Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
12 minuten geleden zei bumperjim:

God verhoede dat ik een krachtterm gebruik 🤣

O, letten ze daar weer op? Dan heeft de mod het druk hier, al heb ik nog geen strafpunt gezien. Was holenbeer echt kwaad dan? Waarom? Ze was immers te laat?

Die zomer werd ik veertienĀ @Bob

Geplaatst
3 minuten geleden zei Quinn:

O, letten ze daar weer op? Dan heeft de mod het druk hier, al heb ik nog geen strafpunt gezien. Was holenbeer echt kwaad dan? Waarom? Ze was immers te laat?

Die zomer werd ik veertienĀ @Bob

Wegrijden is verwerpelijker dan te laat zijn, kennelijk. Ik had het vroeger bij mijn vader niet geflikt maar onze kinderen zijn niet goed getemd 😁

Geplaatst

Misschien ben je daarom nog steeds zo gek op Brinta? Je onderbewuste heeft die smaak gekoppeld aan eventjes zorgeloze rust...

Quinn, ik heb ontzettend veel bewondering voor jouw kracht šŸ€

Ā 

Geplaatst
5 uur geleden zei Oskar:

Together we stand, divided we fall.Ā 
Ā 

Dat. Het is nu ook het favoriete nummer van mijn zoon. Soms ben ik bang dat hij teveel op mij lijkt.

Sorry dat ik dit hier plaats Quinn.

@Oskar: voor mij was dit de doorslaggevende reden om nooit aan kinderen te beginnen. De angst dat ze te veel op mij gingen lijken. Nu ik ouder wordt begin ik steeds beter te begrijpen dat dit ook moest zijn wat mijn vader zag en waarom hij vroeger soms zo kwaad was op mij terwijl hij mij tegenwoordig zo goed als mogelijk probeert te helpen.Ā 
In de jaren negentig was het trendy om determinisme af te schrijven, maar ik denk dat er geen ontsnappen is aan bloed.Ā 
(Geweldig nummer trouwens, heb Pink Floyd ook meegekregen met mijn vader.)

Geplaatst
16 minuten geleden zei Mormel:

Sorry dat ik dit hier plaats Quinn.

No problem. De oude nature vs nurture discussie aan het voeren? Hoewel ik vooral in mijn zoon veel van mezelf herken, zal hij nooit in dezelfde mate verknipt zijn. Al heb ik hier ook wel eens te horen gekregen dat ik beter geen kinderen had kunnen krijgen, denk ik nog steeds een betere ouder te zijn geweest dan mijn eigen.

Nurture 1 - Nature 0

Geplaatst
17 minuten geleden zei Quinn:

No problem. De oude nature vs nurture discussie aan het voeren? Hoewel ik vooral in mijn zoon veel van mezelf herken, zal hij nooit in dezelfde mate verknipt zijn. Al heb ik hier ook wel eens te horen gekregen dat ik beter geen kinderen had kunnen krijgen, denk ik nog steeds een betere ouder te zijn geweest dan mijn eigen.

Nurture 1 - Nature 0

Niet mijn bedoeling om die discussie te voeren.Ā 
Hoop dat jij nu vooral in een omgeving bent waar jij je veilig voelt.Ā 

Geplaatst

Mijn hemel Quinn, echt, jouw ouders waren geen ouders... geen woorden voor weer.Ā 
Echt, onbegrijpelijk.Ā 
Ik hoop dat je een beetje kunt slapen straks.Ā 

Ā 

Geplaatst
2 uur geleden zei Quinn:

Okay, this was supposed to be a happy memory.

Die interpretatie kan ik begrijpen. Mocht ik op die leeftijd het huis voor mij en mijn broer alleen hebben voor drie weken, het zou waarschijnlijk een fijne tijd geweest zijn (ik kon wel al koken toen). Drie weken zonder ruzie, afspraken of commentaar; lijkt me de hemel op die leeftijd.Ā 

Geplaatst

Jij: "Hoewel ik vooral in mijn zoon veel van mezelf herken, zal hij nooit in dezelfde mate verknipt zijn. Al heb ik hier ook wel eens te horen gekregen dat ik beter geen kinderen had kunnen krijgen, denk ik nog steeds een betere ouder te zijn geweest dan mijn eigen".Ā 

Jij, verknipt? Als iedereen beter zou zijn dan zijn ouders, dan zou ik zo gaan geloven dat het met de aarde de goede kant op gaat!!!
We hebben ons zelf niet gemaakt. Wij vroegen er niet om. Door onze geboorte kregen we de genen van onze ouders, en meer niet. Daarmee hebben we gereageerd op de omstandigheden (opvoeding, maatschappij etc) die zich aan ons presenteerden. Deze waren zoals ze waren, en wij waren niemand anders dan onszelf. We kozen nergens voor en we hadden niks te kiezen. De ene wordt zo, de andere zo. Als iedereen zo zou zijn als wij, dan was dat de maatstaf voor ā€œnormaal zijnā€. Dat anderen anders zijn, was ook niet aan ons. Anderen vinden zichzelf ā€œnormaalā€ alleen omdat wij er zijn, ze hebben dan vergelijkingsmateriaal, een norm. Neem jezelf niet kwalijk hoe je nu bent, dat is echt niet jouw fout. Je kunt wel de nieuwe omstandigheden die je nu worden aangeboden accepteren. Je kunt erover nadenken en er eventueel iets mee doen. Accepteer de gesprekken met de ā€œpsychā€, sta open, luister. Laat het op je afkomen, doe er iets mee, als je dat goed lijkt, geef het in elk geval een kans. Doe je best man, wou ik maar zeggen met dit hele kletsverhaal.
Ā 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...