Spring naar bijdragen

Maandag 9 augustus 2021


Claudius

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal! 
je bent er vroeg bij @Claudius
Vandaag een lange lijst met taken af te werken. Gauw aan de slag. Eerst mijn moeder helpen met opstaan, ontbijt en medicijnen. Thuiszorg kreeg de roosters ivm vakantie niet rond. Nu ja. Het is niet anders. Werken in de zorg is zwaar, nog meer in deze corona tijd. Dus op vakantie gaan is welverdiend. Ik ben blij dat ik nu nog thuis werk. Dan kan ik gemakkelijker bijspringen. 
@Zbb:heart:

@Reacher:heart:

op naar een topdag waarin iedereen zijn doel(en) behaalt!

 

bewerkt door Maja
Taalfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Maja  ik vind het zo sterk van je hoe jij  er zo kan zijn voor je moeder  , je eigen werk er nog bij  hebt.  

Veel mantelzorgers kunnen dit niet  , succes met je takenlijst. 

@Zbb je 2 de dag,  las je op de dagdraad , wederom maar weer  rustig aan .

Hoe is het met je werk ? Je bent ziek gemeld is dit nog een beetje te overzien/ begrip of weet je werkgever er niets van ? 

Hier ook vandaag een aantal dingen te doen nog,  en vanavond  weer naar de AA meeting.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

@Cleo66, waarom tot donderdag wachten? Ik dacht dat mensen uit de zorg voorraang kunnen krijgen met testen.
De Delta variant wordt ook doorgegeven door geteste mensen. Het schijnt dat het % van beschermd zijn best snel daalt, vandaar
dat we een 3e  prik ook kunnen verwachten. Misschien mag je zo'n commerciele snelttest doen en declareren? Die client was misschien
ook gewoon gevaccineerd, en was ook besmettelijk. Ik ben bang dat je angst terecht is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja,het blijft doorgaan met corona dat je er bijna niet meer onderuit kan komen om als je in contact  geweest bent in quarantaine  te blijven gaan. 

Tenminste  zo denk ik er over , het is en blijft dat er personen zijn die zich niet  laten vaccineren   blijven bestaan helaas. 

En dan blijft het goed recht hoor maar het is ook een geluk als je niet besmet raakt als je deze principe  naleeft. 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Lieke7777:

Ja,het blijft doorgaan met corona dat je er bijna niet meer onderuit kan komen om als je in contact  geweest bent in quarantaine  te blijven gaan. 

Tenminste  zo denk ik er over , het is en blijft dat er personen zijn die zich niet  laten vaccineren   blijven bestaan helaas. 

En dan blijft het goed recht hoor maar het is ook een geluk als je niet besmet raakt als je deze principe  naleeft. 

Ja idd je vaccineert je niet maar dan is de vraag wat doe je dan wel om de besmetting tegen te gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbb je bent een doorzetter en ik hoop dat vanaf nu je nieuwe leven begint. Zet 'm op, ik heb vertrouwen in je.

@spirit hoe lukt het jou?

Het lijkt me dat je goed gehandeld hebt @Cleo66, meer kun je niet doen.

Ik ben zelf inmiddels helemaal relaxed over corona, naar mijn beste inzicht probeer ik mezelf en anderen zo min mogelijk risico te laten lopen, hoe de rest van de mensen ermee omgaat daar bemoei ik me niet meer mee en ik maak me er zeker niet druk om, iedereen zal wel zijn eigen wijsheid volgen.
Ik houd nog altijd vaak afstand (in meters dan hè, niet in mijn hart) en draag een mondkapje in winkels, maar sinds ik gevaccineerd ben geniet ik soms ook van lichamelijke nabijheid zoals laatst toen er kleine kinderen logeerden... heerlijk! Als ik zin heb in een knuffel vraag ik of die ander dat ook ziet zitten, best mooi eigenlijk, het zijn nu omhelzingen waar we heel bewust voor kiezen en van genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:musicnote:Koffie- koffietijd..... :musicnote:
Goedemorgen frummers. 
De dag is al bijna halverwege, tijd voor een bakje.
image.png.3696534706f76a30f6fd220f0e8642db.png

Een druk weekend achter de rug, dus niet bijgelezen... 
Wat een nare situatie Cleo, maar inderdaad: in quarantaine tot de test van dag 5 hopelijk negatief uitvalt volgens de officiële regels.. 
 

17 minuten geleden zei bumperjim:

Ja idd je vaccineert je niet maar dan is de vraag wat doe je dan wel om de besmetting tegen te gaan. 

Helaas ken ik een paar mensen die niets doen om besmetting tegen te gaan én niet gevaccineerd willen worden, want het hele probleem is niet erger dan een flinke griep. 
Zo denken ze nog altijd:wacko:

@Zbb, dag twee vandaag, hou je haaks!!! 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei jopie:

geen domme adviezen geven, jane. 

 

Juist dat testen moet op dag 5, omdat je vaak voor die tijd niet positief test en dan al helemaal  onterecht je veilig waant. dus niet wachten met testen, maar gewoon in quarantaine, dát is het beleid, niet  anders! Tot die test op dag 5.

jezus, wat een dommigheid. Of je doet het op je eigen manier, en dan maak je je niet druk, of je houdt je gewoon aan de regels na contact, en die zijn vrij simpel en gewoon na te lezen. 

(laat helder zijn, deze veel te felle en onaardige reactie komt niet door jullie, hoor)

 

en ik maar denken dat ik heel voorzichtig iets vraag. ik ken de protocollen niet van de zorg, weet ook niet wanneer Cleo bij die besmette client is geweest.
dus ik vraag. En gebruik het woord misschien. wat een dommigheid?  ja dat kan. iedereen maakt fouten, toch?  sorry Cleo, als je mijn posting als advies leest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lieke7777:

@Maja  ik vind het zo sterk van je hoe jij  er zo kan zijn voor je moeder  , je eigen werk er nog bij  hebt.  

Veel mantelzorgers kunnen dit niet  , succes met je takenlijst. 

@Zbb je 2 de dag,  las je op de dagdraad , wederom maar weer  rustig aan .

Hoe is het met je werk ? Je bent ziek gemeld is dit nog een beetje te overzien/ begrip of weet je werkgever er niets van ? 

Hier ook vandaag een aantal dingen te doen nog,  en vanavond  weer naar de AA meeting.  

Morgen belt de bedrijfsarts en ik zie er tegenop. 
 

Meld me bijna elk half jaar een keer ziek meestal drankgerelateerd maar ook niet altijd. 
 

dus of en hoelang ze nog tolerant blijven weet ik niet,de laatste keer moest ik naar kantoor. Dat had toen overigens niets met drank te maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Bij gelezen
Tja, wat moet ik zeggen..
Stomme corona, wordt een beetje opstandig van al die regels, maar ja, wie ben ik he.

@Zbb,
fijn dat je er weer voor gaat
begrijp dat je tegen het gesprek met de bedrijfsarts opziet.gelukkig gaat ook dit weer voorbij.
sterkte maar weer met alles, want dat kan je nu wel gebruiken denk ik
Gelukkig, dag 2 alweer he, kan vanaf nu alleen maar beter gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei rapilos:

Goedemorgen allemaal,

Bij gelezen
Tja, wat moet ik zeggen..
Stomme corona, wordt een beetje opstandig van al die regels, maar ja, wie ben ik he.

@Zbb,
fijn dat je er weer voor gaat
begrijp dat je tegen het gesprek met de bedrijfsarts opziet.gelukkig gaat ook dit weer voorbij.
sterkte maar weer met alles, want dat kan je nu wel gebruiken denk ik
Gelukkig, dag 2 alweer he, kan vanaf nu alleen maar beter gaan

Ja de ergste kater is voorbij al ben ik nog flink beroerd hoor. 
 

toch een lichte drang om te gaan drinken,maar hoe stom zou dat zijn om te gaan doen. 
 

nee ik hou vol hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...