Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

-----------------------

8 uur geleden zei Bob:

hoe lang duurt 'even'. (Voor de een een dag, voor de ander een leven...

------------------------

Ik vind dit zo leuk, dat ik het citeer! 🙂

Ik ben zelf op dit moment ook even helemaal gestopt met alcohol drinken. Vooralsnog sinds bijna 9 maanden. Ik zeg nog altijd als iemand het vraagt, en ook tegen mezelf, dat ik nog niet weet voor hoe lang ik stop. Misschien dat ik morgen wat drink, maar vandaag in ieder geval niet! 

Eerlijk gezegd ben ik helemaal niet van plan om er weer aan te beginnen. Ik ben al vaker gestopt, maar deze keer merk ik echt de voordelen. Misschien ook omdat ik wat ouder word en mijn lichaam niet meer zo goed reageerde op alcohol. Ook merk ik heel duidelijk dat als ik wel aan drank denk, dat ik echt nog als een afhankelijke reageer. Een glaasje af en toe is duidelijk geen optie, want echt niet genoeg. 

Ik heb onder andere een nieuwe baan sinds kort en ben zo blij dat ik die stap heb gezet! Een last van mijn schouders! Tot nog niet zo lang geleden, was die drempel veel te hoog. Door gebrek aan energie, maar ook door gebrek aan vertrouwen in mezelf. Door altijd maar in hetzelfde rondje te blijven draaien, met mijn flessen als achterban. 

Nou goed, ik kan nog wel langer doorgaan, maar wilde eigenlijk alleen maar zeggen : als je bij jezelf voelt dat je eigenlijk even helemaal wil stoppen: vooral doen!! Je kan er altijd weer mee ophouden! 

Mijn avonden met vrienden zijn overigens veel leuker geworden sinds ik zelf niet meer drink! 

------

Mijn bijdrage op de dagdraad van vandaag ook even hier gekopieerd, leuk voor later 😏

bewerkt door Moeps

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...