Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Free man hier ook, atv'tje vandaag. 280 dingen genoteerd die ik moet doen. Daarvan doe ik er 3 of 4 met een beetje geluk. Dan moet ik goed opletten vanavond dat ik daar blij om ben en niet loop te balen vanwege de rest.

Pffff leren leven 1.0.1

Geplaatst

Goedemorgen, 

Wat ik soms doe is me aan het begin van de dag af vragen wat ik gedaan moet hebben om vanavond met een tevreden gevoel terug te kijken op de dag. En die dingen op te schrijven.   Op de één of andere manier helpt me dat realistischer te zijn over wat ik gedaan kan krijgen.  Me zoveel voornemen is helemaal niet lief vor mezelf, het is eigenlijk het onmogelijke van mezelf verwachten, heel streng.  Ik mag pas tevreden zijn als... Jezelf pleasen bestaat denk ik niet. 

Beetje vergelijkbaar met over een borrel nadenken en dan even doorspoelen in gedachten naar hoe je je de volgende morgen gaat voelen.  Soms helpt dat. 

Ik krijg vandaag leuk bezoek. 

Geplaatst

Ik ben bescheiden. Misschien lukt het ook om een leuke dag te hebben zonder dat ik me voorneem wat ik allemaal moet. Straks op het nachtpact, morgen op het dag- en nachtpact. Niet omdat ik iets "moet", maar omdat ik dat wil. Als ik me niets voorneem, kan ook niks mislukken. Wie doet me wat?

Geplaatst
1 uur geleden zei bumperjim:

Free man hier ook, atv'tje vandaag. 280 dingen genoteerd die ik moet doen. Daarvan doe ik er 3 of 4 met een beetje geluk. Dan moet ik goed opletten vanavond dat ik daar blij om ben en niet loop te balen vanwege de rest.

Pffff leren leven 1.0.1

Dingen die prioriteit hebben of het lastigst zijn als eerst doen. Vooral na de lastige heb je direct al een goed gevoel.

Geplaatst
40 minuten geleden zei Etty:

En die dingen op te schrijven.   Op de één of andere manier helpt me dat realistischer te zijn over wat ik gedaan kan krijgen. 

Ja opschrijven is een goeie. Alles waarvoor ik al te beroerd ben om het helemaal op te schrijven, dat gaat ook sowieso niet gebeuren, dat is alvast voorspelbaar 🤣

Geplaatst

Goedemorgen! Ik heb sinds een paar weken een dik notitieboek waarin ik elke ochtend even wat schrijf aan het begin van de werkdag. Geen hele emotionele verhalen om mijn ziel te verlichten, maar gewoon tekst op papier zoals ik anders mezelf als soort coach zou toespreken. 
Dit gaat dan over in bijvoorbeeld een ToDo ToDay-lijstje maar soms ook tekst zoals ‘jeetje, wat duurt dit weer lang .. het gaat echt niet meer om het punt waar we hier voor zitten. Hou me maar koest, en kijk niet te moeilijk’ 

Soms met een leuk kleurtje erbij, soms juist met punten lekker doorstrepen. Nouja, jullie snappen het idee vast wel ;)

Ik kreeg net een bericht op mijn telefoon; uw gemiddelde wandelhartslag is de afgelopen 4 weken gedaald.
Wat leuk om te doen hoe de nieuwe medicatie werkt! Fijn ook dat ik het voel, veel meer rust in mijn lijf.

Fijne dag!

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb pas op de plaats gemaakt deze week. Althans dat gaat best goed. Afgelopen weken druk geweest met best wat dingen/klussen in huis en vorige week, de extra drukte met de kids.. 

Een kast verven, een plafond sauzen, planken kopen + lakken, bokszak leeghalen, slot van de deur proberen te fixen, jongste helpen om een coole zelfgemaakte kap voor zijn slaapkamer lamp te maken.. Nouja

Daar komt nog wat sporten bij en 36 uur werken

Dus maandagavond, dinsdagavond na het werk niets gedaan, serie kijken + een wandeling maken. 

Ook even niet gesport, gewoon even alleen mezelf

Gisteren en eergisteren motor gereden na het werk

Daar ben ik nu ook wat moe van.. 

Dus vanavond weer een ontspannen avondje..

Misschien even een afgebakende tijd de was of zoiets doen... Half uurtje? 

Of dat gewoon morgen doen en vanavond ook ff niets.. Klinkt mij beter in de oren

bewerkt door Freekie

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...