Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Yana

zondag 28 juni 2020

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Ik was jarig gisteren, had een heerlijke dag. Helemaal op mijn manier.

We gingen ook uit eten. Het was allemaal precies goed.

Uit de macht der gewoonte heb ik vandaag pas zwemmen om 10.00 uur gereserveerd. Want verjaardag, eten, brak, laat slapen.

Maar ik ben niet brak natuurlijk. Ik ben wakker en dankbaar. En heel gelukkig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Yana:

:D ... er verschijnt een koe in de stilte.

Goeiemorgen Bolletje :rose:

Zou best even bij jou willen zitten nu @Yana. Hier ruisen van bomen en wind en vogels. Niet verkeerd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve Lika, fijn dat je zo'n mooie dag had, past precies bij zo'n mooi mens. Heerlijk als alles precies goed is :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Gefeliciteerd @Lika 

Ik zit aan de koffie en kijk naar de tuin. Sinds dit jaar zorg ik voor meer bloemen in de tuin, voor de bijen.  Ik vond groen al mooi genoeg, eigenlijk. Maar, nu, als ik zo kijk, fantastisch.   En ik zie veel bijen komen.  Schattige kleine zoemertjes.  Fijn gezelschap. Vandaag minstens een uurtje knippen, snoeien, vegen daar.  

Een courgettesoepje voor de lunch met lekker brood erbij. 

Mooie vraag van gisteren, wie ben je zonder je identificaties.  Wat er dan in me opkomt is iets uit de geweldloze communicatie: mensen zijn behoeften wezens. Die sturen ons. Die behoeften komen op, zonder dat je daar iets voor hoeft te doen.  Zoals gedachten.   Als je inzoomt op die van dit moment, dan is er bijna altijd de mogelijkheid om die ietsiepietsie of helemaal te vervullen. En als je iets wilt doen waar je eigenlijk niet achter staat, zoals je volproppen of klemzuipen, en je kijkt verder, dan is daar ook een behoefte die vraagt om vervuld te worden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Behoefte wezens? Get, dat klinkt niet zo lekker hoor. Ik begrijp het niet, die eindeloze stroom gedachtes van mij, dat zijn toch geen behoeftes? 

Oh wacht, het laatste stukje begrijp ik wel. Ik heb zin in een fles wijn want ik wil even tot rust komen, dan kan ik ook een boek pakken bijv.

bewerkt door Yana

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik /de theorie bedoelt, behoeftes komen op, zoals gedachten opkomen.  Als je de behoefte voelt aan ontspanning, dat zit daar geen besluit achter in de zin van: ik besluit nu om de behoefte te voelen.  Je kunt, als je wilt, wel besluiten om de behoefte te vervullen.  Als je niet in contact bent met je behoeften, dan is het ook lastig om ze te vervullen. 

Behoefte aan contact, verbinding, zorgen, spelen, empathie, bescherming, fysiek bezig zijn, ontwikkelen, spontaniteit, uitdaging enz.   Het enige dat je hoeft te doen is: kijken waar je NU behoefte aan hebt, en die behoefte vervullen.  Uitstellen kan ook.   Aldus Rosenberg. 

bewerkt door Etty

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of, doortrekkend naar identiteit in werk, als voorbeeld:

Ik heb de behoefte aan kort oppervlakkig contact met mensen. Of ik dan buschauffeur ben of baliemedewerker is voor mijn identiteit niet zo relevant. In beide gevallen vervul ik die behoefte structureel. 

Wel voor het beeld dat mijn omgeving heeft, niet voor wat ik ben. 

Zolang ik niet weet wat ik ben, wat mijn eigen behoeftes zijn, zal ik me meer laten leiden door het beeld dat anderen hebben, het effect daarop, de invulling van die behoeftes dus, dan door die behoeftes zelf. 

Ik haal dan identitiet en beeld door elkaar. 

Identiteit is, denk ik, dat wat niet verandert ongeacht de invulling of omstandigheden. En tevredenheid (autonomie, vrijheid) de vervulling van exact die behoeftes, niet de afgeleide vervangers. 

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En goedemorgen allen. 

Winderig hier. 

Dat vind ik jammer want ik had vandaag al lang gepland als de dag waarop s avonds in zee zwemmen zou kunnen. Dat wil ik zo graag. Die kalme lege zee op een zwoele zomeravond. 

Het tij moet kloppen, de watertemperatuur moet kloppen, ik moet vrij zijn.... 

Volgende kans weer over 2 a 3 weken...niets mis mee. 

Die wensen die je kunt vervullen door er minimaal zelf ook op t juiste moment te zijn, maar waarvan de daadwerkelijke vervulling ook afhangt van iets wat je niet kunt beheersen. 

Surfers en de ideale golf. It s a lifestyle. 

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 
Even een bakje neerzetten hier na het verwerken van de cijfers van de afgelopen week. 
Ik ben lui vanmorgen, heb heerlijk uitgeslapen en het is eindelijk weer wat normaler qua temperatuur. 
Nu dus even een bakje. 
1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      
Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water        
Gerelateerde afbeelding  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

post-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpg

Lika, alsnog gefeliciteerd met jouw verjaardag. 
Klinkt heerlijk zoals je hem hebt gevierd.... 
het begin van hopelijk een mooi, rustig en gezond nieuw jaar.

post-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpg

bewerkt door Yvonne

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klinkt helemaal goed Niks. 
Mooie babyspulletje trouwens, heerlijk om zo bezig te kunnen zijn met de komst van het kleintje... 

Ik heb uiteraard wel het één en ander meegekregen van de afgelopen dagen. 
'Meer dan treurig' om mijn gevoelens daaromtrent kort samen te vatten. 
Maar, en dat las ik ook ergens in de voorgaande berichten, het is eigenlijk te gek om je weg te laten 
jagen door één persoon, dat is ook niet zoals ik normaal in het leven sta, dus ik zal hier weer vaker 
een bakje komen drinken...
Vandaag is het zondag, dus even wat lekkers erbij. 
Ontbijtbuffet, Ontbijt en Lunch Catering laten bezorgen.

bewerkt door Yvonne

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Etty:

Mooie vraag van gisteren, wie ben je zonder je identificaties. 

Ik denk dat de vraag meer is: wie ben je mèt je identificaties? Identificaties zijn namelijk onlosmakelijk verbonden met ons. Of beter: je ego die zorgt voor die identificaties. Het gaat er denk ik om om ze te doorzien. Vaak zijn het afleidingsmanoeuvres. Als voorbeeld het werk. Ik heb gemerkt dat erkenning voor mij een belangrijke behoefte is. In mijn werk kan ik daar natuurlijk helemaal in los gaan. Maar krijg ik dan erkenning voor de dingen die ik echt belangrijk vind in het leven? Nou, niet echt. Het is meer egostrelerij dan iets anders. Dat doorzien is eigenlijk al genoeg om er mee aan de slag te kunnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Yana:

Goedemorgen! Het is hier heel stil, ik hoor geen vogel en geen wind. Het is levendstil :)

Jij zegt levendstil met een :). Ik zou zeggen: wees op je hoede.... natuurramp op til. :huh: Da's nou weer de pessimist in mij. Bah soms.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goede morgen  , nog van harte Lika. En Yvonne wat lekker zeg . Als het  niet meer vanzelfsprekend is , weet je pas wat je mist .

Wat leuk Niks , in mijn zwangere tijd , was er nog niet zo erg veel qua zwangerschapskleding . Beetje oubollig spul of je moest diep in de buidel tasten. Was ook bij de eerste 23 kilo zwaarder geworden.  Wat ging ik gebukt onder al die kilo's.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Yvonne:

het is eigenlijk te gek om je weg te laten 
jagen door één persoon, dat is ook niet zoals ik normaal in het leven sta,

goeiemorgen frummers
thnx Von,  ik voel me net een voyeur soms
alleen meelezend
maar een konfronterende les is wel; ik heb werkelijk overal wel een mening over
dus het was verfrissend om die bewust helemaal niet te ventileren
en als onmatige dus ook reageren in vrijheid leren
mag ik nu eens gaan proberen☺

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Sandro:

Ik denk dat de vraag meer is: wie ben je mèt je identificaties? Identificaties zijn namelijk onlosmakelijk verbonden met ons. 

Je kunt er niet vanaf bedoel je, van die identificaties?  In die zin: ja, eens.  Misschien is de vraag: wat is er nog naast die identificaties, ertussen, erboven, erachter?  Jan Geurtz zou zeggen: liefdevol gewaarzijn:D .  Ook als alles lekker loopt in je rol als werknemer, ouder, partner, zus, broer, kind, is de vraag soms misschien leuk om te stellen, niet alleen als er iets wegvalt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Kohtje:

Jij zegt levendstil met een :). Ik zou zeggen: wees op je hoede.... natuurramp op til. :huh: Da's nou weer de pessimist in mij. Bah soms.

hahaha, gevoel voor humor kan jou ook echt niet ontzegd worden @Kohtje, maar inderdaad, zo'n stilte kan de voorbode van iets heel heftigs zijn .... 
Hier zijn de vogels vanmorgen dubbel zo enthousiast als normaal, ze zijn blijkbaar ook blij met de afkoeling...

@Cleo66, je bent een schat, maar ik heb wel eens het gevoel dat je dat zelf niet doorhebt... :heart:

@lady jane ik heb het de afgelopen weken best moeilijk gevonden inderdaad nergens op te reageren. 
Het moeilijkst vond ik het afgelopen week bij het lanceren van de eerste kleine venijnige opmerking. 
En toch gaf dat mijzelf opgelegde spreekverbod wat rust. 
En ja, een dikke 10 jaar dagelijks hier even goedemorgen zeggen in 1 keer zomaar skippen is wel errug moeilijk... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...