Spring naar bijdragen

Woensdag 17 november 2021


niks

Aanbevolen berichten

29 minuten geleden zei jopie:

tja.... 

Wat kan ik toch een bergenbouwer zijn soms.... ga ik naar de camping voor de oplevering, spade mee, grondboor mee want ik heb een paaltje eruit gehaald dat er weer in moet, en de kraan heeft rijsporen gemaakt die ik moet herstellen, vind ik.... en helemaal effen is het ook nog niet, misschien nog even maaien eromheen.....nog paar uurtjes werk. 

....word ik opgewacht door de beheerder die met een grote grijns zegt: "goh, als iedereen het nou zo zou achterlaten......"

Rechtsomkeerd dus, zonder nog even ik weet niet hoe lang te spaaien.... het is KLAAR! Het is gewoon klaar. 

Kijk, dit vind ik dan weer zo'n mooi verhaal. Hier zit zoveel in. Dit zet mij dus echt weer tot nadenken. Mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens @jopie ! De reageerders. Uiteindelijk houden die in stand.

Nog even, ik ben geen grijze oude oma, maar een hardwerkende ZZPer die het hoofd boven water probeert te houden en nu even zonder opdracht zit. Vandaar dat ik nu even wat meer aanwezig ben. Ik verdien respect, en niet afgezeken te worden door een of andere klojo! Dat het maar even duidelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Proberen jullie Delarope nu verbaal weg te bombarderen? Ik denk dat het allemaal te groot gemaakt wordt, terwijl onderhand wel duidelijk is dat Delarope tegelijkertijd van gewapend beton is, dus niet kapot te krijgen, als dat ie van water is, en dus overal wel een kiertje vindt om (weer) doorheen te sijpelen.
Door z'n naamsverwisselingen te accepteren (al kost het me altijd even voor ik dat in de gaten heb), te accepteren dat hij tijdens dronkenschap van vervelend tot grof tot beledigend wordt (dan negeer ik z'n berichten), kan ik het regellmatig wel met z'n nuchtere berichten eens zijn. Niet dat ik de manier waarop nou altijd even fraai vind, maar wel scherp. Erg ego-doorprikkend. En dat is pijnlijk, erg pijnlijk meestal.

Ik ben hier in het verleden meerdere keren behoorlijk in m'n kuif gepikt, op m'n tenen getrapt, voor gek gezet, beledigd en noem maar op. Tenminste, zo kwam dat op me over. Dat had verschillende oorzaken. Maar het kwam altijd neer op denken dat ik gelijk had, vinden dat er tegen me samengespannen werd,vinden dat ik medelijden verdiende en vooral vinden dat ik niet serieus genomen werd. Dan nam ik een tijdje afstand van het forum, vol wrokgevoelens, zelfs met vurige haat naar meerdere forumleden, ervan overtuigd dat ik hier nooit meer zou terugkeren voordat die bepaalde personen hier verdwenen zouden zijn. Onderwijl wel overdenkend hoe zoiets nou kon gebeuren en proberen verder te kijken dan m'n neus lang is. En meestal kwam ik tot de conclusie dat m'n trots, m'n 'teergevoeligheid', m'n ego me ervan weerhield 'de knetterharde waarheid' te onderkennen, met weer als gevolg: schaamte om m'n gedrag, een rood hoofd (dat niemand kon zien), en moeite om toe te geven dat ik iets te leren had. Maar hoe pijnlijk (op het kwetsende af) de boodschap dan ook bij me binnenkwam, door hem zo open en eerlijk mogelijk bij me door te laten dringen, hoe meer me duidelijk werd wat me zo raakte en kwetste, en hoe meer me duidelijk werd wat ik anders zou kunnen proberen te doen.
Eén van de balangrijkste (voor mij) dingen die ik me ter harte heb genomen is dat ik met medelijden krijgen nog nooit een steek ben opgeschoten maar door keiharde schoppen onder m'n kont en klappen in m'n gezicht (figuurlijk allemaal) pogingen bij mezelf ondernam om zulke klappen en schoppen niet meer, of in elk geval minder te krijgen.

 

Sinds we hier like's, thanks', sad's en confused's kunnen plaatsen is mijn gevoel van 'samenspannen' in sommige gevallen toegenomen.
Onenigheden worden niet meer zozeer uitgesproken alswel door één of enkele goedgebekt(e) perso(o)n(en) verwoord, en een enorme sliert like's geeft één zo'n persoonlijke mening dan een enorme ongenuanceerde (want niet meer éénpersoons) waarde.
In geval van een eenvoudig (leuk) berichtje vind ik daar niets mis mee, maar in geval van een meningsverschil (met iemand) komt het erg massaal en groot (mastodonterig) en dus dreigend op me over.

 

Nou ja, ik plaats dit bericht op het gevaar af een 'heuler met de vijand' te worden gevonden, maar zo zie ik mezelf niet. Ik zie mezelf echter ook liever niet als 'heuler met de grote meerderheid'.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jopie

Helemaal eens met wat boven dit citaat staat maar dit pik ik er even uit:

‘ ....ook ik verdwijn dus weer even naar iets verder naar achteren, dit brengt mij niets.’ 

Ik snap de terugtrekkende beweging niet van jou en van @Pulluptomybumper ook niet. En ik vind het jammer. 
Je komt hier toch voor jezelf: om een praatje, je verhaal te spuien. verbinding?

BJ daarnaast ook om weer op 0 % te blijven.
En vanuit mijn zienswijze: Als steeds meer leuke mensen wegblijven dan wordt het er niet leuker op.

Of is het echt uit zelfbehoud? Want dat snap ik dan weer wel. 

 

bewerkt door Reacher
Reactie op bericht van Jopie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Reacher:

Helemaal eens met wat boven dit citaat staat maar dit pik ik er even uit:

‘ ....ook ik verdwijn dus weer even naar iets verder naar achteren, dit brengt mij niets.’ 

Ik snap de terugtrekkende beweging niet van jou en van @Pulluptomybumper ook niet. En ik vind het jammer. 
Je komt hier toch voor jezelf: om een praatje, je verhaal te spuien. verbinding?

BJ daarnaast ook om weer op 0 % te blijven.
En vanuit mijn zienswijze: Als steeds meer leuke mensen wegblijven dan wordt het er niet leuker op.

Of is het echt uit zelfbehoud? Want dat snap ik dan weer wel. 

 

Het forum: dat zijn wij allemaal. Dus kunnen wij dat forum ook vullen naar ons believen. En daar ga ik voor. Ik hoop meer bijdragen te lezen van forummers die hier ook voor gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me hier ook niet altijd op mijn gemak. En merk ook duidelijk dat er forummers zijn die me niet mogen. Helaas dat is dan maar zo. Want na een aantal bijdragen menen er je al goed genoeg te kennen en te weten hoe je in elkaar steekt. Nou mooi niet dus. Maar ach je hoeft het niet met iedereen te kunnen vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar nu eerst richting krieltjes, die rollen niet vanzelf gebakken en al richting de borden :lol:.

En ondertussen zit ik hier dus even te tikken naast mijn kerstboom met die prachtige rode en gouden ballen en zachte lichtjes en zit gewoon te genieten. En herinner me opeens dat een kennis van me dat niet 'genieten' noemde, maar 'genotteren', hahaha! Ze genotterde ook als haar schoongewassen kleding buiten hing. Enzovoort. Prachtig taalgebruik.

Nu even echt weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo bedoelde ik het niet @jopie. Iedereen verdient respect vind ik voor zover. Alleen, zo las ik het bij die ander. Dat die mij er zo neer zette. Mijn lieve oude oma verdiende ook respect. Zij voedde in haar eentje 9 kinderen op in een land vol oorlog. Mijn inzicht: toon respect voor iedereen. Punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben maar me werk geweest voor een bak koffie en praten hoe verder  vanwege ziektewet.(nu bijna 4 maanden) 
moest wel even over een drempel met het schaamrood op me kaken.

gelukkig begripvol ontvangen en uiteindelijk nog meegegeten ook.

blij dat ik geweest ben,ik mag alle tijd nemen om te herstellen. 
 

ze zien ook wel dat het geen onwil van mijn kant is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...