Spring naar bijdragen

Donderdag 10 juni 2021


niks

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Lieke7777:

Ik begrijp  je reactie  niet  zo heel goed  of juist  wel .

Lees eens goed  wat ik schrijf  het was  dan niet  direct  een persoonlijke  note naar jou toe gericht  maar wat ik wel bij jou  zie gebeuren. 

 

ja ik lees je wel over commentaar of een aanval over mijn tikken. Het ligt aan mij hoe ik er mee omga. Nou als ik wat verkeerds had gedaan had ik me dat kunnen afvragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het  gaat er  niet om of je wel of niets  iets verkeerd doet.

Wat er gebeurd  is je wordt geraakt  ( door feedback  )  en gaat in de weerstand  door om je heen nu te gooien  jezelf van dagpacten maandpacten te halen  .

Je wordt geactiveerd  in je gevoel  boosheid  / onbegrepen   / En misschien nog andere dingen. 

Vaak  heb je onbewust  niet  door waarom je op iets  reageert omdat het een hele  persoonlijke  diepe  trigger kan zijn.  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch niet zo vreemd, die interesse, op een alcohol gerelateerd forum?

Ik geloof graag dat je niet aan het drinken bent, maar ik krijg de indruk dat je de poorten weer wijd open aan het zetten bent. Klopt dat, en weet je ook waarom dat zo is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk @ikkanhetdat mensen  forummers  eens  wat meer willen  zien in de inhoud  van  je posten .

En niet tig keer dat je elke  forummer in een aparte post goede morgen  wenst . 

Of elke  post  1 zin en als je iets  vergeet een volgende post  erbij.

Geef jezelf meer open  en bloot hoe je dag gaat .

Je schrijft  bv heel nonchalant  van vanmiddag  even kijken  of er  een plekje  op een terras  vrij is. 

Nu weten we allemaal  terras  is voor  jou  een enorme  valkuil  trigger.

Vertel daar eens wat meer over wat je voorbehoud  er in is  om niet te gaan  drinken , je niet rot te voelen  om daar niet  te kunnen en mogen drinken . 

Wat gaat dat doen met jou ? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wandelen geweest met het hondje. Ik laat haar niet graag alleen achter buiten aan de bakkerij. Weer geen eetlust vandaag. Zo toch maar wat beginnen gereed te maken. Spruiten, kalfslever, aardappelen. 

47 minuten geleden zei Lieke7777:

Zo goedemorgen. 

Ik ga  mij niet  mengen in een discussie  over  hoeveel posten enz.

Het enigste  wat ik kan zeggen is dat feedback  krijgen het  aan jezelf ligt hoe je er mee om gaat .

Tenminste  als ik het bij mijzelf  houd. 

Ik kan als een razende  om mij  heen grijpen en alles en ieder  de schuld geven wat op dit of dat   moment mij aangedaan  wordt. 

Maar lerende in de therapie  behandeling  is er echt  een diepe innerlijke  iets waarom je op bepaalde  opmerkingen  of feedback  kan reageren  ook  al is het  vaak niet persoonlijk bedoeld  maar op de /  of een inhoud  .

Rest aan mij  de taak om dit te onderzoeken  waarom ik  zo geraakt  wordt  .

In  mijn  geval  is het vaak dat ik mij afgewezen voel  ..

In de steek gelaten  , niet  de moeite  waard  .

In de verslavingskliniek waren veel ernstige korte persoonlijke gesprekken in de vrije tijd. Maar er werden ook veel grappen gemaakt over de meest onnozele dingen. Ik voelde mij daar zeker niet in de steek gelaten door de mede patiënten. Dat gevoel heb ik echter niet overal. Bij de meeste van mijn collega's heb ik ook een goed gevoel

bewerkt door Claudius
Stond helemaal verkeerd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei jopie:

@ikkanhet gisteren las ik weer even bij en het viel me weer op hoe goed jij ging, hoeveel rustiger, evenwichtiger, sterker je bent geworden. Ook hoe je over drank en drinken schreef: compleet anders dan een half jaar geleden. Hoe jullie, jij en je man, omgaan met "even eruit"... 

Ik wilde dat zelfs schrijven, maar deed het toch niet.

Nu wel: wat ga jij goed eigenlijk en wat is dat merkbaar. 

Met aardig vinden heeft dat weinig van doen, gewoon een duidelijke constatering, en dan mag je dat horen ook! 

Hou je haaks, ook vandaag. Je weet wat je wil? Laat je daar dan niet, en door niemand, vanaf brengen. 

 

Dank je @jopievindt ik heel lief van je. :rose: en nee niemand krijgt mij uit mijn ingeslagen pad. Ik ga dapper verder. Niemand is het waard dat ik erdoor ga drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei jopie:

Dat deed ze gisteren. Over vakantie. Heb je daarop wél gereageerd? Verstaan of gehoord hoe lastig dat viel? 

Ja hoor daar heb ik zeker  op gereageerd  en ik weet  dat vakanties  van @ikkanhet   vooral  bestaan  uit het zitten op terrasjes  en dat  gaat  ze ook vanmiddag  juist  doen maar dan niet tijdens een vakantie  maar een middagje weg  net zo lastig en  moeilijk  lijkt mij dat  .

 

Verder  vind ik het juist jammer dat je op deze wijze  reageert ik ben juist met mijn posten aan trachten  ondersteunend te zijn  naar diepere lagen . 

Vind het nogal  snerende overkomen  .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Etty:

Op zich wel, maar je kunt niet voorkomen noch hoeft te vermijden dat iemand jou wil vertellen dat je iets niet goed doet in zijn of haar ogen.  

We zijn zo getraind op het vermijden van conflicten, irritatie opwekken, dat we direct denken dat het fout is als iemand zich aan ons stoort.  Terwijl het alleen gaat om: hoe ga ik ermee om als iemand zich aan mij stoort? Kan ik nieuwsgierig zijn in plaats van boos? Wil ik horen wat er bij de ander aan de hand is zonder direct de schuld op me te nemen? 

(of de andere kant: hoe ga ik ermee om als ik me stoor aan de ander, of als ik zie dat iemand zich stoort aan iemand aan wie ik me ook stoor) 

Ik geloof niet dat dat hier van toepassing is gaat puur en alleen om het commentaar dat ik teveel tik. En type maar niets inhoudelijks zeg. Dat doe ik vaak genoeg over mijn angsten en mijn verleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Pinkman:

De laatste tijd ben ik hier ook maar weinig te vinden. Ik krijg ook verder geen vragen van hoe het me gaat, maar het niet drinken begint echt zijn vruchten af te werpen. Ik ben met mooie doelen bezig op de toekomst gericht. 

Ja precies moet iedereen lekker zelf weten. Hoe lang drink jij al niet meer, best lang al toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Reacher:

Bijkletsen met de kapster/ kapper. 

Goedemiddag 

Ik had vroeger een heel leuke kapper, iedereen kletste met iedereen. Er was een mw die elke week kwam,  vaak kwam haar man voor de gezelligheid mee.
Dit is goedkoper dan een psychiater zei hij. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lieke7777:

Rest aan mij  de taak om dit te onderzoeken  waarom ik  zo geraakt  wordt  .

Ik merk bij mijzelf dat als ik heftig reageer (buitenproportioneel, niet hier maar in mijzelf) dat het altijd iets zegt over mij. 
Het gaat dan vaak helemaal niet (alleen) over de opmerking, het gedrag of de persoon in kwestie maar over iets waar ik zelf mee zit. 
Heftige reactie = wat is er aan de hand, waar raakt dit aan? (Dit geldt voor mij) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Quinn:

Vanavond etentje met vrienden, een herdenking slash jubileum van een dierbare vriend die een paar jaar geleden is overleden aan de gevolgen van hiv. 

Mooi dat jullie hem op deze manier ge- en herdenken. Ik wens jullie een goede avond met elkaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ikkanhet, liever tien roze pagina's met weinig zeggend vriendelijk gekwebbel die ingegeven worden door afleiding zoeken van drankgebruik, dan 1 berichtje met sneren, onder-de-gordel-steken, en valse beschuldigingen van iemand die het "gebrek aan drank" (= slecht humeur) op die manier wil compenseren of stiekem gebruik tracht te maskeren.
Je doet het momenteel op jouw manier hartstikke goed. :rose:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...