Lieke7777 Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 (bewerkt) Voor mij een beetje een rare gewaarwording ' net telefonisch contact gehad met behandelaar ' goed gesprek gehad dat wel Dubbel gevoel is dat ik eigenlijk het gevoel heb doe maar gewoon normaal gezien alle omstandigheden rondom corona ' maar tegelijk zit ik in een proces van herstel en voel ik mij egoïstisch dat ik mijn gevoel rondom alles wat hierbij vrijkomt niet kan uitschakelen ( nog niet besproken maar kwam na gesprek op ' maar staat wel als puntje voor volgende week ) oa heb ik een advies bedrijfsarts dat ik aankomende 4 weken mijn werkuren niet mag uitbreiden ' maar in rooster sta ik al wel gepland en ik werk in de zorg ..... hard nodig.. met lood heb ik net bericht gestuurd naar lg hoe we dit kunnen ondervangen in deze periode want dat betekend als ik niet werk volgens advies de dienst moet opgevuld terwijl en al maatregelen zijn hoe extra uren opgevangen kunnen worden .. zo moeilijk dit. Hopelijk kan mijn werkgever positief meedenken zonder mij te vergeten . 18 maart 2020 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 (bewerkt) en delen is helen (thnx Rudy) ik heb er af en toe buikpijn van niet voor mezelf denk ik maar de verantwoordelijkheid voor anderen het hier van me af schrijven helpt de boel op een rij krijgen en al of niet handelen want ik voel me zoo nietig kan weinig overzien, voel me vaak stevig maar ook vaker wankel, ieder niesje/snottertje wat ik normaliter elke seizoenswisseling heb geeft me nu een bewustwordingsprikkel; kan het nog maatje met wie ik fiets is van zichzelf afstandelijk nu kroop hij bijna op schoot op ons appel-pauze-bankje ik ben uit mijn comfortzone hij is ontregeld en waarschijnlijk angstig en geniet van kinderliedjes onderweg, van Abba, Metallica terwijl ik de bloeiende bloesems zie, de narcissen R. , Plassen maar ook me verbaas; wel 100 passanten, misschien 8 die terug groetten normaal juist in de polder openheid en vriendelijkheid alom wat zal er veel angst heersen nu gelukkig zijn er wel best veel mensen die nog de natuur opzoeken 18 maart 2020 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 Goedemiddag! Even zeuren hoor, als dat mag. Ik werk veel op dit moment. School valt uit, dus extra dag om te werken. Voor mij is dit een enorme leerschool, hoe moeilijk ook. Omgaan met mensen die er helemaal niets van begrijpen. Bozig, verdrietig, waarom komt mijn dochter niet meer? Is ze mij vergeten? Ik zou toch opgehaald worden? Ga zo maar door. De meesten snappen het niet. Wie het wel begrijpt, is onrustig. De saamhorigheid onder de collega's is groot. Velen draaien extra diensten. We letten op elkaar, soms een klein gebaar, even iemand op een stoel zetten met een kop thee. Op dit moment werk ik elke dag, zoals het nu lijkt, vrijdag een dag vrij. Maar het kan zomaar veranderen. In ieder geval geen tijd om ook maar te denken aan alcohol. Elk nadeel heeft zijn voordeel. Ik loop nog in mijn pyjama, zo douchen en weer naar het werk. Sterkte voor iedereen die het nodig heeft! lady jane en rapilos reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 Naast de onrust en de onzekerheid, het nietig en nutteloos voelen, is er gelukkig ook ruimte voor mooie dingen. Ik heb het geluk dat ik een vaste baan heb. Om mij heen zieken (nee geen Corona)) ZZP'ers en een eigenaar van een restaurant, die nog maar net gestart was en zijn zaakjes nog niet op orde. Of hij een goede regeling kan maken is onzeker en ondertussen gaan de hoge lasten door en heb je de verantwoordelijkheid voor je personeel. Ook ik werk thuis. Elke dag maak ik een flinke wandeling, alleen of met een vriend(in). Het is zoeken naar een nieuwe structuur. Vanmorgen hoorde ik over een jeneverstokerij die overging op het stoken van alcohol voor ontsmetting. Een coupeuse van trouwjurken die mondkapjes gaat naaien voor ziekenhuizen. De eerste dagen had ik de hele dag de tv aan. Nu kijk ik naar First Dates of Netflix. Of luister naar de radio. De vogeltjes klinken een stuk luider zonder de vliegtuigen en het autoverkeer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 Oh ja ik las hier over iemand die het nu juist makkelijker vond om niet te drinken. Heb ik ook. Een soort verantwoordelijkheidsgevoel, om gezond te leven. Sterk zijn om anderen te kunnen helpen of zoiets. In de wijk-app worden continu diensten aangeboden (boodschappen doen, paracetamol over, of wc-papier) maar geen enkele hulpvrager meldt zich. Smakelijk Bor, ik heb net een eitje gebakken. Nu koffie en weer aan de slag. bolletje en rapilos reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 (bewerkt) @Jopie Als je de som maakt hoe je tot groepsimmuniteit kan komen, dwz 50% vd bevolking krijgt Covid-19, daarbij aantekenend dat 5% van die gevallen leidt tot intensive care, en het aantal ic bedden is beperkt, neem aan 1 week op de ic per patiënt, dan heb je (heb ik voor Frankrijk berekend) ongeveer 2 jaar nodig als je dat netjes zonder heel veel doden (geweigerd op de ic vanwege plaatsgebrek) wil doen. Aannemende dat je dat zo mooi regelmatig kan "sturen" wat natuurlijk een illusie is. Kan je het hele land 2 jaar stil leggen? Kan je tienduizenden, honderdduizenden doden accepteren? Het antwoord is 2x nee, maar bestaat er wel een tussenweg tussen beide extremen? Ik geloof er niks van. Dus dan maar rustig doorleven, gelukkig kan ik telewerken, gelukkig woon ik in een landelijke omgeving zodat ik direkt uit huis de natuur in kan, gelukkig heb ik een goede gezondheid. Veel sterkte aan allen die minder geluk hebben. 18 maart 2020 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 Ik was net even naar m'n dealer om m'n drugs op te halen (=HEMA en koffiebonen), maar wát een rust in de binnenstad. Overal open winkels met verveeld over de toonbank hangend personeel. Zelfs bij de HEMA, waar ze hier sinds nog niet zo lang zelfscankassa's hebben kwamen twee meisjes op me af of ze alsjeblieft mochten 'helpen' met scannen... 'Ga je gang', zei ik. 'Ik doe wel een paar stappen achteruit ivm met afstand houden'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 Gelukkig heb ik de tuin Heerlijk, gespit en geploegd. In de natuur, frisse lucht en verstand op nul Dat is ook een manier van ( over) leven toch !? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 Ik ben in Frankrijk na heel vriendelijke controle aan zowel de Spaanse als de Franse kant van de grens. We mogen verder reizen, kortste weg naar huis. Blij Lonster, Lika, rapilos en 7 anderen reageerden hierop 10 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ties Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 Pfff ben kapot... Zoveel mensen ziek of wachten op test uitslag, qua patiënten valt het allemaal nog mee, maar de halve staf zit thuis dus ik werk alsnog voor drie. Morgen dagje vrij even bijtanken vanavond. Boek thee bank... bumperjim, rapilos en nancy reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 Fijn Yana, lekker naar huis nu. Ties, fijne avond en morgen lekker beetje bijkomen dan. Hier een ietwat zere rug (nou... ietwat... ): het hele grasveld geverticuteerd.. pffff. Dus ook moe en voldaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mcflurry Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 Ik ben sinds maandag aan het thuis werken (voor het eerst) en de kinderen zijn ook thuis. En wat valt dit tegen. Ik kan sowieso niet tegen veranderingen en stress en ja nu met deze coronacrisis... De kinderen zijn uit hun doen en lastig daardoor. En ik kreeg het zelf niet opgelost. Heb daarstraks dan ook moeten huilen en mijn man is ‘s middags even naar huis moeten komen om de kinderen stevig toe te spreken. Daarna ging het wel beter maar vraag me af hoe dit de komende weken gaat verlopen... Ik heb zo weinig veerkracht. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 4 uur geleden zei Jopie: Schrijf mijn overtuiging ongetwijfeld overtuigend En ditmaal zonder "aanhalingstekens", een heel bericht zonder! Dat leest een stuk rustiger. Ik las net een stuk over hoe de Italianen (geen) afscheid van de doden kunnen nemen. Brr. @Yana goede reis, gelukkig klink je weer wat positiever @takeiteasy rustig thuis uitzieken... Wat ik eet? Bietensalade met haring en uitjes en augurken... en iets erbij, een soepje denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 Keihard gewerkt. Of het nuttig is....? Maar ik ben bezig. Drie winkels bezocht voor wcpapier. Maar helaas... Een jarig kind morgen. Raar voor haar. Geen bezoek. Gezond zijn we: yes. Ik ben bang voor de boosheid in de mens. (In mij?) . Dat die straks losbreekt en niet te houden is. Hoop dat dat mee zal vallen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 Soep. Broccoli/spinazie pureersoep van de Appie. Die is heel lekker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 Wat is pureersoep? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 Of de mensen zo aardig zullen blijven als alle winkels dicht zijn en iedereen ziek wordt betwijfel ik ook. En nergens wc papier. Maar voor nu vind ik de omgang met anderen heel prettig. Er lijkt meer rust en aandacht voor elkaar te zijn. Naast alle angst, onzekerheid en verlies. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 Ik ga mijn bietjes snijden. Lika pakt de staafmixer denk ik? Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 (bewerkt) @Jopieik heb je getagd eigenlijk vanuit een vaag gevoel van herkenning omdat je me het gevoel gaf dat je heel grote dingen zag gebeuren of aankomen, en die zie ik ook, een beetje fin de siècle gevoel. Maar misschien verkijken we ons wel en gaan de potentiele dodenaantallen gewoon van de grote stapel hart en vaatziekten en kanker en dat soort zaken. Ik weet het niet we moeten hier gewoon doorheen en groeien met zn allen. CO2 en vervuiling zijn al een stuk minder. En ja, het nu en de naasten waarderen. 18 maart 2020 bewerkt door bumperjim Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 @mcflurry lastig he, deze tijd. Voor kinderen ook niet makkelijk, maar voor ouders ook niet! Ik vind het moeilijk om je gerust te stellen, gerust ben ik er zelf namelijk ook niet op. Wel fijn dat je man je steunt. Hang in there! mcflurry reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 Slaap lekker allen . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rapid Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 Weltrusten,allen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 Dagpact geslaagd Welterusten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ties Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 Weltrusten allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 18 maart 2020 Rapport Share Geplaatst 18 maart 2020 3 uur geleden zei Lonster: Wat is pureersoep? Dat zijn verse groenten bij elkaar, en bouillon. Aanpakken, water, koken en ...pureren. Fijn als je -zoals ik vandaag- even geen kookfut hebt. Ik.wil.dan toch gezond eten en niet ingewikkeld. Vegetarisch ook.nog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden