Spring naar bijdragen

Sober


Gast Sober

Aanbevolen berichten

Ditjes, datjes & dagdraad

Dagelijkse wederwaardigheden, beslommeringen, successen en steun.


Van alles wat, dus óók voor alcoholproblemen, Sober. Maar dan moet er wel iemand over beginnen. Dat kon je gisteren/eergisteren zien.
Waarom zou je daar niet over durven beginnen? Je zegt dat je het gevoel had dat dat niet kon? Waar komt dat gevoel
vandaan dan?
Het 'gekeuvel' over van alles en nog wat houdt in elk geval de dagdraad 'open'. Of moet ik zeggen 'hield'. Want het lijkt of er een soort
vloek is uitgesproken over 'keuvelen' waardoor de dagdraad steeds dooier wordt. In een geval van acute nood is er vaak niemand meer
die direct of vrij snel reageert. Een levendige dagdraad zorgde in het verleden voor een bijna 24-uurs 'bezetting'. Zelfs midden in de nacht
werden nood- en eenzaamheidskreten 'gehoord'. Menigeen, ook ik, heeft steun ondervonden van de mensen op
de dag(en nacht)draad door 'in te breken' in soms ontzettend flauwe conversaties maar als de nood hoog was, was steun nabij.
Jammer dat er niet méér gekeuveld wordt. Gekeuvel betekent aanwezigheid van mensen. En hier op dit forum zijn dat allemaal mensen
die net als ik, weten wat het is om met alcohol te worstelen.. ik kan ze nog wel eens nodig hebben. En ik hoop, lieve Sober, dat als het echt nodig
is, dat je dan wel inbreekt, en ik hoop nóg meer dat er dan nog iets is om in in te breken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sober, vertel eens wat meer over die online meetings. Waar gaan die van uit en zijn ze Nederlandstalig of Engelstalig? Ik ken alleen online meetings van NA maar
die zijn (of waren) Engelstalig. Ik ken enkele mensen die niet naar live-meetings willen/durven gaan maar dan zou ik ze zo'n online meeting kunnen aanraden.
Engelstalig is voor twee van hen echter te moeilijk.. vandaar mijn vraag.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi inzicht Sober...het is inderdaad een proces waar je inzit...geen quick fix. 

Pas later in het proces kon ik ook zien dat de terugvallen blijkbaar 'erbij hoorden' (gevaarlijke uitspraak, I know). Dat ik toch die quick fix koos...en mijn problemen niet onder ogen wilde zien.  Dat wel doen, hoe raar ook is voor jezelf zorgen. Jezelf serieus nemen, zelfrespect hebben..ontwikkelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11/9/2018 om 13:22 zei Kohtje:

Ditjes, datjes & dagdraad

Dagelijkse wederwaardigheden, beslommeringen, successen en steun.


Van alles wat, dus óók voor alcoholproblemen, Sober. Maar dan moet er wel iemand over beginnen. Dat kon je gisteren/eergisteren zien.
Waarom zou je daar niet over durven beginnen? Je zegt dat je het gevoel had dat dat niet kon? Waar komt dat gevoel
vandaan dan?
Het 'gekeuvel' over van alles en nog wat houdt in elk geval de dagdraad 'open'. Of moet ik zeggen 'hield'. Want het lijkt of er een soort
vloek is uitgesproken over 'keuvelen' waardoor de dagdraad steeds dooier wordt. In een geval van acute nood is er vaak niemand meer
die direct of vrij snel reageert. Een levendige dagdraad zorgde in het verleden voor een bijna 24-uurs 'bezetting'. Zelfs midden in de nacht
werden nood- en eenzaamheidskreten 'gehoord'. Menigeen, ook ik, heeft steun ondervonden van de mensen op
de dag(en nacht)draad door 'in te breken' in soms ontzettend flauwe conversaties maar als de nood hoog was, was steun nabij.
Jammer dat er niet méér gekeuveld wordt. Gekeuvel betekent aanwezigheid van mensen. En hier op dit forum zijn dat allemaal mensen
die net als ik, weten wat het is om met alcohol te worstelen.. ik kan ze nog wel eens nodig hebben. En ik hoop, lieve Sober, dat als het echt nodig
is, dat je dan wel inbreekt, en ik hoop nóg meer dat er dan nog iets is om in in te breken.

 

Dit is wel belangrijk wat je schrijft @Kohtje zo had ik het nog niet bekeken. Dan zal ik me ook eens vaker op de dagdraad laten zien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, in elk geval hartelijk bedankt voor je antwoord, Sober. Ik kan die mensen hier in elk geval op wijzen en dan moeten ze zelf maar uitmaken
wat ze er mee doen. Maar nogmaals, dank je wel. En ik hoop voor jou dat je aan deze manier van "erbij zijn" wat gaat hebben als het nodig mocht zijn. :rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die denkmomenten zijn heel normaal. Gisteren wandelde ik voorbij iemand die een jointje rookte, de geur was zo uitnodigend dat ik bijna was gaan kopen. Maar door mijn nieuwe hobby en gemeenschap geef ik nu daar liever mijn geld uit. 

Roesmiddelen werken maar even, maar in iets investeren is blijvend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...