Oskar Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) Als ik dan toch wakker lig te zijn kan ik ook de dag wel even openen. En het dagpakt ook. DAGPAKT Oskar Kom je ook op het dagpakt @Maia? Dan is het een en ander meteen contractueel vastgelegd en hebben die twee verhipte blikjes van je mooi het nakijken. %s om %s bewerkt door Oskar Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goeiemorgen iedereen DAGPAKT Oskar Claudius Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) Goedemorgen, Ik heb gisteren een stukje aan mezelf geschreven voor als het verlangen naar alcohol komt (vergezeld van één of ander lulverhaal om een gang naar de supermarkt te rechtvaardigen). Na 10 minuten mediteren en douchen met een eucalyptusgoedje ga ik dat lezen. Is mijn plan. Het zijn zinnen en teksten die ik overal vandaan haal en die me raken. Een ervan , voor mij de belangrijkste, wil ik met jullie delen: "De tragedie is dat we naarmate we ouder worden onze drijfveren en werkelijke verlangens inruilen tegen vaste en veilige patronen. We passen ons aan en doen weg wat we echt willen en wat we werkelijk nodig hebben . We zijn vooral bezig met overleven. We zijn teleurgesteld geraakt in het leven , ontevreden over wat we hebben bereikt, ontevreden over onszelf. Dat zijn belangrijke factoren die ons doen besluiten de werkelijkheid af te wijzen". Het komt uit 'De grote verdoving' van Erik Stofferis. Ik wijs mijn werkelijkheid af door te drinken. En als ik drink verandert mijn werkelijkheid niet. Ik verval zelfs weer in patronen die ik al heb ontmanteld omdat er meer angst en somberheid is. Ik heb altijd al een allergie gehad voor dat gezeur over 'je passie vinden', of zoals Stofferis het noemt : 'je essentie'. Maar dit was vooral opstandigheid zie ik nu. Ik ben altijd op zoek geweest naar wat anderen zou kunnen bekoren, in plaats van wat mij blij maakt en tevreden. Puur voor mezelf mag het zo klein of groot zijn als ik wil. En dat kan vandaag al. %s om %s bewerkt door Etty Tine, Lika en Ayla89 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Oh ja: DAGPAKT Oskar Claudius Etty Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Ik herken dat wel @Etty maar als ik dan weer 3 uur heb gemountainbiked zoals gisteren dan denk ik onzin, je hebt wel degelijk passies. Te veel denken, te weinig doen is het probleem van ons soort mensen 😬 Ik heb nu weer een appje waar je "droge dag" kan klikken ah eind vd avond, ha wat een bevredigend moment is dat 😁 Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Eens @bumperjim, het moet eerst door een filter van mitsen en maren, als kleine kinderen op zoek naar aandacht die we onszelf allang kunnen geven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amalia Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei Etty: "De tragedie is dat we naarmate we ouder worden onze drijfveren en werkelijke verlangens inruilen tegen vaste en veilige patronen. We passen ons aan en doen weg wat we echt willen en wat we werkelijk nodig hebben . We zijn vooral bezig met overleven. We zijn teleurgesteld geraakt in het leven , ontevreden over wat we hebben bereikt, ontevreden over onszelf. Dat zijn belangrijke factoren die ons doen besluiten de werkelijkheid af te wijzen". Het komt uit 'De grote verdoving' van Erik Stofferis. Wat nou "we dit" en "we dat"? Spreek voor jezelf meneer de stoffeerder! karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Amalia Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 58 minuten geleden zei bumperjim: Te veel denken, te weinig doen is het probleem van ons soort mensen Te veel apathie vooral. Denken is nog maar de vraag Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maja Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goedemorgen! Door voor de winterbandenwissel. DAGPAKT Oskar Claudius Etty Maja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 1 uur geleden zei Etty: Oh ja: DAGPAKT Oskar Claudius Etty Maja Fonny Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Als ik in mijn bed lig heb ik spierpijnen, als ik aan mijn computer zit heb ik die niet zo. Ik denk dat die vooral in mijn hoofd zitten en dat geen Dafalgan gaat helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Goedemorgen frummers, Ik ben al een poosje aan het rommelen hier, was weer hartstikke vroeg wakker. Geeft niet, dan heb ik een lekker lange dag. Inmiddels staat er uiteraard een bakje klaar Ik zit al een hele poos te peinzen en denken over het citaat wat @Etty hier neerpende. Ik bén inmiddels behoorlijk ouder, nog heel even en ik ben een zeventiger... maar echt, die teleurstelling en ontevredenheid voel ik niet zo. Tuurlijk is mijn leven niet alleen maar vogelgekwetter en halleluja, ik heb meer dan genoeg ellende en verdriet mogen ondervinden... maar zoals die meneer het beschrijft... gelukkig niet. Maar Etty, als jij daar kracht uit kunt putten zou dat mooi zijn. Ik gun jou rust in jouw koppie, ik gun jou tevredenheid. karin123, Etty en Tine reageerden hierop 2 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s DAGPACT: Oskar Claudius Etty Maja Fonny Yvonne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 2 uur geleden zei bumperjim: Ik heb nu weer een appje waar je "droge dag" kan klikken ah eind vd avond, ha wat een bevredigend moment is dat 😁 Top! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Moghu mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s goeiemooiemorgen mensen Ik herken wel wat van de zin van Stofferis in mijn leven van vroeger en helaas ook in dat van de zus waarnaast ik zat tijdens het eten(tje) gisteren. Ik zag hoe ik had geworden als ik was blijven drinken. Geen vragen stellen, oordelen. Als ik aanvulde of onderbrak was het je laat me niet uitspreken of erger; laat me uitspreken. Gelukkig dronken de meesten weinig, ik had me voorbereid op véél. De jongeren aan het bier gingen massaal op de cola over! Mijn zus op de port. De woke generatie is duidelijk anders dan de onze. Al kunnen ze hem ook goed raken volgens andere zus, maar met de auto toch verstandig. Het eten was heerlijk maar wel zo'n vreetschuurconcept. Een QRcode op je tel. en dan elk kwartier nieuwe gerechtjes bestellen. Er zit dus weer een kilo bij haha, want iedereen at meer dan nodig (gewenst?). Ik heb iedereen weer eens gezien, een paar gesproken, en weet weer waarom ik de jaarlijkse verjaardagen al lang heb afgeschaft, En het was toch ook gewoon gezellig Lika en Tine reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
IJsvogel Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s DAGPACT: Oskar Claudius Etty Maja Fonny Yvonne IJsvogel Ik herken wel wat je schrijft @Etty. Onvrede en bozigheid. Verzet tegen hoe het is, en daardoor leg ik eigenlijk alles plat. Want alle energie gaat op aan overleven als ik drink. Pas probeerde ik het heel klein, dag voor dag, en dan ook per dag een paar dingen bedenken voor een goed gevoel. Niks ingewikkelds, gewoon in bad gaan, wandelen of iets anders voor mezelf. Dat ging best goed dus dat ga ik weer doen. kruidenthee67, lady jane, Etty en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freekie Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) Goedemorgen, Ik kopieer op mijn telefoon vaak de 2 onderste regels die goed zijn van het dagpact. Plak die 2 regels achter de laatste regel. Dan verander ik de onderste in mijn naam. En haal de achterste van de 2 namen op de 1 na onderste regel weg kijk zo: DAGPACT: Oskar Claudius Etty Maja Fonny Yvonne Fonny Yvonne Wordt: DAGPACT: Oskar Claudius Etty Maja Fonny Yvonne IJsvogel Freekie Dus dat Verder eerst positief nieuws, niet gebruikt, niet gerookt en de sinterklaas suprises voor school van de kinderen hebben we af gekregen. Wat een verschrikking zeg. Woensdag na school, langs knutselwinkel en action om knutsel zooi op te halen. Daar was ik alweer moe van. Donderdagochtend langs de, Hema, kruidvat, action en vishengelwinkel om de cadeautjes (7,50 verdeelt over 3 winkels, knap verlanglijstje). Daar ook weer moe van. Donderdagmiddag even kinderen wat geholpen met suprise. Vrijdagochtend nog een x langs de action, want donderdag hadden ze daar iets niet.. Zaterdag, had mijn dochter een kinderfeestje van een klasgenootje dus die moest om 10 uur ergens zijn. Met mijn zoontje, ook nog af en toe wat lijmen wat nog niet goed vastzat en smiddags ondanks de moeheid toch samen even door het bos gewandeld en meer dan een uur bij de kinderboerderij/verzorgingsboerderij geweest, sierkipjes, geiten, schapen, pony, zwijnen, pauwen, cavia's, konijnen en een duif.. Met gebroken vleugel.. Een walhalla voor mijn zoontje Gisteren sinterklaas gevierd, het voelde afgelopen 3 dagen alsof ik weer bijna terug, bij af was, met de moeheid.. De doelen waren goed en het was mij de moeite waard, dus geen spijt. Dan maar moe, ik overleef het wel. Morgenochtend half 9 psycholoog intake op locatie, afgelopen donderdag intake gehad bij de online psycholoog. Ja ik krijg er 2..wat een weelde... Wat een sarcasme haha. En dan om kwart voor 12 gesprek bedrijfsarts.. We gaan het allemaal wel zien. Heb in ieder geval ondanks dat de batterij nog erg snel leeg gaat positieve dingen te melden: Geen middelen gebruik Aangemeld & intake gehad psycholoog Nog steeds lopende afspraken bij de praktijkondersteuner Kinderen vanochtend naar school gebracht, nu relaxen.. %s om %s bewerkt door Freekie IJsvogel terug op dagpact Lika, Lonster1, Tine en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Ik doe met een clubje het sinterklaas spel. Opdracht is om iets mee te nemen uit je eigen huis. Dat je niet meer nodig hebt of lelijk vindt en waarmee iemand anders wie weet wel blij mee kan zijn. Dat vind ik een prima oplossing. Hoef je niet de drukke winkels in en ook geen geld over de balk te gooien voor een prul. Ik heb nog wel een geurkaars, gekregen en met een nogal penetrante geur. Ja onvrede en bozigheid, zoals IJsvogel schreef. Je verstoppen voor het leven. Niet drinken is verantwoordelijkheid nemen, voor je emoties en gedachten. Mijn 'opdracht' is nog steeds het voelen, in plaats van alles uit te denken. Mediteren, dat lukt soms wel en soms niet. Wandelen in de natuur. Die twee dingen brengen me meestal meer inzichten en daadkracht, dan het allemaal mentaal uit te denken. Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 3 uur geleden zei lady jane: Als ik aanvulde of onderbrak was het je laat me niet uitspreken of erger; laat me uitspreken. Dat verwijten mensen die niet drinken mij ook wel. Je weet al lang wat iemand wil zeggen. Tenminste, dat denk je te weten. Maar sommige personen raken totaal van de kaart als ze hun zinnen niet af kunnen maken. Ze voelen zich de mond gesnoerd of raken van de wijs. Ik word daar ongeduldig van, maar ja. Zo heeft ieder zijn gebrek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Klopt Lonster, in dit geval was ze mijn zoons capuchon nogal aan het veroordelen (en indirect haar afkeuring laten blijken dat wij hem juist mèt accepteren). Dat schoot even verkeerd. Maar door de drank wordt haar lontje steeds korter, haar stokpaardjes groter en is ze een nare spiegel voor mij omdat ik haar gedrag zo herken. Ze worstelt al zolang met drank, zocht af en toe hulp en zegt het nu geaccepteerd te hebben. En ik zie haar zelden buiten dit soort sociale dingen om, dus ik ken haar gewone kanten haast niet meer. Die ze ook heeft en ook verdient. Maar veranderen doen we beiden niet meer echt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s (bewerkt) Ik heb met de Stier altijd het omgekeerde probleem. Die maakt geen zin af. De laatste paar woorden laat ze altijd weg want ze gaat ervan uit dat het wel duidelijk is en in haar hoofd is allang de volgende zin begonnen. Ik ben dan na 2 zinnen de weg kwijt want ik kan geen gedachten lezen. Vlinder en ik parodiëren dat altijd, dan beginnen we een discussie met halve zinnen die helemaal nergens op slaan en dan vraagt Stier na een paar minuten "waar gaaaaat het over?" 🤣🤣🤣 Vlinder mis ik vaak nu ze op kamers is. %s om %s bewerkt door bumperjim Smaragdie reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Ja dat korte lontje merk ik ook als ik drink. Genant 🙈 Interessante observatie is dat eigenlijk alle alcoholisten die ik ken(de) een kort lontje hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s Ik erger me de laatste tijd aan mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karin123 Geplaatst %s om %s Rapport Share Geplaatst %s om %s 3 uur geleden zei IJsvogel: Pas probeerde ik het heel klein, dag voor dag, en dan ook per dag een paar dingen bedenken voor een goed gevoel. Niks ingewikkelds, gewoon in bad gaan, wandelen of iets anders voor mezelf. Dat ging best goed dus dat ga ik weer doen. Dit is voor mij ook de beste manier om te leven. Ook zeker wel lastig soms. Onzinnige gedachten en iedereen weet zelf wel wat onzinnig is, niet in meegaan, levert niets op. Uit het hoofd en in de rest van je lichaam, altijd in beweging blijven. Dingen doen die je moet doen (schoonmaken, tandarts enz.) en verder dingen doen die je fijn vind. Je niets laten wijsmaken door je gedachten. Je hersenen alleen gebruiken als het echt nodig is. Boeken lezen en jezelf ontmantelen vind ik onzin (lees Etty). Ik heb ook die fout begaan. De term "in je kracht staan", ben ik allergisch voor geworden. Mensen denken het altijd beter te weten en als je dat soort boeken leest zit je weer in je hoofd. Wandelen, zwemmen enz. levert meer op dan boeken lezen van iemand die het beter denkt te weten. Houdt het eenvoudig en zo simpel mogelijk. Etty en Moeps reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden