is niet voorbehouden aan een select groepje hier.

Ik log uit. Ik vond het nodig dit te zeggen. Gebeurt te vaak. Daar laat ik het bij.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap je helemaal. @Bor. Maar daar doelde ik niet op. Ikzelf heb ook mensrn om me heen , al dan niet professional of groep, waar ik op mag/ kan terugvallen of wie ik mag raadplegen. Zoaks velen hier. Maar daar ging het me helemaal  niet om. Zie mn uitleg hierboven. 

bewerkt door Gast
Typfou
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Bor:

[...]  We weten het allemaal al lang wel dat ik "ouwe rot in het vak" ben. Dat gejank en gepiep en van "help ik verzuip"...dat is mij op mij niet meer van toepassing. Daarvoor ga ik al te lang mee, o.a. hier, op het forum. Maar ik heb daarnaast in Real Life een heel netwerk van mensen waarop ik kan en mag terugvallen indien nodig. Van ervaringsdeskundigen t/m m"n huisartsenpraktijk alsook verslavingszorg etc. etc.

Ik heb geen behoefte aan méér. Hoe goed bedoeld ook, dan spijt me dat maar dat zit hem meerdere factoren, in timing, de wil, de moed hebben, behoefte hebben..

Maar Bor, je ziet misschien over het hoofd dat de wat nieuwere "rotten op dit forum" weinig of geen weet hebben van jouw "ouwe-rot-schap" en dat ze
jouw manier van doen niet (zo goed) kennen.
Om goede bedoelingen nou meteen af te serveren, geïllustreerd door bijbelse- of bijbelachtige teksten vind ik ook wat ver gaan, (beetje ??) belerend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grijns. 

Jezelf pontificaal (publiekelijk) naar voren schuiven als degene die wel zal, kan of wil helpen, is iets wat helemaal in mijn irritatiehoek zit. En voor zover ik weet in die van meer "drinkers", zeker als "nee" niet gehoord wordt.

En volgens de overlevering  ook in die van mattheus....

Ik ben niet op dit forum om aardig te zijn. Net zo min als om bewust op de persoon onaardig te zijn. Of om vriendjes te maken, of vriendjes te verdedigen. Helemaal niet nodig. Ben ik hier niet voor. 

Het kan wel zijn dat mijn reactie niet prettig valt, niet prettig is, niet aardig is. Dat zal dan. 

Het heeft een reden dat ik dit schrijf. Voor mij was het belangrijk dit te schrijven. Inhoudelijk. En dat is het nog steeds. Precies dit gedrag, naar mij toe, maar als ik niet uitkijk ook door mijzelf, heeft me gebracht bij de alcohol. 

Ik vertrouw, als ik zoiets schrijf, op de nuance die ontstaat door andere postings. Iedere lezer kan dan lezen wat ie wil lezen. Schrijven wat ie wil schrijven. Kan ermee doen wat ie ermee wil doen. 

Haal eruit wat jou helpt. En laat liggen wat je niet helpt. En dat geldt voor iedereen hier. En..... Dat leren kunnen helpt. 

 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En aanvullend: van goede bedoelingen kan je niet alleen niet eten, ook kan je daar helemaal niets over weten. Je zit niet in een ander zijn hoofd. 

Ik ga er dus maar domweg vanuit (altijd) dat ieders bedoelingen hier goed zijn. Dat scheelt een hoop in hoe ik de dingen lees. 

Nota bene. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bor:

Ik ben niet helemaal nuchter maar ook niet aangeschoten o.i.d. en ik hoop dat ik er ook wat mag zeggen.

Mijn bedoeling was niet om te zeggen dat ik in een terugval zit. Mijn voorkeur gaat er tegenwoordig naar uit om dat naderhand pas te zeggen,pas wanneer ik beide beentjes weer op de grond heb staan. Dan kun je je afvragen why?

Het antwoord van mijn is eigen heel simpel; We weten het allemaal al lang wel dat ik "ouwe rot in het vak" ben. Dat gejank en gepiep en van "help ik verzuip"...dat is mij op mij niet meer van toepassing. Daarvoor ga ik al te lang mee, o.a. hier, op het forum. Maar ik heb daarnaast in Real Life een heel netwerk van mensen waarop ik kan en mag terugvallen indien nodig. Van ervaringsdeskundigen t/m m"n huisartsenpraktijk alsook verslavingszorg etc. etc.

Ik heb geen behoefte aan méér. Hoe goed bedoeld ook, dan spijt me dat maar dat zit hem meerdere factoren, in timing, de wil, de moed hebben, behoefte hebben..

En vergeet vooral niet, de gebruiker die gebruikt; het is diegene zijn/ haar verantwoordelijkheid, nooit die van een ander. Never, nooit.
Het is aan de gebruiker zelf wat die ermee doet, of niet.

Ik gaf in dit geval al een aantal keren aan, ik wil het niet. Toch doordouwen en doorduwen werkt nog averechts ook. Sorry maar dan keer ik me  bij voorbaat al helemaal in verzet.

Soms is gewoon niet helpen juist wel helpen.

Zo ook in mijn geval hier op deze draad.

Wat jij eigenlijk zegt je wilt geen schouder en dat is toch waar een forum voor is??

 

Nou ik ben er klaar mee,rare gedachte als je op een forum zit, je juist een luistererend oor wilt hebben?

 

En het niet waardeerd?

 

 

2 uur geleden zei Bor:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet iedereen wil zomaar elke schouder op elk moment. Wat voor jou een schouder is, is voor een ander een bron van irritatie of slaat gewoon de plank mis. Ik weet ook niet wat ik nog tegen Bor kan zeggen. Hoeft ook niet persé.

Als alcoholisten weer zitten te drinken, dan willen ze vaak niet persé drinken. Ze willen vaak alleen dat de ellende ophoudt. Ik wou dat ik Bor's ellende kon laten ophouden. Kan niet, jammer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei jopie:

Het blijft een mooie tekst.. 

"Let op dat jullie de gerechtigheid niet beoefenen voor de ogen van de mensen, alleen om door hen gezien te worden. Dan beloont jullie Vader in de hemel je niet. Dus wanneer je aalmoezen geeft, bazuin dat dan niet rond, zoals de huichelaars doen in de synagoge en op straat om door de mensen geprezen te worden. Ik verzeker jullie: zij hebben hun loon al ontvangen. Maar als je aalmoezen geeft, laat dan je linkerhand niet weten wat je rechterhand doet. Zo blijft je aalmoes in het verborgene, en jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen"

Was wel een beetje scherp, jopie, om die erin te gooien, niettemin vind ik dat een prachtige tekst. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw dit..dacht dit een forum was waar we elkaar helpen en steunen. Als men aan geeft hier even niet an gediend te zijn van alle goedbedoelde adviezen laat iemand!. 

Want als iemand wil drinken ( ja het is een keuze en die maak jezelf) we kunnen links  of rechts  afslaan en je maakt de keuze om recht door te gaan zul je je altijd op het punt komen waar je altijd heb gestaan...poeh lekker vaag

Net zo vaag als alle bijblse teksten ...stop er mee..voel als o f ik in de kerk zit en die gast mij wil bekeren gatver.

Dit was toch een draadje dat je aan geeft dat je niet van je biit  ben gevallen..

Wat ik nu lees ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...