Klassement
Populaire bijdragen
Inhoud met de hoogste waardering op 03-05-26 in alle secties tonen
-
Zondag 3 mei 2026
lady jane en 2 anderen reageerde op Quinn voor een discussie
Hmm, ik had eigenlijk een vet leuke dag. Zo.3 punten -
Goedemorgen allemaal, hier nog steeds alcoholvrij gelukkig. Ik probeer er weinig aandacht aan te geven, dus ik ben hier niet vaak. Verschillende aanpak, hopelijk een verschillend resultaat. De winter was lang en vol met problemen, maar toch ging het goed qua niet drinken. Ik ben wat bezorgder nu dat het mooi weer is en de vino en aperitivi me toch weer zeer aantrekkelijk lijken. En vrijdag, na jaren, weer terug naar Milaan, de stad waar ik meer dan 20 jaar heb gewoond en waar ik volgens mij nog nooit een lange nuchtere periode heb gehad 😅 Maar ik ben natuurlijk wel ouder nu. Wijzer? Dat gaan we snel zien. Oppassen nu en vantevoren maar even vertellen dat ik niet meer drink (en zeker ook geen andere rotzooi gebruik). Deze trip wordt best een confrontatie om verschillende redenen, maar nuchter lukt dat vast - hopelijk - beter. Heb geprobeerd om wat bij te lezen, maar wat een heftige dingen. Oef. Heel veel sterkte voor iedereen die worstelt met het verleden, trauma's, gezondheid en natuurlijk de drank 🙏🏻🌸3 punten
-
Zondag 3 mei 2026
spirit en 2 anderen reageerde op lady jane voor een discussie
zus had 2 kaartjes gewonnen voor de musical Willem van Oranje maar had geen zin ervoor te reizen. Dus gaan zoon en ik samen. 1 x eerder naar een musical, Mama Mia. Zoon nog nooit. Benieuwd dus. In elk geval na afloop samen eten in Delft, eens wat anders dan Den Haag. En valt het tegen dan kunnen we er vast wel eerder uit.3 punten -
Nee, dat heeft met massa, en dus met de aantrekkingskracht tussen 2 lichamen (niet wat jullie hier nu denken, 2 voorwerpen zeg maar) te maken. De massa van de aarde is groter dan die van de maan en de haren van Einstein zouden dus richting aarde moeten worden getrokken (als zwaartekracht zou bestaan dus). De maan blijft nu nog om de aarde draaien door elektromagnetisme. Dit is verder geen eeuwig durende situatie. Tesla, na mij degene met het hoogste IQ in de geschiedenis, heeft hierover wat grondbeginselen geformuleerd die ik later heb uitgewerkt. Helaas worden mijn uitwerkingen nog niet door iedereen geaccepteerd, de wetenschap is star. Een luchtballon, de rook van mijn sigaret gaan ook omhoog en ik nu ook, voor mij wordt het bedtijd. @Reacher en @Quinn: mijn oren, welke type Enterprise wèl op de maan was en wanneer (was er zelf niet bij, het was voor mijn tijd) behandel ik morgen. Kus allebei!3 punten
-
Zondag 3 mei 2026
Lika' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op lady jane voor een discussie
mijn mooi moment duurde urenlang vandaag. 3 1/2 uur spectakel, indrukwekkende musical met van die aha momentjes uit een ver verleden aan geschiedenislessen. En daarna Delft ingewandeld tot een we een Indiaas restaurantje vonden met tongstrelend eten. Kortom een dag met een gouden randje.2 punten -
Mijn liefste, mijn droogste, ja, mijn beste Mei.
Reacher' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Quinn voor een discussie
Ik durf niet, zei hij, en deed het toch. MEIPACT: MaryArt kaatje 🌺 Reacher Jane Maja Quinn2 punten -
1 punt
-
Zondag 3 mei 2026
Rosee reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Mijn mooie moment vanmorgen met de hele familie lekker buiten ontbijten.en daarbij voor mezelf erbij het troste gevoel dat ik dit weekend niet drinkt.1 punt -
Nachtpact Reacher 🏮 Quinn Yvonne Kaatjemama Jane Maja mijn mooie moment vandaag was dat mijn verlegen rooie kat hard aan kwam rennen om kopstootjes te geven. Niks niet verlegen. Dappere dodo💕1 punt
-
Draadje van Kaatje 🌺
Rosee reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Ja dank zeg heel lief doet me goed de berichtjes 😊1 punt -
Zondag 3 mei 2026
Kaatjemama reageerde op Yvonne voor een discussie
Nachtpact Reacher 🏮 Quinn Yvonne Kaatjemama1 punt -
Oh ja, mooi moment.... .... nou, eigenlijk het moment dat ik thuis kwam en even niks hoefde....1 punt
-
Goedenavond, Later dan normaal, maar hier is het tabelletje dan toch. Ik was de hele dag en een deel van de avond weg, dan komt het er dus niet van om even achter de laptop te gaan zitten... Maar goed, we hebben deze week 3 Toppers van de Week, leuk: @rapilos, @lady jane en @Mariposa, mooi hoor, alle drie een pondje kwijt. @Kaatjemama welkom, als je zaterdag even door wilt geven wat op dat moment jouw gewicht is wat jouw streefgewicht is dan komt het helemaal goed. Lieve mensen, we hebben nog een kleine week er weer iets moois van te maken... succes. Topper van de week Gewichtsafname vanaf 1 kilo Aanmoedigingshartje Gewichtsafname. Nog geen gegevens doorgegeven Even niet hier... Gelijk gebleven Gewichtstoename (boven streefgewicht) Gewichtstoename vanaf 1 kilo Kilokiller regeltjes * Je kunt alleen Topper van de week worden als je (daadwerkelijk) de voorgaande week je gewicht had doorgegeven. * Als je te laat bent en het weekoverzicht is al geplaatst kun je je gewicht uiteraard nog doorgeven, het wordt de volgende week verwerkt, je doet dan alleen niet meer mee voor de Topper van de week. * Meld het even als je tijdelijk niet mee kunt doen, dan blijf je in de lijst staan. * Als je 4 keer zónder bericht geen gewicht doorgeeft word je uit de lijst verwijderd en gaat een wachttijd van 4 weken in... * Graag je gewicht uiterlijk zaterdag doorgeven, dan kan ik op zondagmorgen gelijk aan de slag...1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
Binnen. De plannen voor vanavond: een paar happen eten, liefdesbrief schrijven. Dat zou moeten lukken. En beter laat dan helemaal niet. DAGPACT: MaryArt Marjolijn Fonny🌞 kaatje 🌺 Maja Lika Quinn1 punt
-
Draadje van Kaatje 🌺
Kaatjemama reageerde op spirit voor een discussie
Knap gedaan hoor en het is even wennen he? Als je mee had gedronken, had je van dit alles veel minder gemerkt. Nu komt alles veel harder binnen. Ik heb zelf een hekel om met aangeschoten mensen om te gaan. Ineens worden ze heel knuffelig of heel uitgelaten. Ze zijn zichzelf niet meer. Weet jij maar lekker jezelf. Heeft je vriend wel wat gedronken? Ik blijf mijn vriend ook altijd in de gaten houden. Misschien heeft hij gewoon ook niets gedronken (hopelijk).1 punt -
Veel plezier @lady jane. Delft is een leuk stadje met veel gezellige eettentjes. Die stress is zo herkenbaar @rapilos. Het zijn maar een paar dagen, maar alles moet mee. Hoop dat je kunt genieten, als je er eenmaal bent. Ook zo herkenbaar @bumperjim. Hier kreeg ik al de kriebels bij het opstaan. Ik las dat er ergens een havenfeest was, hier vlakbij, bij een jachthaven. Eerste instantie had ik er wel zin in, maar voor mijn vriend zitten daar allemaal kroegen waar hij ooit is geweest vroeger. Gaan we dus lekker niet doen. We gaan dingen doen die opschieten. 2 volle zakken statiegeld wegbrengen en ons nieuwe tuinset neerzetten die we gisteren hebben gekocht. Gisterenavond is mijn vriend na het eten in slaap gevallen. Ook niet echt gezellig, maar hij zal het wel nodig gehad hebben. Hoppa, wij zijn weg nu. Geld verdienen 😄1 punt
-
Draadje van Kaatje 🌺
Rosee reageerde op Kaatjemama voor een discussie
1 punt -
ik heb die onrust zelfs van een dagje weg Raps. Heb net maar wat stofnesten weg gepluneaud. nog even de vaat en dan is het vanavond voldaan thuiskomen weer. Voor meerdere dagen heb ik dat ook, niks vergeten? Te vroeg klaar staan om te vertrekken. Uit je ritme. Hoe ouder ik word hoe erger dat wordt.1 punt
-
Ja, dat denk ik ook wel @Lika Ze loopt inderdaad wat onrustig heen en weer te drentelen1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
1 punt
-
Draadje van Kaatje 🌺
Kaatjemama reageerde op lady jane voor een discussie
morgen ben je blij dat je dit weekend het droog hield en fier1 punt -
Draadje van Kaatje 🌺
Kaatjemama reageerde op Bob voor een discussie
KMW, @Kaatjemama. Kalmte, Moed en Wijsheid.1 punt -
Zondag 3 mei 2026
Kaatjemama reageerde op Yana voor een discussie
Goed bezig @Kaatjemama, knap om je zo staande te houden tussen de drinkers. Hopelijk kun je nu genieten van je frisse hoofd terwijl de rest zich voortsleept met een kater in het lijf.1 punt -
Zaterdag 2 mei 2026
Lika reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Dank je vindt het wel heel lastig maar goed vooral toe ze de champagne open maakte voor de verloving te vieren. nu wakker en blij dat me weer dag gelukt is.1 punt -
Verkeerde moleculen gemaakt in de kop. Ergens halverwege de middag begon het bij mij en dan stopt het niet meer. Geen enkele andere diersoort kan zichzelf zo in de weg zitten. Het is zo kansloos, en evolutionair gezien slaat het nergens op, maar het is te laat: ik heb al twee kinderen dus het wordt nog ongehinderd doorgegeven ook. Misschien heb ik ook wel een ADD borderline autisme toestand waardoor dit af en toe zo verloopt. Misschien is mn prefrontale cortex nooit goed ingedaald. Of misschien krijg ik hersenverweking doordat ik teveel mn tijd zit te vergallen op de schermpjes 🫤1 punt
-
Nachtpact: Quinn Lika Marjolijn kaatje 🌺 Vandaag een dierbare die niet durfde te hopen gelukkig zien worden. In mijn hoofd was dat een prachtig gezicht. Een roos in elkaar gezet van LEGO.1 punt
-
Ja maar is het juist het omhoog staan van het kapsel van Einstein niet een bewijs dat er toch aantrekkingskracht is van de maan. Haha, maar je hebt echt een punt met die eb en vloed en jouw niet recht opstaande haren. Er is overigens een natuurkundige (Erik Verlinde) die een heel andere theorie heeft over de zwaartekracht. https://www.uu.nl/achtergrond/zwaartekracht-de-grote-onbekende-krijgt-vorm Toch als zwaartekracht niet bestaat, hoe komt het dan dat de maan maar om de aarde blijft draaien. Zonder zwaartekracht zou deze immers in één rechte lijn ins Blaue hinein verdwijnen.1 punt
-
Ik heb echt mijn zo ongeveer betonnen brein (voor zover aanwezig) compleet uitgejekkerd op zoek naar een brokstukje met het antwoord maar helaas niks gevonden.......1 punt
-
Nee hoor. Als ik dronken ben val ik ook op mijn bek. Daar heb ik Newton en zijn vallende appel niet voor nodig. Mensen die over zoiets jaren konden nadenken hadden gewoon tijd teveel. Net als die "wetenschappers" die daar op voort borduurden. Of die Griekse filosofen, kwam ook geen verstandig woord uit, maar werken was er niet bij. Bij mij eigenlijk ook niet, maar daarom ben ik geen filosoof.1 punt
-
Nee hoor. Ik sluit niet uit dat ze plat is. Maar dat ze rond is lijkt me niet onlogisch. Dan zouden onze landkaarten niet kloppen, zou @bumperjim misschien zeggen.1 punt
-
Nee, ik weet zeker van niet. Maar helemaal stoppen wil ik niet, juist vanwege die ene avond. Die avonden zijn goed zoals ze zijn, ik geniet daarvan en ik wil dat niet veranderen. Voor mij is 6 dagen/week nuchter goed genoeg. Ik weet niet of mijn leven lang genoeg zal zijn om weer te leren te genieten van helemaal niet drinken. Wel zal ik nog proberen de donderdag te matigen, want het lukt me niet echt meer om mezelf wijs te maken dat het goed voor me is.1 punt
-
Mei=alcoholvrij! Voor mijn liefste, droogste, ja mijn beste MIJ! Ik heb best een spannende mei-maand voor de boeg. Ik durf ook niet goed maar ik wil het eigenlijk het liefst wel. Ik ben bang dat het me niet gaat lukken maar ik wil er wel voor gaan. Alles blijft spannend maar alcohol gaat dat niet veranderen of verbeteren, integendeel. In elk geval heb ik wel goede redenen om eindelijk aan m’n Japanse thee te beginnen dus zal ik dat dan doen als alternatief. Ik hoop dat dit pact me door de moeilijke momenten kan loodsen. Van zelfhaat (alcohol) naar zelfliefde (Japanse thee) seizoen 47, aflevering 76435. MEIPACT: MaryArt kaatje 🌺 Reacher Jane Maja Quinn Musashi1 punt
-
Zwaartekracht. Ben nu toch bezig. Eb en vloed worden veroorzaakt door de maanstand. De door de maan uitgeoefende zwaartekracht trekt hele zeeën heen en weer. Dat ik niet lache. Als ik op het strand ga staan krijgt die hele maan het niet klaar om een van mijn haren omhoog te trekken. Laat AI en chatGPT daar maar eens op los. Grote denkers zoals ik en Tesla denken verder dan wat er ons wordt voorgekauwd. Daarom schoppen we het zover.1 punt
-
En zwaartekracht bestaat trouwens ook niet. Die werd verzonnen door zo'n middeleeuwse alchemist en pseudo-genieën zoals Einstein deden er een schepje bovenop. Als er zwaartekracht zou bestaan had Einstein wel een normaal kapsel gehad. Zijn haren stonden echt niet zomaar in de lucht.1 punt
-
Ja, jij behoort tot de jongelui. Ik was er toen "live" bij. Niet dat ik mocht meevliegen, maar ik geloofde er als kind, was toen 10, al niks van. Niet nu pas, nu het voor iedereen duidelijk is. Ze konden toen nog geen voetbalbalwedstrijd uit België live uitzenden zonder 36 storingen of omdat de zender in Lopik weer eens was uitgevallen. Ik denk dat Amerika en die acteurs van de Nasa er rekening mee hielden dat het ooit, in de verre toekomst, wel mogelijk zou zijn. Om die gemene Russen in slaap te wiegen hebben ze toen een film gemaakt die zo ongeloofwaardig was dat ze zich ongestoord op een daadwerkelijke maandlanding konden voorbereiden. Maar het fabeltje van 1969 is bij complotdenkers een eigen leventje blijven leiden. Komt volgens mij door die lui die nog in de zwaartekracht en zo geloven. Denk eens na, waarom zou je er heen vliegen als er toch niks te beleven is? Boek jij je vakantie naar Noord Korea? Zou me niks verwonderen als Trump morgen verkondigt dat hij daar de eerste McDonalds heeft geopend. Ha, en dat je er alvast een stuk grond kunt kopen, zon gegarandeerd.1 punt
