Spring naar bijdragen

hoi


bumperjim

Aanbevolen berichten

Soms is alcohol het probleem gewoon niet.  Net als 5 kg te zwaar zijn.  Het kunnen gezochte problemen zijn, surrogaatproblemen en het oplossen ervan geeft ons een tijdelijke boost.   Als ik nou geen alcohol meer drink dan... als ik nou 5 kg afval dan...  Rationeel weten we wel dat de hemel dan niet open gaat maar half onbewust vagig hopen we erop dat ons leven dan makkelijker zal worden, we meer geliefd zullen zijn of we meer succes kunnen hebben. 

En die hoop stort na verloop van tijd in en de motivatie is dan uiteraard ook gelijk weg.  

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Etty:

En die hoop stort na verloop van tijd in en de motivatie is dan uiteraard ook gelijk weg.  

of die hoop wordt ervaren en getransformeerd in iets nieuws,en dat stort niet in, en de motivatie is/wordt een nieuwe basis........

en alles daartussenin is ook mogelijk.
soms denk ik; wat willen we nou helemaal zeggen? Alles is zo subjectief dat stelligheid niet op zijn plaats is.

@bumperjim, wat je nu ook op je pad tegen komt, morgen kan het weer anders zijn.
je hoeft hier op t forum niets voor waar aan te nemen, mijn waarheid is anders dan die van anderen, en voor
jou waarschijnlijk ook. Als ik deel, heel ik mezelf. 
 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon doorgaan je tuinpaadje aan te harken: altijd goed :)

'Geen zin om voor het bord te komen staan uitleggen', zei je op de Jaarpact-draad al (mooi beeld trouwens) dus ik zal me inhouden.

Persoonlijk geloof ik dat men op meerdere manieren alcohol de baas kan worden. 'Als je het maar met jezelf eens bent', zijn meen ik jouw eigen woorden. Succes. Ook met harken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Etty:

Soms is alcohol het probleem gewoon niet.  Net als 5 kg te zwaar zijn.  Het kunnen gezochte problemen zijn, surrogaatproblemen en het oplossen ervan geeft ons een tijdelijke boost.   Als ik nou geen alcohol meer drink dan... als ik nou 5 kg afval dan...  Rationeel weten we wel dat de hemel dan niet open gaat maar half onbewust vagig hopen we erop dat ons leven dan makkelijker zal worden, we meer geliefd zullen zijn of we meer succes kunnen hebben. 

En die hoop stort na verloop van tijd in en de motivatie is dan uiteraard ook gelijk weg.  

 

 

 

Ja. Dit klopt, voor mij persoonlijk, helemaal. Dankjewel.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Francoise:

Ik zit hier al de hele avond naar een wit vel te staren , weet niet goed wat ik moet zeggen..... Ik vind je altijd zo wijs ...... maar nu ben ik toch wel teleurgesteld in je . 

Kmw :rose:

Ik ben nog steeds wijs, dat is het problem niet :D 

Het jaarpact geeft me veel te veel het gevoel van "ik mag niet meer". Dat werkt voor mij niet, dat wordt een worsteling met mezelf. Dan heb ik liever de ene worsteling dan de andere. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hoihoi

Ik schrijf hier bitter weinig momenteel omdat ik vreselijk aan het oogsten ben :) Iedereen heeft nu werk hier, het is een driftig komen en gaan (want allemaal bizarre uren behalve ik zei de gek met mijn doorsnee kantoorbaan). Een vreselijk turbulente en ook leuke periode. De Stier werkt nu in een "verswinkel", laten we het zo maar noemen. Als je in Frankrijk echt lekkere verse groenten nodig hebt dan ga je niet naar de Intermarché of de Auchan, maar naar een "primeur" of een keten zoals Grand Frais. Of naar de markt natuurlijk maar dat kan niet elk moment. De Stier vermaakt zich daar kostelijk. Het houdt haar weg van 2 van haar verslavingen, niet van de 3e helaas, de koopverslaving, dus we zitten hier bv sinds gisteren met een kilo frambozen en een kilo bosbessen ("jullie houden van frambozen", ze eet ze zelf niet eens :D ) en zo is er elke dag weer ineens heel veel van iets maar dat is geen echt groot probleem. Het is wel altijd een aanbieding :P 

Ook de holenbeer en de vlinder vermaken zich kostelijk en ik heb ineens het idee dat ik de saaiste baan heb van de 4, wel de best betaalde maar dat slaat eigenlijk nergens op. In een kantoor kan je de hele dag uit je neus eten als je t handig aanpakt. In een winkel niet: als je 10 seconden niks te doen hebt dan ga je maar lekker de vleeskoeling schoonmaken, ben je meteen een paar uur zoet :) Respect voor iedereen die dat soort werk doet. De Stier is na een paar weken al 3 kilo kwijt zonder dollen.

Sterkte aan allen en dat het maar moge gaan zoals je wou op alcoholisch gebied en alle andere gebieden :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet toch een verademing zijn BJ om je nest sofa-duifjes eindelijk te zien uitvliegen ;) Heel leuk ook dat ze er zo veel plezier in hebben.

Misschien het moment voor jou om toch ook eens een andere job te overwegen? Je zit daar zo te lezen echt vastgeroest... Je zal er een beetje out of the box voor moeten denken en buiten je comfortzone moeten gaan, maar nu je dames mee zorgen voor brood op de plank kan je misschien wel eens een gekke sprong wagen ^_^
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Yana:

Zeker leuk om je weer even te lezen, blij voor je dat het lekker gaat thuis. Wil je ook nog wat vertellen over hoe het gaat met jou en de drank?

Mwah als ik keurig droogstond had ik dat wel apetrots vermeld hè :P 

Nee dus, maar het blijft wel gematigd. Mocht wel iets minder vaak nog. Werk in uitvoering. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Renee80:

Moet toch een verademing zijn BJ om je nest sofa-duifjes eindelijk te zien uitvliegen ;) Heel leuk ook dat ze er zo veel plezier in hebben.

Misschien het moment voor jou om toch ook eens een andere job te overwegen? Je zit daar zo te lezen echt vastgeroest... Je zal er een beetje out of the box voor moeten denken en buiten je comfortzone moeten gaan, maar nu je dames mee zorgen voor brood op de plank kan je misschien wel eens een gekke sprong wagen ^_^
 

Inderdaad, geef ik toe. De "ellende" is dat het erg goed betaalt en dat ik letterlijk op 4 minuten van mn werk woon in een landelijke omgeving. Eigenlijk is alles perfekt maar dat is het al 20 jaar lang. Het is een serieus dilemma. Hier in de buurt is gewoon weinig anders, als je geen kaas of worst kan maken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-5-2023 om 07:45 zei bumperjim:

Mwah als ik keurig droogstond had ik dat wel apetrots vermeld hè :P 

Nee dus, maar het blijft wel gematigd. Mocht wel iets minder vaak nog. Werk in uitvoering. 

Ja, hier hetzelfde. Ik drink nooit veel maar wel vaker dan ik wil. Of, misschien beter gezegd, wat een deel van mij wil. Die 'ik' daar ben ik ook nog steeds niet uit. Er is er een die wil zuipen, een die wil mediteren, een die wil zekerheid, een die wil avontuur... and so on...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Yana:

Er is er een die wil zuipen, een die wil mediteren, een die wil zekerheid, een die wil avontuur... and so on...

... klinkt als iemand die afwisseling in het leven nodig heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-5-2023 om 07:48 zei bumperjim:

Inderdaad, geef ik toe. De "ellende" is dat het erg goed betaalt en dat ik letterlijk op 4 minuten van mn werk woon in een landelijke omgeving. Eigenlijk is alles perfekt maar dat is het al 20 jaar lang. Het is een serieus dilemma. Hier in de buurt is gewoon weinig anders, als je geen kaas of worst kan maken...

Verpieter je eigenlijk?  het klinkt zo alsof je wegkwijnen bent. Hoeveel geld zou je overhebben om minder geld te hebben ( kun je ook minder zuipen) maar wel blij te zijn met het leven dat je leidt, de meeste tijd? 

Misschien kun je als je toch uit je neus zit te eten een plan maken om stapsgewijs een bedrijf te beginnen in kaas of worst, of stroopwafels, of klimaatneutraal schoonmaken. Iets wat je al kunt of kunt leren.  Samen met je partner?  Als laatste kun je dan je baan opgeven, als het al lekker loopt omdat je partner al flink bezig is. 

Een vriend van ons heb ik 30 jaar steen en been horen klagen over zijn baan bij een grote verzekeringsmaatschappij.  Wel een dikke bolide voor de deur en drie keer per jaar op vakantie. Nu is hij met pensioen, en geniet volgens mij met volle teugen. Af en toe krijg ik een lollig filmpje toegestuurd, en als we elkaar spreken maakt hij een relaxte indruk.  Voor hem is die baan verleden tijd.  Maar hij leeft nog en is gezond gebleven.  Niet iedereen haalt de 65.  

Misschien is het klagen ook een manier van leven. Ben je op die manier een Hollander gebleven. Dat kan. is dat bij jou zo? Die indruk maak je niet.  Waar wacht je op?  Dat laatste zei een vriend altijd tegen me.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Yana:

Ja, hier hetzelfde. Ik drink nooit veel maar wel vaker dan ik wil. Of, misschien beter gezegd, wat een deel van mij wil. Die 'ik' daar ben ik ook nog steeds niet uit. Er is er een die wil zuipen, een die wil mediteren, een die wil zekerheid, een die wil avontuur... and so on...

Misschien is het enige wat die 'ik' doet de boel tegenhouden in plaats van laten rollen:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-5-2023 om 08:44 zei Etty:

Verpieter je eigenlijk?  het klinkt zo alsof je wegkwijnen bent. Hoeveel geld zou je overhebben om minder geld te hebben ( kun je ook minder zuipen) maar wel blij te zijn met het leven dat je leidt, de meeste tijd? 

Misschien kun je als je toch uit je neus zit te eten een plan maken om stapsgewijs een bedrijf te beginnen in kaas of worst, of stroopwafels, of klimaatneutraal schoonmaken. Iets wat je al kunt of kunt leren.  Samen met je partner?  Als laatste kun je dan je baan opgeven, als het al lekker loopt omdat je partner al flink bezig is. 

Een vriend van ons heb ik 30 jaar steen en been horen klagen over zijn baan bij een grote verzekeringsmaatschappij.  Wel een dikke bolide voor de deur en drie keer per jaar op vakantie. Nu is hij met pensioen, en geniet volgens mij met volle teugen. Af en toe krijg ik een lollig filmpje toegestuurd, en als we elkaar spreken maakt hij een relaxte indruk.  Voor hem is die baan verleden tijd.  Maar hij leeft nog en is gezond gebleven.  Niet iedereen haalt de 65.  

Misschien is het klagen ook een manier van leven. Ben je op die manier een Hollander gebleven. Dat kan. is dat bij jou zo? Die indruk maak je niet.  Waar wacht je op?  Dat laatste zei een vriend altijd tegen me.  

 Nee wegkwijnen niet, ik haal genoeg plezier uit andere dingen en sommige aspekten van mn werk zijn leuk, met name het reizen.

We hebben op dit moment wel een zekere hoeveelheid inkomen nodig met studerende (cq bedrijf opstartende) kids. Kan moeilijk tegen Vlinder zeggen dat ze niet meer op kamers kan omdat pa zo graag ineens natuurkundeleraar wil worden of een food truck wil beginnen.

Ik ben zeker geen klager, ben ook zeker niet degene die het hardst klaagt op mn werk. Iedereen klaagt steen en been over dat er geen team meer is. Agv het thuiswerken is voortdurend minstens de helff afwezig waaronder met name het management. Je hebt echt het gevoel dat je een beetje voor jezelf aan het klooien bent zonder enige support of interesse van wie dan ook. Als het me teveel wordt dan ga ik lekker zitten kleppen met 1 van de weinigen die er wel zijn. Of ik bel iemand. Of ik ga hier ff bijlezen.

Ik zou op zn minst mn cv wel eens kunnen updaten.

Veel mensen zijn lovend over thuiswerken. Niks voor mij. Thuis doe ik wel andere dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-2-2023 om 13:58 zei Etty:

Soms is alcohol het probleem gewoon niet.  Net als 5 kg te zwaar zijn.  Het kunnen gezochte problemen zijn, surrogaatproblemen en het oplossen ervan geeft ons een tijdelijke boost.   Als ik nou geen alcohol meer drink dan... als ik nou 5 kg afval dan...  Rationeel weten we wel dat de hemel dan niet open gaat maar half onbewust vagig hopen we erop dat ons leven dan makkelijker zal worden, we meer geliefd zullen zijn of we meer succes kunnen hebben. 

En die hoop stort na verloop van tijd in en de motivatie is dan uiteraard ook gelijk weg.  

 

So damn true! Herkenbaar ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-5-2023 om 07:50 zei Yana:

Die 'ik' daar ben ik ook nog steeds niet uit. Er is er een die wil zuipen, een die wil mediteren, een die wil zekerheid, een die wil avontuur... and so on...

:D 

Ergens is ook grappig vind ik. Zo herkenbaar. Totaal in strijd met elkaar allemaal, en per moment neemt dat 'ik' soms ineens weer een totaal andere vorm aan.

Eigenlijk is het een soort spook die dan weer verandert in 'dit' en dan weer in 'dat'. En nee, daar hoef je geen persoonlijkheidsstoornis voor te hebben ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
Geplaatst (bewerkt)

Yo

Even weer opgedoken. Ik ga op dit moment door de lastigste periode van mn leven. Ik heb altijd geluk gehad dus ik ben geen enkele ellende gewend, maar het geluk is nu afgelopen. De problemen concentreren zich rond de Vlinder (dochter 2) die studeert, of iig zou moeten studeren, maar ze is voor de tweede keer met de studie gestopt en is nu depressief. Ze wil helemaal niks meer. Donderdag sluiten hier in Frankrijk de inschrijvingen voor volgend jaar en we zijn al meerdere weekenden achter elkaar met haar bezig om wat opties op een rij te krijgen. Vorig weekend waren we bij haar, toen lag ze eerst 2 uur lang in bed onder de dekens en na heel lang alles geprobeerd te hebben (vooral dankzij de Stier want mijn geduld reikt niet 2 uur lang) kwam ze eruit en hebben we een paar opties op een rijtje gekregen. Vervolgens deed haar computer het niet meer en ging het inschriif feest niet door. Gisteren wou ik met haar verder praten om te zien of het nou in orde is en eventueel nog wat mogelijkheden toe te voegen (want je wordt niet zomaar overal geaccepteerd, het is geen amazon). Gebeld om 11 uur, geen gehoor. Gebeld om 12 uur, geen gehoor. Smsje achtergelaten wanneer kunnen we even bellen? Geen antwoord. Enfin de hele middag doorgegaan tot 19:30 toen nam ze op. Ik zeg was je op stap? Nee gewoon thuis maar geen zin om telefoon op te nemen. Dan heb je zin om knetterhard te gaan schelden, maar als je dat doet krijg je haar nooit meer aan de lijn.

Waar maak je je druk over papa, laat haar maar gewoon haar eigen zaken regelen, zou je zeggen. Ja natuurlijk, dat doe ik ook als het minder belangrijk is, maar iemand die depressief is die komt gewoon niet van dr plaats (of uit haar bed dus), ze ruimt ook niks meer op enz enz. Ze heeft nu wel een baantje in de supermarkt ma-vr, goddank, dat heeft haar huisgenote geregeld. Het is een k-u-tbaan met vervelende klanten dus het zou kunnen motiveren om weer te gaan studeren. Als ze zich niet inschrijft voor een studie volgend jaar dan is er weer een jaar verknald met inactiviteit en voelt ze zich nog waardelozer (en ze heeft al een soort halfzachte poging tot zelfmoord gedaan, of iig vraag om aandacht) en dat kan ik gewoon niet laten gebeuren. Ik denk niet dat ze drugs gebruikt maar die zijn nooit ver weg en ze drinkt behoorlijk als ze uitgaat (wodka :( ) en ze rookt nu ook ineens.

Van niks doen voel je je waardeloos en dan doe je niks meer enz, vicieuze cirkel. Je kan je niet op commando goed voelen, maar je kan wel op commando iets gaan doen, en dan gaat je cirkel wel de goede kant uit. Ze is haar eigen probleem en ze moet gewoon weer aan de gang met iets wat haar interesseert. Het is een slimme dame met een enorme algemene ontwikkeling, vroeger vond ze alles interessant en nu niks meer. Ik kan me de haren wel uit mn kop trekken maar daar moet ik een beetje zuinig mee zijn :( 

Trouwens ik snap het ook wel: Covid, Ukraine, Gaza, klimaatverandering, Trump, le RN, niks draait meer rond in deze tijd, alles krijgen ze over zich heen en alles wordt zinloos en op die leeftijd zijn ze heel gevoelig en zij is sowieso al extra gevoelig. Ja dan wil je misschien wel graag de hele dag in bed blijven. Maar ja........

Oh ja en sinds een weekje ben ik ook maar weer gestopt met drinken. Ik dronk weliswaar weinig maar toch weer vrijwel elke dag. Dit geeft wel de nodige helderheid maar de shit komt hard binnen zonder nooduitgang. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...