Spring naar bijdragen

Zondag 7 juni


Aanbevolen berichten

klopt, en het is dit stukje eenzaam dat nieuw is voor me
ik worstel er nog mee
probeerde het thuis te vertellen, maar het komt zo niet binnen
wat er in een virtueel wereldje gebeurt
Ik krijg er wel meer begrip voor hoe zoon jarenlang
de virtuele wereld nodig had om met zijn pest-live wereld te copen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel gereageerd, althans gevraagd of de moderator in kan grijpen. Maar ja, dan is dat kinderachtig en wordt er naar mijn leeftijd gevraagd. Of het wel of niet zorgelijk is dat iemand zulke uitspraken doet, maakt op dat moment niet uit. Het gaat erom dat het naar mijn idee weg gehaald moet worden, kan echt niet wat er neer gezet is. Dikke punt. 

bewerkt door niks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook dat heeft 2 kanten niks
ik heb het juist geciteerd, omdat het vaak weg wordt gehaald
door de schrijver en dan blijft het toch na-pijn geven.
zo makkelijk om te kwetsen en dan gauw weghalen.
daar houd ik dan weer niet van.
en gemodereerd wordt er al heel lang niet meer, jammer vind ik dat soms.
Aan de andere kant, we zijn wel volwassen he. ik zie het dan toch ook maar
als de leerschool waar Cleo op duidt. Mijn proces scheiden van dat van de ander.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yana

 

Compassie hebben betekent voor mij 'mild' zijn.  'Zonder oordeel'.  Nee, ik heb geen intentie's om boedha te worden haha! Maar was heel hard in oordelen. Veroordelen...van de ander...en ja dus ook mezelf.  Compassie is dus iets wat ik niet kende zeg maar. Lief zijn, zacht, voor mezelf zorgen...zelfliefde.  Misschien is mildheid op dit moment wel het meest toepasselijke woord, niet zo 'hard'. Het helpt mij om daar bewust mee bezig te zijn. Dat is wat 'beoefenen' voor mij betekent.  Ik doe dat door erover te schrijven, lezen...te spreken met anderen...mediteren..wandelen...overgave. Komt er ook bij...beetje vaag verhaal misschien zo....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Marika:

Snap niet dat zo'n mafklapper die jou gewoon openlijk bedreigd geen ban voor een lange tijd krijgt. Kon me ineens indenken dat als mij dat overkwam en iedereen hield zich maar stil en vond het heel gewoon dat de dader weer kwam opdagen alsof er niets gebeurd was, dat dat heel erg rot voelt.

En dit is dus niet zo; meerdere mensen hebben juist laten weten dat ze dit niet accepteren. 

Ik heb ook de moderator gevraagd in te grijpen. Want iemand persoonlijk beledigen of bedreigen is niet de bedoeling van een forum. En dan zegt iemand meerdere malen zelf dat hij weg blijft omdat hij zo gevoelig is. Maar blijft vervolgens maar zieken hier. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Jopie:

onzin. Een forum is niet lastig. Omgaan met echt kwaadaardige mensen (wat daar ook aan ten grondslag ligt)  is lastig. Niet verwarren. 

Sorry Jopie. Wens je een goede dag toe lief mens! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Jopie:

Omgaan met echt kwaadaardige mensen (wat daar ook aan ten grondslag ligt)  is lastig.

Negeren, gewoon negeren. Niet serieus nemen. Misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar persoonlijk heb ik daar niet zoveel moeite mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

6 minuten geleden zei Marika:

Daar kan je niet tegenop als je zelf niet zo bent.

Ik vind zelfbeheersing een groot goed. Als je kalm blijft ben je niet minder sterk dan iemand die zijn boosheid, frustratie en ergernis spuit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand links laten liggen die nabije familie is, of de partner van, is wat mij betreft een heel ander verhaal. Bij sommigen is ontploffingsgevaar bijna onafwendbaar.  B)

Wat mij ook wel eens kan helpen, om stoom af te blazen, is om een medestander te zoeken en flauwe of harde grappen te gaan maken, onder elkaar. 

Lachen ontspant :lol: 

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik even terug ga naar waar we het eerder over hadden, nl het omgaan met mensen op dit forum met een "andere intentie": de persoon die jou aanvalt doet dat waarschijnlijk uit pure jaloezie.

Eigenlijk sta je 1-0 voor, want kennelijk vindt die persoon jou het waard om zijn/haar energie en tijd aan te besteden. Je houdt die voorsprong vast, of breidt die uit, door jouw energie en tijd er niet aan te besteden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Wat fijn om je weer even te lezen @Yana. Snap je helemaal. Vind jou trouwens iemand die juist veel compassie toont, ook al zie jij dat kennelijk weer anders:) Ik erger mezelf ook regelmatig, maar vind t ook wel leerzaam (wat @kruidenthee67 schrijft) Dingen leren loslaten/ de vraag stellen waarom iets me zo raakt. En ben er ook achter dat ik een pleaser ben, teveel opzoek naar bevestiging/liefde (in mijn drinkperiode was dit helemaal niet of onderdrukte ik dat) Ik kan er niet tegen als mensen hier grof/bot zijn en compleet over iemand heenwalsen. Zegt veel over mezelf want ik kan heel moeilijk grenzen aangeven. Maar soms heb ik ook gewoon geen zin om er energie aan te besteden, want dan kan ik het moeilijk loslaten. Stel dat iemand een kwetsende opmerking naar me schrijft hier? Dat vind ik moeilijk. Maar waarom eigenlijk? Ik las ergens (hier?) dat een opmerking net zoiets is als een cadeautje wat je krijgt: je hoeft het niet aan te nemen. Ehhh... wat wilde ik nou eigenlijk zeggen? Nou ja, dit:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij is het zo dat ik soms door ervaringen van vroeger  bijna altijd iemand moet pleasen  om gezien  te worden.    Offers leveren aardig doen of juist iets moet leveren wat ik juist niet prettig vind .     Daartegen ben ik nu overgevoelig voor deze prikkels en kan ik deze niet plaatsen of wegdrukken met gevolg dat ik mij soms geen raad weet met bepaalde dingen .

Wil het graag ieder naar zijn zin maken ' helpen  maar niet meer ten koste van mij zelf ...   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vol de aanval kiezen om vervolgens je als slachtoffer terug te trekken heeft in mijn ogen alles te maken met typisch verslavingsgedrag. Het creëert omstandigheden voor jezelf waarmee je gebruik of de volgende terugval kunt “rechtvaardigen” hiermee hou je je gebruik dus (on)bewust in stand.

Tijdens mijn verblijf in een kliniek is dit aan mij uitgelegd door een psycholoog die goed was, eng goed vond ik. Ik was altijd als de dood voor de (groep)sessies met haar maar ik heb er achteraf onnoemelijk veel aan gehad. Ook ik hield mijn cirkel van verslaving in stand door verschillende rollen aan te nemen die steevast eindigde in een “poor me” fase. Ik tegen de rest van de wereld, niemand begrijpt mij, dit tegen het paranoïde aan.

Ik vond het dan ook knap lastig en pijnlijk om (achteraf) te moeten realiseren dat ik dat zelf creëerde.
Het stoppen met drinken is bijzonder lastig als je dit soort gedrag blijft vertonen en het gedrag gaat niet veranderen als je blijft drinken. Mijn ervaring en dus overtuiging is dat beide nodig zijn om uit die ellendige cirkel te komen.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja precies. Dat heb ik ook wel gedaan binnen een relatie. Ruzie uitlokken. En dan jezelf zielig voelen omdat iemand boos op je is. Rechtvaardiging om je af te zonderen en te drinken.

Duurde trouwens best lang voordat ik dat door had. :unsure: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooooo.....ik ook. Heel herkenbaar. Nooit , nooit helpend voor niemand niet. Maar totaal niet zien hoe ik anders zou kunnen. Boos, verontwaardigd, want ... ( altijd de ander) en daarom.... (ben ik zielig), dus je snapt wel...( dat ik rook/drink).

Amai.

Heerlijk om daaruit te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...