Spring naar bijdragen

Woensdag 15 april 2020


Lika

Aanbevolen berichten

Fijn bor   dat er een goede dagbesteding nu voor hem is ipv op jouw stoep te gaan staan.. 

Ben benieuwd naar de persconferentie vanavond we zullen weer gaan zitten ervoor...

Hier ik ben enorm vlak aan het worden , heel veel zelfbescherming... ga maar weer witten boven op zolder  en straks  met de achtertuin beetje beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag.

Ik let er eigenlijk nooit meer op, op wat anderen in hun winkelwagentje stoppen of wat anderen bij hun afval zetten, maar tussen de middag
tijdens het rondje hondje liep ik door een straatje hier vlak bij waar ik nooit kom maar nu wel omdat het plantsoentje achter die huizen ineens
op slot zit voor groot onderhoud. Vanmorgen werd hier in de buurt het papier, plastic en glas opgehaald. Bij ons in de straat waren ze al geweest
maar in dat kleine straatje nog niet. Kasten van villa's staan daar met elektronische toegangshekken, vierdubbele garages en dat soort dingen.
En toen viel me ineens op wat een enorme hoeveelheden lege wijnflessen daar bij het glasafval stonden. Kratten, dozen en emmers vol...
Het waren niet zozeer de wijnflessen zelf die me opvielen maar de hoeveelheden... Gek he, dat me dat dan ineens weer opvalt. Zal toch het
alcoholverleden wel zijn, denk ik.. :blush::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterke drank was de laatste jaren zo'n beetje het enige dat ik nog dronk. 's Morgens eerst kotsberoerd en bibberend naar de supermarkt voor een fles port
(laat het wisselgeld maar zitten...) om dat gebibber weer een beetje te temperen en dan tegen tienen waren de slijters open en kon ik weer m'n dagelijkse voorraad
wodka en/of wisky halen.
Voor twee dagen halen had geen zin want dat zou ook in één dag op gaan.. Alleen voor de zondag moest ik altijd wel extra inslaan en me dan heel erg
'inhouden'.. Na zo een week of twee was ik dan zo ziek dat ik drie dagen op bed lag, maar zodra het weer een beetje ging begon het hele circus weer opnieuw.
Ja, ben toch altijd nog dankbaar en blij dat dát niet meer hoeft. Word zelfs nu, jaren later, nog beroerd als ik er aan terugdenk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat klinkt dat heftig zeg!

Ik kan me voorstellen dat je daar echt klaar mee bent. 
 

Wat betreft het afval en glas. Ik herken het wel, sterker nog ik let er op. Zelfs zo erg, dat als mijn vriend een blikje bier drinkt en weggooit, ik het uit de afvalzak pak en het tot moris stamp. Onder het mom van afval minimaliseren. Werkelijkheid ‘wat denken voorbijgangers bij het langslopen’. Hij drinkt heel weinig, het is gewoon een tic van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ohgetverr @Kohtje, de tranen staan in m'n ogen terwijl ik dit lees. Wat afschuwelijk is die drank toch. Zo blij voor je dat je ervan af bent :rose: (ook voor mezelf natuurlijk, maar daar had ik het nu even niet over).

Hoe gaat het met je? Is de pijn een beetje te handelen voor je? Ben je al een beetje blij met je schilderwerk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yana, de pijn is te handelen met hulp van pijnstillers, de ene dag  wat beter dan de andere. En ja, ik ben erg blij met m'n schilderen
en tekenen.
@Marika, het is ook al weer een tijdje geleden, die dranktoestand. Zonder drank is zo normaal geworden maar ook zo niet-normaal.
@Bor, zolang ik nog '(semi)recreatief' of zelfs 'professioneel' (lees stevig) op z'n tijd dronk kon ik af en toe die drank ook nog wel lekker vinden.
Dat was voorbij toen ik alleen nog maar dronk omdat het moest. Niet van mij maar van m'n lichaam. Die twee hadden toen niks meer met elkaar te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

confronterende om te lezen  de verhalen die we allemaal kennen.
De laatste keer dat ik begin januari in een binge heb gezeten dammm die vodca ging er ook al kokhalzende in even doordrinken en daarna geen last meer.

In die dagen heb ik rond 8.00 hier bij de gall gestaan en 2 flessen vodca gekocht schaamteloos en nog half toeter van de dag /nacht ervoor.

De dagen erna ben ik ruim 2 , 3 dagen zo beroerd geweest en gezworen voor de zoveelste keer dat dit niet meer nodig is en ik het niet meer wil ! en het is gelukt tot op de dag vandaag niets meer gedronken.

ik wordt ook wel stil van jullie verhalen , jullie stille momenten verdriet met de fles de haat liefde verhouding ... en beseffende dat ik dit niet alleen ben geweest !  ik voel mij nog alleen op een andere manier maar wel in deal met jullie momenten bedankt voor het delen.

Ik heb het nog niet makkelijk ! ik wilde dat ik het makkelijker kon maken , ik wou dat de tijd verder kon sneller ..... ik ben nog steeds machteloos tov alles en die machteloosheid is de trigger de rode draad door mijn hele leventje heen.  daar moet ik mee dealen en boven gaan staan maar hoe dan....dit heeft tijd nodig vooral zo nuchter overpeins ik een hele boel dingen.

veel gedachten gaan er voor bij.. blijven hangen en gaan verder ,  tja iig bedankt voor het lezen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nooit sterke drank gedronken, ik weet niet eens hoe het smaakt.....bier ook niet trouwens. Het was de wijn. 

Waarom schrijf ik dit eigenlijk op? Geen idee. 

Ik ga maar eens koken. Drukke thuiswerkdag gehad. 

En oja,  ik vergeet het elke keer te melden: ik ben al een fiks aantal weken van het roken af, vanwege die luchtweginfectie. Daar ben ik nog niet helemaal vanaf overigens, week 10 nu. Maar komt vast goed. Uiteindelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het zo knap, nog steeds dat mensen het drinken uit kunnen stellen tot later op de dag. 

Als ik besloot te drinken moest dat, het liefst gelijk gebeuren, maar doordat ik refusal slikte moest ik daar eerst mee stoppen en dan de dagen tellen. Nou hoe vaak ik niet geteld had, omdat ik misschien verkeerd geteld zou hebben, weet ik niet maar heel veel. Als ik maandags stopte met slikken kon ik 10 dagen daarna weer drinken. Dat haalde ik nooit, met alle gevaarlijke gevolgen van dien. Vreselijk, wat een tijd was dat. Dat noooit meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb jarenlang een fles wijn per dag gedronken, in het weekend meer. Ik begon dan eind van de middag meestal. Ook in het weekend nooit overdag gedronken, alleen tijdens vakanties.

Toen werd ik depressief en ging naar de huisarts, die me op weg hielp om te minderen. Jarenlang tussen 0 en 8 bier of toch weer wijn gedronken. In het weekend door, soms ook tot het gaatje. Niet laveloos op de grond maar wel eens van mijn fiets gedonderd en meer van die rare dingen.

Toen wel heel lang netjes tussen de 0 en 4 doordeweeks. En vrij plots anderhalf jaar geleden opeens het licht gezien. Eigenlijk ben ik nog steeds verbijsterd dat ik dat niet eerder heb willen ontdekken. De geneugten van het nuchter zijn langer dan een paar dagen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei knakker:

Ach ja, die malle oude tijd dat we nog aan de fles waren. Ik was naast mateloze hijser ook altijd wel echt genieter. Whisky was favoriet. Voor het genieten had ik een grote collectie mooie single malts, flessen van over de 50 euro. Daarnaast, voor de alcoholische momenten, ook slobberwhisky, als Jack Daniels. Helaas was het altijd zo dat die mooie dure flessen maar zelden genietend werden gedronken, maar grotendeels sneuvelden als de slobberwhisky op was voordat mijn dorst was gelest. In kennelijke staat durfde of wilde ik de straat niet meer op, dus trok ik met pijn in mijn hart een malt open. Klokklokklok. Eeuwig zonde.

Een hoop gelazer en getob. Nu drink ik thee. Het bestaan is er een stuk overzichtelijker en aangenamer op geworden.

Dan moet je toch nog eens aan de thee van 50 euro per 100g :) https://www.palaisdesthes.com/en/teas/single-estate-teas/chinese/?product_family=181

Binnenkort leveren ze weer, ik kannie wachten.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben geen binge drinker (nog nooit een binge gehad), maar een gewoonte drinker. Niet dat dat minder vervelend en schadelijk is trouwens.

Zo, even adem halen. Klaar met werken en net mijn oudste nog even met huiswerk geholpen. Net een hapje gegeten en nu even niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jarenlang 6 flessen bier als ik weekend had per dag ,soms nog wel meer,begon  dan eind van de middag,Ben blij dat ik er tot nu toe vanaf kan blijven,veel fitter nu,en weer leuke avonden,nu droog verder de avond in,weltrusten alvast iedereen die vrij is,en veel Sterkte voor de mensen die de nachtdienst in moeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou @Jopie Dacht ik vandaag ook. Stel dat het nu net winter werd. Of de hele dag regende...

Betere dag hier. Zomaar. Veel werkstress,  maar ook nieuwe lessen die ik geef. Erg leuk! Daar krijg ik dan weer geen stress van. Weird. Zegt iets. Dat strakke van mijn werk. Binnen de hokjes. Deadlines. Belangen, meningen. Tis misschien veel minder mijn ding dan ik dacht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn/hoe naar ook de hoeveelheden van de drank te lezen, die jullie ook namen. Herkenbaar. Binger of gewoontedrinker, uiteindelijk maakt het niet uit.

Ik heb iets aangepakt in mijn leven wat nog lang niet klaar is(de twijfels/verdriet/medelijden/100e kans etc) Dreigementen en kort gedingen, kom maar op, lust je rauw, jij de acteur(mijn ex)

Maar hij is eruit en na 30 jaar elkaar kennen, doet dat pijn. Maar ik hoef niet meer te verdoven of mij te laten vernederen en daardoor gaan drinken. Want dat was wel het mechanisme/patroon, bij mij. Altijd maar schikken naar de ander. 

En ik liet mij zelfs slaan en vond dat logisch maar dat is het niet! Nooit. 

Heb mijn mond open gedaan en krijg meer hulp en steun dan ooit tevoren, hoef/moet mijn mond niet meer te houden.En alcohol had het verzacht maar dan had ik deze beslissing niet kunnen nemen. Jaren ging het zo en maar denken dat het alleen aan mij lag, dat is niet zo, werd mij wijs gemaakt en zonder alcohol, ben ik veel sterker en scherper, zelfs gecontroleerd drinken, ambieer ik zeker nu niet. Moet er en wil er volledig zijn. Voelt ook goed, niet gedwongen, sterk en in mijn kracht en krachtig ben ik. Iets minder emo maar dat is dan maar zo.

Droge afmelding.

Sterkte voor degenen die het kunnen gebruiken :rose:

Muziek luisteren, mijn relax, morgen door!

Mij aub niet quoten

 

bewerkt door Smaragd
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...