Rosee Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Ach nee toch hoe kan dat nou? Oskar reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden oei Oskar, die zag ik niet meer aankomen jij wel? Oskar reageerde hierop 1
Maja Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Da’s niet fraai… Wat was de trigger? Oskar reageerde hierop 1
stroumfke Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Op 25-9-2025 om 18:21 zei renaldo61: Als je al een langere tijd problemen met alchohol hebt, wordt de alchohol zelf de oorzaak. Dan heb je geen andere oorzaak meer nodig. Gewoon het niet kunnen stoppen wordt het probleem. Ik denk hierbij aan de animatie 'hoe werkt een verslaving' als het figuurtje het 1ste gele bolletje op zuigt zo voelt bij mij mijn 1ste flesje wijn aan nog steeds na al die jaren
stroumfke Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Op 8-11-2025 om 08:50 zei lady jane: Ik ken maar heel weinig mensen die genoeg discipline hebben om regelmatig oefeningen te doen, zeker meditatie. Als dat het hardst nodig is, kost het de meeste moeite. Terwijl het wel helpt. Maar nadat het helpt denken vele mensen dat de stress nu wel weg is en ja dan hoeft het niet meer, toch?. Ook herkenning hier dus. Zoals het ooit met stoppen ging. Als het stoppen me hielp, dacht ik dat een beetje wel weer kon. Inmiddels zijn yoga, sauna en zwemmen mijn nieuwe meditatiemomenten geworden en is mijn leven in evenwicht. En omdat dat hobby en passie in zich heeft kost het me geen/weinig discipline. Ik bouw geen stress meer op, en ben gelukkig ook in rustig vaarwater vergeleken met destijds toen omstandigheden van buiten af vreselijk waren. Een en ander heeft vast met elkaar te maken ook. Veel vrije tijd hebben is ook niet verkeerd, en geen financiele zorgen meer ook. ik heb aan beide bovenbenen een ontsteking als gevolg van het drinken ik blijf elke dag mijn oefeningen doen omdat het helpt en ik wil dit niet meer mee maken
bumperjim Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) Ach scheisse @Oskar 🫠 Er zit wel iets in wat Quinn zegt, maar was er een aanleiding voor? Hoe voelde je je in de uren (dagen?) daarvoor? En zie je parallellen met voorgaande keren? Het is altijd zo extreem bij jou, wat mij het idee geeft dat iets zich over lange tijd ophoopt, wat er dan allemaal ineens uitkomt zogezegd. Zo gauw je weet wat zich ophoopt zou je er in theorie in een veel eerder stadium iets mee kunnen doen. 6 uur geleden bewerkt door bumperjim
Senna34 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden 😔 wat erg, je ging zo goed. Gelukkig is het goed afgelopen. Hoe voel je je vandaag. Nu weer de goede kant op, dat gaat jou lukken, ☕ alvast voor jou.
Yvonne Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Potverdrie Oskar. Zomaar als een donderslag bij heldere hemel? Bek op het stuur en fietsen maar weer dan. Sterkte thuis ook, want ik denk dat mevrouw Oskar niet erg blij was je zo thuis te krijgen... lady jane en Oskar reageerden hierop 1 1
karin123 Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden @Oskar, volgens mij rommelde het al een tijdje, ontevredenheid over... Je weet waar je het voor moet doen.🌻 Oskar reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden dag 1 weer, na al die andere droge dagen zet m op Oskar Oskar reageerde hierop 1
Oskar Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden Een duidelijke aanleiding of trigger voor mijn trieste uitspatting zie ik niet. Ik leef kalm en tevreden, de laatste dagen en weken was dat niet anders. In de ochtend had ik eerst mijn zoon nog geholpen met zijn wiskunde. Toen hij naar school vertrok was ik alleen thuis. En van daaruit weer die verrekte gedachte: nu zou het kunnen. En dan gaat het razendsnel in mijn hoofd. Dan neemt de drankzucht direct volledig de controle over. Natuurlijk had ik gewoon kunnen denken: laat dat nou uit je hoofd stommerd, doe het gewoon niet. Maar binnen enkele minuten is het kwaad al geschied. Ik ben overgeleverd aan mijn eigen ratten. Ik heb niet de indruk dat ik dingen wegdruk, en stress heb ik zelden. Maar ondanks dat blijf ik toegeven aan de neiging waarvan ik weet dat het mij helemaal niets zal brengen buiten narigheid en ellende. Trefzeker op ramkoers.
Oskar Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden 13 uur geleden zei Quinn: Kapot maken om weer te kunnen voelen hoe hard je het koestert? Zoiets heb ik mij ook wel eens bedacht. Dat ik mij in het ravijn stort om daarna, als ik er weer moeizaam ben uitgeklauterd weer extra te genieten van het uitzicht. Erg rationeel is het allemaal niet. Temeer omdat elke keer het moment dichterbij komt dat alles definitief stuk is.
Oskar Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden 2 uur geleden zei karin123: @Oskar, volgens mij rommelde het al een tijdje, ontevredenheid over... Je weet waar je het voor moet doen.🌻 Zelf heb ik niks horen rommelen. En ik was ook de afgelopen tijd best heel tevreden met mijn leven. Ja, ik weet donders goed waar ik het voor moet doen. Zoals ik ook donders goed weet hoe stom ik ben op het moment dat ik toch weer een fles openschroef. En dat maakt het zo eng.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden