Claudius Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer. Ik mag trouwens niet van mijn psychiater. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: Claudius
Claudius Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden Deze avond met de plaatselijke AA mijn jaar nuchter vieren en donderdag met mijn praatgroep. Kunsie64, bumperjim en bolletje reageerden hierop 3
Yana Geplaatst 58 minuten geleden Rapport Geplaatst 58 minuten geleden Gefeliciteerd @Claudius met een jaar alcoholvrij. Dat heb je geweldig gedaan!
Freekie Geplaatst 29 minuten geleden Rapport Geplaatst 29 minuten geleden Goedemorgen, Ik sta aan de voorochtend van onze vakantie naar België. We gaan 7 dagen naar het Duitse gedeelte, daar waar Luxemburg en Duitsland elkaar bijna raken. Ik heb het gevoel dat ik me zou moeten melden, ik meld me ook dagelijks via de app maar even bij mij zus denk ik. Er gebeurt de laatste tijd erg veel in mijn leven. Op het vlak van, juridische advies inwinnen via mijn rechtsbijstand tot een mediator afspraak maken icm met mijn ex. En dat manifesteert zich dan allemaal nog door in mijn 3 weekse zomervakantie met mijn kinderen, ik zit op dit moment aan het einde van mijn burnout. Ik moet niet teveel hooi op mijn vork prikken, maar het is veel.. Wel blij dat ik alweer 10000% meer aan kan dan 4 maand geleden Ik ben blij dat ik de vakantie begin dit jaar al geboekt had (in mijn burnout), anders was ik gezien alle gebeurtenissen van de afgelopen 2 maand niet op vakantie gegaan. Kortom 1 mjoen triggers, zeer woeste zee. Maar mijn boot houdt het nog, mijn boot heb ik afgelopen jaar flink verstevigd en ik heb vertrouwen in mijn boot. Maar ook mijn verstevigde boot heeft niet het eeuwige leven. Dagpact: Claudius Kunsie Freekie
Etty Geplaatst 18 minuten geleden Rapport Geplaatst 18 minuten geleden Goedemorgen, Dagpact: Claudius Kunsie Freekie Etty Ben weer op het punt aanbeland waarin het af en toe een glas dwangmatige vormen heeft aangenomen, en de drang mezelf daarvan te bevrijden groot genoeg is geworden. Achteraf gezien ga ik weer wijn drinken (of/ en teveel eten) als ik op een dood spoor zit, en het me niet lukt daar uit te komen. En het bevrijden van de dwangmatigheid geeft me dan weer een zetje. Dat moet toch op een andere manier kunnen dacht ik vanochtend, maar zo gaat het tot nu toe bij mij.
Yvonne Geplaatst 17 minuten geleden Rapport Geplaatst 17 minuten geleden Goedemorgen frummers. Jeetje @Claudius, wat een enorme overwinning op jouzelf: een jaar zonder drank, ik neem mijn petje heel diep voor jou af! En daar hoort natuurlijk ook een lekker bakje bij...
Yvonne Geplaatst 16 minuten geleden Rapport Geplaatst 16 minuten geleden Dagpact: Claudius Kunsie Freekie Etty Yvonne
Yvonne Geplaatst 6 minuten geleden Rapport Geplaatst 6 minuten geleden Goed dat je de touwtjes dan weer aantrekt @Etty, het Dagpact helpt je daar vast bij... Ik wens jou een heerlijke vakantie Freekie, ik hoop dat je de sores van thuis een beetje los kunt laten. 7 uur geleden zei lady jane: en die deken @Yvonne, wat een gaaf project, kunst! Voor de herfst of voorjaar 2026 af? Dat wordt pas het voorjaar van 2026 @lady jane, het is een 'Cal', dat houdt in dat er wekelijks een patroondeel online komt en het geheel start pas op 8 oktober... Ik moet nog even geduld hebben dus. En dat is maar goed ook, tijd genoeg om mijn huidige haaksel af te maken 7 uur geleden zei Fonny: Schitterend Yvonne!!! Mag ik vragen? Waar besteld? Bij de Breiwebshop @Fonny, maar ook verkrijgbaar bij heel veel andere webshops en fysieke garenwinkels. Etty reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst 3 minuten geleden Rapport Geplaatst 3 minuten geleden @Claudiusvan harte met je jaar alcoholvrij! Hoe voelt dat eigenlijk voor jou? @Ettyfijn je weer te lezen. Het is er dus weer geleidelijk ingeslopen? En nu dus weer bijsturen. Hoop dat je hier weer wat vaker schrijft, ook als je het lastig krijgt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden