Lika Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 @jopie Goedemorgen allen. Oudste begint het een beetje saai te vinden zo met zijn vieren in een huisje met een stapel boeken. Heel gezond en logisch. En toch voelde ik een pijntje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 7 minuten geleden zei Lika: . En toch voelde ik een pijntje. En ook dat is gezond en logisch Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 13 minuten geleden zei Claudius: Het is altijd mijn bedoeling geweest om terug naar huis te gaan. Een bed leren opmaken staat niet echt op mijn lijst. Mijn verslaving en andere problemen in verband met depressie staan wel op mijn lijst. Misschien is het niet alleen een bed opmaken maar leren orde en structuur in je leven en huishouden te brengen. Waardoor je een ritme hebt die fijn en prettig voelt. Als je dat hebt weten te creëren is de verslaving ook beter te handelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 2 minuten geleden zei Lieke7777: Misschien is het niet alleen een bed opmaken maar leren orde en structuur in je leven en huishouden te brengen. Waardoor je een ritme hebt die fijn en prettig voelt. Als je dat hebt weten te creëren is de verslaving ook beter te handelen. Mee eens @Lieke7777 Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 9 minuten geleden zei bumperjim: En ook dat is gezond en logisch I know en dank…. Tis me allemaal maar wat he? We gingen hier altijd met veel kinderen naartoe en nu zijn we met ons vieren. Ze hadden zelf geen behoefte aan meer. Dus het is ook echt anders dan normaal. Ik vind het zelf ook een beetje saai. Gek genoeg. Wil best graag naar huis. Nou ja! Is een goed teken, want ik voel me uitgerust. En met saai is niets mis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 Ben je weer van de boot af @Lika Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 Ja, nu in een huisje in verder nogal onbewoond gebied Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 De afgelopen week allerlei kleine klusjes aan de camper uitgevoerd. Een horretje voor het wc-raampje gefabriceerd, een klemmechaniekje om de schuifdeur half open te houden als we eens wat voor- of achterover staan, een klemmechaniekje om de 'hondenplank', die we voor de open schuifdeur kunnen zetten om het hondje, als het nodig is, binnen te houden, vast te zetten, een stellage om achterin het campingtafeltje en de -stoeltjes op te leggen... Dat is nu allemaal klaar en dan nu schoonmaken en stofzuigen. Dat vind ik dan maar weer rotklusjes met al dat gekruip in onmogelijke bochten en hoekjes.. maar daarna zijn we er dan ook weer klaar voor. Eén van de prettige bijkomstigheden van niet meer drinken vind ik toch wel dat ik me niet meer druk hoef te maken om de wat bezwaarlijke combinatie drank-Zweden. (kosten, verkrijgbaarheid enz.) En natuurlijk ook niet meer over alle andere nadelen (gezondheid, veiligheid etc..) die met drinken op het spel worden gezet. Al met al, om maar forumgerelateerd te eindigen, ben ik gewoon blij dat ik niet meer drink. Al zijn er altijd wel andere dingen om me druk om te maken... (stofzuigen, bv..) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 En de boot dan, @Lika.. is die kaput of heeft die rust..? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 Ja, op de bonnefooi. Wel in eerste instantie tot ongeveer de poolcirkel en dan wat aan de Noorse kant plekjes zoeken... Als het weer echt bar en boos is kijken we wel weer. Kan er dus eigenlijk niets van zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 12 minuten geleden zei Kohtje: En de boot dan, @Lika.. is die kaput of heeft die rust..? We zijn hier met de boot naartoe. Hij heeft rust. Hij doet het, met een paar trucjes…. Kohtje reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 @spirit, probeer alsjeblieft een beetje op jezelf te passen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 29 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 (bewerkt) Hier heb ik niets aan . 29 juli 2021 bewerkt door Claudius Ik had weer eens teveel woorden getypt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 @spirit hou je haaks en kom maar snel weer terug! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 Goedemorgen nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 (bewerkt) Ja @jopiehet is zoals je schreef. En hoe mooi is het dit gewoon -niet vertroebeld- te kunnen zien. Zo gaat het. Dit is leven. Ik heb nu niet gefaald, ik hoef ze niet te redden, ‘het’ leuk te maken etc. Maar ik kan wel ‘ja’ zeggen , zelfs misschien als ik eigenlijk ‘nee’ zou willen zeggen. Zo ontstond gisteren een leuke spelletjesavond, zo zwommen we vandaag met zijn vieren voor het ontbijt, zo ontstaat iets nieuws. De jongste wil vannacht bij mij slapen. Compliment! En niet vast willen houden, meer, beter…. Het zit zo in me. Gewoon accepteren, waarderen en af en toe eens eerder ‘ja’ zeggen. - ik deel dit, omdat ik gewoon leven zo ingewikkeld vind. Voor mij verslavingsgerelateerd. - 29 juli 2021 bewerkt door Lika IJsvogel en Jannigje reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 Is ook weer helemaal waar @jopie. Ik bedacht me net hoe mijn kleine stapjes zoveel vrijheid hebben opgeleverd. Ik durf nu zelf met de auto ongeveer overal in Nederland heen -bijna- , durf nu pas echt zelf met een klein gek bootje hier te gaan varen en ik durf ook al -iets- meer los te laten. Heb bijv. (Voor het eerst!) geen werk mail en telefoon bij me. Het is dansen met mijn angsten en diepste binnenste, maar ik zie resultaat. En wat ben ik daar ongelofelijk blij mee. Ik hoef steeds minder stil te zitten wachten tot ‘het’ voorbij is of luid acterend de arena binnen te stappen. Mezelf overschreeuwend of de pias uit te hangen. Soms mag ik gewoon onopvallend en ergens zijn en weggaan als ik het daar tijd voor vind. Geen statement, geen oordeel, gewoon ongewoon (voor mij)… karin123 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 29 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 (bewerkt) Blijkbaar vind iedereen hier dat ik nog alleen maar goed ben voor een rusthuis? 29 juli 2021 bewerkt door Claudius Vraagteken vergeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 stel je een vraag aan iedereen hier @Claudius? of trek je een conclusie over iedereen hier? Misschien is het taalverschil verwarrend voor mij maar kan je vaak niet volgen en snap niet vanwaar die vragen steeds. Dus ik ga er meestal maar niet op in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 Beste @Zbb, Hier op het forum kennen we allemaal de (slechte) invloed van drank en wat drinken met ons doet. En soms is er een uitglijder. Of een terugval. Het steeds opnieuw opkrabbelen en het blijven proberen maakt ons doorzetters. En dapper. Ik hoop dat je blijft. Als dat niet lukt dan hoop ik dat je in de toekomst nog eens laat weten hoe het met je gaat. nancy, lady jane en Quinn reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 1 uur geleden zei Claudius: Blijkbaar vind iedereen hier dat ik nog alleen maar goed ben voor een rusthuis? Hi. Op zich hè, wat maakt het uit wat iedereen vindt? Wat vind je zelf? Wat wil jij en wat ga je doen om dat te bereiken? Hi trouwens. Wakker. Koffie. Douche. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 11 minuten geleden zei Quinn: Hi. Op zich hè, wat maakt het uit wat iedereen vindt? Wat vind je zelf? Wat wil jij en wat ga je doen om dat te bereiken? Hi trouwens. Wakker. Koffie. Douche. Wakker van je middagdutje? Ik had het idee dat Claudius het met ‘hier’ over de kliniek had. Waarom weet ik eigenlijk niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 Ik ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 2 minuten geleden zei nancy: Ik ook. Great minds… Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 29 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2021 Nee, wakker van een omgedraaide nacht. Ik dacht ook dat ie de kliniek bedoelde, maar dan blijft de vraag immers hetzelfde? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden