Spring naar bijdragen

Vrijdag 4 mei 2018


Aanbevolen berichten

Goeie morgen allemaal,

Jan ik zend je heel veel kracht Plaatjes Handen

Welkom terug Daantje. Goed dat je ons weer hebt gevonden, we gaan er weer voor.:rose:

Dadelijk naar de nieuwe dagbesteding, vanmiddag verse kibbeling eten, om 16.00 de beste frieten van Nederland eten, vanavond vrijwilligerswerk, dus mijn dag is weer lekker gevuld met leuke dingen. Wil het schilderen weer eens oppakken.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Zo dadelijk naar de fitness. Me net gewogen. Maar 700gr minder zeg. En dat na 5 weken 4x per week fitness. Nou ja...spieren wegen meer dan vet he :D

@Gypsy in looooooveeee :heart: :heart:. Urgllll...zoveel geluk en ellende in één verpakking :lips:. Hij is toch een beetje lief voor je want anders kom ik er op motten he! 

@Jan1000, geen idee wat er aan de hand is maar iemand sterkte wensen is meestal niet voor een feestje. Dus ook van mij veel sterkte gewenst :rose:.

@Reacher :lips: :heart:

Ik moet naar de fitness. Later alligator 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen iedereen, dat we maar allemaal kunnen genieten van de zon en van een helder hoofd.
Yvonne, dank voor de koffie.
Jan, heel veel sterkte vandaag, ik hoop dat het toch een beetje meevalt en dat ze met een haalbaar behandelplan op de proppen komen.
Daantje, zet 'm op en hou het lekker droog.

Dagpact:

Harald

Kohtje

IJsvogel

Yana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren zei jopie:

En...om Maar even concreet te zijn: ik begrijp niet goed waar jullie je vertrouwen in @Lars zijn verloren, koh en bor. In die jaren dar Lars hier schrijft heeft hij keer op keer zijn verwachtingen bijgesteld en heeft zich bijeengepakt na inderdaad hooguit een week, misschien 10.dagen even hier jeremiëren. Waar had hij het dan moeten doen? In dat gekkengesticht waar hij toen zat? Bij zijn verpleging, waar hij zich nauwelijks verstaanbaar kon maken door t stotteren? Zijn dochters of vrouw die zich toen allen van hem afgekeerd hadden? Waar kan hij nu delen? Uiten?Deze forummer kwam hier vanuit een baan en een huwelijk wat hij beide probeerde nog hoopte te redden. Niet alleen dat is ie verloren. Ook een nog steeds toenemend deel van zijn zelfstandigheid. Afgelopen weken huwelijk ex-vrouw.  En nu jowan. Dat doet zeer. Dat gooit je om. Even!

Hier jankt ie even hardop over wat hem zwaar valt. Maar iedere keer komt ie zelf terug. Iedere keer!Binnen 2 weken 2 hele nare berichten binnengekregen. Laat m ff "zeiken", en geef m het vertrouwen dat ie verdient op basis van zijn eigen gedrag hier de afgelopen jaren.Mijn mening. Niet meer dan dat. Aan jullie intenties twijfel ik niet, maar ik mis vertrouwen.

"Afwassen"! Hoe kom je erbij!!! "Kopjes kapot so what"?  Heb je nooit echt gelezen waar lars het over had of zo?Deze man doet bijvoorbeeld zeepsop op de theedoek. Haalt alles wat voor jou en mij (en hemzelf vroeger) vanzelfsprekend is qua volgorde door elkaar. Dat is wel lachwekkend maar niet grappig en dat zoek je niet op zelf!!!


Ik wil beginnen met te zeggen dat Bor en ik niet op één hoopje geveegd moeten worden. Ik heb me niet laten beïnvloeden door wat Bor zei.
Verder wil ik zeggen dat mijn bericht niets te maken had met wel of niet vertrouwen van Lars. Ik heb het volste vertrouwen in de eerlijkheid van Lars.
Wat bij mij gisteren de lont in het kruitvat was was de mededeling van Lars dat we allemaal kwijlend en in de luiers zullen eindigen. Gezien Lars z'n situatie
en aandoening vond ik dat een zó deprimerend berichtje van hem dat ik hem door elkaar wilde schudden om uit die negatieve 'denkspiraal' te komen.
Ik was (en ben) niet het vertrouwen in Lars kwijt, ik was moedeloos. Vanuit m'n moedeloze machteloosheid kwam dit bericht van mij.
Als je vooruitzichten al zo deprimerend zijn, probeer dan op z'n minst uit die gedachtenspiraal te komen. Niet door denken maar door doen.
Dat afwassen was maar een voorbeeld. Dat van die kapotte kopjes kwam niet van mij.
Lars zei meteen daarop al dat hij dat niet kón. Dus weer meteen vanuit het negatieve gereageerd. En dan zeggen dat ik er niets van snap en boos worden
heeft mij niet op het spoor gezet van wat dan wél een mogelijkheid zou zijn. Nee, ik kén Lars niet persoonlijk, ik heb me hier een gebrekkig beeld van hem
gevormd van wat hij in de loop der tijd heeft verteld en van wat ik daarvan onthouden heb. (En ik vergeet ook nog wel eens wat..)

Ach, alles wat ik zeg klinkt nu als een slappe manier van goedpraten. Ik wil mezelf niet schoonpraten, ik verdien geen schoonheidsprijs. Maar
ik wil gezegd hebben dat ik geen kwaad in de zin heb. En al helemaal niet tegen Lars van wie ik best hou.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei jopie:

Dat IS het vertrouwen kwijt zijn. Per definitie.. ...  vertrouwen en moedeloosheid gaan niet samen. 

 

Ok, als jij het zegt zal het wel zo zijn. Dan interpreteer ik die twee woorden anders en fout.
Als ik moedeloos word van iemand heb ik de neiging om te willen steunen, desnoods met een schop onder de kont.
Als ik het vertrouwen in iemand kwijt ben heb ik de neiging om zo iemand de rug toe te keren.

Sorry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de bijdragen van Lars nooit als zeuren of opgeven ervaren. Wel als een worsteling. En dat begrijp ik. Hoe accepteer je dat je door alcoholgebruik zo veranderd bent dat je niet zelf kunt wonen, net op het moment dat je gestopt bent en er alleen voor staat?

Mijn empathische reacties zijn oprecht en gemeend. 

Wat er nu hier gebeurt vind ik verschrikkelijk moeilijk. Dat is mijn ding. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Jan veel sterkte. Welkom terug Daantje, zet m op. Als ik alle reacties wb Lars lees, vind ik overal wel iets voor te zeggen maar ik vind het vooral jammer als Lars zich niet meer kan uiten op dit forum. Misschien kan hij ons zelf zeggen wat hij van.ons nodig heeft en waar hij wat aan kan hebben, en juist niet? Positiever denken gaat niet op commando helaas. Als mensen mij op die manier proberen op te beuren (kijk de zon schijnt hoera) word ik altijd heel kwaad en voel ik me niet serieus genomen hoe goed bedoeld ook.(jezelf de put in praten is weer iets heel anders)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat het Lars goed doet om wat afstand te nemen.

Vind het jammer dat hij nu weg is. 

Primair is dit forum toch bedoeld om ADB te blijven.

Elkaar daarin ondersteunen.

En dat er veel geprojecteerd wordt is soms lastig. 

Ik heb geleerd daar doorheen te lezen. 

Voor mezelf te nuanceren.

De 'Kalmte Moed en Wijsheid' toe te passen.

 

En het blijven woorden op mijn scherm

Wat telt is hoe ik het in Real Life doe

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogguh. Tja, Lars. Ik weet het niet, soms kan afstand nemen even goed zijn voor jezelf. Maar dat is dan vanuit mijzelf gesproken. Ieder maakt eigen keuzes en daarom is het goed, zoiets. Al hoop ik wel dat ie terugkomt, dat wel. Maar dan natuurlijk wel voor en uit zichzelf.

Dus. Koffie.

Dagpact:

Harald

Kohtje

IJsvogel

Yana

Quinn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei kruidenthee67:

En het blijven woorden op mijn scherm

Ja, en niet alleen op jouw scherm...;)

Wat ik hier op mijn scherm als goedbedoelde woorden neerzet spat er op andermans scherm soms als agressief of zelfs beledigend
of bedreigend af.
(Misschien is het handig als ik in het vervolg eerst mijn berichten aan een soort van 'submoderator' voorleg voordat ik ze plaats.
Er zijn hier vast wel vrijwilligers die weten hoe het moet en die me daarin willen sturen.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik geloof niet dat er moedwillig geprobeerd werd iemand onderuit te halen. Ik zag er juist ook de goede intenties van in en ja ook die kunnen bij iemand verkeerd vallen. Hoop alleen niet dat dat gebruikt zal worden als excuus om te gaan drinken. Dat gevoel heb ik al een paar dagen....de aanloop ernaar toe. Hoop dat ik het mis heb natuurlijk. Ik neem veilig een refusal in vandaag. Laatste dienst en dan 9 dagen vrij. Heerlijk een aantal dagen naar Drenthe toe, het weer zit mee, wat wil een mens nog meer. Gaat genieten worden en met een nuchter hoofd. Fijne dag allen.

Dagpact:

Harald

Kohtje

IJsvogel

Yana

Quinn

Smaragd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  1. Hallo,
  2. Vanmorgen bij het ziekenhuis geweest voor de uitslag van het onderzoek. Het wachten duurde veeeel langer dan verwacht, wel 0 minuten, en ik dacht ‘zie je wel ze zijn het slechte nieuw aan het voorbereiden, het is binnenkort afgelopen’. In mijn gedachten zat ik al brieven aan mijn kids te schrijven voor als ze gaan trouwen en zelf kinderen krijgen. toe werd ik gehaald en de artsen hebben mij geinformeerd.
  3. Er is een grote last afgevallen, want er zijn geen (geen!), uitzaaingen waargenomen op scans, mri en punctie. Ze gaan wel veel verwijderen, waaronder de speekselklier en mogelijk ook iets van tong of tongzenuw, maar geen kaak weghalen. Het word een forse operatie, minimaal een week intern, daarna 40 bestralingen (krijg taxi toegewezen), maar kans is er dat het onder controle te houden is. Dit voelt als een enorme opluchting!
  4. Hoezeer het allemaal slecht is is dit heel goed nieuws. Ik ben nog meer van leven met de dag geworden in de afgelopen dagen en ga nog intenser genieten.  
  5. Bedankt allen voor jullie medeleven. Ik ga zo kids vertellen, maar dacht post het hier vanwege ook jullie medeleven.
  6. Warme hug voor allen :lips::rose::lips: 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...