Spring naar bijdragen

Dinsdag 14 mei 2024

Aanbevolen berichten

14 uur geleden zei lady jane:

Ha die Quinn:heart:

En nu in contact blijven met iemand v hier he. Best bezorgd geweest om je.

Gelukkig maar dat je dit niet tegen mij zegt, dat vermanende vingertje... brrr. Dat heeft vast met m'n moeder te maken, die was altijd zo bezorgd om me dat ze last kreeg van haar hart en dat was dan mijn schuld.
Ik vind het best dwingend en manipulerend hoe je zegt dat Quinn contact moet houden, maar ik zeg al, misschien ligt het aan mijn gevoeligheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Yana:

Dat heeft vast met m'n moeder te maken, die was altijd zo bezorgd om me

@Yana, ik heb het hier onlangs al eerder geschreven.
Een van de ergste dingen in mijn leven vond ik een moeder die zich zorgen over mij maakte.
Dat geeft alleen maar stress = alcohol drinken.
Dat ging zover dat ik tijdens mijn jarenlange periode van abstinentie toch een glaasje wijn dronk bij verjaardagen en kerstdiner. Zodat mijn moeder zich geen zorgen hoefde te maken over mij en mijn overmatig alcoholgebruik daarvoor. Dat ik alles onder controle had, dat was toen ook zo.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Yana:

Gelukkig maar dat je dit niet tegen mij zegt, dat vermanende vingertje... brrr. Dat heeft vast met m'n moeder te maken, die was altijd zo bezorgd om me dat ze last kreeg van haar hart en dat was dan mijn schuld.
Ik vind het best dwingend en manipulerend hoe je zegt dat Quinn contact moet houden, maar ik zeg al, misschien ligt het aan mijn gevoeligheid.

Ja, je kunt dingen altijd op meerdere manieren ervaren en bezien, afhankelijk van je eigen karakter en geschiedenis. Daarom ga ik gemakshalve meestal maar uit van de goede bedoelingen van de schrijver. En die lijken me hier zo duidelijk voort te komen uit betrokkenheid dat ik het weer wat kras vind om het 'dwingend en manipulerend' te noemen. Maar dat heeft dan weer met mijn persoonlijkheid te maken.

En zo blijven we bezig 🙂 Niet tobben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yana:

Dat zou er bij mij ook niet in gaan, bezorgdheid is ieders eigen probleem, ik vind het ook een beetje debiliserend, maar dat is ook een overgevoeligheid bij mij. Verder goed bedoeld ongetwijfeld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik las en vatte het juist op als steunend en goed advies. Mij heeft het zover gebracht en zelfs gered door wel in contact te blijven. Maar goed dat zal inderdaad voor een ieder anders werken.  Als er 1 aanpak zou zijn dan zou het wel heel erg simpel zijn.

Fijn dat je iets van je liet horen/lezen @Quinn

Je gaat goed @Freekie

Fijn te lezen @Spirit. Is je zo gegund!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ho ho.

Als iemand zegt: ik was bezorgd om je: dan zou je kunnen horen: ik had moeite met de stilte.  ik zou graag meer informatie willen over hoe het met je gaat.  Ik ben graag betrokken bij je. Het is een uitnodiging.  Of een vraag: ben ik belangrijk genoeg voor jou om te laten weten hoe het met je gaat? Ben je ook betrokken bij mij? 

Dat kan prima gaan tussen twee gelijke volwassenen, waar hier sprake van is: Quinn is niet het kind van Ladyjane. 

Het is wat anders als je moeder dit tegen je zegt.  Daar is hier geen sprake van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei bumperjim:

maar dat is ook een overgevoeligheid bij mij.

Jij was onlangs toch ook bezorgd om een van je dochters BJ? was dat dan ook debiliserend?

Ik lees er betrokkenheid in en vind het aan de geadresseerde om er geïrriteerd of liefdevol op te reageren. Voor het gemak  uitgaan van de goede bedoelingen lijkt mij een goede strategie. En ik vind het sterk van LJ dat ze er niet op reageert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Lonster1:

Jij was onlangs toch ook bezorgd om een van je dochters BJ? was dat dan ook debiliserend?

Ik lees er betrokkenheid in en vind het aan de geadresseerde om er geïrriteerd of liefdevol op te reageren. Voor het gemak  uitgaan van de goede bedoelingen lijkt mij een goede strategie. En ik vind het sterk van LJ dat ze er niet op reageert. 

Ja was ik ook, maar ik kijk wel uit om dat tegen ze te zeggen.
Maar ik zie de goede bedoelingen van LJ ook wel hoor. 
Ik kan me in alle rollen wel inleven 🤪

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Francoise en @Etty en @Bob en @Spirit en @lady jane en @Reacher en @Lika en @Smaragdie 

Dank jullie wel. Dat mensen bezorgd waren spijt me echt, was nooit de bedoeling om wie dan ook dat te bezorgen. Contact houden met wie dan ook ging een hele tijd niet, omdat ik niet eens contact met mezelf had. Inmiddels ben ik weer een stuk dichter bij de wereld. Ben weer thuis en het is hier ook weer gewoon leefbaar. Ik probeer om weer wat op te bouwen, wat meer fut te krijgen om iets aan te pakken. En om minder te drinken, dat ook.

Nu eet ik een appel en noem het ontbijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oeioeioei wat moet ik soms oppassen met hoe ik hier iets schrijf.
alsof ik verantwoordelijk lijk voor de toon die jullie leggen als je leest?
Ik schrijf soms exact als hoe ik praat. met dat woordje he erbij.
Quinn snapt best dat het niet vermanend is bedoeld (hoop ik) en zorgen maken
is niet echt me zwaar voelen. Ik ben immers niemands moeder hier?
Dus voel je niet aangesproken als ik het niet tegen je heb zou ik zeggen. 
Als Quinn het niet snapte is het wat anders want ik had het tegen hem (en een beetje tegen Reacher ook).
Ik kan soms best zware dingen zeggen met in mijn eigen hoofd een lichte toon. Maar dat is het nadeel
van dingen zwart op wit zien en dan ook je eigen dingen erin projecteren.  Kan ik ook niets aan doen
en ik lees vaak ook dingen anders dan ze bedoeld zijn waarschijnlijk. voor en nadelen hier ook, net als overal.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het ook lief dat LJ zich zorgen maakt maar het ging mij om de combinatie van die twee zinnetjes. Je moet contact houden (want) ik maak me zorgen. Alleen heb ik dat woordje 'want' er zelf bij verzonnen :blush:, jullie lezen het kennelijk als twee losse zinnen.

Je zult zo langzamerhand wel denken dat ik het op je gemunt heb @lady jane, maar ik vind je een echt leuk mens, dus dat is niet m'n bedoeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik al die reacties zo lees, nou dan kun je het nooit helemaal goed doen.
is ook niet erg. ik schreef een naam erbij en als mensen dan averechts reageren dan hoe ik het bedoelde
denk ik soms heel kattig; ik had het toch niet tegen jou?
gelukkig deel ik niet al mijn gedachten hier;)

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei lady jane:

ik had het toch niet tegen jou?

Lijkt me ook een prima reactie. Je hoeft niet alles uit te leggen of je te verdedigen toch.

Oskar schreef het al: er is overál wel wat op aan te merken, wat je ook schrijft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...