Spring naar bijdragen

Klassement

Populaire bijdragen

Inhoud met de hoogste waardering op 12-06-26 in alle secties tonen

  1. lady jane

    Vrijdag 12 juni 2026

    goeiemooiemorgen frummers Hier regent het, dus mooi saunaweer voor de binnensauna op de 12e verdieping en tussen de rondjes door van het uitzicht en de wolkenpartijen genieten. Boek mee.
    5 punten
  2. Oskar

    Vrijdag 12 juni 2026

    Vooral vanwege dat you’re not alone, want dat vergeet ik best vaak.
    4 punten
  3. Yvonne

    Vrijdag 12 juni 2026

    Goedemorgen frummers. Het is al een hele poos licht buiten, geen zonnetje nog, maar wat niet is kan komen... ... of niet natuurlijk Een bakje eerst maar even.
    2 punten
  4. Kaatjemama

    Vrijdag 12 juni 2026

    Klinkt leuk @Reachermet dit weer. leuke dingen was de hele dag aleen vaak vindt ik dat erg naar maar vandaag leuke het me prima 😊 en naar het dorp gegaan om voor me zelf iets te kopen😂 iets leuks voor het in het raamkozijn gekocht. Leuk vaasje met mooie nep bloemen en 2 grappige figuurtjes.
    2 punten
  5. Oskar

    Vrijdag 12 juni 2026

    Dit was de mijne:
    2 punten
  6. lady jane

    Vrijdag 12 juni 2026

    Nachtpact Reacher Quinn kaarje 🌺 Jane
    1 punt
  7. Bob

    Jaarpact

    Een buiging voor @Lieke7777, een voor @Sebastiaan en een voor @Kohtje.
    1 punt
  8. Kaatjemama

    Vrijdag 12 juni 2026

    Das echt leuk te horen zeg 😊
    1 punt
  9. Reacher

    Vrijdag 12 juni 2026

    Ik denk dat ik je in het echt ook graag zou mogen Kaatje.
    1 punt
  10. Quinn

    Vrijdag 12 juni 2026

    Altijd.
    1 punt
  11. Reacher

    Vrijdag 12 juni 2026

    Daar heb je gelijk in. 😃
    1 punt
  12. Quinn

    Vrijdag 12 juni 2026

    O ja, zeker weten, herfstweer! Maar disagree, vriendschap is geen ding, maar een levende derde.
    1 punt
  13. Reacher

    Vrijdag 12 juni 2026

    Leuke dingen Herfstweer Knus binnen bordspelletjes doen Vriendschap
    1 punt
  14. Reacher

    Vrijdag 12 juni 2026

    Beterschap voor je hond @bumperjim.
    1 punt
  15. Quinn

    Draadje van Kaatje 🌺

    Zolang je telt, ben je er heel bewust mee bezig. Een heel normaal onderdeel van het groeiproces.
    1 punt
  16. Oskar

    Vrijdag 12 juni 2026

    Intussen ben ik halverwege mijn therapeutisch avontuur. Er zit weliswaar een hoop flauwe kul bij, maar ook genoeg waar ik veel aan heb. Er intensief mee bezig zijn is alleen al heel waardevol. Mijzelf doordringen van de ernst van de zaak, nadat het jaren in de schaduw heeft kunnen woekeren. Erover praten is ook fijn. Vandaag mochten we een liedje meebrengen 🥳
    1 punt
  17. Jazeker Mormel. Ik ben opgevoed met wie goed doet ook goed ontmoet. Maar toen ik er een beetje teveel in doorging en mezelf daarin verloor en ook wel een beetje teleurgesteld raakte in mijn omgeving omdat ik daardoor doorkreeg dat goed doen niet altijd ook goed ontmoeten betekend. Ben ik dat dingetje toch wat gaan verbeteren in mezelf. Ik help mensen nog steeds graag, ik denk dat ik daar nog steeds het meeste plezier uithaal. Maar ik houd ook wat meer rekening met mezelf en mijn eigen grenzen. Want op een slachtveld doodgaan voor iemand, of in de bres springen voor iemand anders en voor een ander op de kolen zitten, werkt voor beiden partijen eigenlijk niet. En met dat goed doen, ontmoet je niks goeds. Ik noem het wat egoïstischer, omdat mezelf wegcijferen voor iemand eigenlijk een automatisme is van mij. Maar het heeft me eigenlijk niets gebracht, waar ik eigenlijk op hoopte. Namelijk volledige acceptatie en ook eens gedragen mogen te worden. Ik mag nog steeds altijd zelf de slingers ophangen als ik een feestje heb, als ik gewond of een dood eenvoudige griep heb, mag ik voor mezelf zorgen omdat er niemand is die zich zorgen maakt om mij. Niet altijd omdat ze het niet zouden willen doen, al zijn er mensen bij die het bewust doen. Omdat ze er niet zo goed tegen kunnen dat de rollen tijdelijk even veranderd zijn. En die snap ik ook wel. Ik zie het in ieder geval niet als gemeen of onder de gordel bedoeld. En die andere mensen die zijn het wel gewoon van mij dat ik even niks van me laat horen en hebben een groot vertrouwen in mij en mijn kunnen. Dus ook niet heel slecht bedoeld. Ik denk alleen altijd als ik zoiets aan de hand heb, ik adem nog en ik kan het nog dus waarom zou ik ze met mijn nonsens nu lastig moeten vallen? Een kopje thee op bed, een warme kruik zou nu ook fijn zijn, maar ik zou het niet prettig vinden als ze overbezorgd over mij zouden worden. Dus ik vraag ze eigenlijk nooit meteen om hulp, eerder dat als ik deze tegenvaller weer overleefd heb en de naweeën er nog van heb, dat ik het deel. Ik heb dat ook met de spoed, ik zal sneller een ambulance voor iemand anders laten komen dan voor mezelf. Maar ik begin er wel meer over na te denken, en dat mijn manier van leven namelijk niet moeilijk doen en meegaan met de groep. Niet helemaal mijn ding, want omwille van andere mensen zo graag tegenmoet komen in wat zij graag willen. Mis ik eigenlijk de dingen die ik graag zou willen doen of zien. En dat gaat zo ongezien en zo onopgemerkt, omdat ze het gewoon zijn van mij. Dat er geen dankjewel vanaf kan dat ik me voegde tot de groep, maar dat ik wel nog even voor mezelf mag gaan regelen dat ik dat wat ik echt wilde doen toch doe in mijn uppie. Ik heb geen zin meer om dat te moeten doen, dus tegenwoordig vind ik het eigenlijk ook goed om mijn eigen hart te volgen tegen de keuze van de groep in. En ja misschien is dat egoïstisch, voor mij wel, meer als reminder voor mijn eigen wensen in vervulling brengen dan dat ik wraak wil nemen ofzo. Ik wil ook tevreden zijn over dat ik ooit eens niks gelaten heb voor anderen mensen. Want het lost niks op voor die ander, alleen dat ze jou beter leren kennen. En ja ik heb mensen ook weleens laten ontslaan en daarna mezelf laten ontslaan. Ik was wel mee met het bedrijf, maar had niet zoveel zin om ze verder te helpen. Ten koste van ik zei de gek. Ik vond het gewoon heel erg rot, om iemand toch te moeten dissen terwijl deze zelf al weg wilde. Maar voor het grote geheel dat wat je in vertrouwen is gezegd toch te gebruiken om deze er toch uit te wieberen ook al wilde deze dat zelf. Wie ben ik om dat te mogen bepalen voor iemand? Vroeger dacht ik dat ik alles kon regelen voor mensen, maar daardoor ontnam ik ze hun eigen keuzes en levenspad. Nu denk ik meer aan mezelf, en denk er meer over na als jij er beter van zou kunnen worden als ik weg was, zou je dat meteen doen. Dus waarom zou ik dat ook niet mogen doen? Wat dat betreft zijn wij mensen best wel primitief. Maar als dat zo is, vind ik het eigenlijk wel prima dat ik mensen weggewerkt heb en ik nog steeds besta. Dat ik ervan geniet? Niet echt, het kost je zoveel positieve energie die je juist zo goed voor jezelf kan gebruiken. Maar als het op leven na dood aankomt, denk ik wel dat ik zal vechten om zelf te overleven. Ik heb namelijk nog steeds een hekel aan onrecht.
    1 punt
  18. bumperjim

    Vrijdag 12 juni 2026

    Twas meer impulsief dan dapper denk ik 🫤 De ander kwam te dicht bij mn spullen in de buurt. Het had ook diplomatieker gekund dan meteen met gestrekt been erin, maar diplomatiek is niet haar sterkste kant...
    1 punt
  19. Kaatjemama

    Vrijdag 12 juni 2026

    Beterschap ❤️‍🩹 voor de stoere bumberhond
    1 punt
  20. bumperjim

    Vrijdag 12 juni 2026

    Goeiemorgen Bumperhond ligt in de lappenmand vandaag. Gisteren heeff ze weer gevochten met een jongere hond en dat duurde erg lang. De andere had haar vast bij het vel van de hals en daar is ze nu een beetje gewond. Ze is vooral mentaal helemaal van de kaart, ze heeft echt het moreel helemaal onderin de sokken vandaag. 11 jaar, het omaatje zou dit niet meer moeten doen, maar ze heeft zo'n vreselijk temperament dat ze zich niet kan inhouden. Meestal loopt het met een sisser af, maar de ander liet zich niet de kaas van dr brood eten deze keer. Ik hoop dat ze er nou wat van leert, maar ik denk dat het sterker is dan zijzelf, als die een rode waas voor de ogen krijgt dan denkt ze niet meer na. Oude taart 😢
    1 punt
  21. Bob

    Jaarpact

    En het mooie is... het gaat helemaal vanzelf. Je hoeft er niets voor te doen, zelfs nog geen glas inschenken.
    1 punt
  22. rapilos

    Vrijdag 12 juni 2026

    Goedemorgen allemaal, Straks werken in het winkeltje ontbijt , koffie en ochtendgym al achter de rug Zaterdagavond een barbeque op de tuin Voorspellen ze 12 graden in de avond 🫣 Hadden we het expres zo gepland omdat ze vorige week nog heel mooi weer en zeker 20 graden voorspelde. dus ja, in dubio, uitstellen of niet En de genodigden zijn allemaal dik gepensioneerd, maar geen tijd he door de week Alleen op zondag kan iedereen. Zucht..., die actieve oude bejaarden van tegenwoordig ! 😅
    1 punt
  23. Kaatjemama

    Draadje van Kaatje 🌺

    Vandaag 5 maanden 🥳 dan denk ik zolang ik aan het tellen ben ben ik er dus nog lang niet. Maar het tis oke ben blij met me 5 maanden de goede kant op.
    1 punt
  24. Kaatjemama

    Vrijdag 12 juni 2026

    Goedemorgen lady Jane wat een goed idee zeg de sauna. Lekker genieten! mooie sauna is dat
    1 punt
  25. 10 maanden, gaaf!
    1 punt
  26. Etty

    Joyful juni! 🙂

    @Oskar Het helpt als ik van de hypothese uitga dat ik allerlei ongewenste gevoelens heb door de dag heen, maar me er niet van bewust ben. De gevoelens zijn er al, ik heb alleen een hele trucendoos ontwikkeld om net te doen alsof ze niet bestaan, door er een illusie overheen te plakken. Dat gaat allemaal onbewust maar ik kan me er wel bewust van worden. Klein ogenschijnlijk onbeduidend voorbeeld: ik zit vaak in de voortuin met partner in de ochtendzon met een bak koffie. Er lopen allerlei mensen langs die groeten en opmerkingen maken over het goede leven enz. Gezellig. Er loopt één man met zijn kind die wel kijkt maar niet groet, ook niet als wij het doen. Het is geen neutrale ervaring voor mij, zoals een windvlaag door de bomen dat zou zijn. Ik zie dat ik als reactie allerlei rationele verklaringen probeer te vinden voor zijn gedrag. Bij hem, zijn cultuur, bij mezelf. Waarom doe ik dat? Omdat ik af wil van een gevoel dat me niet bevalt: ik voel me afgewezen. Dat gevoel zit onder mijn verklaringen. Het heeft even geduurt voordat ik bij die gevoelens kon komen en ze kon toelaten, omdat ik het zo kinderachtig van mezelf vond om hierdoor geraakt te zijn, en dan weer allerlei redenen ging bedenken waarom ik niet geraakt zou moeten zijn: ik ken die man niet, misschien heeft hij wel zus of zo, waarom wil ik dat iedereen me groet, enz. Maar ik ga er niet over, over wat me raakt. Ik hoef het alleen maar toe te laten en erkennen dat ik geraakt ben. Niet te ontkennen. Wat ik al zei, dit raakt vaak aan mijn zelfbeeld. En daarbij is het handig om in mijn achterhoofd te weten dat deze man er niet zoveel mee te maken heeft, maar dat een deel van mijn hersenen dat verantwoordelijk is voor mijn veiligheid de hele dag alles in en om mij heen scant om het te vergelijken met vroegere ervaringen. Dat deel is er niet om me gelukkig te maken, maar om me veilig te houden. En is megastrak en niet rationeel afgesteld, en dus alleen maar op zoek naar het kleinste spoortje van vermeende rottigheid. De strenge blik van de man met kind triggerde bij mij iets van onveiligheid. Daar hoef ik dus niet mee in discussie, met dat gevoel, ik wil het toelaten, zodat ik niet weer die hele kermis ga optuigen om het niet te voelen. Je kunt geraaktheid opsporen door je gedrag te observeren. Ben je iets aan het bezweren, voorkomen, uitmelken, verklaren? Blijf je ergens mee bezig in je hoofd zonder dat het op dit moment zinvol is? Dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat er een gevoel 'niet mag zijn' (ieuw😀).
    1 punt
  27. hub02

    Laatste poging

    @ReacherIk denk dat ik weer last heb van een oude vampierbeet. Het was helaas niet eens Barbara Steele die dat deed. Flink last van bloedarmoede nu. Ik wacht op nieuwe energie. Maar ik zal extra mijn oren spitsen voor onze date.
    1 punt
  28. Bob

    Jaarpact

    Proficiat @Oskar. Drie maanden, dus mag je naar de volgende wagon in onze trein. Ook mijn duim omhoog voor @renaldo61 en @jackjanssen.
    1 punt
  29. Bob

    Jaarpact

    Applaus voor @Tatum, @brazer, @mcflurry en @Dylan.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...