Spring naar bijdragen

zondag 28 juni 2020


Yana

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Senna33:

Goedemorgen, ik vind het ook niet meer leuk. Smaragd neemt even afstand, maar blijkbaar is hier toch nog iemand die er maar over door blijft drammen. Leg het neer, en ga door :wacko:

Sorry @Senna33, maar kijk maar even op de muziekdraad van vanmorgen 4.36 uur en 5.15... dat noem ik geen afstand nemen. 
Ik heb vanmorgen heel even getipt aan hoe ik terugkijk op de afgelopen weken dat ik me afzijdig heb gehouden, ook dat mag. 

@Marika, fijn dat de baclofen zo snel zijn werk is gaan doen. 
Ik hoop voor jullie dat zuslief snel weer naar huis mag... 

Jane, Erwin en Bolletje hebben allebei ooit een baclofendraad geopend... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag 

Gedachten over identiteit, behoeftes. Ik heb Last van een altijd aanwezige, heel sterke interne criticus, die zit me erg in de weg.


Ik vind dat ik dankbaar moet zijn (ben ik ook wel) maar Ik voel mij nu meer verward, leeg  en verdrietig. 
 

bewerkt door Jannigje
Stomme spelfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jannigje:

Goedemiddag 

Gedachten over identiteit, behoeftes. Ik heb Last van een altijd aanwezige, heel sterke interne criticus, die zit me erg in de weg.


Ik vind dat ik dankbaar moet zijn (ben ik ook wel) maar Ik voel mij nu meer verwart, leeg  en verdrietig. 
 

Mag je van jezelf verwart leeg en verdrietig zijn? Of maakt dat de innerlijke criticus wakker? 
 

Identiteit, rollen, behoeftes.. jullie zetten me wel aan het denken. Dat vind ik zo fijn aan dit forum. 
 

Fijn dat je zus minder last van benauwdheid heeft en naar huis mocht @Marika 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Reacher:

Mag je van jezelf verwart leeg en verdrietig zijn? Of maakt dat de innerlijke criticus wakker? 
 

Identiteit, rollen, behoeftes.. jullie zetten me wel aan het denken. Dat vind ik zo fijn aan dit forum. 
 

Fijn dat je zus minder last van benauwdheid heeft en naar huis mocht @Marika 

precies waar een hoop van mij ook over gaat.

 

indentiteit , wie ben ik , en waarom ben ik zo maar wat wil ik echt zijn ?

Rollen , waarom kan ik in de ene rol wel tot alles in staat zijn en in de andere rol niet  , kan echt heel veel leren van mijn verschillende rollen.

behoeftes , door het niet drinken komt mijn enorme kwetsbaarheid naar boven zetten die ik eigenlijk niet naar voren wil laten komen.

en dat maakt mij verward maar graaft ook diep terug en kom je tot conclusie dat je meer last van bepaalde dingen hebt gehad dan je ooit gedacht hebt.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lieke7777:

precies waar een hoop van mij ook over gaat.

 

indentiteit , wie ben ik , en waarom ben ik zo maar wat wil ik echt zijn ?

Rollen , waarom kan ik in de ene rol wel tot alles in staat zijn en in de andere rol niet  , kan echt heel veel leren van mijn verschillende rollen.

behoeftes , door het niet drinken komt mijn enorme kwetsbaarheid naar boven zetten die ik eigenlijk niet naar voren wil laten komen.

en dat maakt mij verward maar graaft ook diep terug en kom je tot conclusie dat je meer last van bepaalde dingen hebt gehad dan je ooit gedacht hebt.

 

Ik lees jou als iemand die oud verdriet aan het verwerken is terwijl je nu ook veel verdriet doormaakt omdat je kinderen niet bij je kunnen zijn.  Ik vind je superdapper dat je hier doorheen gaat. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje @Reacher  plons zeggen mijn ogen ,  :unsure:  dat is precies wat het is ook.

Ik ben inderdaad veel oud zeer aan het verwerken  boven op het verdriet dat mijn kinderen er niet kunnen zijn hier .

plus de algehele communicatie rondom het hele UHP team  , die  continue onrust geeft en stagnatie ( woensdag hebben we spoedoverleg hierover )

Het is daarom echt enorm moeilijk te genieten en trots te zijn op het bijna 6 maanden nuchter zijn omdat je elke dag opnieuw dubbel geconfronteerd word met de puinhoop die er is ontstaan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Reacher:

Maar je doet het toch maar allemaal. Ik snap dat het moeilijk is om te genieten dat je al zo lang droog staat, maar we gaan hier natuurlijk wel een feestje bouwen als je op de zes maanden zit! 

inderdaad mooi feestje waard op de helft balans van het jaarpact. !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Jopie:

verplicht (?) genieten, verplicht (?) trots zijn horen er ook bij he, bij dat stukje dingen van jezelf eisen/verwachten?

Doe jij nou maar gewoon wat je doet, zonder allerlei verplichte gevoelens die passend zouden zijn. Volgens mij doe je dat prima, volgens mij zit er niet eens meer in onder deze omstandigheden, is dat al een ft-copingklus...... en ondertussen wordt je vanzelf, misschien zelfs door het zelf door te hebben, steviger. Het verdriet en missen nu  is er niets minder om, maar groeien doe je soms ook door domweg niets te dóen... (nou ja, niets..... tis nogal wat ).....

Ik doe inderdaad maar zoveel mogelijk wat moet ,  en kan mij druk maken over dat het nog niet passend zal moeten zijn met hoe het zal moeten.

Ik  Ik dacht altijd stoppen en klaar is het en we doen het maar weer verder.

Echter wordt ik denk ik wel steeds steviger alleen heb ik niet in de gaten op welke fronten , gelukkig heb ik een hele fijne behandelaar  ( geloof dat ze mij nooit gaat vergeten ) 

In ieder geval ga ik mij vanaf  woensdag op richten op 10 keer verstraining.  zal ook even pittig zijn .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Jopie:

En goedemorgen allen. 

Winderig hier. 

Dat vind ik jammer want ik had vandaag al lang gepland als de dag waarop s avonds in zee zwemmen zou kunnen. Dat wil ik zo graag. Die kalme lege zee op een zwoele zomeravond. 

Het tij moet kloppen, de watertemperatuur moet kloppen, ik moet vrij zijn.... 

Volgende kans weer over 2 a 3 weken...niets mis mee. 

Die wensen die je kunt vervullen door er minimaal zelf ook op t juiste moment te zijn, maar waarvan de daadwerkelijke vervulling ook afhangt van iets wat je niet kunt beheersen. 

Surfers en de ideale golf. It s a lifestyle. 

 

heeft dat met de stand van de maan en de sterren enz te maken ?

golven  springen vind ik altijd veel leuker lekker kletsen erin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei lady jane:

goeiemorgen frummers
thnx Von,  ik voel me net een voyeur soms
alleen meelezend
maar een konfronterende les is wel; ik heb werkelijk overal wel een mening over
dus het was verfrissend om die bewust helemaal niet te ventileren
en als onmatige dus ook reageren in vrijheid leren
mag ik nu eens gaan proberen☺

Dit vat mijn gevoel heel goed samen. Ook ik heb overal een mening over. Moet ik dat steeds melden? Ik wil het graag, maar het is niet helpend voor mij. Ik kan een ander niet in laten zien hoe ze het zouden kunnen doen, of wat er fout gaat. Het frustreert mij enorm, vooral omdat dit wel dat gene is wat ik kan, waar mijn kracht ligt. Maar op een forum waar ook ik een van de hulpvragers ben, kan ik dit niet en moet ik dit niet willen. Het komt dan erg wijsneuzerig over. Ook wat er deze week gebeurde op het forum, heel herkenbaar, ik wil dan van alles aandragen en benoemen, hulp bieden omdat ik lees wat het probleem is. Het is mijn werk.. en naast dat ook levenservaring. Maar dat is mijn taak hier niet. Ik ben hier Penny, ook iemand die in de valkuilen van drank gevallen is. Inmiddels heb ik mijn drankprobleem goed onder controle. Maar de verbondenheid die ik hier had, toen ik het moeilijk had, kan ik niet zomaar los laten. Vrienden heb ik nog steeds niet. Wel die voor de vorm dan, verplichte afspraken, bbq’s etc. Maar geen mensen die echt weten wie ik ben. Denk ook niet dat ik dat wil? @niks heerlijk om mee te kunnen lezen met jouw zwangerschap. Voor mij waren de bevallingen de mooiste momenten uit mijn leven. Zwanger zijn daar in tegen, vreselijk!   @Lieke7777, ik denk dat je je het beste kunt instellen op het slechtste senario voor jullie. Kinderen terug geven gebeurt niet zo gauw. Het spijt me heel erg om dit zo te zeggen, maar zo is het echt. Als je uit gaat van het slechte, kan het alleen maar meevallen... Ga zo door zo als je nu gaat, daar kun je supertrots op zijn! @Myle, zet hem op vanaf volgende week!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Penny:

 

 @Lieke7777, ik denk dat je je het beste kunt instellen op het slechtste senario voor jullie. Kinderen terug geven gebeurt niet zo gauw. Het spijt me heel erg om dit zo te zeggen, maar zo is het echt. Als je uit gaat van het slechte, kan het alleen maar meevallen... Ga zo door zo als je nu gaat, daar kun je supertrots op zijn!

 

Ik waardeer  het feit dat  je mijcomplimenten  geeft dat  ik  super trots mag zijn als ik zo door ga.

 

Maar vind de rest van je wel erg kort door de bocht klinken.  

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt is ook fijn als je vriendschappelijk  kan op bouwen  zonder  daadwerkelijk  een verder doel of verwachting  voor ogen te hebben. 

 

Eigenlijk  heb ik momenteel  ook niemand om mee om te gaan  ' dat is soms  best eenzaam  er is een periode geweest in mijn leven waarin ik veel vriendschappen had maar daar  is weinig  van over niet  alleen door mijn  alcohol probleem  veroorzaakt  maar meerdere oorzaken. 

Een van  mijn  vriendschappen  die ik wel kwijt  ben  is o.a wel  door  alcohol maar daarnaast een zeer nare andere staart die  niet  van mij afkwam. 

Op moment  roei ik met de riemen  die ik heb en zie wat hier  weer toekomst gaat opbrengen  ... heeft geen haast.

 

Slaap  lekker  jopie   lekker  warm wegdromen  ik ga ook zo slapen  ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-6-2020 om 16:55 zei Reacher:

Mag je van jezelf verwart leeg en verdrietig zijn? Of maakt dat de innerlijke criticus wakker? 
 

Mijn innerlijke criticus lijdt aan insomnia, die is eigenlijk altijd wakker. (Ik zie nu bijvoorbeeld een stomme spelfout en ik vind het ziet. Ik heb daar een sterk oordeel over: fóut!) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Jannigje:

Dat weer ik @Lika, en soms lukt dat wel,  maar de mijne is heel krachtig en laat zich niet gemakkelijk het zwijgen opleggen. Wat jij zegt doe ik vaak, ik hoop dan dat wij tot een overeenstemming zijn gekomen, maar even later begint hij dan weer van voren af aan. 

Oh ja. Is het er zo één @Jannigje.... herkenbaar hoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...