Spring naar bijdragen

zaterdag 7 December 2024

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

DAGPACT

Claudius
Oskar
Etty

Ja dat is balen, als je zonder het te willen in gewicht toeneemt.  Waarom is een goede vraag @Claudius, weten waarom je gewicht wilt verliezen en waarom dat belangrijk is voor jou?  

bewerkt door Etty
wie het eerst komt....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 
Drukke, maar gezellige dag voor de boeg. 
Straks om 8 uur maar gelijk de laatste boodschappen voor het weekend in huis halen. 
Dan is het nog zo heerlijk rustig in de supermarkt. 
Maar nu natuurlijk eerst even een bakje. 

image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan het zijn dat de batterijen van jouw weegschaal op zijn Claudius? Dan geeft het ding de meest rare gewichten aan op het laatst. 
Of misschien loopt de weegschaal zelf wel op zijn eindje.... 
Want 5 kilo erbij als je je netjes aan jouw voorgenomen hoeveelheden eten hebt gehouden.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen, deze morgen. :clock:

Zou een heel oudgediende hier, ongeveer van 2007 me even kunnen helpen met het draadje met alternatieve drankjes te vinden en weer even omhoog te zetten? 

Misschien hebben twijfelaars er iets aan en ik zou Saffie haar geurige theepunch nog eens in de kijker willen zetten. Ik maak het nog elk jaar, inmiddels met wat spicy toevoegingen zoals gember en kruidigere thee dus ik ken het recept wel. Alleen ik vind dat originele van Saffie hier meer deugd zal doen. 

Alvast bedankt! Ga ik even verder zoeken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké, pas op de plaats Spud! :D

Als ik iets in mijn kop heb, heb ik het blijkbaar niet in mijn kont zitten. En moet het allemaal meteen en heb ik geen geduld om rustig af te wachten. Dat is mijn valkuil en maakt me soms een heel vervelend mens, voor anderen omdat ik erop door blijf gaan en voor mezelf omdat ik me er druk om maak. Achteraf denk ik dan, de volgende keer doe ik het anders, maar bij elke volgende keer doe ik gewoon hetzelfde. Zie bij de reebok, zie bij het overlijden van mijn pa en zie bij het Sinterklaas draadje. 

Ik ben dan zo gedreven of over enthousiast dat ik mensen gewoon afschrik of een naar en boos mens wordt. 

Met dat draadje terug te vinden, merk ik dat ik opnieuw hetzelfde weer doe. Me helemaal druk maken en het niet los kunnen laten totdat ik het gevonden heb. Maar opeens kreeg ik mezelf door en vandaar mijn pas op de plaats Spud. Omdat ik dat toch wel in mezelf wil veranderen. 

Met dit delen, ben ik al wat rustiger geworden. En zie het absurde er ook van in, hoezo moet dat nu? De wereld vergaat niet als dat draadje niet gevonden wordt. Dus voor nu, ik stop ermee met zoeken, als het echt belangrijk is dan komt het wel en anders niet. 

Dit was een mooi staaltje van een spiegel voorgehouden te krijgen, door mijn verleden waarin alles altijd onduidelijk was, is mijn houvast zo snel mogelijk duidelijkheid verkrijgen. Maar dat zorgt ervoor dat ik uiteindelijk gekwetst raak en anderen kwets. Geen idee of het dit keer wel lukt. Maar deze levensles neem ik wel weer met beide handen aan. Ik laat de controle los of het gevoel van dat je ergens controle op kan hebben los. En ik wacht gewoon af. Voelt heel onveilig, maar ergens weet ik ook dat ik er niet dood van ga. En gewoon eens een keer iets anders doen dan je gewoon bent, voelt ook gewoon spannend. 

Loslaten, dat is de grootste les in mijn leven. En mijn ouders helpen mij daarmee, mijn overleden katten helpen mij daarmee en die reebok ook. Niet dat ik problemen heb met de dood, als ik voor mezelf mag spreken zou ik een hele goede stervensbegeleider kunnen zijn. Maar als iets niet afgerond is en dingen open blijven en er ruimte blijft waarin je voor een ander ineens moet invullen, ja dat vind ik lastig. 

Maar ik ga het nu eens proberen, eigenlijk gewoon doen, omdat proberen eigenlijk altijd is dat je het niet gaat doen. Ik probeer op te staan, hoe vaak blijf je dan liggen of zitten? Ik ga doen, wat ik echt wil. En hoe ik wil zijn. Rustig gewoon het open laten wat de uitslag gaat zijn. Zonder van te voren al me in te dekken voor weet ik hoeveel rampscenario´s. Hihi, door zoiets simpels als een draadje willen zoeken, krijg ik nu meer rust in mijn levenszaken. Ik hoop dat het lukt en als het gelukt is, heb ik kunnen proeven van wat ik wil. Want ik weet ook wel dat het na 1x nog geen gewoonte is geworden. 

Maar voor nu ben ik weer uitgedaagd om een wijze levensles aan te gaan, in een veilige omgeving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie raadgevingen allemaal, @Yvonne Het kunnen de batterijen niet zijn, het is geen digitale weegschaal, het is nog een mechanische . @bumperjim Een plan waar ik me ga moeten aan houden heb ik nodig ja. @Etty Het is belangrijk voor mijn gezondheid. @Oskar Ik ga meer rauwe groenten moeten eten. @Amalia Ik heb inderdaad deze week nog chocolade gegeten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, ik las afgelopen tijd een vraag van iemand, wat betreft Ad. In mijn leven heb ik altijd Ad geweigerd omdat ik altijd zoiets had, kan een fijne oplossing zijn voor nu maar als ik mijn problemen opgelost heb, heb ik er een probleem bij namelijk het afkicken ervan en de problemen waarvoor ik ze slikte nogmaals te moeten doormaken.

Afgelopen zomer, toen het verhaal over mijn vadesr overlijden steeds maffer werd en de afronding daarvan op zich liet wachten. Het was toen nog niet eens duidelijk of hij nu werkelijk dood was, voor mij tenminste. En toen kreeg ik al met 2 notarissen te maken, net zoals vroeger toen er zoveel advocaten versleten werden omdat ons gezin nu eenmaal ingewikkeld is.

Je kan wel snappen dat ik toen een ondersteunende pil nodig had om normaal te blijven. Mijn huisarts heeft toen een ad voorgeschreven, helaas weet ik de naam niet meer, waar ik niet verslaafd aan zou raken. Geen idee, of dat komt omdat hij het na 3 maanden niet meer voorschreef, terwijl ik er wel om vroeg? Of dat het inderdaad niet verslavend was? 

Enfin, ik merkte ook dat het niet erg was dat ik die pillen niet meer had en heb weinig last gehad van de afkickverschijnselen. Ik vond het wel fijn te merken dat ik mijn kladden weer bij elkaar had ook zonder ondersteuning. Als ik nog eens naar dokter ga, wil ik wel vragen wat de naam was van die pillen. Maar zolang je nog zonder kan, adviseer ik jou om het zonder te doen. 

En gewoon hier blijven schrijven, want dit forum zit vol met ervaringsdeskundigen zoals je al hebt kunnen lezen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Yana:

Thanks Yana, 

Dat is het draadje zo ongeveer wel, alleen mis ik de geurige theepunch van Saffie. Dankjewel voor het meezoeken.

En misschien ligt het antwoord wel gewoon onder mijn neus?  Dat ik in haar naam dat recept hier gewoon mag delen. Alleen dan anders verwoord. 

De Geurige Theepunch van Saffidepaffie,

Origineel is:

500 ml cranberry sap en een liter zwarte thee.

En daar doe je een mandarijnen schil in met kruitnagels

een stokje kaneel, en steranijs. 

En dat laat je het lekker sudderen, zodat de smaken in elkaar overgaan.

Dan blus je het met zwarte thee en laat het nog wat sudderen.

En als je het dan gaat opdienen, doe je er nog 30 ml cassis siroop bij.

Doet 3 gedroogde pruimen in het glas, schenkt de punch erover en steekt er een stokje met kandijsuiker in.

En dan heb je een verwarmend glas met ook nog een cadeautje op de bodem.

Door de jaren heen, heb ik dat recept wat verbasterd door er andere dingen aan toe te voegen. Maar Saffie was wel degene die het gelukt is met haar recept dat ik dat jaar genoeg had aan die punch en niet dronk. En verder maak ik het nog ieder jaar, en de grootste drinker neemt dat in plaats van zijn pint. 

Behalve dat die tip van Saffie mij zo goed geholpen heeft, leek het me gewoon een goed idee om dat weer een keer naar boven te halen. Zeker nu, mensen twijfelen met de komende feestdagen. Ik denk dat het recept van Saf echt wel een heel goed alternatief kan zijn. 

De eerste keer voor mij, dat je echt warmte rond je hart voelt, het is gewoon een speciaal drankje. Daarna begint gewoon te worden en pas je dat aan. Maar thanks to Saf is geurige theepunch elk jaar nog mijn ritueel en heb het kunnen verkopen aan drinkende. Voordat ze het op zuipen zetten, willen ze een glaasje van spud die van Saffie komt. 

Daarmee is het wel makkelijker geworden om niet te drinken voor mij. Die andere kant vind ik nog steeds raar, mensen dronken zien worden en zelf ook feest willen vieren. Het is soms als gestopte, een rollercaost van het verleden waar je soms in zit. 

fijne dag nog allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...