Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Op 25-9-2025 om 18:21 zei renaldo61:

Als je al een langere tijd problemen met alchohol hebt, wordt de alchohol zelf de oorzaak. Dan heb je geen andere oorzaak meer nodig. Gewoon het niet kunnen stoppen wordt het probleem. 

Ik denk hierbij aan de animatie 'hoe werkt een verslaving'

als het figuurtje het 1ste gele bolletje op zuigt zo voelt bij mij mijn 1ste flesje wijn aan nog steeds na al die jaren

Geplaatst
Op 8-11-2025 om 08:50 zei lady jane:

Ik ken maar heel weinig mensen die genoeg discipline hebben om regelmatig
oefeningen te doen, zeker meditatie. Als dat het hardst nodig is, kost het de meeste moeite.
Terwijl het wel helpt. Maar nadat het helpt denken vele mensen dat de stress nu wel weg is en ja
dan hoeft het niet meer, toch?:). Ook herkenning hier dus. Zoals het ooit met stoppen ging.
Als het stoppen me hielp, dacht ik dat een beetje wel weer kon.
Inmiddels zijn yoga, sauna en zwemmen mijn nieuwe meditatiemomenten geworden en is mijn
leven in evenwicht. En omdat dat hobby en passie in zich heeft kost het me geen/weinig discipline.
Ik bouw geen stress meer op, en ben gelukkig ook in rustig vaarwater vergeleken met destijds toen
omstandigheden van buiten af vreselijk waren. Een en ander heeft vast met elkaar te maken ook.
Veel vrije tijd hebben is ook niet verkeerd, en geen financiele zorgen meer ook.

ik heb aan beide bovenbenen een ontsteking als gevolg van het drinken

ik blijf elke dag mijn oefeningen doen omdat het helpt en ik wil dit niet meer mee maken

Geplaatst (bewerkt)

Ach scheisse @Oskar 🫠

Er zit wel iets in wat Quinn zegt, maar was er een aanleiding voor? Hoe voelde je je in de uren (dagen?) daarvoor? En zie je parallellen met voorgaande keren?

Het is altijd zo extreem bij jou, wat mij het idee geeft dat iets zich over lange tijd ophoopt, wat er dan allemaal ineens uitkomt zogezegd.

Zo gauw je weet wat zich ophoopt zou je er in theorie in een veel eerder stadium iets mee kunnen doen. 

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Potverdrie Oskar. 
Zomaar als een donderslag bij heldere hemel? 

Bek op het stuur en fietsen maar weer dan. 
Sterkte thuis ook, want ik denk dat mevrouw Oskar niet erg blij was je zo thuis te krijgen... 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...