Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Aanbevolen berichten

ik begrijp het ook @Cleo66   De crisis raakt mij eigenlijk nu maar op 1 manier , en dan besef ik dat ik op andere vlakken van geluk mag spreken.

Man en ik allebei een baan , allebei een inkomen , geen financiële  zorgen . op mijn werk mag mijzelf nog van geluk prijzen dat de risico groep op mijn locatie nog niet geraakt is door de corona buiten het feit dat de lockdown er is naar binnen en ik echt wel merk aan mijn mensen dat er gemist wordt. gemis van familie ! 

Mij raakt het in de vorm dat de verdere omgang met mijn kinderen  niet kan plaatsvinden  en ik ze over 10 dagen 2 maanden niet fysiek gezien heb.

Videobellen op afspraak met kinderen gewoon volslagen niet werkt !  en er niks geen flexibiliteit is daarin..

Dan maak ik mij ook boos verdrietig dat mensen maar gewoon doen en laten en de boodschap die er is aan de laars lappen.

En ja ook een vol hoofd  ,  vooral neig ik naar zwaar hoofd .. blij dat ik elke avond weer in mijn bed kan stappen en denken weer een dag voorbij.

bewerkt door Lieke7777

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Sandro:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/gevoelsmatig-is-frankrijk-veranderd-in-een-politiestaat~beded2dc/

Zo ver gaat het dus. Ik lees o.a. "De Franse regering behandelt haar burgers als schoolkinderen" en "Machtsmisbruik door de politie". Voelt het inderdaad zo @Yana en @bumperjim?

De fransen gedragen zich als schoolkinderen omdat ze altijd zo behandeld zijn. En vice versa. En ze weten het ook. Artikelen in Le Monde waarom een zweedse benadering in Frankrijk niet zou werken. Er moet altijd een regel zijn. Want zo gauw er een regel is dan kunnen fransen gaan verzinnen waarom de regel op hun niet van toepassing is. Spreek je mensen aan op hun eigen verantwoordelijkheid dan worden ze ongemakkelijk. Velen althans. Eigen verantwoordelijkheid waar zit ie dan? Tussen je lurven en je kladden, zoek maar eens goed. 

En alles moet van de overheid komen. Mondkapjes. De overheid heeft niet voor genoeg mondkapjes gezorgd, schande. Ik vraag had je zelf dan geen voorraad thuis? Ikke??? Nee daar moet de overheid voor zorgen. (Niet dat ik wel mondkapjes thuis had maar dan zeur ik ook niet, we maken ze nu wel zelf. Mn vrouw bedoel ik dan).

Machtsmisbruik, ach valt wel mee geloof ik, je moet gewoon het spel meespelen de regels zijn er met de beste intenties. En als je de regels breekt (zoals ik met mn 2-3 uur wandelingen met de hond) dan moet je t goed doen dat ze je nooit te pakken krijgen :P 

bewerkt door bumperjim

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vk artikel is een beetje gechargeerd. En er is wel degelijk een app voor de attestation, je hoeft geen printer te hebben. 

Ik vraag me soms af in hoeverre zo'n correspondent, die waarschijnlijk niet beregoed frans spreekt/leest, echt door heeft wat er aan de hand is. Maar goed. 

bewerkt door bumperjim

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wow jopie, die ga ik nog wel een paar keer goed beluisteren
mooiste verhaal in tijden. ik hoop dat deze bewaarheid wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemiddag alweer

Ik heb zin om mn bovenburen de nek om te draaien met hun lawaai en geschreeuw. En heel hard tegen ze te schreeuwen: 'hou je teringb...' Niet doen maar. Zo koffiedrinken met mn vriend op 1.5 meter afstand. @Cleo66 er mag best wat meer rekening met je worden gehouden. Hoop dat het je lukt om je eigen grenzen aan te geven. Je doet het hartstikke goed. Ligt niet aan jou. Ben ook benieuwd hoe het met je zoon / Gerard Joling was, heeft hij het leuk gehad?:heart:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Jopie:

En... @Cleo66...

Ik neem in mijn eigen overwegingen (terecht of onterecht) ook de kans op besmetting mee. Concreter: als ik in brabant woonde, in de gemeente waar jij woont, waar nog 3 op de 100 inwoners in het ziekenhuis liggen..... (dat is omgerekend in iedere beschermde supermarkt wel eentje, en dan heb ik t alleen nog maar over opnames, niet eens over besmettingen)...... dan zou ik t wel laten!!!! Al was t maar uit respect. 

Denk ik. Want ook ik weet t vaak even niet meer. 

Ik zou willen dat ik het ook zo goed kon formuleren . Woorden schieten dan re kort . Mijn hoofd slaat op tilt en er komt niks zinnigs meer uit :blush:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn man wilde net een uurtje naar zijn moeder. Op jats, niemand thuis daar. Mooi, probleem opgelost voor nu :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volkorenpasta met zalm (die heeeel duur is dit jaar) en spinazie, gewokt in knoflook. Lang naar uitgekeken, aldoor niet gedaan om de prijs. 

Hij staat klaar, nog in mijn rugzak, maar ik ben nu al beetje blij. 

Oh jongens wat zijn die nachtegalen echt terug. Twee jaar weggeweest en ze zijn er weer. 

Afgelopen week zag ik minutenlang een jonge vos voor mijn lijnbus scharrelen (had bus met passagiers stilgezet). Ook zoiets.

Achteraf bleek dat exact hetzelfde moment dat mijn zoon een jonge ree voor zijn auto had. Op exact dezelfde manier, met exact hetzelfde effect op hem: stilte, vertrouwen, dankbaarheid.. Geen woorden. 

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Terugkomend op de dialoog van eerder: de huidige situatie, corona, @Cleo66, de maatregelen, komt aan mijn moreel kompas. 

Dat is wat zo zeer doet. En goed is, ook. Mooi is, ook. 

bewerkt door Jopie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tagliatelle met verse pesto en groenteprutje van aubergine courgette paprika knoflook tomaat en zongedroogde tomaat en parmezaan erover 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Jopie:

Terugkomend op de dialoog van eerder: de huidige situatie, corona, @Cleo66, de maatregelen, komt aan mijn moreel kompas. 

Dat is wat zo zeer doet. En goed is, ook. Mooi is, ook. 

Kun je me dat iets beter uitleggen jopie? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jopie:

Ben jij ok? 

Ja Jopie ik ben ok. Even in paniek, niet alcohol gerelateerd gelukkig. Nog onrust, maar het komt goed. Lief dat je het vraagt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met huisgenoten die niet op één lijn zitten lijkt me het ook moeilijk. Hier gelukkig dezelfde mening. Merkte wel dat ik kwaad wordt op iemand die mij rakelings passeert. Denk dan: zit ik al weken binnen en ga niet op bezoek of krijg bezoek en zal zo'n roekeloze idioot mij zeker even besmetten en ik besmet weer mijn zus die dan op de IC moet.

Zakt wel snel die boosheid, dat gelukkig wel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...