Spring naar bijdragen

Donderdag 27 augustus 2020


Lika

Aanbevolen berichten

Weer thuis na 1,5 week logeren. 
Ik moet wel toegeven, ik heb een paar keer meer gedronken dan "nodig" (dit is ironisch natuurlijk) met mn zwager bij wie ik dezelfde trekjes zie als bij mezelf voor september 2017. Ik heb een beetje geprobeerd bij hem het onderwerp alcohol aan te snijden maar dat was kansloos. Ik kan zelf zonder moeite van de alcohol afblijven, maar in zo'n "gezellige" familie situatie waar het al eeuwenlang gebruikelijk is om een glaasje te nemen (aperitief, wijn bij het eten en dan had hij op de laatste avond ook nog een hele fijne cognac XO rechtstreeks van de producent want zij wonen daar) dan laat ik me meeslepen. Ik merk zelf na een glas of 2 dat het zo wel zat is, maar dan laat ik me toch weer inschenken enz enz.

Geen ballen getoond. Wat dat "sociale" drinken betreft ben ik nog een beginneling.

De Stier naast mij drinkt niks, drinkt nooit alcohol, en heeft het toch net zo gezellig. Dus het heeft met die alcohol niks te maken. Goed dat dat iig duidelijk is. Het is de gewoonte, de groef, de rolverdeling, en het feit dat mijn zwager graag iemand aan tafel heeft die net zoveel drinkt als hij. Net als mn schoonpa vroeger. Was ik ook de beste drinkmaat van. :( 

Vervelend spagaat gevoel dit. Heb weer zitten pleasen.

Gek, ik zit hier nu 3 jaar wijs te wezen, en ik ben een end op het juiste spoor, maar dit is gewoon een deel van mijn probleem dat ik nooit heb aangepakt. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Yana:

Hoi! Hoe ging het gisteren @Rosee?

Het is er de laatste paar weken ingeslopen dat ik weer bijna iedere avond een paar glazen wijn drink. Gelukkig nooit grote hoeveelheden maar om te voorkomen dat het dat gaat worden:

dagpact

Yana

bumperjim

OK ik doe met je mee. Franse dagpact vandaag :) 

geen chardonnay en ook geen syrah

geen pastis (getver) en geen 1664

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

@Yana je bedoelt het etentje eergister denk ik, toen ik op het dagpact stond? Dat ging prima verder, had t op mn draadje geschreven ipv op de dagdraad omdat t zo'n heel stuk over mezelf ging en vind t wel handig om het nog ns na te kunnen lezen:) lief dat je ernaar vraagt. Goed dat je alert blijft wb die paar glazen wijn. Dagpact vind ik echt helpend, dan ga je tenminste ook niet meer twijfelen of je misschien toch dat ene glaasje zal nemen. Van te voren een beslissing nemen. @bumperjim dit soort dingen blijven lastig vind ik. Kom anders ook eens op het dagpact als je weer met je zwager hebt afgesproken;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Geeft niet hoor Rosee, heb het al hersteld

Gisteren een heerlijke dag gehad
Lekker sauna en daarna pizza eten
2 spa, 1 munt thee
gelukkig geen enkele moeite

Hier vrijwel geen wind, maar zwaar bewolkt
Wil eigenlijk nog even naar de tuin, maar dan moet het wel droog blijven
En vanmiddag ook nog werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...