Spring naar bijdragen

Maandag 4 mei 2020


niks

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Jopie:

...... Vanavond zit ze er. Heel veel succes en sterkte, vrouw.

Ja, dat heeft me elke verhuizing weer verbaasd: na zo'n hectische dag woon je opeens in dat andere huis.... 
Nog wel midden tussen dozen en zo, maar je bént er.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Rosee:

En dan nu ook nog allemaal zonder wijn.

Ik ben zo ontzettend blij, dankbaar...dat ik nu niet drink.  Alleen al praktisch gezien, iedereen is thuis...hoe creatief zou ik moeten worden om stiekem mijn portie binnen te krijgen?

Het k-gevoel, de ruzies die eruit zouden voortkomen..brrr....

Ik kan me ook (nog) voorstellen hoe juist deze onzekerheid, angst...het WTF gevoel/idee het moeilijk maakt om niet te drinken...of terug te vallen.  Dat hoor en zie ik ook om me heen.  En dan zou ik wel eens willen dat ik dat kon voorkomen en roepen: doe het niet! Er is ook nu geen reden om te drinken...het helpt niet!  

Maarja...dat werkt niet..weet ik ook zelf.

KMW wens ik iedereen...en blijf op één of andere manier in contact...met je omgeving...met jezelf. 

Zorg goed voor jezelf...en laat af en toe ook voor je zorgen. 

 

'Een vragende mens is te helpen...' vond ik voeger een irritante uitspraak...maar ik waardeer m steeds meer.

 

Fijne dag allemaal.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen    @takeiteasy fijn om je  te horen '  had liever anders gehoord.. sterkte  en misschien ook nu goed om even geholpen te worden '   kan mij voorstellen dat je de hond mist .

 

@Myle  ook weer terug ' goed je te lezen.

@Jannigje   je grote dag vandaag ' succes met de laatste loodjes 

 

En ja wat een geworstel met het leven soms ' ja ik ben blij dat ik niet drink    maar zo niet blij met het gevoel erom heen .   Net onder begeleiding  video  bellen de antabuse ingenomen. In tranen verteld over mijn flessen kopen en nu echt moeten beloven haar te bellen als het nodig is . Ze is geen behandelaar maar wel verbonden aan verslaving zorg op eigen ervaring .

  Las gisteren een artikel over het evt opstarten van ggz zorg weer  dat er op maatregelen worden genomen  om  face tot face weer te herstellen  .  O.A   BV een scherm er tussen tijdens gesprekken op kantoor.     Pff  mocht dat zo gaan no way  dan maar video  bellen  ga echt niet met een scherm er tussen praten .  Begrijp de maatregel  maar zal dat niet handelen  die  afstandelijk  heid  na alle moeite die ik heb gehad om een vertrouwen te scheppen in contact.     Ik heb gewoon warmte  nodig aandacht..    geen plexiglas er tussen    . Vind het werken met mijn oudere  dementerende mensen al verschrikkelijk met mijn masker op mijn snufferd.    Vertel ze elke keer maar dat het feest is en dat ik daarom mijn feestneus op heb . En dan maar vrolijk zingen  '  Mien  waar is je feestneus....

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Lieke7777:

Ik heb gewoon warmte  nodig aandacht..    geen plexiglas er tussen   

die heb je met video bellen en ook met plexi glas Lieke
dit zijn de omstandigheden en mogelijkheden
de mensen erachter blijven dezelfde
ik zie beelden op TV, hoe ook, en juist contact op die manier
diepe gevoelens naar boven halen, ook bij mij als toeschouwer.
Alleen al de moeite die men getroost om tot echt contact te komen.
Probeer het eens zou ik je willen vragen, geef het een kans, geef vooral jezelf die kansen
die het leven nu biedt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Fruitvlieg2019:

Het is helemaal niet belangrijk of je denkt dat je gesnapt wordt als je stiekem drinkt of niet. Soms zal het lukken, soms niet. De ellende is alleen dat je 24 uur per dag moet acteren en liegen tegen de mensen waar je juist eerlijk tegen zou moeten zijn. De ellende die je hiermee veroorzaakt is de schade die je toebrengt door dat gelieg. Op een gegeven moment is je omgeving daar klaar mee en laat je vallen en als je zelf ooit van de drank af komt realiseer je je wat je hebt gedaan. En als ze je niet laten vallen is het nog droeviger. Het stiekem drinken gaat niet om het innemen maar of je constant kan leven met al de leugens.

Helaas ' zijn er mensen in mijn omgeving die mij ons hebben laten vallen...    En dan is het niet eens om het liegen gelijk ..     pas toen ik zover was daadwerkelijk eerlijk te zijn .. een grote drempel overging  vonden ze maar dat ik  eerst orde op zaken  moet scheppen   ' tja    ik heb jullie nu hard nodig straks hoeft  het niet 

 Gelukkig  heb ik nu nieuwe mensen om mij heen . Ook al is het aa forum enz   dit is nu mijn steun .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt helaas woon ik ook in een dorp en ja wordt ook met de nek aangekeken  of gewoon zonder groet voorbij gelopen  genegeerd.   Een enkeling  die idd durft te vragen  maar idd mensen van wie je het niet verwacht knallen je gewoon af...  de eerste weken deed ik boodschappen een dorp verderop durfde mij niet te vertonen hier in de supermarkt  .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Marietjestopt:

Dagpact:

Maja

Manou

Myle

Marietjestopt 

Lonster

 

En goedemorgen allemaal! Een :heart: en een :rose: voor iedereen die dat kan gebruiken vandaag!

De tekst van Marietje neem ik gewoon mee. Vandaag is :heart:

@Myle goed dat je je weer meldt, en @Jopie ook natuurlijk. Is je caravan nog een beetje heel, of moet je nu een nieuw onderkomen zoeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat mensen stil vallen, is vaak ook omdat ze letterlijk niet weten hoe er mee om te gaan. Tenminste, dat kan ik me van mezelf voorstellen. Dat ik wel íets zou willen zeggen, maar wát?

Virtueel op een forum is dat een stuk makkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Bor:

Klopt. Heb wel gehad dat er lekker gebept werd bij de kassa door dames die ik kende, moeders van kinderen waarbij mijnes in de klas zat. Ik sloot aan in de rij en je kon ineens een speld horen vallen, doodse stilte.

Verschrikkelijk, echt verschrikkelijk. Maar het is over gegaan, bij jou zal dit ook overgaan, het is een kwestie van tijd maar dan gaat het over hoor.:heart:

Dat is  zwaar hoor ' als of je alles express gedaan hebt  ' niemand die zich enigszins verder kan of durft te verdiepen   .    Ik heb een schrijven eergisteren naar je pb gedaan   over mijn gevoel  ik lees hier precies het zelfde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Lonster:

Dat mensen stil vallen, is vaak ook omdat ze letterlijk niet weten hoe er mee om te gaan. Tenminste, dat kan ik me van mezelf voorstellen. Dat ik wel íets zou willen zeggen, maar wát?

Virtueel op een forum is dat een stuk makkelijker.

Is ook een factor.  Maar  2 echte vriendinnen    hebben mij nog geen uur na uhp  zowel van fb  als de app geflikkerd en nooit  meer echt willen praten. 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Bor:

Zo wreed. Terwijl je het tegenovergestelde zo hard nodig hebt nu..juist nu.

Klopt en daarom heb ik enorm mijn best  gedaan mijn netwerken te verbreden ' met mensen  die wel verder willen kijken en of je willen steunen zodat je de sociale controle weer bij je hebt .    Een van de doelstellingen in ons gezinsplan ook .

 Maar goed wil niet de dagdraad in beslag nemen door door dit allemaal.

 HET topic is hoe eerlijk heid de kernwaarde is achter het gedrag van liegen waar het uiteindelijk om begon.

Ik ben iig  blij dat ik niet stiekem  hoef hoef te drinken  . Ik krabbel mij zelf weer op straks weer video gesprek nummer zoveel ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei Cleo66:

"Always wear your invisible crown" :heart: 

Mooie @Cleo66
mooi ook de steun hier aan elkaar .. 
Zo komen we er allemaal stapje voor stapje door, iedereen met zijn/haar eigen kwesties/omstandigheden/gedoe/irritaties/etc ..

en morgen Bevrijdingsdag : laten we dat naast wat het is ook als bevrijding zien van de drank bedacht ik me 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vind ik zojuist in mijn mailbox :ph34r:

Geachte heer/mevrouw,

Uw openstaande schuld is na meerdere herinneringen nog niet voldaan. Op 6 mei 2020 zal de gerechtsdeurwaarder overgaan tot executoriaal beslaglegging. U kunt beslaglegging voorkomen door het gehele bedrag direct te voldoen.

Ik schrik daar toch wel even van. Heb ik openstaande schulden bij de Belastingdienst, zoals de titel zegt? :face-icon-small-shocked:

Afzender:

Belastingdienst<noreply@betastingsdienst.nl

 
 
 
 
 

Hahahaha, de BeTASTINGsdienst.

Via onderstaande knop kunt u het openstaande bedrag direct voldoen met iDeal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Lonster

Toevallig kreeg ik eergisteren 2 smsjes met dezelfde strekking van de belastingdienst. Ik moest de beide bedragen voor maandag betalen anders zou er conservatoir beslag op mijn inboedel worden gelegd. Pure nep en misleiding natuurlijk. Schrok me rot. Kreeg de smsjes in de nacht. Daardoor sliep ik heel slecht. Er zijn mensen die hier intrappen, er staat idd ook een link bij hoe je het zo snel mogelijk kan betalen. Snap niet hoe ze aan mijn nummer komen. Dacht eerst een streek van mijn ex. Zo para ging ik nog denken ook.

Sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken vandaag :rose:

Ga lekker verder in huis en iets lekkers koken voor vanavond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lonster lief,dat je het vraagt.

Sinds ik van het jaarpact af ben ben ik aan het rotzooien.

Zware tijd met mijn dochter gehad.Zei zit nu op haar plek.Nu ik nog.

Heb de afgelopen maanden af en toe gedronken.Heb moeite om mijn medicatie tegen depressie in te nemen.

Maar wil weer gaan voor pilletje netjes innemen en geen alcohol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...