Spring naar bijdragen

Donderdag 27 augustus 2020

Lika

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Yana:

Hoi! Hoe ging het gisteren @Rosee?

Het is er de laatste paar weken ingeslopen dat ik weer bijna iedere avond een paar glazen wijn drink. Gelukkig nooit grote hoeveelheden maar om te voorkomen dat het dat gaat worden:

dagpact

Yana

Oppassen hoor! Voor je het weet zit je weer in je oude rol! Ik begin er nooit meer aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel aan al mijn vezels dat als ik er één neem, ook al is dat een sjieke OX (wat dat ook is), dat ik er dan heel graag nog een paar zou nemen en niet zou weten waarom ook niet...

Heel soms trekt het nog wel, maar dan mag ik denken dat ik dat altijd nog wel een keer kan doen, wat drinken.
Maar nu nog even niet!

Iedereen weet het inmiddels, ik schaamde me er ooit voor om er voor uit te komen dat ik niets meer drink.
Nu ben ik er trots op. Het niet-drinken heeft me veranderd, ik vind zelf in positieve zin.
Hoe mijn omgeving dat ziet weet ik niet precies, maar één van de positieve dingen is iig dat ik niet meer zo gevoelig ben voor het oordeel van een ander!

Toch misschien wel een leuk onderzoekje voor komende week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op te stappen?!? 

Doodzwijgen is feitelijk mishandeling,  wat erg dit. 

Ik bedoel met mensen zijn simpel: feitelijk verlangen we allemaal hetzelfde: warmte, een dak boven je hoofd,  liefde ( een paar armen om je heen) en een gevulde maag. En wat centjes op de bank zodat je je geen al te grote zorgen hoeft te maken. Maar ja, dan ráást het leven eroverheen....en zie dan je evenwicht maar weer te hervinden. 

Ik mis Niwi ook nog steeds..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

@nancy, heb je de uitslag al? Ik heb hem net binnen en zoals verwacht negatief. Ik vind het allemaal vrij vlot gaan zo.

Nee, nog niet. Ik heb me maandagochtend aangemeld, kon gisteren terecht en krijg morgen de uitslag. Helaas gaat het hier dus niet zo vlot. Mooi dat je een negatieve uitslag hebt, Fruitvlieg! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei knakker:

Ik blijf me daar wel over verbazen, dat ik toch ooit echt een enthousiast liefhebber, de drank nu helemaal niet meer mis. Hoewel, die XO van Jim .... :P

Het gaat niet zo goed met me, ik ben een naar buiten toe (wel beperkt) goed functionerende depressieveling. Buiten merkt weinig tot niets, binnen is het een ander verhaal. 

Ik slaap slecht, de nachten zijn dan moeilijk door de angsten en somberte. Vannacht snapte ik opeens weer waarom ik, nu wel ruim 10 jaar geleden,  ‘s nachts ook dronk als ik wakker werd. Wakker? Help! Angst! paniek! Drank! Want vergeten, niet voelen. Opeens voelde ik me vannacht kwetsbaar, alsof ik weer daar naartoe zou kunnen afglijden, na al die jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net terug van de tandarts. Een wortelkanaalbehandeling zonder verdoving. Die kies is dood, zei ze. Ik voel hem anders nog best wel, zei ik. Da's normaal, zei ze. :huh:
Anderhalf uur zijn ze aan het prutsen geweest met z'n tweeën. Ik was als de dood, maar inderdaad die kies wás dood.
Er was een stukje vijl afgebroken, dat zit nu nog in die kies. Foto wees uit dat die vijl netjes ingekapseld zit in 'het cement'... Ik voelde me
een brugklasser Technische School die uitleg kreeg bij die foto. Ik zei, okee, als ik maar niet ga piepen als ik de HEMA uitloop, met zo'n
vijl in m'n mond. Dat kon ze me zo goed als garanderen, dat dat niet zou gebeuren.

Opgelucht ben ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...