Klassement
Populaire bijdragen
Inhoud met de hoogste waardering op 01-05-26 in alle secties tonen
-
Vrijdag 1 mei 2026
lady jane en 2 anderen reageerde op Quinn voor een discussie
Nachtpact: Quinn En het leuke van de dag, thuis, bij c. Soort van samen film kijken, al is het niet dezelfde. Weten dat er mensen aan me denken en dat ik mensen heb om aan te denken. Vandaag heeft een gouden randje.3 punten -
@rapilos die rode kring betekent juist dat je al besmet bent met lyme en je moet zeker een antibioticakuur nemen, dat helpt wel degelijk. Nu meteen vandaag mee beginnen. Je wilt geen lyme hebben, dat is echt niet grappig! Wat je huisarts ook gaat zeggen, zorg dat je een kuur krijgt! (doxycycline voor minstens 10 dagen.) Wees maar dankbaar voor die rode kring want die is er lang niet altijd als je besmet bent, jij weet het nu in ieder geval zeker.3 punten
-
Vrijdag 1 mei 2026
spirit en 2 anderen reageerde op bumperjim voor een discussie
Goeiemorgen! Het hele land is vrij vandaag omdat de Stier jarig is 🥳3 punten -
Overweeg je nu thee te trekken van de composthoop?3 punten
-
Vrijdag 1 mei 2026
Senna34' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Smaragdie voor een discussie
Positieve is wel leuk om te delen, goed idee trouwens! Mijn 8 katten reageren zeer goed/steeds beter op mijn partner die hier nu even voor een paar weken is. Ze waren/zijn zo gehecht aan mij al die jaren maar gisteren zaten er 4 op zijn schoot na mijn werk. Zo schattig om te zien. En ze bleven gewoon zitten. Was zo blij om dat te zien, bevestiging dat het goed goed gaat. En een jongere nieuwe collega schatte mij gisteren 40. Hoe lief 😊 Niet drinken en verder gaan levert veel op, dat blijkt dan wel.2 punten -
Vrijdag 1 mei 2026
lady jane' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Quinn voor een discussie
Ik las Marjolijk, als in vrolijk. Vond ik wel passend, want op mij komt @Marjolijn behoorlijk optimistisch over eigenlijk. Ik ben thuis trouwens.2 punten -
Donderdag 30 april 2026
hub02' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Yana voor een discussie
Dat vind ik verdrietig om te lezen, ik krijg gewoon zin om jouw moeder te worden (al ben ik waarschijnlijk jonger dan jij). Gek genoeg is het ook weer een last om een moeder te hebben die lijdt als jij het moeilijk hebt, dan zit je zelf al zo in de put en dan heb je ook nog een huilende moeder om je om te bekommeren.2 punten -
Vrijdag 1 mei 2026
lady jane' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Yana voor een discussie
Laten we dat doen als het zover is... death by laughter.2 punten -
Vrijdag 1 mei 2026
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Yvonne voor een discussie
Had ik gistermiddag en -avond constant het gevoel dat het vrijdag was, blij als ik me bedacht dat het nog niet zover was... loop ik nu rond met het vaste gevoel dat het zaterdag is, stress, want er moet nog zoveel en bla bla bla... realiseer ik me net dat het vrijdag is... lekker zo 🤭2 punten -
Donderdag 30 april 2026
Maja' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op hub02 voor een discussie
Jammer van die pizza en die Tiramisu. Dat betekent "trek me op". Trek me uit de put zogezegd. Ik weet natuurlijk ook niks, maar ik denk dat menigeen zou tekenen voor een moeder als jij.2 punten -
Donderdag 30 april 2026
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Reacher voor een discussie
Of soep.2 punten -
Thuis. En ondanks dat manlief van alles aardigs doet, ben ik ook gelijk chagrijnig. Wc bril vies, vloer vies, hij kan ook bijna niet bewegen van de pijn in zijn rug. En ja, dat is echt heel naar. Vind ik ook. Maar hij heeft altijd iets. En ik wil dat soms niet. Zo. Dat is er maar weer uit. In een volgend leven zou ik niet meer met iemand samen willen wonen. Ik ben er niet goed in.1 punt
-
Hartelijk gefeliciteerd @Dylan. Veertien jaren zonder drank, da's niet mis. Kun je ons laten weten hoe het met je gaat? En het is weer tijd om te laten weten of je er nog een jaar aan vast knoopt. Op naar de vijftien! Ook applaus voor @Tatum, @brazer en @mcflurry. Die weten ook van geen ophouden. Knapperds!1 punt
-
Ik ook twee meiden ☺️leuk om te lezen. Ik hoor het niet zo vaak meer1 punt
-
Wat leuk. Mijn vriend ook heeft ook een tweeling. 2 meiden.1 punt
-
Fijn om te lezen @Senna34! Ondertrouw al gaande geweest, kon niet in Hongarije maar wel hier natuurlijk. Het echte zijn wij nog aan het regelen en het echte overgaan naar.........Wat ik echt eng ga vinden, einde van het jaar of dan het nieuwe jaar. Wel al de boerderij gekocht en grond vlak bij hem. Perfect. Ga niks hier missen behalve mijn familie maar die kunnen komen natuurlijk. Mijn werk ga ik het meeste missen. Van hem hoef ik niet meer te werken maar wil het juist wel, juist ook daar. Nu pendelen we heen en weer. Bedankt voor het vragen.1 punt
-
Gaan de leugens met een verhaal aan de haal, dan is zwijgen beter.1 punt
-
Ja dankjewel alles prima! Ik tik vandaag de 2 jaar en 4 maanden aan. Hoe is het met jou en je trouw plannen1 punt
-
Ja dat begrijp ik heel goed. En geldt voor mij net zo. Ik heb dan het geluk dat ik haar nog heb. Niet dat ik een moederskindje ben maar gewoon wijze raad etc. En veel zwartgallige humor over en weer. Ik ben erg maar ja de uitspraak die longkaker interesseert mij niks geeft aan dat ik het niet van een vreemde heb...... Ik en mijn moeder hebben gelukkig nog tijd.1 punt
-
Alles goed met jou @Senna34 Gun en hoop het zo voor jou. Je bent een grote lieverd.1 punt
-
Nou geloof mij @Sanity, weet dat het een grapje is van jou maar dat zou hij nooit durven. Zijn mijn 8 kinderen en dat weet hij heel goed. Zijn ballen en meer gaan er af dan, Niemand komt aan ze! Hoe gaat het met jou en jouw moeder? @spirit Je klinkt rustiger en opbouwender. Mannen soms he...............GRRRRRRRRRRRRRRR Maar toch, beetje paaien en lief zijn, komt wel goed he? Knuffel Kus X1 punt
-
Hey @Smaragdie kijk je wel uit dat die poezenbeesten niet in de goulash verdwijnen. Sorry flauw ik weet het maar kon het toch niet laten😇1 punt
-
IK wens iedereen een fijn weekend. Voel weinig aansluiting laatste tijd door iemand hier die ernstig tekeer op mij ging vorige keer door mij te analyseren. Snap dat die persoon kwetsbaar is en niet stabiel is maar dan nog. Ik mag er ook zijn! Ik ben ook misbruikt als kind/tiener/baby. Maar ik ben verder en moet en ga door op mijn manier. Blijf geen slachtoffer, dat heb ik geleerd, die ander is nog niet zo ver dus kan er ook niks aan doen maar toch. Dat dus. Fijne avond allemaal. Muziek en relax.1 punt
-
1 punt
-
Vrijdag 1 mei 2026
Quinn reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Ik lees veel mee durf ook niet zo goed te vragen maar hoop dat je fijn weekend hebt1 punt -
Dappere Pippi Q1 punt
-
Je hebt gelijk @Bob, ik zie nu pas dat ik hetzelfde 'probleem' heb bij Facebook enzo. Lag inderdaad aan een instelling in mijn browser.1 punt
-
Antibiotica zit erin Twee tabletjes doxicline van 100 mg In een keer innemen bij de maaltijd en oplossen in water. Ook tegen de felle zon beschermen Hoop dat dit voldoende is want heb maar 1 niet en daar ben ik ook zuinig op. Zwelling is al een heel stuk minder nu hoor1 punt
-
Ik had zelf 2 vriendinnen met normale moeders/ouders, mijn jeugd was ook best traumatisch. Misschien dat ik nu via mijn kinderen een kans heb gekregen om het beter te doen. Maar ook ik maak fouten hoor. Maar vandaag was weer even oogsten, samen met dochter naar de cardioloog. En dan zijn de rollen even omgekeerd. Een beetje genant (voor mij), maar ook hartverwarmend. En ook zij vond de man "arm" naar hoe hij omgaat met mijn angsten. Dat begrijp ik mevrouw, en in dezelfde zin technisch verder met zijn uitleg. Niets gevond dus mijn dossier wordt daar voor nu gesloten. En wel weer een pil erbij als bloeddrukverlager, want al komt die te hoge bloeddruk misschien van de stress/angst het duurt al met al te lang en dat is niet best voor vaten. Dus nu maar wachten op de volgende tia/infarct? Gauw brood smeren en op t strand echt tot rust komen dan maar. Even weer mijn eigen (ideale) moeder worden.1 punt
-
Wat heb jij voor gezondheidsproblemen als ik vragen mag, Marjolijn? (Ik typte Marjolijk, maar zo ver is het gelukkig nog niet 😁)1 punt
-
Zeker gezellig @hub02 Dankje Etty, ik hoop voorlopig geen artsen meer nodig te hebben. Voor mijn longcovid raadpleeg ik in ieder geval geen artsen meer, die proberen me alleen maar aan te praten dat er van alles mis is met mijn lijf terwijl dat helemaal zo zeker niet is. Verder experimenteren ze op me met medicatie (angstremmers, anti-psychotica, anti-depressiva), die zouden allemaal helpen tegen de covidsymtomen en inmiddels zit ik dus vast aan oxazepam. In het begin haalde dat zeker de scherpe randjes van een paar hevige symptomen die ik had maar nu zit ik er aan vast. Ik probeerde laatst een mg minder per dag te nemen en ik kon niet geloven wat me overkwam, na een week was ik een emotioneel wrak in volslagen paniek. Dat gaat nog wat worden om daar weer vanaf te komen, nou ja, eerst maar eens stabiel gezond worden, dan zie ik wel verder. Volgens mij is mijn lichaam weer gezond maar heeft die covidinfectie mijn zenuwstelsel in de alarmstand gezet (en terecht, want het was heftig). Het probleem is nu dat mijn zenuwstelsel de weg terug naar de veilige modus nog niet kan vinden. Daar kan ik zelf bij helpen door mijn brein gerust te stellen, er moeten weer andere neuropaden van veiligheid aangelegd worden want de symptomen zorgen steeds voor angst en angst zet mijn zenuwstelsel nog meer op scherp en dat zorgt voor nog meer symptomen en dat creeert weer meer angst enz. enz. enz. Ik ben dus enthousiast bezig om een weg te vinden met mijn gedachtes en mijn angst en andere emoties die in de weg staan. Ik geloof dat daar de sleutel ligt en gelukkig is daar veel interessants over te vinden op internet.1 punt
-
Ja, onze "leuke dingen" voor de meimaand hier😄1 punt
-
Breek me de bek niet open. Ik lag een half jaar geleden jankend op de grond in de huisartsenwachtkamer, kon niet meer rechtop komen, zó verschrikkelijk ziek en dan weggestuurd worden met een doos oxazepam want het zal wel een paniekstoornis zijn. Achteraf bleek dat ze er inderdaad weinig aan konden doen want longcovid maar de nonchalance en het gebrek aan medeleven vond ik stuitend. Oh ja, en in het Franse ziekenhuis zeiden ze in september dat ik een hersenbloeding had gehad en moest ik dringend aan de bloedverdunners en onder controle, kom ik in Nederland bij een neuroloog en die kijkt naar dezelfde scan en zegt "waarom slikt u bloedverdunners, ziet er allemaal prima uit".1 punt
-
Dokters weten zo verschrikkelijk veel niet. Een huisarts in Den Haag dacht mij ooit af te schepen met een zalfje voor babybilletjes toen ik met een wat a-typische vlek door lyme bij hem kwam. Die dokters in de stad weten al helemaal van toetedeballe.1 punt
-
DAGPACT: MaryArt Yvonne kaatje 🌺 stroumfke Quinn hub Ik krijg die regelafstand nooit goed. Misschien lukt het de volgende. Gisteren de fles wijn die over was aan mijn vriend meegegeven. Vandaag begint mijn 24/6 week weer. Dus beter geen drank in huis hebben, want dat gaat gegarandeerd fout natuurlijk. Vanaf vandaag weer nuchter, en gek genoeg vind ik dat helemaal niet erg.1 punt
-
Vrijdag 1 mei 2026
Kaatjemama reageerde op lady jane voor een discussie
gewoon doen wat goed voelt Kaatje, heel veel plezier.1 punt -
goeiemooiemorgen frummers @bumperjim nu snap ik eindelijk de bijnaam van je lief haha. Mijn vader was ook op 1 mei jarig en een echte stier.1 punt
-
1 punt
-
de huisdr is gisteren thuis geweest ivm mijn ontstekingen heb een andere ontstekingsremmer gekregen voorlopig ben ik thuis pijn vrij alleen als ik ga wandelen ben ik nog niet pijn vrij ik kan nog niet ver pijnvrij wandelen da gaat wa tijd vragen ik wist niet da je ontstekingen kon krijgen van te drinken maar van alcoholisme kan je alles krijgen ik had het nooit zo ver mogen laten komen mijn lichaam gaf al lang aan dat ik niet meer tegen de drank kon maar ik luisterde niet mijne geest gaf ook al lang aan dat het genoeg was maar ik bleef verder drinken en nu betaal ik daar mijne prijs voor met mijn mama gaat het ook niet goed we groeien wel dichter naar mekaar toe en ik heb terug contact met mijn broer1 punt
-
@renaldo61 Niet slapen of slecht slapen is volgens mij geen ziekte maar gewoon heel vervelend. Ik slaap ook maar 4 uurtjes per nacht waarin ik ook vaak nog 5 x moet plassen. Het heeft volgens mij te maken met het ouder worden dus ik accepteer het gewoon maar. Er zijn veel ergere dingen om te krijgen zoals bv kanker of zoiets. Dat is pas echt ziek zijn lijkt mij. Dus mag ik niet klagen maar dankbaar zijn, dat ik naast allerlei kleine kwaaltjes verder gezond ben. Het slecht slapen neem ik op de koop toe. Bovendien krijg je waarschijnlijk geen slaapmedicatie omdat het zwaar verslavend is. Aangezien jij zeer gevoelig bent voor verslaving zijn ze daar heel voorzichtig mee.1 punt
-
Helaas niet gespeeld deze avond. Natuurlijk zou ik hebben gewonnen 😄. We hadden het te druk met onzin uitkramen. De fles wijn die over was heeft mijn vriend meegenomen. Kus! Of je hem wilt of niet, en het is toch maar eendje op papier. Welterusten.1 punt
-
Het laatste uur van april is aangebroken. Volgens mij zijn we allemaal nuchter gebleven, op @Lika na, maar die stond ook eigenlijk niet op de lijst van deze maand. Voor wie dat wil: er is al een maandpact voor mei geopend. Schrijf je daar in als dat je helpen kan. En hou het lekker alcoholvrij, ook in mei.1 punt
-
Geluksmomentje van vandaag: het grijze toetje van mijn 14 jarige hond vol hoop en verwachting bij de keukenla waar haar snackjes in liggen te zien in de hoop (en eigenlijk ook wel de zekerheid) dat ze er wat uit zou krijgen. Hartstikke oud, maar nog vol energie...1 punt
-
Leuke dingen vandaag: voelt niet helemaal eerlijk, want ik was vandaag in Venetië dat ik voor het eerst zag en lig nu in een eerste klas trein-slaap wagon. Best heel leuk!! Maar ook: niet gevallen vandaag. Slappe lach met dochter na een uurtje chagrijnig rondlopen. Ik gaf haar tips voor nóg beter chagrijn:-)1 punt
-
Nachtpact Reacher kaatje 🌺 Quinn Leuke dingen vandaag: doos Oreo's double chocolate opgegeten, de doos nog net niet. Cool filmpje van een gans gezien.1 punt
-
Eh, denkt aan de compost hoop buiten Bijna? 🫣1 punt
-
Nee. En het is niet alleen een kwestie van geduld of spierkracht, maar ook van ergens beginnen. Zoals onkruid trekken en lege blikjes inderdaad. Lekker, bami. Ik had nasi. Van wat restjes groenten, nep-kipfilet, rijst en pindasaus. En veel chili-olie.1 punt
-
Oh, dank je wel voor die prachtige bloem, @Jannigje. Het bijhouden van het jaarpact is niet zo veel werk maar voor mij zelf is het ook een prachtige stok achter de deur, mag je best weten. Niet dat ik vaak twijfel, maar net als jij weet ik ook dat je altijd voorzichtig moet blijven. Zolang ik het jaarpact doe kan ik me natuurlijk echt geen terugval veroorloven.1 punt
