Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• 5 weeks later...
Geplaatst

Aaahhh Bumper wat naar om te horen over Vlinder . Heel veel vrouwen met Autisme worden in eerste instantie gediagnosticeerd als Borderline. Domweg omdat er nog vaak bij vrouwen niet aan Autisme word gedacht en het zich ook anders uit als bij Jongens , waar veel criteria nog op gestoeld zijn .  Naar wat ik begrepen hen komt Borderline tussen de 17 en 25 tot uiting en is Autisme genetisch.  Enfin,  je kan het in je achterhoofd houden wanneer de aangeboden therapieen niet aanslaan. Heel veel sterkte met alles in ieder geval 🍀💚

Geplaatst (bewerkt)

Voer voor de psychiater 😁 Ik zou het niet weten, het is allemaal net weer subtiel anders, zie ook manisch depressief en zo. Bedankt iig voor de tip 🧡

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Je schreef over de enorme high and lows van Vlinder en ik kan zien waarom er wordt gedacht aan manisch depressief. Heeft ze uitgelegd waarom ze nooit vertelde over die inkt zwarte episodes die ze had? 

Geplaatst

Yo Reach!

de diagnose is eigenlijk borderline, niet manisch depressief. Lijkt op elkaar maar niet hetzelfde. Ik denk dat ze t nooit vertelde omdat ze verwatchtte dat wij (ik met name) het niet serieus zou nemen. Of dat het gezeik zou opleveren. Of gewoon geen zin in.

Het grappige is dat ik (53) het om precies dezelfde redenen niet aan mn eigen moeder (78) heb verteld 🤣🤣🤣

Hoe dan ook de beer is nu uit de fles, dus we begrijpen elkaar nu eindelijk veel beter. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...