Klassement
Populaire bijdragen
Inhoud met de hoogste waardering op 29-04-26 in alle secties tonen
-
De ochtendzon die het graanveld oplicht terwijl de wind het laat golven en dat ik daar door m'n keukenraam naar kan kijken. Een boek waarvan ik pas 25 bladzijden heb gelezen en die me al tot tranen geroerd heeft. Lekker gepoept (ik bedoel het Nederlandse poepen). Heerlijk gepoept (nu het Vlaamse). De geur van gemaaid gras. Een fazantenhaan op twee meter van mijn badkamerraam die bijna licht geeft in de middagzon. De stilte. Dat ik weer kan genieten en niet alléén maar ziek ben. Een klusje op de computer dat wel heel soepel liep en geld oplevert. De pimpelmeesjes die af en aan vliegen om hun jongen te voeren. M'n lief die alweer fantastisch gekookt heeft. Het geluid van de winterkoning. En altijd de merel ❤️. Het internet dat eindeloze inspiratie geeft, deze keer met een somatic tracking meditatie voor vermoeidheid die me wonderbaarlijk goed hielp. Nog een keer het korenveld maar nu in de avondzon, zó wonderschoon. De volle maan aan een nog blauwe hemel. Een zacht en warm bed om in te slapen.5 punten
-
Geen druppel gisteren! Lekker genoten op het erf van een boerderij, zonnetje, veel beesten, frietjes en 4 fricandellen speciaal (meer niet, had niet veel honger) en bediening die goud waard is. Die mevrouw kwam de tafel afvegen. “Ik maak even de tafel schoon. Niet dat het helpt, want de rotzooi (van de bomen) valt er zo toch weer op. O jee, wat heb ik met die doek (nogal smoezelig) gedaan. Is volgens mij die waar ik de wc’s mee schoon maak”. En dat doodserieus, ik weet niet of iedereen daar tegen kan, maar daar heeft ze gewoon sch..t aan. Geen muziek, rust en een hoop vliegen. Hoort er bij, je zit zo te genieten daar dat je ze nog gaat leuk vinden ook. Straks weer naar huis. Ik mis nu mijn katten wel, ik ouwe seniele zak.5 punten
-
Woensdag 29 April 2026
MaryArt en 3 anderen reageerde op bumperjim voor een discussie
Het leuke van vanvond: het klaarleggen van de mountainbike spullen voor morgenavond 🤣 leuk hè, je kan er zo bijna een week blij van worden, van 1 uitje Yoga met de Stier was ook leuk vanavond, blijft een vrouwending maar het is ONS vrouwending 😁4 punten -
Dank je, Bob voor je felicitatie 16 april jl. — zet mij vooral nog maar op die lijst. Vijftien jaar geleden begon ik deze draad met één doel: elkaar steunen om minstens één jaar zonder alcohol vol te houden. Wat toen begon als een persoonlijk experiment, groeide uit tot een krachtige gemeenschap van mensen die elkaar dagelijks overeind hielden. Voor velen werd het een keerpunt — ook voor mij. De steun, aanmoediging en verbondenheid hier waren jarenlang mijn dagelijkse brandstof om vol te houden. Nu, 15 jaar later, is de strijd verdwenen. Geen zucht meer, geen verlangen — alleen de winst is gebleven: vrijheid, helderheid en dankbaarheid. Wat ook gebleven is, zijn de trouwe mensen hier. Mensen die begrijpen wat deze weg werkelijk betekent. En bovenal: diepe waardering voor Bob, die deze bijzondere plek al jarenlang met onvermoeibare inzet draaiende houdt. Dus diepe buiging voor Bob — en voor iedereen hier die, soms met vallen en opstaan, blijft vechten voor een alcoholvrij jaar, of een volledig alcoholvrij leven. Want stoppen met alcohol betekent niet dat je iets opgeeft — het betekent dat je je leven terugpakt.4 punten
-
En ik had honger vandaag3 punten
-
Woensdag 29 April 2026
lady jane en 2 anderen reageerde op hub02 voor een discussie
Dagpact met zwarte letters. Heb het maar weer eens, geheel gratis, goed gemaakt. Dagpact: renaldo61 stroumfke Marjolijn hub3 punten -
2 punten
-
Woensdag 29 April 2026
lady jane' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Iets leuks vandaag iets heel geks misschien maar door me hele lange depressie die ik had. Had ik al heel lang de ramen niet gezeemd. Door de reuma ook bijna geen pijn vandaag. Dus heb ik de ramen gezeemd en alles blinkt en daar ben ik super blij mee. 😊👏2 punten -
de weg naar herstel
spirit' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op stroumfke voor een discussie
ik heb mijn dieptepunt gehad in het ziekenhuis ik had gebeld met het witgeelkruis om mij thuis te laten wassen omdat ik niks meer kon door de ontstekingen die hulp is uiteindelijk ni nodig ik raak geen druppel meer aan omdat ik nooit meer wil hervallen als ik nu nog begin te drinken ben ik een vogel voor de kat die week opname hebben veel voor mij gedaan ik ben toegekomen in erbarmelijke toestand en ik ben buiten gegaan in gezonde toestand ik ga nu een nieuw leven uitbouwen een nuchter leven ik ga naar de meetings gaan vd AA en NA ik heb veel te danken aan de afdeling waar ik opgenomen geweest ben ze kennen me daar en ze weten wat een verschil een week kan uitmaken zowel de dagploeg als de nachtploeg zijn mensen met een hart van goud tegen de mensen die nog worstelen met hun drankprobleem zou ik zeggen herstel is mogelijk mits de juiste omkadering zolang je hoop hebt heb je een kans om te stoppen met drinken2 punten -
Dinsdag 28 april 2026
Lika' data-ipsDialog data-ipsDialog-size='medium' data-ipsDialog-destructOnClose data-ipsDialog-size='narrow' data-ipsDialog-title='Alle leden' title='Toon alle leden' data-ipsTooltip>een andere reageerde op Quinn voor een discussie
Iets leuks van vandaag: mijn beste vriend heeft een portie gezond verstand in mijn hoofd weten te krijgen. En dat die daar de moeite voor wilde nemen, dat is mijn leukste van de dag.2 punten -
Het Pantheon gezien vandaag en dat het licht er zo mooi doorheen scheen. Twee keer hard gevallen op straat, maar niets gebroken! In het gras in het Villa Borgese park in Rome eventjes in slaap gevallen. En nu liggen in een heel fijn bed en slapen met de ramen open.1 punt
-
@Yana‘s en @lady jane’s genieten is next level. Zij staan volgens mij ook al zo in het leven, zelfs als het niet goed gaat.😍 En @bumperjim met zijn vrouwending en @Quinndie eindelijk eens trek heeft. Gaaf hoor.1 punt
-
Na een middagje lezen in de duinen frietje mèt op het terras op het zand. De tent heet het Puntje en ik zat bij de yogatent en die heet de komma. Een uitgestrekt verlaten strand, uit de wind zaten wel wat mensen, maar idioot weinig, vergeleken met andere jaren en het is nog wel meivakantie. Des te meer beseffen hoe ik bof dat ik dit nog kan en doe ook. Mijn volleymaatjes zijn zo'n beetje afgehaakt. Ik had er 1 geappt om even contact te maken en die belde net een uur lang. Hij is 10 jaar ouder en heeft kennelijk ook 2 x hersenletsel opgelopen. Hoort morgen de uitslagen, maar ik kon horen dat hij verwarder is nu. Maar wel optimistisch en levendig, dus beloofd dat ik een keer op de koffie kom. Beseffen dat hij ook iemand van alledag is inmiddels. Het leven is eindig, maar wat valt er nog veel te genieten.1 punt
-
Ja @Yana die ziet ze allemaal1 punt
-
Nachtpact : Quinn Marjolijn Reacher iets leuks van vandaag: De collega die mij het dierbaarst is werkte vandaag. Mijn kat lijkt goed te reageren op haar medicijnen waardoor haar vacht weer terugkomt.1 punt
-
Daar word ik vrolijk van
MaryArt reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Na een weken lijnen een bigmac patat 🍟 🤪 en liefst dan nog een milkshake erbij1 punt -
1 punt
-
Nee dat mogen ze niet vragen 😜 dan gaan ze maar met hun admin password aan de slag1 punt
-
Dinsdag 28 april 2026
Kaatjemama reageerde op Rosee voor een discussie
Haha, tot dat er een computerprobleem is en je hulp nodig hebt en diegene vraagt je het wachtwoord1 punt -
Is mij nooit opgevallen Kaatje. Hier mijn lijstje af, en nog wat extra dingen afgewerkt. Tijd voor strand, boekje, brood en fruit mee. de zon is er al, nu ik nog.1 punt
-
goeiemooiemorgen frummers in de ochtend mijn lijstje afwerken en dan mag de middag op t strand doorgebracht worden. pensioen, lekker vaak niets doen.1 punt
-
Goeie morgen mensen. Sterkte Hub.1 punt
-
Je mag alles vragen. Het heeft te maken met meerdere dingen denk ik. Maar vooral met ‘vrij’ willen zijn. En tja. Dan is wat ik nu gekozen heb, misschien de slechtste optie als ik verval in oud gedrag. ( en dat lijkt me niet ondenkbeeldig) Verder speelt mijn eigen gedrag van vorig jaar een rol. Want ik heb geen aantal jaren te verliezen…. Nou ja. Maar even bedenken als ik weer thuis ben.1 punt
-
Draadje van Kaatje 🌺
Senna34 reageerde op Kaatjemama voor een discussie
Even de boel de boel gelaten en na het gesprek met de psycholoog stukje wezen fietsen even naar me moeder bakkie gedaan maar helaas eerst ik daar niet veel vrolijker van.ze was niet echt in der hum.boodschappen gedaan wel redelijke gezond maar erg makkelijk. Man lief had al aangeboden om te gaan koken was hem blijkbaar opgevallen hoeveel pijn in had al gister.erg lief 🥰 even naar tuincentrum geweest voor de chineese bloem (mijn lievelings bloem)heb ze ook heel groot op me rug getatoeëerd 🌺 eigelijk is het wel heel passend ze bloeien maar een dag of soms niet. dat hebben wij dus ook wel eens de ene dag gaat het super en de ander wat minder en dat is oké1 punt -
Hi allemaal, Ik kwam een mailtje van Bob tegen in mijn spambox. Toch een keer weer een berichtje plaatsen dan 😊 Zomaar vorig jaar mijn 15 jarig jubileum voorbij laten gaan. Ik heb er wel aan gedacht maar het kwam er steeds maar niet van om hier te schrijven. Ik ben bezig met andere dingen en het is niet meer zo'n item voor me. En eigenlijk is dat jammer om niet te delen. Want het kan wel. In mijn bescheiden optiek is ieder mens perfect toegerust om te leven zonder drank. Je bent al helemaal goed. Alleen denk je soms van niet. Het is fijn om helder te zijn en de rust in jezelf te ontdekken, te kennen. Ook als het er om je heen anders uitziet. Als je denken frantic wordt, weet dan dat je vanuit een andere kant naar de dingen en naar jezelf kunt kijken. Vanuit rust en met zachtheid, mildheid. Al is het maar een klein beetje. Je kunt die keus iedere seconde (opnieuw) maken. Geef jezelf niet op de kop, want dan leg je er alleen maar een extra straffende denklaag overheen en heeft het bange ikje weer een reden om in de drank te vluchten. Dat hoeft niet. Je bent zoveel meer en je bent er al. Nu, in dit moment. Wat er ook gebeurt. Dat is het kado. liefs, Kate 🧡1 punt
-
Senna, je bent hier welkom hoor, maar als je hier net komt kijken, lijkt het me handiger als je verder zoekt op het draadje.1 punt
-
Lieve Janneman, 15 jaar geleden geregistreerd en 1/2 jaar later deze draad opgezet, waarvoor ik je alsnog bedank. Nooit verwacht er zo lang op te staan, maar jijzelf misschien ook niet? Lezen we je binnenkort weer eens? Ik mis je hier wel soms hoor. Maar voor nu, van harte gefelicitaart met 15 respectvolle jaren.1 punt
