renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Dagpact: renaldo61
Freekie Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Moggahhnnnn... , Freeman. I'm a Free Man! Vroeg beginnen vandaag = vroeg vrij.. Misschien moet ik dan eens beginnen 🫣 Spirit reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Free man hier ook, atv'tje vandaag. 280 dingen genoteerd die ik moet doen. Daarvan doe ik er 3 of 4 met een beetje geluk. Dan moet ik goed opletten vanavond dat ik daar blij om ben en niet loop te balen vanwege de rest. Pffff leren leven 1.0.1 Spirit en Lika reageerden hierop 2
MaryArt Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Dagpact: renaldo61 MaryArt Goeiemorgen allemaal!
Etty Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Goedemorgen, Wat ik soms doe is me aan het begin van de dag af vragen wat ik gedaan moet hebben om vanavond met een tevreden gevoel terug te kijken op de dag. En die dingen op te schrijven. Op de één of andere manier helpt me dat realistischer te zijn over wat ik gedaan kan krijgen. Me zoveel voornemen is helemaal niet lief vor mezelf, het is eigenlijk het onmogelijke van mezelf verwachten, heel streng. Ik mag pas tevreden zijn als... Jezelf pleasen bestaat denk ik niet. Beetje vergelijkbaar met over een borrel nadenken en dan even doorspoelen in gedachten naar hoe je je de volgende morgen gaat voelen. Soms helpt dat. Ik krijg vandaag leuk bezoek. Lika en Mariposa reageerden hierop 2
hub02 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ik ben bescheiden. Misschien lukt het ook om een leuke dag te hebben zonder dat ik me voorneem wat ik allemaal moet. Straks op het nachtpact, morgen op het dag- en nachtpact. Niet omdat ik iets "moet", maar omdat ik dat wil. Als ik me niets voorneem, kan ook niks mislukken. Wie doet me wat? Spirit en Reacher reageerden hierop 2
Mariposa Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Goedemorgen allemaal, Er gaan hier dingen drastisch veranderen. Nu blijf ik gestopt, dag 2 vandaag. Dagpact: renaldo61 MaryArt Mariposa Spirit, Reacher en lady jane reageerden hierop 3
Mariposa Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 1 uur geleden zei bumperjim: Free man hier ook, atv'tje vandaag. 280 dingen genoteerd die ik moet doen. Daarvan doe ik er 3 of 4 met een beetje geluk. Dan moet ik goed opletten vanavond dat ik daar blij om ben en niet loop te balen vanwege de rest. Pffff leren leven 1.0.1 Dingen die prioriteit hebben of het lastigst zijn als eerst doen. Vooral na de lastige heb je direct al een goed gevoel.
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 40 minuten geleden zei Etty: En die dingen op te schrijven. Op de één of andere manier helpt me dat realistischer te zijn over wat ik gedaan kan krijgen. Ja opschrijven is een goeie. Alles waarvoor ik al te beroerd ben om het helemaal op te schrijven, dat gaat ook sowieso niet gebeuren, dat is alvast voorspelbaar 🤣
Marij Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Goedemorgen! Ik heb sinds een paar weken een dik notitieboek waarin ik elke ochtend even wat schrijf aan het begin van de werkdag. Geen hele emotionele verhalen om mijn ziel te verlichten, maar gewoon tekst op papier zoals ik anders mezelf als soort coach zou toespreken. Dit gaat dan over in bijvoorbeeld een ToDo ToDay-lijstje maar soms ook tekst zoals ‘jeetje, wat duurt dit weer lang .. het gaat echt niet meer om het punt waar we hier voor zitten. Hou me maar koest, en kijk niet te moeilijk’ Soms met een leuk kleurtje erbij, soms juist met punten lekker doorstrepen. Nouja, jullie snappen het idee vast wel Ik kreeg net een bericht op mijn telefoon; uw gemiddelde wandelhartslag is de afgelopen 4 weken gedaald. Wat leuk om te doen hoe de nieuwe medicatie werkt! Fijn ook dat ik het voel, veel meer rust in mijn lijf. Fijne dag! Mariposa reageerde hierop 1
Freekie Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) Ik heb pas op de plaats gemaakt deze week. Althans dat gaat best goed. Afgelopen weken druk geweest met best wat dingen/klussen in huis en vorige week, de extra drukte met de kids.. Een kast verven, een plafond sauzen, planken kopen + lakken, bokszak leeghalen, slot van de deur proberen te fixen, jongste helpen om een coole zelfgemaakte kap voor zijn slaapkamer lamp te maken.. Nouja Daar komt nog wat sporten bij en 36 uur werken Dus maandagavond, dinsdagavond na het werk niets gedaan, serie kijken + een wandeling maken. Ook even niet gesport, gewoon even alleen mezelf Gisteren en eergisteren motor gereden na het werk Daar ben ik nu ook wat moe van.. Dus vanavond weer een ontspannen avondje.. Misschien even een afgebakende tijd de was of zoiets doen... Half uurtje? Of dat gewoon morgen doen en vanavond ook ff niets.. Klinkt mij beter in de oren 3 uur geleden bewerkt door Freekie
Mariposa Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Vandaag een vrije dag ingepland, de afgelopen 3 weken keihard gewerkt na mijn vakantie. Alles was opgestapeld en nu is de helft pas weggewerkt. Maar er zit schot in. Tijd om alles aan te pakken. Mijn tweede alcoholvrije dag. Ik heb er zin in. Veel thee gekocht en gezonde snacks. Kom maar op! Heb al/pas (we gaan later doorhalen van niet van toepassing is) 3 dagen gehad van rouw omdat ik mijn 'vriend' alcohol moest verlaten maar ik ben sterk. Zonder dieptepunten geen hoogtepunten toch? Mijn dieptepunt is geweest, dus... rapilos reageerde hierop 1
Oskar Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Passiviteit is mijn grootste zonde. En een belangrijke voedingsbodem voor drankzucht. Het maken van to do-lijstjes kan me soms wel op weg helpen. Maar al vrij snel gaat het mij tegenstaan. Dingen die erop staan gaan voelen als een zware verplichting, en ik begin tegen de kleinste klusjes op te zien. En het irriteert mij ook: het mezelf opleggen van verplichtingen. Dat knelt. En ik wil me vrij voelen. Wat voor mij het beste werkt is heel bewust een soort actieve houding aannemen. Longen volzuigen en leven. Hortsik. Dan gaat het vanzelf. Overigens mag ik vanuit die houding ook gewoon een uur op de stoel voor mij uit gaan zitten peinzen. Als het maar bewust is. En niet dat verdomde voortdurende zoeken van afleiding in drank, sigaret, telefoon of wat dan ook om me maar niet schuldig te voelen. 1 uur geleden bewerkt door Oskar
rapilos Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Goede morgen allemaal, Wat een mooie overpeinzingen lees ik 😊 Vroeg wakker vanochtend. niet al te fit de laatste tijd. Gisteren en eergisteren veel in de volkstuin gewerkt. Onkruid wieden en heel veel snoeien Moet eigenlijk de ochtendgym doen, maar zoooo geen zin. Maar ja gisteren ook al niet gedaan en op mijn leeftijd wordt je heel snel krakkemikkig hoor, dus bijhouden die handel 😂 Goed van je @Mariposa, je tweede dag zonder alcohol Nu volhouden he, anders kom je maar hier naar toe En ja @Oskar, dat heb ik ook hoor. Soms lijstjes maken met to do dingen en je dan weer irriteren omdat alles zonodig moet van mezelf Zucht....wij mensen zijn soms ingewikkelde wezens he
Rosee Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Dat laatste @rapilos, waarom maken mensen het zichzelf zo onnodig moeilijk?
Rosee Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Als het niet zo tragisch was zou het lachwekkend zijn.
Reacher Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Goedemorgen. Ha @Oskar 🙂 hoi gaat het met Bumperhond @bumperjim? Oi IJspegel is alweer terug. Laterrr.
Oskar Geplaatst 54 minuten geleden Rapport Geplaatst 54 minuten geleden 19 minuten geleden zei Rosee: Dat laatste @rapilos, waarom maken mensen het zichzelf zo onnodig moeilijk? En toch verbaas ik me er ook heel vaak over hoe wonderlijk eenvoudig het kan zijn. Geen verwachtingen hebben. Alles loslaten. Het leven nemen zoals het op je af komt. Rauw of zacht. Domweg gelukkig. In de Dapperstraat.
Oskar Geplaatst 48 minuten geleden Rapport Geplaatst 48 minuten geleden En nu ga ik de gravelbike pakken. Eerste keer dit jaar. Door het gebied waar brede rivieren traag door oneindig laagland gaan. Zin in.
Spirit Geplaatst 35 minuten geleden Rapport Geplaatst 35 minuten geleden Een notitieboekje is zo gek nog niet. Ik doe best wel veel op 1 dag. Een goede planning is eigenlijk wel noodzakelijk. Ik verveel me geen moment en ik ben volop bezig in het huishouden. Dat valt niet mee in een groot huis. Gisteren 2 wassen gedraaid, zodat de overtrekken op de bank ook weer fris zijn. Vandaag staat stofzuigen op de planning. Mijn flatje was zo schoon. Nu 2 verdiepingen te doen. Vanmiddag komt mijn jongste kleinkind (vriend weet het nog niet) . Hoe vertel ik dat hem . Ga even rustig zitten, ik moet je wat vertellen. Morgen ook genoeg te doen en Zondag een leuk muziekuitje naar het midden van ons land. Lekker spelen de hele middag en lekker ergens wat eten. Van een saai leven, waar drank een grote rol speelde, naar een druk, leuk leven. Yes, ik leef weer Laat de zon in je hart
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden