Oskar Geplaatst gisteren om 04:07 Rapport Share Geplaatst gisteren om 04:07 Vroeger lag ik van enthousiaste spanning altijd de halve nacht wakker voor mijn verjaardag. Als ouder heb ik dat ook een klein beetje. De jongste zoon wordt zeven. Maar het feestbigje zelf snurkt vooralsnog vrolijk door. Ik ging vroeger om het uur naar de slaapkamer van mijn ouders. ‘Mag ik al komen?’ DAGPAKT Oskar Tine, Etty, bolletje en 2 anderen reageerden hierop 2 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oskar Geplaatst gisteren om 04:21 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 04:21 In mijn dromen figureren heel vaak vrienden uit mijn late tienerjaren. Of ik keer terug naar huizen waar ik vroeger woonde. Daar zal Freud vast wel iets van vinden. Een psycholoog zei ook ooit dat ‘ik een beetje was blijven hangen in mijn adolescentie’. Het is toch wat. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst gisteren om 05:29 Rapport Share Geplaatst gisteren om 05:29 Goeiemorgen DAGPAKT Oskar Claudius Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst gisteren om 06:07 Rapport Share Geplaatst gisteren om 06:07 Goedemorgen allemaal!☕️🍂🍁 Dagpact: Oskar Claudius Fonny Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst gisteren om 06:21 Rapport Share Geplaatst gisteren om 06:21 Goedemorgen, Oh ja, vanaf drie uur 's ochtends mijn ouders lastig vallen, en als ik dan om zes uur mijn kado had uitgepakt voor het raam uitkijken naar de eerste oma. Ik denk dat ik ook ben blijven hangen in mijn adolescentie. In het goede geval maak je dan de eerste keuzes waarop je de rest van je leven kunt voortborduren. Ik ben broddellapjes blijven maken en pluk daar nu niet bepaald de vruchten van. Heb wel wat pogingen gedaan het roer om te gooien maar dat is tot nu toe niet gelukt. Het mislukte leven grijpt me weer naar de keel. Is ook een belangrijk deel van mijn alcoholprobleem. Rouwen om wat er niet was, en met mijn ogen op de toekomst de dingen gaan doen waar ik energie van krijg, blij van wordt, of tevreden. KMW. Als ik blijf drinken krijg ik die kans niet. Ik ga morgen naar een meeting. Nooit eerder gedaan. We hebben een fantastisch huis gevonden, waarbij we eerst overboden waren, maar de overbieders waren wat overmoedig, dus een week na de teleurstelling belde de makelaar dat we het toch kregen. Het allerleukste huis uit mijn leven. Mooie uitvalsbasis om dat nuchtere leven vorm te geven. Een katervrij huis gaat dat worden! En speciaal voor @lady jane, lieve schat, ik heb eergisteren het goede nieuws beklonken met anderhalve fles wijn, me gisteren door de dag heengesleept, en vandaag met het gevoel van een kind dat staat te trappelen om aan iets nieuws te beginnen opgestaan. Maja, Tine, lady jane en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moeps Geplaatst gisteren om 06:58 Rapport Share Geplaatst gisteren om 06:58 Gefeliciteerd met je zoon Oskar! En Etty met je huis! Etty, Tine en Oskar reageerden hierop 1 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst gisteren om 07:35 Rapport Share Geplaatst gisteren om 07:35 Goedemorgen, gefeliciteerd Oskar met je zoon! Etty gefeliciteerd met nieuw huis. Ik heb een beetje moeite, dat Mini nu naar basisschool gaat. Ze gaat met de taxi, die hier om kwart voor 8 is. Haar niet zelf maar school brengen, even mee de klas in. Gelukkig vindt ze zelf alles een feestje, met de taxi mee, op school. Ze doet het heel goed. Elke dag krijgen we een schriftje mee, wat ze gedaan hebben, bijzonderheden enz. Het zal voor mama ook wel snel wennen, toch? Maja, rapilos, Etty en 3 anderen reageerden hierop 4 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst gisteren om 07:45 Rapport Share Geplaatst gisteren om 07:45 Goeie morgen allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst gisteren om 07:56 Rapport Share Geplaatst gisteren om 07:56 Goedemorgen frummers, Oscar en Etty gefeliciteerd met de zoon en met het nieuwe huis. Hahaha, leuk Oscar, een kind dat door de verjaardagsstress heen kan slapen... En Etty, wat heerlijk dat huis. Ga er maar met volle teugen van genieten. Tuurlijk ga je wennen Niks, kan me indenken dat het even slikken is dat jij Mini niet zelf in de klas brengt, maar ach, daar staat dat blije snoetje van jouw dochter tegenover, dat went, zeker weten hoor. Zo, en dan nu tussen de bedrijven door even een bakje neerzetten hier en dan weer doorrrrr. Etty, Oskar en Tine reageerden hierop 1 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst gisteren om 07:58 Rapport Share Geplaatst gisteren om 07:58 DAGPACT: Oscar Claudius Fonny Yvonne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst gisteren om 08:09 Rapport Share Geplaatst gisteren om 08:09 goeiemooiemorgen frummers. 7 jaar, gefeliciteerd @Oskar, en @Etty wat heerlijk juist dat huis! En katervrij betekent ook echt vrij! Wat een mooie wending. Een thuis is zo belangrijk. succes met alles wat gebeuren moet nog! Ik zou het liefst vandaag niet in beweging komen, gezien de regen vooral. Maar ga daar niet aan toegeven. Dan maar een paar keer natregenen en weer thuis droge kleren pakken. bah! Tine, Etty en Oskar reageerden hierop 1 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst gisteren om 08:09 Rapport Share Geplaatst gisteren om 08:09 Goedemorgen allemaal, Straks door regen en wind naar de kapper. onweerde zelfs vanochtend Tine en lady jane reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oskar Geplaatst gisteren om 08:23 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 08:23 Mooi, dat nieuwe huis @Etty. Ik heb dat bij mijn laatste verhuizing ook gebruikt als extra aanmoediging om nuchter te gaan leven. Een katervrij huis inderdaad. Een huis zonder herinneringen. Ik merk dat ik voortdurend, tot in het ziekelijke, op zoek ben naar een schone lei, een heel nieuw begin. Om vervolgens vaak vrij snel die schone lei weer te bezoedelen. Het wordt soms ook een excuus om het 'nieuwe begin' nog even uit te stellen. Maar hey, los van al dat alcoholisch gelul is het natuurlijk vooral te gek om zo'n mooi huis te hebben 🙂 Gefeliciteerd! Een meeting, waarom ook niet. Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede. Ik moest grijnzen om je omschrijving van die broddellapjes. Maar evengoed is het mooi balen om op die basis te moeten bouwen. Herkenbaar inderdaad. Ik ben zelf nogal een nostalgische achteromkijker. En ga dan zuchten en met het hoofd schudden en dat soort dingen. Dat is iets wat ik mij heb moeten aanleren: het verleden van je afschudden. Als een hond die uit de sloot komt. En dan monter voorwaarts gaan. Daar zie ik best heel erg veel mooie dingen over het algemeen. Maar soms doe ik ook mijn uiterste best om die mooie dingen panisch van angst uit de weg te gaan. Etty en Tine reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oskar Geplaatst gisteren om 08:30 Auteur Rapport Share Geplaatst gisteren om 08:30 Wat is zeven toch een mooie leeftijd! Die jongen ondergaat alles met een ontwapenend enthousiasme. Elk kado en elke ballon is prachtig. Het lastige als ouder is dat je vervolgens - omdat je kind elke keer zo lief en dankbaar reageert - je hem niet moet gaan overstelpen waardoor alles alsnog dood slaat. Zelfbeheersing en matigheid aanleren: ook hier. Tine, karin123, IJsvogel en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst gisteren om 08:39 Rapport Share Geplaatst gisteren om 08:39 Goedemorgen hier goed en lang geslapen wel even wakker om een uur of 04:30,begon even goed te spoken , onweer,hagel en flinke wind. toen ik weer wakker werd was het windstil en nu af en toe weer buien. nu lekker op de bank met koffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 23 uur geleden Rapport Share Geplaatst 23 uur geleden Oskar, wat lees ik je graag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 22 uur geleden Rapport Share Geplaatst 22 uur geleden Eerste poncho is nu doornat en nr 2 en 3 kan ik niet vinden. Geen zwemmen dus, vanavond is ie wel weer droog. Lekkere bak thee en onder fleece dekentje mn spannende thriller uitlezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 21 uur geleden Rapport Share Geplaatst 21 uur geleden @Ettywat fijn van het huis!! En moedig dat je naar een meeting gaat. Benieuwd hoe je het gaat ervaren. @Oskarvan harte met je zoon. @niksik snap dat je zo'n taxi voor je kind lastig vindt. Mijn zoon ging vroeger ook met taxibusje naar speciaal onderwijs. Maar je kan vast nog vaak genoeg op Mini's school komen om even een kijkje te nemen? Ook bij uitvoeringen enzo. Hopelijk went het snel Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst 21 uur geleden Rapport Share Geplaatst 21 uur geleden Door de regen fietsen om te gaan zwemmen, dat klinkt niet echt fijn. Vooral niet als je op de terugreis wéér door de regen moet. Ik stap straks ook op de fiets, zo'n half uur naar werk, en oh wonder.... het lijkt even droog te zijn. Halleluja. Ik moest wel een beetje grinniken om Etty's verhaal, meteen anderhalve fles wijn soldaat maken om te vieren dat je een nieuw huis hebt, dat je niet wilt bezoedelen met alcohol. Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 21 uur geleden zei Oskar: Mooi, dat nieuwe huis @Etty. Ik heb dat bij mijn laatste verhuizing ook gebruikt als extra aanmoediging om nuchter te gaan leven. Een katervrij huis inderdaad. Een huis zonder herinneringen. Ik merk dat ik voortdurend, tot in het ziekelijke, op zoek ben naar een schone lei, een heel nieuw begin. Om vervolgens vaak vrij snel die schone lei weer te bezoedelen. Het wordt soms ook een excuus om het 'nieuwe begin' nog even uit te stellen. Maar hey, los van al dat alcoholisch gelul is het natuurlijk vooral te gek om zo'n mooi huis te hebben 🙂 Gefeliciteerd! Dank je. Ik besef dat zeggen dat het een katervrij huis gaat zijn een beetje mallotig klinkt , laat ik het maar afkloppen:-). Wat ik terugkijkend heb gedaan is juist lang blijven hangen op plekken en in situaties uit angst gemotiveerd te zijn door valse hoop die onvermijdelijk gaat instorten. Ik vond dat ik de omstandigheden niet de schuld mocht geven en dat het uiteindelijk gaat om mezelf goed genoeg vinden no matter what. Het werd er wel heel stoffig van. Waar ik bijvoorbeeld wel de schone lei in herken is als ik een kater heb en me voorneem om te stoppen dat ik dan ga ik douchen en mijn haren wassen en mijn bed verschonen, en schone kleren aantrekken. Mijn huis schoonmaken. Een lijst maken van de taken die ik moet doen. Alsof ik daarmee de boel kan resetten. Ik heb even gedacht dat ik beter kon wachten tot 1 januari, maar toen dacht: dan moet ik nog weken doordrinken! (en vreten). Bah. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 43 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 43 minuten geleden Herkenbaar die schone lei @Etty. Hier ook altijd met een kater 'resetten ' met sporten, sauna, ijskoude douches, huis schoon, gezonde dingen eten. Alsof ik het daarmee een soort van goed kon maken. Ik besef ineens dat ik deze dingen inmiddels ook doe zonder kater, dus als ik ooit weer een kater heb moet ik iets anders verzinnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden