Spring naar bijdragen

Sober


Gast Sober

Aanbevolen berichten

Zelf ben ik, merk ik, minder streng. Ik vind het niet erg wanneer iemand eens een wijntje of pilsje neemt en daarna weer voornamelijk nuchter door het leven gaat. Ik ben niet iemand die schreeuwt dat alcohol puur kwaad is, puur gif is.....ik kan dat niet. Terwijl het misschien wel het enige juiste is dat gezegd kan worden tegen mensen die zwaar verslaafd zijn (geweest). 

Maar ik vind het al knap wanneer een verslaafde mindert tot aantallen die niet meer bekend staan als "ongezond". Ik begeef me hierin op glad ijs realiseer ik me en misschien is het ook voor mij zaak dat ik een ander standpunt in ga nemen. 

Misschien reageer ik, heel egocentrisch, zo omdat ik het niet moeilijk vind de drank te laten staan. Stel dat ik ooit weer een wijntje zou drinken of een sigaretje zou roken....ik ben er zeker van dat ik het in de hand zou kunnen houden. Het is dat ik al jaren geen peukje meer genomen heb, maar voor die tijd bietste ik er weleens eentje en dan bleef ik er vaak moeiteloos maanden of jaren vanaf.

Wat ik hierbij ook probeer te zeggen: ik schrik niet wanneer iemand hier toegeeft een glaasje genomen te hebben. Als hij/zij er maar niet in doorslaat. Maar hier lezende realiseer ik me ook meer en meer hoe groot dat gevaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem is dat je zo gauw je 1 glas neemt kom je op een “vals plat” en wordt het moeilijker te stoppen dan op een perfect horizontaal stuk weg. Neem je een tweede, gaat de weg nog wat steiler omlaag en wordt het nog moeilijker om te stoppen. 

Daarom zegt iedereen de eerste niet nemen. Doe je het toch en meld je dat dan valt iedereen over je heen :D want het is politiek incorrect. Het is ook gevaarlijk voor jezelf want je test je eigen rem. Ik weet van mezelf als ik een week lang elke avond 1 glas zou nemen, ook al werkt mijn rem eerst, dan loopt mn rem warm en werkt hij minder goed en dan ga ik op een gegeven moment meer drinken. 

De “rem” en de “helling” metafoor vind ik erg sprekend voor wat er gebeurt. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lars:

Heb je gedronken? 

Goedemorgen Lars,

Mag ik jou iets vragen? Jij geeft aan je vreselijk te irriteren aan Sober, maar toch blijf je reageren op haar berichten, vanuit je irritatie lijkt het, want je zegr nooit gemeend iets opbeurends. Kun je haar niet gewoon een beetje met rust laten? Je hoeft niet iedereen leuk te vinden, maar je hoeft ze ook zeker niet elke keer op de kast te jagen!

Sorry dat ik jouw draadje hiervoor gebruik @Sober, maar ik begrijp het gewoon niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...