Claudius Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden Goeiemorgen iedereen Dagpact Claudius
ikkanhet Geplaatst 16 uur geleden Rapport Geplaatst 16 uur geleden Goeiemorgen @Claudius en overige frummers karin123, Fonny en Smaragdie reageerden hierop 3
bumperjim Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden (bewerkt) Yo! 💐 Gistermiddag weer stoelen atelier met de Stier. Die heeft een ziekte waardoor ze meestal heel weinig energie heeft, en wat heeft ze nou verzonnen: we hebben 6 Ikea eettafel stoelen van 20 jaar oud die helemaal doorgezeten zijn, en die is ze aan het renoveren. Dwz dat ze echt helemaal uit elkaar gaan en alles wordt vernieuwd behalve het houten frame. Het is een f🤬ing megaproject dat nu al een maand duurt en gisteren was de derde stoel klaar. Het moet samen want de ene houdt vast en de andere schiet met het nietpistool. Zo klinkt het alsof het snel gaat maar dat is niet zo. Ik heb wel energie maar ik heb dan weer geen geduld. Als je in 1x 600 Euro oprochelt dan heb je 6 nieuwe stoelen maar zo functioneert de Stier niet. Wel jammer als het in de tussentijd heerlijk weer is en de hond erbij ligt te kijken van moet dit nou echt 😢 Het is wel vreselijk bevredigend om er vervolgens op te zitten 😇 15 uur geleden bewerkt door bumperjim Spirit, Fonny en Smaragdie reageerden hierop 3
Yvonne Geplaatst 15 uur geleden Rapport Geplaatst 15 uur geleden Goedemorgen frummers. Het is al heerlijk licht. Wat mooi dat de Stier zich er door haar ziekte niet onder laat brengen @bumperjim...maar ik begrijp jou ook wel.. Hoe gaat het nu @ikkanhet? Geen tijd om bij te lezen, drukke dag, zo eerst de hond uitlaten... Maar natuurlijk wel tijd voor een bakje even. Fonny en Smaragdie reageerden hierop 2
Fonny Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden 40 minuten geleden zei Yvonne: DAGPACT: Claudius Yvonne Fonny 🌞
bolletje Geplaatst 14 uur geleden Rapport Geplaatst 14 uur geleden Goeie morgen Frummels. Smaragdie reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Goedemorgen. Dagje inpakken bij mijn moeder vandaag. Het is okay. Zeg ik hardop tegen mezelf. Smaragdie, karin123 en bumperjim reageerden hierop 3
Smaragdie Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden (bewerkt) Goedemorgen allemaal Een nuchter bloedsuiker van 6,0 nu. Lijkt stabieler te worden, ben een blij ei☺️ Suikervrij en koolhydraatarm eten lijkt zijn vruchten af te werpen icm medicatie natuurlijk. Alleen gedurende de nacht en na maaltijden nog te hoog maar ik moet het even de tijd geven. Zelfs mijn hartslag nu 76. Denk dat het echt zo hoog was door die hypers. Morgen afspraak met diabetes verpleegkundige. @LikaSucces vandaag en idd knap dat je dit allemaal doet terwijl je ook nog eens AD afbouwt. Respect voor! Het zal heel dubbel aanvoelen en als zij morgen opgenomen is zal er opluchting zijn maar hou ook rekening ermee dat je wat "instort" Na overbelasting niet zo heel gek. Denk aan je! @ClaudiusIk las jouw bericht gisteren. Verslaafd aan alles en ook tijden van niet eten. Herkenbaar als binger/alcoholist natuurlijk. Ook gehad tijdens mijn binges, verschrikkelijk! Daardoor moet ik ook steeds aan @Zbbdenken. Hoop zo dat het wat beter met hem gaat. Je zit vast in een web en heel lastig om daar dan uit te komen, soms uitzichtloos. Sta nu aan de andere kant en wil nooit meer terug naar die tijd. Claudius je drinkt nu al een tijd niet en moppert soms, dat snap ik best wel. Maar je mag ook weleens trots op jezelf zijn want je doet het toch maar mooi! Heb daar respect voor. Zo zorg je ook veel beter voor Femke. Ben blij dat ze weer bij je terug is, haar laatste periode. Ga zo door, lees je weer graag ouwe brompot😉 Dank voor de lieve reacties gisteren. Ben zeker een leuker mens zonder drank. Was onmogelijk voor anderen maar ook voor mijzelf, een wanstaltige draak. Het slechtste bracht het in mij naar boven terwijl ik dat op die momenten zeker niet altijd door had. Dat is heel erg. Geen controle. Jezelf haten daardoor en vervolgens weer gaan drinken om dat te verzachten en niet te voelen. Heel makkelijk uitgelegd maar in basis was dat wel zo. Nu positief vooruit blijven gaan! En zeker de downs zijn er maar ik voel ze nu en kan er dan meer mee. Soms ook even niet en dat is niet erg. Dat is het leven. Fijne dag allemaal, de zon schijnt hier al heerlijk 🌞 DAGPACT: Claudius Yvonne Fonny 🌞 Smaragdie 13 uur geleden bewerkt door Smaragdie Toevoeging
Bob Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Gisteren in een regenachtig Bergen aangekomen en van boord gegaan. Vandaag gaan we hier nog een lokaal boottochtje maken en met een kabelbaantje een berg op voor het uitzicht (als dat er is...). karin123 reageerde hierop 1
Wendy75 Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Goedemorgen allemaal! Heerlijk zonnetje ook hier, wel heeeeel erg koud. Straks krabben voordat ik de deur uit ga, daar heb ik echt een bloedhekel aan. Maar ja, toch maar doen anders wordt het niet gezellig voor de anderen op de weg 😉 Fijne dag! Lonster1 reageerde hierop 1
Bob Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden (bewerkt) Ik lees intussen de berichten hier ook, hoor, ook al reageer ik niet zo vaak. Sterkte gewenst aan allen die het gebruiken kunnen, en vergeet intussen niet ook jezelf steeds beter te leren kennen. Dat loont echt, ervaar ik steeds weer. ...en dan bedoel ik je echte zelf, niet je ego dat zich steeds afzet tegen anderen. 11 uur geleden bewerkt door Bob Etty, bolletje en Lonster1 reageerden hierop 2 1
Claudius Geplaatst 12 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 12 uur geleden Ik geef toe dat ik nog teveel craving heb. Maar ik wil en kan geen alchohol meer gebruiken. Niet meer van ik mag niet. Maar ik wil niet meer @Smaragdie rapilos en bolletje reageerden hierop 2
Lonster1 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Je klinkt de laatste tijd wel positiever Claudius. Ook heb je meer oog voor anderen hier, zie ik. Niet meer vol zelfmedelijden. Wat heel begrijpelijk is trouwens, als je zo overgeleverd voelt aan anderen. Ik heb ontslag genomen van mijn baan in de zorg. Dat doet me wel pijn aan het hart, want personeel is o zo nodig. Maar het enorme getuttel van leidinggevenden, slechte communicatie en de desinteresse van collega's maakt dat ik overga naar een andere sociale werkplek. Zoals Bob schrijft blijf je leren. Hard werken voor een minimale vergoeding en dan ook nog op je kop krijgen. Soms was ik stomverbaasd hoe er tegen me gesproken werd. Dat klinkt misschien wat verwaand, maar het heeft me ook wel aan het denken gezet. bolletje en karin123 reageerden hierop 2
rapilos Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Een hele goede morgen allemaal, Jeetje tot 9 uur geslapen en 9.30 pas opgestaan. Wat een ongekende weelde ! Meestal sta ik om 7 uur alweer te springen. En weer zo,n stralende dag vandaag Straks maar naar de tuin, de kas schoonmaken. die zit onder de groene aanslag, zodat je er bijna niet meer doorheen kan kijken. Het is een rotklus maar geeft achteraf veel voldoening. Gisteren al peulen, goudsbloem, zonnebloem en paprika voor gezaaid in de kas. Je krijgt er echt weer zin in met dit mooie weer. @Lonster1 Nou zeg, wat jammer dat je uit de zorg gaat, hoewel ik je ook wel begrijp hoor. ik heb een tijd als zzp er gewerkt in de thuiszorg, en vond dat altijd heerlijk om te doen. Lekker zelfstandig, geen zeurende nare collega,s (die ik soms in het verpleeghuis wel had) en toch onderling contact via groeps apps enzo. Nou joh in elk geval wel veel succes in je nieuwe baan, want voor jezelf kiezen is natuurlijk altijd het aller beste
Lonster1 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Dank je wel Rapilos. Wie weet ga ik er wel terug, maar dan op een andere plek. Veel klagende collega's inderdaad. Die vinden dat ze hard werken maar er langer over doen om over iets te praten, dan het op te lossen. De baan waarvoor ik nu ben aangenomen werkt met mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, wel een sociale omgeving maar niet echt in de zorg. Leuk om te lezen over jouw moestuin. Straks lekker oogsten. rapilos reageerde hierop 1
karin123 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 4 uur geleden zei Bob: ...en dan bedoel ik je echte zelf, niet je ego dat zich steeds afzet tegen anderen. Wat is het verschil tussen je echte zelf en je ego? In mijn denken kun je niet zonder ego en is het deel van je persoonlijkheid.
Bob Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden (bewerkt) 2 uur geleden zei karin123: Wat is het verschil tussen je echte zelf en je ego? In mijn denken kun je niet zonder ego en is het deel van je persoonlijkheid. Niet in een paar woorden uit te leggen, maar er is best veel literatuur over te vinden. Ik bedoel nu niet het Ego begrip van Freud hoewel het er dichtbij kan liggen maar wat tegenwoordig doorgaans met het woord ego wordt bedoeld is de beschermende schil rond je innerlijke persoon die vanaf je vroege jeugd is opgebouwd op basis van externe gebeurtenissen en omstandigheden. Ik leerde het begrip kennen door een cursus van Petra Moes, inmiddels goed samengevat in haar boek "De kunst van nuchter leven" (zie petramoes.nl). Ik geloof dat Erik Stofferis er ook over schrijft in zijn boek "De grote verdoving". Je hebt helemaal gelijk dat je niet zonder je ego kunt en dat het een deel van je persoonlijkheid is. De kunst is echter te leren het gedrag dat het aanstuurt van een afstandje te bekijken zodat je het gaat herkennen en soms bij kunt sturen. Het gedrag dat sinds je vroege jeugd een automatisme is geworden als reactie op bepaalde omstandigheden is namelijk als je eenmaal volwassen bent en minder afhankelijk van anderen niet meer automatisch het meest succesvolle gedrag. 5 uur geleden bewerkt door Bob kruidenthee67 en karin123 reageerden hierop 2
karin123 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 3 uur geleden zei Bob: Niet in een paar woorden uit te leggen, maar er is best veel literatuur over te vinden. Ik bedoel nu niet het Ego begrip van Freud hoewel het er dichtbij kan liggen En net die had ik in gedachten:) De term ego wordt vaak negatief gebruikt. Freud geeft de term een positieve draai. De term ego wordt vaak gebruikt om te suggereren dat iemand een opgeblazen gevoel van eigenwaarde heeft. Het ego in de persoonlijkheid heeft echter een positief effect. Het is het deel van je persoonlijkheid dat je geaard houdt in de realiteit en voorkomt dat de identiteit en superego je te ver in de richting van je meest basale driften of moralistische deugden trekken. Een sterk ego hebben betekent een sterk gevoel van zelfbewustzijn hebben. Maar ik snap nu wel wat je bedoelt.
Spirit Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Vandaag niet zo'n beste dag gehad. Lijkt wel of ik carnaval heb gevierd, zo beroerd voel ik me. Ook nog eens een koor, dat op springen staat.Dirigent.opgestapt, mijn accordeonmaat ook. Sta voor een dillema, wil.ik hier nog wel deel vanuit gaan maken? Het heeft me weinig gebracht. Uitgerekend voor het 30 jarig jubileum, dat een groot feest had moeten worden Moet nu goed beslissen, wat te doen en moet voor mezelf kiezen.Natuurlijk gaan ze mij overhalen om te blijven maar heb er weinig zin meer in, op zo'n manier. Morgenavond is er gelegenheid om te praten, maar ik weet zeker dat veel leden het koor gaan verlaten. Er heerst uiteraard ook verslagenheid.Alles kwam nogal onverwachts. Het jubileum concert staat al vast.Kaarten zijn al verkocht. Aan de ene kant ben ik altijd erg trouw en zou kunnen besluiten na he jubileumconcert te vertrekken, Zo moeilijk dit..
Bob Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Noorwegen. Een regenachtig Bergen van bovenaf gezien. 21 minuten geleden bewerkt door Bob
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden