Woodie Geplaatst 19 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 19 februari 2019 Goed om te horen Sober! Je hebt weer mooie stappen gemaakt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 20 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2019 De omstandigheden roepen emoties en gedachtes op...dat is denk ik wat triggert..want daar wil je vanaf, niet voelen, niet denken. Dat 'weten'...is voor mij helpend. En dat ik weet dat drinken niks oplost behalve mijn hersens. 'Zijn' met wat je denkt en voelt...sja...je bent niet je gedachten en emoties...dat soort dingen. Dat klinkt allemaal zo simpel...in situaties van stress en angst lijkt het onmogelijk. MF, wandelen, ademhalingsoefeningen, afleiding, contact met anderen...accepteren dat de gedachten en emoties komen...en ook weer gaan? Ik weet het niet, wat voor jou helpt, wens je in ieder geval sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 20 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2019 (bewerkt) Mijn advies, voor wat het waard is: 1. Je eens en voor al realiseren dat alcohol de zelfregulerende en herstellende mechanismen van je lichaam in de weg zit. Je "gevoel" lijkt misschien iets anders aan te geven maar de medische werkelijkheid geeft onweerlegbaar aan: doe het niet. Alcohol combineert nu eenmaal slecht met een zwakke gezondheid, net zoals het slecht combineert met autorijden. Geen discussies, geen compromissen. Gewoon niet doen. 2. Zoek iets anders om tot rust te komen. Zelf heb ik ooit transcendente meditatie geleerd en in gelijksoortige situaties gebruik ik die techniek nog steeds en bereik dan in minder dan een kwartier tijd al een rust die urenlang aanhoudt. 20 februari 2019 bewerkt door Bob Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 20 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2019 Ach Lente, je krijgt wel een hoop lichamelijke ellende te verwerken zeg. En dan sta je er ook nog vaak alleen voor, dat ís ook niet makkelijk. Zijn er weleens armen om je heen en een schouder om eens flink op uit te huilen? Ik wens je dat toe en pak anders maar een knuffelbeer of een kussen en laat je tranen even gaan. En dan daarna ga je weer dapper door, jij kan dat, dat heb je wel bewezen. Zonder drank natuurlijk, daar heb je geen bal aan, ik zou warme chocolademelk met veel slagroom nemen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reboot Geplaatst 20 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2019 Sober ik leef met je mee, het is niet zo makkelijk allemaal voor jou sterkte meid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 20 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 20 februari 2019 Fijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Benerklaarmee Geplaatst 26 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2019 @sober niet echt attent zeg maat eerder grof! Ik wens het niemand toe en bedenk maar dat deze persoon misschien nog niet eens voor helft meemaakt wat jij door moet maken! Succes bij de arts en inderdaad het is echt vechten en voor jou een dubbele strijd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 26 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2019 Sterkte Sober, zegt veel over die persoon en niets over jou. Hou je goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 26 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2019 Dat wachten is vervelend maar ook wel goed nieuws lijkt me erg veel haast hebben ze niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars Geplaatst 26 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2019 Ja dat is meestal niet best als de huisarts elke dag komt heftig allemaal sterkte sober Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 26 februari 2019 Rapport Share Geplaatst 26 februari 2019 ik hoop dat je snel kunt worden geholpen. Take care! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 11 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2019 Een boeiend verhaal. Bedankt voor de tip, @Sober, en voor de link, @Asterix. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Benerklaarmee Geplaatst 11 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2019 Dank je, mooi filmpje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pelle2 Geplaatst 11 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2019 Heb het boek ook gelezen, maar wel stukken over geslagen als ik me er niet in herkende. En een beetje popie geschreven. Maar ik herkende ook veel wel. Boek lag gewoon bij de bieb. Hier tenminste... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
reboot Geplaatst 11 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 11 maart 2019 Net gezien, ik slurp elk filmpje op over alcohol thanks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Woodie Geplaatst 12 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2019 Heel goed @Sober Sinds ik ben gestopt met drinken, geef ik mijzelf ook regelmatig een cadeautje in de vorm van een boek. Dat is nog altijd een stuk gezonder en goedkoper dan de drank. Ik hoop dat je snel aan de beurt bent voor je operatie. Je kunt het maar achter de rug hebben! En dan fijn gaan werken aan je herstel Senna33 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Senna33 Geplaatst 12 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2019 Tja sober, er zijn helaas nog meer mensen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 12 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2019 Goed bezig vrouw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Woodie Geplaatst 12 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2019 Ik heb schijnbaar ook wat verkeerd gezegd....al heb ik geen idee wat?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Woodie Geplaatst 13 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2019 Nee, dat klopt ook. Ik kreeg een confused poppetje op mijn reactie naar jou toe. Zal ook wel van Senna afkomstig zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 13 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2019 Tsja Sober, er zijn helaas altijd mensen die hun frustraties op een ander willen botvieren. Niet op reageren maar. Het filmpje van Clare Pooley is goed. Het is inderdaad best jammer dat je wel met goede vrienden, maar verder niet zo gauw vertelt waarom je niet drinkt. En zelfs als je het aan goede vrienden vertelt vinden ze het knap van je, maar toch ook een beetje apart. Vooral als ze zelf graag een glas drinken inderdaad. There is no shame! Only joy, pride and freedom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 13 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2019 Je doet het zo goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 13 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 13 maart 2019 Sterkerd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wendy Geplaatst 14 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2019 Sterkte sober en slaap lekker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mocktail Geplaatst 14 maart 2019 Rapport Share Geplaatst 14 maart 2019 Virtuele hug @Sober. Ik zend je positieve kracht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden