Spring naar bijdragen

Zaterdag 20 augustus 2022


Donder

Aanbevolen berichten

Vandaag naar Ikea geweest om wat ideetjes op te doen en voor wat kleine spulletjes en naar een tuincentrum geweest en twee prachtige bolchrysanten gekocht. Echte herfstplanten vind ik dat. Maar de rest wat in bakken stond in de tuin is toch verdord door de zon en de warmte. Ben heel blij met deze planten, prachtig vind ik ze :). Van de herfst word ik ook blij. 

Nu aan de sinas met ijsblokjes en een schijfje citroen, lekker. En vanvond op tijd naar bed, ben moe. Het viel gisteren op de een of andere manier niet mee met die kleintjes. Ik word oud...:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Socrates op Sneakers is ook heel interessant. Heb ik gekocht om beter te leren om te communiceren maar volgens mij heb ik het nog niet helemaal onder de knie. :D Vond het wel boeiend om te lezen omdat je dan echt anders gaat luisteren naar mensen en ietwat meer hoort van wat ze zeggen.  Een soort van doe boek dus.

Dat brengt me meteen op de vraag, kent iemand die kinderboeken nog waarbij je opdrachten moest uitvoeren om verder te kunnen met lezen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Spud:

Socrates op Sneakers is ook heel interessant. Heb ik gekocht om beter te leren om te communiceren maar volgens mij heb ik het nog niet helemaal onder de knie. :D Vond het wel boeiend om te lezen omdat je dan echt anders gaat luisteren naar mensen en ietwat meer hoort van wat ze zeggen.  Een soort van doe boek dus.

Dat brengt me meteen op de vraag, kent iemand die kinderboeken nog waarbij je opdrachten moest uitvoeren om verder te kunnen met lezen? 

Nou ken ik toch heel wat kinderboeken  maar dit zegt me jammer genoeg niks...:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dat het uit de vijf serie een speciale editie was @nancy

Ik merk dat ik tot een dieptepunt gekomen ben wat betreft mijn grenzen qua katten helpen. Het was allemaal zo nieuw voor mij afgelopen week, die keizersnede en die kittens. Niet meteen het voortouw nemen maar afwachten.

Maar ik merk dat ik er moeite mee heb. Omdat ik er nacht en dagmerries van heb. 

Er kan nu zoveel meer dan vroeger kon dat allemaal niet en dat is fijn om te merken. Maar ik kan 1 ding gewoon niet loslaten die blik naar alle katten en kittens die al in het asiel zitten en waarschijnlijk hun leven daar gaan slijten.

Dan heb ik toch liever dat deze kittens gewoon afgemaakt zouden worden , waardoor er meer aandacht zou zijn voor kittens die nieuwsgierig zijn maar nog wild en even zoveel aandacht nodig hebben als die kittens die nu weer geboren zijn en papflesser worden. Ik vind het mooi dat het nu kan en wil het asiel niet afvallen. 

Maar ik heb er gewoon moeite mee dat je kittens van een week of 7 al neutraliseert en weer loslaat omdat je geen tijd voor ze hebt om ze tam te maken. Maar kittens uit een wilde kat wel probeert te redden. Ik ga dit toch wel aankaarten en ik hoop dat ik er gehoor naar vindt want anders gaat het weer e.o. worden denk ik. Terwijl ik het vangen met hart en ziel doe. Echt mijn droom job, die toevallig op mijn pad kwam. Toen ik moest solliciteren en nu de job waar ik voor gevraagd wordt.

Dat zou toch wel iets kunnen zeggen denk ik dan maar ik wil niet langs mijn schoenen gaan lopen.

Het is ook wennen om een kat te laten vangen die ik heb laten ontsnappen door mijn collega. Maar de afspraak was, dat ik niet op de voorgrond zou treden dus dat doe ik dan ook niet. Haar manier is anders dan de mijne maar werkt ook. Een beetje afstemmen op elkaar dus ik hoop dat ze dit kan pikken van mij. Dat ik ongeboren kittens wel laat doodgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet gelijk, maar meteen. Gelijk is het tegengestelde van ongelijk, dit woord wordt vaak verkeerd gebruikt :ph34r:. Hahaha, ik voel me nu wel een echte juf, grijns.

Maar goed, daar gaat het natuurlijk niet om, lieve @Lika! Wat fijn dat het nu bijna af is. Wat zal je opgelucht zijn, ik herken dat wel. Slaap wel voor straks. Ik ga ook zo naar bed. 

bewerkt door nancy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas niet gelukt.en ik was zo overtuigd goed bezig te zijn.moesr m'n.man toch een fles wodka en fles wijn  halen. De verleiding is dan te groot. Op naar dag 1.  Klote zooi tot half 10 volgehouden niks te drinken maar als hij drinkt en toch een fles voor mij koud gezet is de zin om te drinken toch moeilijk ook al begon in aan de thee..dus morgen helaas weer dag 1. Maar ik ga er voor. Volgende week weer werken dan is het weer een stukje makkelijker.  Weltrusten helaas geen droge nacht

 Morgen weerwrak 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei nancy:

Niet gelijk, maar meteen. Gelijk is het tegengestelde van ongelijk, dit woord wordt vaak verkeerd gebruikt :ph34r:. Hahaha, ik voel me nu wel een echte juf, grijns.

Ik geloof niet dat je gelijk hebt Nancy. 'Gelijk' kan ook gebruikt wordt in de betekenis van 'meteen' (zegt ook Van Dale) en is dan wat informeler. 

Als je mij betrapt op taalfouten dan nodig ik je van harte uit om schooljuf te spelen, ik vind taal leuk en ik leer graag waar ik de mist in ga.

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Yana:

Ik geloof niet dat je gelijk hebt Nancy. 'Gelijk' kan ook gebruikt wordt in de betekenis van 'meteen' (zegt ook Van Dale) en is dan wat informeler. 

Als je mij betrapt op taalfouten dan nodig ik je van harte uit om schooljuf te spelen, ik vind taal leuk en ik leer graag waar ik de mist in ga.

Oh, zo is het mij aangeleerd. Ik dacht altijd dat het een onderdeel van de spreektaal was die vooral gebezigd wordt in de zuidelijke provincies, daar hoor je dat vaak, haha! Nou, weer wat geleerd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei nancy:

Oh, zo is het mij aangeleerd. Ik dacht altijd dat het een onderdeel van de spreektaal was die vooral gebezigd wordt in de zuidelijke provincies, daar hoor je dat vaak, haha! Nou, weer wat geleerd. 

Ik heb de indruk dat veel woorden die vroeger als spreektaal werden gezien en waar een dikke streep doorheen ging op school nu zijn opgenomen in de schrijftaal.  

Toen ik klein was ging ik mee op bezoek bij Amsterdamse kennissen van mijn ouders.  Waar ik woonde zeiden we 'link' als iets leuk of gaaf was.  Ik had daar niet veel anders te doen dan uit het raam te kijken en zag allerlei dingen die ik nieuw en leuk vond en zei dat hardop. De vrouw maakte daar op een gegeven moment een opmerking over.  Iets in de richting van: dat arme kind is niet veel gewend hè? Zo leerde ik dat 'link' voor haar 'gevaarlijk' betekende. Ik heb het zojuist even opgezocht: dat betekent het ook en nog steeds voor de rest van de wereld:) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...