Claudius Geplaatst 9 december Rapport Share Geplaatst 9 december Goeiemorgen iedereen Dagpact Claudius Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 9 december Rapport Share Geplaatst 9 december Goedemorgen, DAGPACT Claudius Etty Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 9 december Rapport Share Geplaatst 9 december Goedemorgen Claudius, Etty en alle frummers... Even een bakje neerzetten voor ik er direkt alweer vandoor mag.. het is nog hartstikke donker, en de zon zullen we niet zien als ik de verwachting mag geloven, maar het blijft droog, dat is al heel wat.... Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 9 december Rapport Share Geplaatst 9 december DAGPACT: Claudius Etty Yvonne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 9 december Rapport Share Geplaatst 9 december Dag 11, dopaminehuishouding lijkt weer op orde, ik slaap beter. Er staat een fles wijn op de afzuigkap, bezoek dat we een week geleden hadden wilde geen wijn. Mijn partner zegt dat het daar kan blijven staan om ons te sterken in de motivatie. Mmmm, zit wat in, maar waarom hebben we dan ook geen chips in huis, en koek, en ijs, alleen als we visite krijgen? Waarom hebben we de kerstkransjes die we zo lekker vinden en alvast hadden gekocht voor rond kerst omdat ze vorig jaar op waren inmiddels al opgevroten? Precies! We hebben allang geaccepteerd dat het vlees zwak is als het gaat om eten en het niet in huis hebben helpt om andere keuzes te maken. Voor onverwacht bezoek is er een supermarkt in de buurt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 9 december Rapport Share Geplaatst 9 december Ik vind het maar een raar plan, zo'n fles op de afzuigkap @Etty, dan blijf je de hele dag bezig met niet drinken. Er zijn wel leukere dingen om je mee bezig te houden 🥳 Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 9 december Rapport Share Geplaatst 9 december Sinds die fles er staat heb ik er zelf nog niet aan gedacht, tot ik vanochtend het verlepte kruidenplantje dat ervoor stond wilde weggooein. De motivatie is nu hoog. Maar er komt een moment van groot zelfmedelijden en dan wordt het een magneet. Weg d'r mee inderdaad @Yana, een heel raar plan! Tine, Yana en lady jane reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 9 december Rapport Share Geplaatst 9 december Goedemorgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 december Rapport Share Geplaatst 9 december mijn fles ooit stond 7 maanden op de secretaire van motiveren werd het uitdagen en mijn brein liet mij geloven dat als hij leeg was, ik zo weer op de nul zou zitten. niet dus, dat duurde weer een jaar of drie daarna. nu sta ik steviger, maar mijn brein houdt zich al jaren koest gelukkig. als ik erover ga denken dan gaat het op en neer zoals eerder. en ik ben te blij met deze rust. Er staat al maanden een fles in de koelkast, de gasten wilden geen wijn en hem ook niet meenemen. Zou ik het kunnen maken hem in het armenkastje te zetten? Of beter aan volleymaatjes waarvan ik weet dat die amper drinken? Tine, bolletje en Etty reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 9 december Rapport Share Geplaatst 9 december Goeie morgen kanjers. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 9 december Rapport Share Geplaatst 9 december 2 uur geleden zei Yvonne: DAGPACT: Claudius Etty Yvonne Fonny Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst 9 december Rapport Share Geplaatst 9 december Gewoon in de glasbak gooien, zo'n volle fles. Eerder las ik hier eens van iemand die een fles whiskey had gekocht. Terwijl hij niet wilde drinken. Die had hij ook in de glasbak gekieperd. Ik vind dat wel een sterk gebaar. Waarom er zoveel waarde aan toekennen. Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 9 december Rapport Share Geplaatst 9 december Goedemorgen allemaal, Geen wijn in huis hier (Oh ja, toch wel, in de koelkast een fles witte wijn, ooit voor visite gekocht die het niet dronk) Maar dat triggert mij niet, heb nooit zo van witte wijn gehouden. Biertjes staan altijd in de koelkast voor vriend, maar als hij hier is drinkt hij er maar 1 per dag ook dat doet me niets Als ik al bier drink is dat midden zomer als het warm en dorstig weer is Hooguit 1 en alcoholvrij. Wat dat betreft ben ik nu na 1 jaar en 4 maanden aardig van de trek af gelukkig Tine en Lonster1 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst 9 december Rapport Share Geplaatst 9 december DAGPACT: Claudius Etty Yvonne Fonny IJsvogel Het hielp mij in het verleden enorm om niets in huis te hebben. Scheelt een hoop denkwerk, net als de automatische beslissing om een theetje te nemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 9 december Rapport Share Geplaatst 9 december Ik heb ook gewoon wijn in huis. Maakt de drempel voor mij om te gaan drinken niet lager. Ik drink al bijna 7 jaar niet in mijn eentje en dat ga ik ook niet doen. Als ik dat zou willen zijn er tig winkels om de hoek waar ik wijn zou kunnen halen, waaronder een nachtwinkel. Wel is het natuurlijk makkelijker om een fles open te trekken als ik bezoek krijg, maar ik hou het meestal bij koffie. Yana en Etty reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 9 december Auteur Rapport Share Geplaatst 9 december Bij mij is de winkel ook zeer dichtbij. Maar ik haal beter toch helemaal geen alchohol in huis. Ik vrees dat ik het bijna terstond zou opdrinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spud Geplaatst 9 december Rapport Share Geplaatst 9 december (bewerkt) Verwijderd op verzoek 10 december bewerkt door Spud op verzoek verwijderd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francoise Geplaatst 9 december Rapport Share Geplaatst 9 december Hoi allemaal, probeer een beetje bij te lezen . Sinterklaas gedichten gelezen, mooi gedaan. Het forum leeft nog volop . Het gaat toch wel door al kom ik hier niet meer zo vaak . Dat had ik vroeger nooit kunnen bedenken......., ik was echt ieder vrij moment hier te vinden .... Etty, IJsvogel, Oskar en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 10 december Rapport Share Geplaatst 10 december 18 uur geleden zei Francoise: Hoi allemaal, probeer een beetje bij te lezen . Sinterklaas gedichten gelezen, mooi gedaan. Het forum leeft nog volop . Het gaat toch wel door al kom ik hier niet meer zo vaak . Dat had ik vroeger nooit kunnen bedenken......., ik was echt ieder vrij moment hier te vinden .... Heee Françoise! 💐🧃 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandro Geplaatst 10 december Rapport Share Geplaatst 10 december 19 uur geleden zei Francoise: Hoi allemaal, probeer een beetje bij te lezen . Sinterklaas gedichten gelezen, mooi gedaan. Het forum leeft nog volop . Het gaat toch wel door al kom ik hier niet meer zo vaak . Dat had ik vroeger nooit kunnen bedenken......., ik was echt ieder vrij moment hier te vinden .... Hee wat leuk! Ik kom na lange tijd weer eens kijken en zie wie ik hier tref! Kan toch geen toeval zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 10 december Rapport Share Geplaatst 10 december 23 uur geleden zei Francoise: Hoi allemaal, probeer een beetje bij te lezen . Sinterklaas gedichten gelezen, mooi gedaan. Het forum leeft nog volop . Het gaat toch wel door al kom ik hier niet meer zo vaak . Dat had ik vroeger nooit kunnen bedenken......., ik was echt ieder vrij moment hier te vinden .... Wat leuk! Hadiehoi!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden