Spring naar bijdragen

Dinsdag 28 juli 2020


Maja

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Prachtige dag weer
Veel boodschapjes doen straks in verschillende winkels
Daarna naar de tuin, en vanavond weer een barbeque
Heel veel sociale dingen de laatste tijd, zowel van vrienden, als van familie van beide kanten
heerlijk gevoel
dat is wel eens anders geweest
Zal vandaag maar eens een dagpactje sluiten
Wel zo veilig :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Jane,

Ik heb nog 4 voucher liggen van die sauna
Ooit gekocht toen ze in de aanbieding waren
Maar durf nog niet zo goed omdat je wel eens hoort dat het verspreiden van kleine druppeltjes ook niet zo best is
Of ik zou het stoombad en bubbelbad moeten vermijden

Maar wat bedoel je met; 1 jarig bestaan bij vertrek ?
Gaan ze weg dan ?

Wel heel lekker natuurlijk, een sauna voor jezelf :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Heerlijk de sauna, ook dol op maar helaas al sinds maart niet meer geweest (sportschool vorige maand opgezegd, er mag daar nu maar 1 persoon in de sauna en dan moet je eindeloos wachten). Ik ga maar weer eens een sauna boeken (helaas tijdslimieten). Die foto van gisteren vond ik heel mooi @Jopie. En dapper dat je dit zo doet. Gisteren via de app wat gedoe met een vriendin, ze vroeg me of ik laatste tijd afstand van haar hou en dat klopt dus. Wilde eerlijk zijn maar ook weer niet. Ze drinkt behoorlijk maar vindt zelf dat ze t onder controle heeft. Dacht nu ook weer dat ze slok op had omdat ze zo direct deed. Ze vindt dat ik nu oordelen over haar heb, terwijl ze die nooit over mij had in welke staat ik ook was. En ja, dat klopt ook. (Een tijd geleden heb ik haar geconfronteerd met haar alcoholgebruik). Binnenkort gaan we weer eens koffiedrinken. Zij vindt dat ik mijn alcoholprobleem op haar projecteer als het ware. Misschien klopt dat wel. Haar alcoholgebruik irriteert me, nu ik erover nadenk. Waarom eigenlijk? Misschien moet ik proberen om het bij haar te laten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Rosee:

Goedemorgen

Heerlijk de sauna, ook dol op maar helaas al sinds maart niet meer geweest (sportschool vorige maand opgezegd, er mag daar nu maar 1 persoon in de sauna en dan moet je eindeloos wachten). Ik ga maar weer eens een sauna boeken (helaas tijdslimieten). Die foto van gisteren vond ik heel mooi @Jopie. En dapper dat je dit zo doet. Gisteren via de app wat gedoe met een vriendin, ze vroeg me of ik laatste tijd afstand van haar hou en dat klopt dus. Wilde eerlijk zijn maar ook weer niet. Ze drinkt behoorlijk maar vindt zelf dat ze t onder controle heeft. Dacht nu ook weer dat ze slok op had omdat ze zo direct deed. Ze vindt dat ik nu oordelen over haar heb, terwijl ze die nooit over mij had in welke staat ik ook was. En ja, dat klopt ook. (Een tijd geleden heb ik haar geconfronteerd met haar alcoholgebruik). Binnenkort gaan we weer eens koffiedrinken. Zij vindt dat ik mijn alcoholprobleem op haar projecteer als het ware. Misschien klopt dat wel. Haar alcoholgebruik irriteert me, nu ik erover nadenk. Waarom eigenlijk? Misschien moet ik proberen om het bij haar te laten. 

Pff je mag toch een oordeel hebben? Wat is anders het verschil tussen een vriendin en een willekeurig persoon waar je niks mee hebt. 

Volgens mij is ze defensief en niet blij met haar comsumptie geconfronteerd te worden. Tuurlijk kan je alles bij haar laten en het probleem dus laten voor wat het is, maar je groeit uit elkaar in zo'n geval, das lastig te vermijden als de ander zo defensief wordt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee @Bor. Dat is inderdaad wat veel ja  

@Roseewat is het dat je raakt in haar gedrag? Wat het met jou doet? Daar kun het altijd over hebben toch? Als dat de reden is waarom je afstand houdt? Want dat beïnvloedt haar weer. Ook als je niet precies weet wat het precies is. (Zeg niet dat het makkelijk is hoor)

Koud buiten en nog steeds buikpijn. Bleh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja @Lika weet t niet goed. Toen we elkaar leerden kennen zat ik in een heftige periode, scheiding, problemen met jongste zoon etc. Ik dronk veel toen. Maar nu ik (amper) nog drink, heb ik het idee dat we in andere fases zitten. Merk dat zij eigenlijk altijd wel in een heftige periode zit (en slachtofferrol aanneemt). Ik merk dat ik nu mensen opzoek van wie ik iets kan leren (klinkt echt enorm aanmatigend en stom maar zo voel ik dat) Ik vind mezelf veel te kritisch to anderen (en ook naar mezelf trouwens) hoort op mn eigen draadje dit misschien. Als me iets dwarszit, ben ik geneigd afstand te nemen ipv uitspreken. @Bor succes met de bevalling! (Van schoondochter)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat dit mooi hier ook past Rosee, herken het zelf ook.
Drama en drank lopen vaak samen op.
Ik neem er nu ook afstand van, ben uit sommige relaties gegroeid en
heb minder geduld met hen die er in blijven hangen.
Terwijl ikzelf ook lang tijd nodig had met mijn eigen proces.
maar so be it. afstand nemen brengt rust. en als het onrust brengt
is er misschien méér of iets anders nodig.
we hoeven het niet allemaal te weten (ik dus), ik volg mijn intuitie als
ik er (nog) geen bewustzijn over heb. En zoals Lika zegt, het hoeft niet
altijd makkelijk te zijn, dat is het ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soms groei je uit elkaar. Dat kan. Soms heb je minder behoefte aan contact. Kan ook. Soms komt het weer bij elkaar. Uitspreken doe ik ook meestal niet. Zij bevraagt je, dus moet wel iets zeggen? Fijn als je dan zelf tenminste wéét wat je beweegt.

Met sommige vriendinnen ben ik andere dingen gaan doen. Stukkie wandelen? Andere beweging, ander gesprek? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook best veel vrienden. Maar als vrouwen gewoon dingen mogen doen vinden ze dat ook leuk hoor. Heb ik ontdekt. Ik wandel met twee, ga naar de film en koffie met een ander en ga uit eten met de volgende. Ze komen nooit bij mij langs en ik nauwelijks bij hun. Ben ik vrij om te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oef nee van die gesprekken zoals Bor schetst heb ik ook geen trek in. Dan is de vriendschap snel over.

Ik vind het heerlijk om met vriendinnen hun vriendschap met anderen te analyseren en te bespreken. Voor een ander weet ik het namelijk altijd heel goed. Dat directe naar elkaar vind ik vaak wel lastig, en als het verwijtend is slaat het snel dood.

Dat verwijtende heb ik ook wel met een vriendin gehad. Ik verweet haar dat ze het slechtste uit mij naar boven haalde, de zin om veel te drinken bijvoorbeeld. Daar werd ze heel verdrietig van, en ze zei dat het omgekeerd ook zo was. (oh ja :blush: ). We hebben wel even afstand gehad, maar hebben elkaar gelukkig weer gevonden. Ik heb haar gelukkig aangestoken met mijn matige drinkgedrag. Maar voor de zekerheid spreken we vaker overdag af dan 's avonds.

Of het nou projecteren is of niet, jij hoeft haar gedrag niet te accepteren Rosee. Laat je niet in de verleiding brengen om jezelf te verdedigen. Als ze jou iets verwijt kun je daar ook je schouders over ophalen en vertellen hoe goed het je doet om niet meer zoveel te drinken. En dat als zij wil drinken, ze dit zelf moet weten, maar dat dit niet meer bij jouw manier van leven past.

Altijd drama, of ergens drama van maken. Nee pfff. Je kunt inderdaad beter aansluiten bij mensen die zich op een positieve manier willen ontwikkelen.

 

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een k**dag. Sorry, kan het niet anders zeggen. Ben hier thuis aan het werk, mijn vriendin ook. En kinderen van de leeftijd 5 en 8 zijn thuis, want hebben vakantie. Dat op zich is al erg genoeg (zeker na al die maanden thuiswerken, de frustratie van het niet lekker kunnen werken, en geen kant op kunnen, hoopt allemaal op), maar ze vertikken het ook nog eens om gewoon buiten te spelen en zitten alleen maar te klieren en de boel af te breken. Net een stuk hardgelopen, maar ben nog steeds chagrijnig. Moest het ff kwijt.

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...