renaldo61 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Dagpact: renaldo61
knakker Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Mogge mensen. Wat was gisteren toch een heerlijke dag. Zon, blauwe lucht, tien graden. Met de jongste naar de kinderboerderij geweest om de ezel te aaien. En in het noorden kon je schaatsen op straat: dat is ook niet gek. De eerste sneeuwklokjes en krokussen heb ik vorige week gezien. Dat vind ik altijd een magisch moment. De lente wenkt, als een mooie jonge vrouw. MaryArt en Spirit reageerden hierop 2
bumperjim Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 9 minuten geleden zei knakker: Mogge mensen. Wat was gisteren toch een heerlijke dag. Zon, blauwe lucht, tien graden. Met de jongste naar de kinderboerderij geweest om de ezel te aaien. En in het noorden kon je schaatsen op straat: dat is ook niet gek. De eerste sneeuwklokjes en krokussen heb ik vorige week gezien. Dat vind ik altijd een magisch moment. De lente wenkt, als een mooie jonge vrouw. Mooi hè? Gisteravond zei de yogajuf "in deze periode van het jaar waarin veel mensen depressief zijn en vermoeid..." ik zeg "heulemoal niet!!" 🤣 ik vind het schitterend, speuren naar de eerste tekens van nieuw leven. Spirit, knakker en karin123 reageerden hierop 3
Adri03 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 12 minuten geleden zei knakker: De eerste sneeuwklokjes en krokussen heb ik vorige week gezien. Dat vind ik altijd een magisch moment. De lente wenkt, als een mooie jonge vrouw. Als we de 4 seizoenen gelijkstellen aan de levensloop van een vrouw, dan hebben we het op 5 februari meer over een meisje van 7 of 8 bumperjim reageerde hierop 1
MaryArt Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Dagpact: renaldo61 MaryArt Goeiemorgen allemaal!
knakker Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 15 minuten geleden zei Adri03: Als we de 4 seizoenen gelijkstellen aan de levensloop van een vrouw, dan hebben we het op 5 februari meer over een meisje van 7 of 8 Als je de seizoenen gelijkstelt aan de levensloop neem ik aan dat de lente het eerste deel daarvan in beslag neemt. Dan zit dat jonge grietje van jou in het verkeerde vakje te wenken. Want de winter is de laatste twintig jaar. Dan zit er ineens een oud wijf naar ons te zwaaien: daar zijn we mooi klaar mee. Maar het was het ook de lente die wenkt, niet 5 februari. Spirit reageerde hierop 1
Etty Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Goedemorgen, Een mooie jonge vrouw wenkt. Een oud wijf zwaait. Ja, wat als dat oude wijf zou wenken. Beeldvorming op de vroege morgen. Vanmiddag begin ik aan een nieuwe cursus filosofie omtrent emoties en denken. Ben benieuwd. Ik volg nu drie cusussen, het is net alsof ik weer op school zit. Rosee en Spirit reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden goeiemooiemorgen frummers al wenkt de dood al bij mijn ontbijt gelukkig is @knakker uitgeslapen en alert. Ik had een uur geleden kuitkrampen in 2 tegelijk nooit te oud om iets voor de eerste keer mee te maken dan toch liever de kuiten dan de dood. koffie! Spirit reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goedenmorgen. Gisteren was gewoon mijn dag. Heerlijk weer. Een zonnetje maakt heel wat goed. Toen ik gisterenochtend om 9.30 een WhatsApp kreeg, dat mijn bril klaar was, was ik in alle staten. Blij maar ook bang dat het op een teleurstelling uit zou lopen, want dat hoort altijd bij mij. Samen met mijn zoon en kleindochter (woensdagmiddag he) de bril gaan halen. Toen ik hem voor het eerst op opzette, schoot m'n zoon in de lach. Ja sorry ma, maar die glazen..Ik kijk zelf in de spiegel en zei: prima bril. De glazen er prachtig ingeslepen. Toen was ik blij. Toen nog even naar een vintage winkeltje geweest. Bij de carnavalsafdeling toch geslaagd voor gekke hoedjes en mijn kleindochter heeft een "gekke bril" gekocht. Volgende week is het op school "gekke btillendag". De biertap zal er dan ook vast wel weer staan . Maar ik heb geen gekke bril maar wel gekke hoedjes en een pruik. Ik deed maar net alsof ik het voor carnaval kocht, bij het afrekenen.
Yvonne Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) Goedemorgen frummers. Hier zwaait het oude wijf even enthousiast naar jullie vanuit een nog steeds redelijk witte en gladde omgeving, wat nou ontluikende lente??? Maar het geeft niet, ik gun jullie het zonnetje en de opkomende sprietjes van harte. Hier geen zon te bekennen en wat er onder de grond groeit kan zich niet boven de ijslaag die inmiddels op de sneeuw is ontstaan uitwerken, wij wachten dus geduldig af. Inmiddels is de straat weer goed begaanbaar, dus ik kan naar mijn afspraak van vanmorgen toe en daarna een paar boodschappen doen. Vanavond wordt er weer regen en ijzel voorspeld, de schaatsen hoeven dus nog niet in het vet terug. Fijn dat je jouw bril weer hebt @Spirit en dat je er blij mee bent. Maar lees jouw berichten hier van de afgelopen dagen nog eens rustig terug. Gisteren bleek een opsteker voor je te zijn: bril ophalen en hij bevalt ook nog en jou zoon gezellig op visite... de narigheid van de voorafgaande dagen vervaagde blijbaar. En als straks de lente komt.... .... dan woon je daar nog steeds in die puinzooi, want het is de rommel van jouw vriend die er totaal geen zin in heeft het aan te pakken. Zijn uitglijder/uitglijders wat betreft drank zullen echt niet de laatste zijn geweest. Je bent een stadskind, een echt stadskind, opgegroeid in Rotterdam en later verhuisd naar een groot dorp, inmiddels ook een stad te noemen, daar vlakbij, in een poep en een scheet sta je weer in het centrum van Rotterdam als je daar zin in hebt. Je hebt daar een appartement dat je inmiddels hartstikke gezellig had gemaakt... Nu woon je in een dorpje, een dorp met weinig voorzieningen en met weinig 'romantische' dorpsgezichten in een huis wat een erfenis is geworden van liefde, overlijden en verdriet en bende... Het kan vandaag weer even zonnig lijken Spirit, maar dat blijft het niet. Ga voor jezelf bepalen wát je wilt, wat je nodig hebt. Ga grenzen stellen, heel duidelijke, niet alleen wat betreft het drankgebruik van vriendlief, maar ook over het wonen en over het gedrag... Ga jezelf die grenzen opleggen en ga weer stabiliteit opbouwen... 2 uur geleden bewerkt door Yvonne Rosee, karin123, Spirit en 2 anderen reageerden hierop 4 1
Spirit Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 7 minuten geleden zei lady jane: goeiemooiemorgen frummers al wenkt de dood al bij mijn ontbijt gelukkig is @knakker uitgeslapen en alert. Ik had een uur geleden kuitkrampen in 2 tegelijk nooit te oud om iets voor de eerste keer mee te maken dan toch liever de kuiten dan de dood. koffie! Ik krijg ook steeds meer van die onaangename verrassingen. Het schijnt bij het ouder worden te horen. Maar we leven nog!!!
Yvonne Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 10 minuten geleden zei lady jane: Ik had een uur geleden kuitkrampen in 2 tegelijk Oei, das minder brrrr....
Yvonne Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden En dan vergeet ik de koffie neer te zetten... En gelijk er maar achteraan, want ja, het is gewoon heerlijk om wakker te worden zonder de gevolgen van een avond met een paar wijntjes teveel... Dagpact: renaldo61 MaryArt Yvonne lady jane reageerde hierop 1
Adri03 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Al met al denk ik toch dat die mooie jonge vrouw die Lente heet op 5 februari niet naar ons wenkt, maar hooguit een minzaam glimlachje laat zien terwijl ze zich met geloken ogen nog eens op haar andere zij draait.
Spirit Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Bedankt @Yvonne Mijn denkhoofd staat ook niet stil hierover.
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden ik ben bang dat het bijverschijnselen zijn van die agressievere meds die ik moet slikken. Maar als ik de folder ga lezen, wordt de verleiding te groot om ze helemaal niet meer te slikken (kuit)krampen en zweepslagen heb ik af en toe al jaren hoor dus kan het idd ook erger worden door de ouderdom Ik zie het maar als een extra rustdag vandaag genoeg te doen hier in huis
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 4 minuten geleden zei Spirit: Bedankt @Yvonne Mijn denkhoofd staat ook niet stil hierover. geen woorden maar daden @Spirit een vertrouwde Rotterdamse leus he. Te beginnen met de pistegels eruit als je dan toch niet vertrekt en dan een opruimcoach en schoonmaakbedrijf en je snapt waar de rekening heen mag.........😋 Senna34 reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 10 minuten geleden zei Adri03: Al met al denk ik toch dat die mooie jonge vrouw die Lente heet op 5 februari niet naar ons wenkt, maar hooguit een minzaam glimlachje laat zien terwijl ze zich met geloken ogen nog eens op haar andere zij draait. Blijkbaar is ze hier nog niet een zover gekomen dat ze zich op haar ander zij draait Overigens hoor je mij niet klagen hoor: ik woon hier zo heerlijk naar mijn zin, die winterse taferelen neem ik wel op de koop toe... En nu als de donder aan de slag, moet over een half uur op mijn afspraak verschijnen.... 1 uur geleden bewerkt door Yvonne
Bob Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 30 minuten geleden zei lady jane: Ik had een uur geleden kuitkrampen in 2 tegelijk Wat soms goed helpt bij kuitkrampen: de kuitspier strekken door met je handen je tenen naar je kin toe te trekken, dus omhoog. lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ja dat weet ik @Bob (ervaringsdeskundige he) juist bij daarnaartoe reiken schoot nr 2 in de kramp🤣 komt goed hoor, ik heb nog bioscoopcodes genoeg.
Senna34 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Goedemorgen! in Limburg komt de zon, en een temperatuur in de dubbele cijfers. Als ik de berichten mag geloven. @Spirit wat hier eerder geschreven werd. Wat als je met je vriend hulp vraagt voor het opruimen van de puinzooi ? In zijn eentje komt het er niet van. Een mooie start voor jullie beiden. Aan zichzelf werken hoort er ook bij. Als hij daar voor open staat.
bolletje Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Goeie morgen kanjers. Hier sinds lange tijd, goed geslapen. Dus voel me uitstekend. Nu naar de dagbesteding. Fijne dag mensen. Lonster1 en lady jane reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden heerlijke start zo @bolletje fijn voor je, mooie dag!
Rosee Geplaatst 42 minuten geleden Rapport Geplaatst 42 minuten geleden 2 uur geleden zei knakker: Als je de seizoenen gelijkstelt aan de levensloop neem ik aan dat de lente het eerste deel daarvan in beslag neemt. Dan zit dat jonge grietje van jou in het verkeerde vakje te wenken. Want de winter is de laatste twintig jaar. Dan zit er ineens een oud wijf naar ons te zwaaien: daar zijn we mooi klaar mee. Maar het was het ook de lente die wenkt, niet 5 februari. Ook al is het grappig bedoeld, zit er nog steeds ingebakken in deze maatschappij he, 'jong meisje' en 'oud wijf'. Soms lijkt het wel een misdaad om ouder te worden als vrouw. Yana reageerde hierop 1
Lonster1 Geplaatst 31 minuten geleden Rapport Geplaatst 31 minuten geleden (bewerkt) Als oudere vrouw ben je minder aantrekkelijk en soms zelfs bijna onzichtbaar. Dat heeft zo zijn voor- en nadelen. Het zit ingebakken in de maatschappij, deels door de biologie. Net zoals de blik die automatisch naar een decolleté gaat. Ik merk wel dat hoe ouder ik word, hoe vaker er ook stoere mannen en vrouwen op leeftijd zijn, eigenwijs en eigenzinnig. Ouder worden geeft ook onbezorgdheid en vrijheid, - als je mazzel hebt. 27 minuten geleden bewerkt door Lonster1 spelfout Yana reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden