Spring naar bijdragen

Zaterdag 20 augustus 2022


Donder

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei ikkanhet:

Gisteren een super gezellige avond gehad. De mannen aan het bier en de vrouwen aan de spa. En heb de grootste lol gehad. Een groot bewijs dat ik geen drank nodig heb om plezier te maken. En het belangrijkste ik stond fris en fruitig op. :heart:

Kijk...als we dit allemaal eerder hadden geweten...:D

Jij hebt een knalavond gehad!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komende week ga ik voor de blauwtong skink zorgen en de slangen van mijn collega. Ik kijk er naar uit, vind het best grappig om aan mijn lijstje dieren aan huis verzorgen ook reptielen toe te voegen. 

En vooral het vertrouwen wat mijn collega in me heeft. Goed voor haar zwervers zorgen en ook nog voor haar dieren thuis.

Vandaag tot dinsdag is asiel vrij. Maar blijft lastig. Ik ben vandaag spullen gaan halen om voorbereidingen te treffen om mijn houten huis vanaf maandag schilderbaar te maken. Dus houtrot spullen inzamelen. En dan zie je bij de kassa toch een oproepje van een vermiste hond die medicatie nodig heeft. Dan kan ik het niet laten om te zeggen hebben ze al contact opgenomen met het asiel en hebben ze hun contact gegeven wel openbaar gezet op de chip website?

En ik weet niet of ik het hier al gemeld heb? Maar dat is dus echt belangrijk heb ik zelf ondervonden met mijn vermiste kat. Ik dacht toen ik hem gechipt had en de andere dat alles oké was. Ik had mijn twijfels over je kat terugvinden via een chip ik geloofde daar niet in en geloof ik voor mijn katten nog steeds niet in. Maar toen ik zelf op zoek ging naar mijn vermiste kat die gechipt was,  leerde ik dat de dierenarts de registratie wel doet maar dat je zelf je gegevens openbaar moet zetten als eigenaar. Ik kon in de eerste instantie wel heel mooi terugvinden hoe mijn kat hete en hoe oud hij was, maar mijn telefoonnummer staat gewoon op onzichtbaar. 

Vanwege privacy redenen moet je dat zelf doen. Toen heb ik alles maar openbaar gezet, mijn kat heb ik niet via de chip weer teruggevonden. Maar nu weet ik wel dat als iemand anders mijn kat vind en zo lief is om zijn chip uit te lezen mij ook kan bereiken.  Dus allemaal even doen hoor als je  je dier terug wil. 

Dat wordt zo niet meegegeven als je een chip laat zetten bij je dier. En dan denk je dat je oké bent. Zoals ik dacht en heel veel mensen. Want ik weet niet hoe vaak dat er op het asiel verloren gelopen dieren binnen komen met een chip maar dat je de eigenaars dan niet kan bereiken omdat hun gegevens niet openbaar zijn. 

Dan is het te hopen dat ze facebook hebben en net de juiste groep opzoeken  om hun hond of kat wel terug te vinden. 

Ook als je wisselt van adres denk dan aan die chip om deze ook te verzetten. Want ander word het vrij lastig voor de vangers jou dier weer terug te brengen zonder extra kosten. Zoals pension verblijf. 

Ik vind dat de dierenbeschermingen daar ook reclame over kan maken, enkel laten chippen is dus niet voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Quinn:

@Yana waar houd je van? Ik las laatst deze https://www.bol.com/nl/nl/f/de-reizigers-op-perron-5/9300000093200046/ en die was gezellig, feelgood boek. 

Klara en de zon van Kazuo Oshoguro raad ik iedereen aan, sowieso. 

En zelf lees ik nu de trilogie van het drielichamenprobleem, van Cixin Liu. Wel in de vertaling, want mijn Mandarijn is beroerd.

Ik hou van spirituele avonturavonturenromans :-). De drie die jij noemt hebben ze geen van allen bij de bieb als e-book maar Klara en de zon en de reizigers ga ik kopen voor als ik weer op reis ga... thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...