Spring naar bijdragen

zondag 3 mei 2020


Yana

Aanbevolen berichten

Maak je om mij geen zorgen Bolletje, ik leef in luilekkerland :D. Alhoewel de Franse lockdown wel enge vormen aanneemt met gendarmes die mensen om de wonderlijkste redenen op de bon slingeren. Omdat de boodschappen die je gehaald hebt niet essentieel genoeg zijn of omdat je oud bent en op een bankje vlakbij huis even uitrust. Affijn, over een week mag @bumperjim weer naar hartelust rondrennen met zijn hond. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen trouwens.

Ik MOET schoonmaken, maar ik voel dat ik alweer geen zin heb. Hmmmm. Zonder zin kan ook. En waar heb ik wel zin in? Gasfornuis en bestekla goed onder handen nemen. Misschien kastje met kruiden. 

Dat is alvast iets!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oogcontact wellicht Etty. We maken meer oogcontact om onszelf en de ander duidelijk te maken hoe de 1,5 meter wordt bepaald.

Ook in de supermarkt. Dat levert soms leuke dansjes met vreemden op...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Lika:

Dat vind ik zo raar. Van complete lockdown naar weer helemaal niet. Lijkt me ook vreemd.

Wat Sandro zegt. Na de lockdown is het hier volgens mij nog strenger dan het in Nederland geweest is. We mogen eerdaags 100 km van ons huis zonder dat we een formulier nodig hebben dus je mag weer buiten sporten (in je eentje, fietsers moeten 10 meter afstand houden) en er gaan weer winkels open (afstand houden verplicht en vaak ook mondkapjes). Maar ik mag bijv. nog niet mijn vakantiehuisjes aan Nederlanders verhuren, dat kan het hele jaar nog wel duren, we weten het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan die volkskrantartikelen niet lezen zonder een abonnement te nemen helaas. Ik herken dat politiestaat gevoel alleen als ik de media volg, gelukkig niet uit eigen ervaring.

PS. heb het artikel toch kunnen lezen. 

bewerkt door Yana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Na het slaapdebacle van gisteren vannacht alle tekorten heerlijk ingehaald. 
Geen zon hier, geen wind. Prima weer om in de tuin te werken straks. 
Maar eerst een bakje. 
1122248.jpg   Afbeeldingsresultaat voor douwe egberts moccamaster      
Afbeeldingsresultaat voor glazen fles water        
Gerelateerde afbeelding     

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen 

@Cleo66 Ik begrijp je wel. Mijn schoonmoeder is 73 en woont nog zelfstandig. Ze heeft overal lak aan omdat ze gek wordt van binnen zitten. Elke dag funshoppen en afspreken met vriendinnen. Mijn man gaat af en toe naar haar toe. We hebben hier ook vaker discussies over gehad. Ze komt op téveel plaatsen momenteel en ik voel me er niet prettig bij. Mijn keuze om niet te gaan dus. Nu stond gister in de krant dat zelfstandig wonende ouderen weer bezoek mogen krijgen van 2, 3 vaste personen in de week. Voor mij veranderd er niets, ze blijft gaan en staan en zegt letterlijk ‘ik trek mij er niets van aan’ 

Ik zie nu al op tegen Moederdag. Ik heb een schoonmoeder, een eigen moeder, en ik ben zelf ook moeder. Niet te doen in deze situatie, alles op één dag. En ik weet zeker dat ik daar onbegrip op krijg 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeee Cleo, wat verschrikkelijk ellendig. 
Kan me indenken dat je hier allemaal niet blij van wordt, en dat is dan nog zacht uitgedrukt. 
Jouw partner denkt er blijkbaar ook heel makkelijk over dus?
Jammer, heel jammer. 
Ik wilde dat ik een oplossing voor je kon bedenken, maar die is er niet in dit geval...
Lieve Cleo, een virtuele knuffel voor jou dan maar even meis... Kussen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan maar onbegrip Senna, ik zou ook niet gaan zoals het er nu allemaal voor staat. 
Wij gaan niet op bezoek, nergens en we ontvangen geen bezoek nu, klaar.
Jongste hier komt eens per paar weken even op bezoek, als het mooi weer is....
dan zitten we buiten op minimaal 1,5 meter afstand. 
Wij raken niets aan van wat zij heeft aangeraakt en zij raakt niets aan van wat wij nog moeten aanraken. 
Ik weet dat zij net zo voorzichtig is met boodschappen doen als ik, ook nergens verder naar toe gaat en thuis werkt in deze periode...
als dat anders zou zijn zou ik niet willen dat zij langs komt... 
Zolang er wordt aangeraden om als mogelijk thuis te blijven... doen we dat ook zoveel mogelijk. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Heb gewoon 11 uur geslapen <_< !

Ja versoepeling .. ik ga vandaag na 4 weken weer even bij mijn ouders langs maar direct de tuin in en op 3 meter afstand bakkie thee drinken. Verder spreken wij al 2 maanden niet af. Heb niemand van onze vrienden gezien en mijn kinderen mogen alleen buiten 1 op 1 soms wat doen. Ze mogen niet naar winkels. Zelf ga ik alleen naar de supermarkt om de 3 dagen en we bestellen picknick. Ik wandel soms even naar het dorp en verbaas me dan over de rijen bij de ijswinkel en dat mensen naast elkaar op een bankje gaan zitten. 
ik ben zelf dus onwijs strikt en wij behoren niet eens tot de risicogroep. Nu wil mijn dochter volgende week weer eens bij haar vriendje slapen, dat vind ik dus een moeilijke. 
mijn ouders zijn doodsbang trouwens die durven echt nergens heen .. en dan zie ik toch oudjes massaal buiten lopen en fietsen? 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...