bumperjim Geplaatst 20 mei Rapport Geplaatst 20 mei 18 uur geleden zei Reacher: Ik heb het de laatste dagen moeilijk met nuchter blijven. Een moment dat weer even boven komt in het bewustzijn. Volledige black-out gehad destijds. Iets lelijks gedaan. En nu ik me dat herinner, wat ik deed terwijl ik dronken was, verlang ik naar drank om het weer te vergeten. Rond en rond gaat het cirkeltje. Neee doe maar niet.... Als je vergeet wat je vergat dan kreeg je wat je kroeg. Grammaticaal hinkelt het een beetje, maar de boodschap is vast wel duidelijk 😁 Reacher reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Op 19-5-2026 om 22:02 zei Oskar: Sjonge. Ik dacht dat jij op dit vlak een soort superwoman was Reacher die het niveau van de aardse verlangens reeds lang was ontstegen. Toch een mens dus. Dat het beter is om niet te doen hoef ik natuurlijk niet uit te leggen. Voor mij is het vooral belangrijk het dermate als een paal mijlenver boven water te laten uit torenen dat drank niet en nooit meer een optie is dat gedachten hierover niet eens in behandeling genomen worden. Als er eenmaal een heel klein beetje twijfel komt, dan zet Oom Bier meteen zijn dikke voet ertussen en dan krijg ik de achterdeur nooit meer dicht. Houd vol. Hey Oskar, het was ook echt een les voor mezelf, dat het soms toch weer de kop opduikt. Ik houd vol
Reacher Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Op 20-5-2026 om 14:40 zei bumperjim: Neee doe maar niet.... Als je vergeet wat je vergat dan kreeg je wat je kroeg. Grammaticaal hinkelt het een beetje, maar de boodschap is vast wel duidelijk 😁 Hij is wel origineel 😃 Ik heb het niet gedaan. Dankzij vriendschap en hier. bumperjim en lady jane reageerden hierop 2
Reacher Geplaatst 9 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 9 uur geleden Delen, onder de juiste omstandigheden met de mensen die je dichtbij wilt. Ik praat over het delen van emoties en ervaringen veel met Quinn. We moedigen elkaar aan om dat meer te doen. Paradoxaal genoeg schrijf ik dit echter om te delen dat delen onder de juiste omstandigheden moet. We zijn niet voor niets bang om ons kwetsbaar op te stellen. Mijn zuster is als kind best lang nog bij onze biologische moeder in huis gebleven. Hierdoor vormde zij een band met haar. Toxic, als zesjarige het verstoppen van haar zelfmoordpillen, etc. Er waren ook leuke herinneringen hield mijn zus vol. Houdt ze vol. Toen mijn zus en ik closer werden, ging ik met haar mee op visite bij haar moeder. Speelden we het dochters bij moeder op bezoek toneelstukje. De pedofiele huisvriend kwam ter sprake en mijn zus vertelde aan haar moeder wat hij met haar deed, want zij was ouder, zij kon het zich herinneren. Haar moeder keek haar aan en legde haar vriendelijk uit dat zij bontjassen van hem kreeg. Verbijsterde stilte. Een andere keer vertelde mijn zus over haar depressie. Ze was een kwartier aan het woord terwijl haar moeder haar aankeek. Toen ze uitgesproken was, vroeg ze aan haar moeder wat er door haar heen ging. Ze keek zo droevig. Haar moeder keek haar aan en sprak 'ik denk er eigenlijk aan dat de vuilniszakken nog weg moeten worden gebracht, ik durf niet. Wil jij het zo voor me doen'. En daarna zaten we zwijgend in de trein naar huis. En vroeg ik me weer radeloos af waarom doet ze dit zichzelf aan? Mijn zus is er niet aan ten onder gegaan. Het heeft haar niet gebroken. Er waren immers altijd goede redenen waarom haar moeder zo tegen haar deed. (spoiler alert: die waren er niet). Er kwam ook geen einde aan de visites, helaas.Tot ze stierf en ik op dat moment dacht; gelukkig een einde aan deze vorm van zelfmutilatie van mijn zuster.. Het was goed voor de band tussen mijn zuster en mij. Maar delen: doe het voorzichtig, Onder de juiste omstandigheden. Met de personen die je dichtbij wílt hebben. Musashi en Kaatjemama reageerden hierop 1 1
bumperjim Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden (bewerkt) Oh shit ik heb ook nog vuilnisz.... 🤭 I'll show myself out 🙈 ❤️ Hoe mensen gevangene kunnen worden zonder muren... 8 uur geleden bewerkt door bumperjim Reacher reageerde hierop 1
Musashi Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden (bewerkt) ❤️🩹🫂 Ik vind jou lief en wijs. En ook wijs en lief. Dank om te delen. Het is heel pijnlijk maar je helpt mij hier ook mee. Echt. 🙏 8 uur geleden bewerkt door Musashi Reacher reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 💜 Mijn moeder had geen bontjas, daar waren ze te calvinistisch voor. Zij kocht er rust mee. Het zit trouwens weer in de uitersten hè. Alles delen is te veel, niets delen te weinig. De weg van menselijkheid kiezen. Reacher reageerde hierop 1
Lonster1 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 3 uur geleden zei Reacher: Maar delen: doe het voorzichtig, Onder de juiste omstandigheden. Met de personen die je dichtbij wílt hebben. Om te voorkomen dat je gekwetst wordt omdat het niet ontvangen, niet begrepen en niet gezien wordt? Ik heb ook mijn halve leven lopen leuren bij mijn moeder. Iets willen halen, wat ze niet te geven had. Dat is pijnlijk. Mijn remedie was niet om voorzichtiger te worden, maar om mezelf sterker te maken. Niet de erkenning en bevestiging bij anderen te zoeken. Dat heeft me aardig wat cursussen en therapieën gekost. Nu kan ik met droge ogen en zonder angst voor het oordeel van degene die het aan wil horen over mijn jeugd vertellen. Maar dat is niet iedereen gegeven; mijn zus is verbitterd geraakt en heeft zich teleurgesteld teruggetrokken. Reacher reageerde hierop 1
IJsvogel Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 💚 ja, wie vertrouw je met je kwetsbaarheid. Reacher reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden 4 uur geleden zei Quinn: 💜 Mijn moeder had geen bontjas, daar waren ze te calvinistisch voor. Zij kocht er rust mee. Het zit trouwens weer in de uitersten hè. Alles delen is te veel, niets delen te weinig. De weg van menselijkheid kiezen. Precies dat, ze ruilde het een voor het ander. 🧡
Quinn Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Hmm, ze won zelf, de moeder, en het kostte een ander, je zus en jou, iets. Maar als je dat negeert, bestaat het niet. Reacher reageerde hierop 1
Reacher Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) @Lonster1 Voor de een is kwetsbaarheid opkrullen op bed, voor de ander is kwetsbaarheid verslaving, zelfmutilatie of zelfmoord. Dus ja voor mij geld absoluut dat ik uitkijk wie ik in vertrouwen neem. Maar therapieën volgen en zoveel mogelijk delen is waar ik naartoe werk. 🤍 2 uur geleden bewerkt door Reacher
Reacher Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden 9 minuten geleden zei Quinn: Hmm, ze won zelf, de moeder, en het kostte een ander, je zus en jou, iets. Maar als je dat negeert, bestaat het niet. Het kostte jou en ons alles. Cliché of niet: daarna hebben we ons terug opgebouwd. Nu zijn we kintsugi. @Musashi kan zich daar ook in vinden, denk ik. Quinn reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goeie genade Reacher, ik zit dit weer vol verbijstering te lezen.. Hoe is het toch mogelijk allemaal, hoe kan een moeder zó zijn... En wat zijn jij en jouw zus sterk (geworden). Mooi en fijn dat jullie elkaar nog hebben. Ik moest het woord 'kintsugi' even opzoeken, maar ja... mooi beeldend. Reacher reageerde hierop 1
IJsvogel Geplaatst 53 minuten geleden Rapport Geplaatst 53 minuten geleden Zo voel ik het ook, zelf opgebouwd. Soms voelt dat sterk en soms kwetsbaar. Maar veerkrachtig zijn we zeker. Kintsugi ook even opgezocht, mooi beeld Reacher reageerde hierop 1
Mariposa Geplaatst 45 minuten geleden Rapport Geplaatst 45 minuten geleden Kintsugi, prachtig! Daar is helemaal niets mis mee hoor! Sterker nog, misschien wel mooier dan het origineel 💜
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden