Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen frummers, goedemorgen Claudius... Buiten vriest het nog een paar graden, maar de zon laat zich al zien, binnen is het lekker warm en staat een bakje klaar. Vandaag hoef ik nergens naartoe, lekker een dag in en om het huis rommelen..
Francoise Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen frummers , probeer een beetje bij te lezen. Ik ben helaas weer uitgevallen op het werk , inmiddels mijn 3e burnaut (autistische burnout). Mijn energie level is zo laag en mijn prikkelverwerking zo traag, dat ik functioneren in een betaalde baan niet meer volhoud . Ik had ze letterlijk niet meer op een rijtje , zo zwaar weer over mijn grenzen gegaan. Het mantelzorgen voor jongste zoon en de zorgen om oudste icm mijn autisme hebben me uitgeput. Op dit moment ervaar ik chronische stress icm chronische vermoeidheidsklachten. In overleg met coach en huisarts gesproken over WIA traject . Dat zou veel rust brengen , maar is ook maar 70% volgens mij en ik werkte inmiddels nog maar 16 uur per week , dus geen vetpot . En ook sowieso maakt het me verdrietig dat het me niet lukt staande te blijven. Misschien dat ik hier weer wat meer ga schrijven. Toen ik in 2017 hier kwam , tijdens mijn 1e burnout, heeft het forum me veel gebracht. Wat heb ik me een aantal jaren goed gevoeld , toen ik gestopt was met drank. In februari 2021 weer begonnen met werken . Die stap heeft me veel kruim gekost merk ik nu . Ik drink gelukkig nog steeds niet maar daar is dan ook alles mee gezegd. Mijn gevoel van eigenwaarde is tot het vriespunt gedaald . Ik heb zoveel in moeten leveren. Van MBO4 opleiding en werk , naar MBO2 werk gegaan . En van 28 naar 16 uur werken, het heeft niet geholpen om mezelf staande te houden . lady jane, Kunsie64 en Spirit reageerden hierop 1 2
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Wat balen Françoise 😢 Ik heb er thuis ook 1 die zegt dat ze nooit meer kan werken vanwege de gezondheid. Ik weet niet hoe het voelt maar ik kan me voorstellen dat je eigenwaarde idd schade oploopt. Wat jammer dat ze op je werk de situatie niet hebben kunnen aanpassen en dat je coach niet heeft kunnen helpen. Francoise reageerde hierop 1
Lonster1 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Wat naar Francoise. Nu dan eerst maar weer energie opbouwen. Francoise reageerde hierop 1
Kunsie64 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goeiemorgen allemaal, Dat is iid erg lastig @Francoise Maar nu eerst maar lekker voor jezelf gaan zorgen en kijken wat je nog wél kunt na evt afgekeurd te worden. Ik heb ook in zo'n traject gezeten en ben afgekeurd toen ik nog maar 20 uur werkte. Dat werd aangevuld met bijstand en zo lukte het goed om mijn hoofd boven water te houden. Houd moed! Inmiddels drink ik 4 maanden niet meer en het bevalt me prima in bijna alle opzichten. Ik slaap slecht en met een liter drank op had ik daar nooit last van. Maar ik hoeft niet meer naar een baas smorgens dus ik kan er goed mee leven. Afgelopen zondag had ik een kleine vuurproef. Mijn buurvrouw, waar ik vaak een wijntje mee dronk, kwam langs bij de buurman waar ik op dat moment aan een bakje koffie zat. Zij nam een wijntje en vroeg of ik er ook een lustte. Ik zei dat ik daar oprecht geen enkele trek in had maar een portje zou ik wel lusten. Gelukkig was dat niet in huis aanwezig en ik weet zeker dat ik het niet had genomen. Ik sta op het jaarpact en dat is voor mij een goeie stok achter de deur. Verder gaat alles z'n gangetje en met dit weer maak ik weer veel kilometers op mijn fietsje en ga nu nog 2 x per week naar de sportschool. Lonster1, lady jane, rapilos en 3 anderen reageerden hierop 6
bolletje Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Francoise heb je ook thuiszorg. Heb je al aangeklopt bij de WMO? En stichting MEE? Daar heb ik veel hulp van gekregen. Daar hebben ze b.v.b. h. hulp of admin. hulp. Ik weet niet waar je woont anders zou ik mee kunnen kijken of er bij jou ook een stichting is die vaak, voor niets, mensen heeft die je komen helpen. Sterkte lieverd. Francoise reageerde hierop 1
bolletje Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goeie morgen allemaal, Smaragdie reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) goeiemooiemorgen frummers @Francoise wat erg dat je zoveel in hebt moeten leveren, je was zo ver gekomen na het stoppen. Laat de burn out niet winnen van je he, een depressie is het laatste wat je er nu nog bij kunt hebben. Het leven hoeft geen vetpot te zijn om weer gelukkig te worden. Misschien helpt het voor je eigenwaarde om een kleine taak als vrijwilliger te zoeken? Dat geeft je hopelijk weer een boost. Mijn zoon met autisme melde gisteren dat hij is aangenomen op een een kookgroep voor kinderen. Als vrijwilliger dus. En hij was al buddy voor een man met autisme. Want dat kan hij wel. En hij had tijd teveel. Dat geldt voor jou minder, maar iets kleins opstarten kan je ook energie geven juist. Heel veel sterkte! %s om %s bewerkt door lady jane Francoise reageerde hierop 1
Kunsie64 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s En eigenwaarde kun je echt waar ook in andere dingen vinden. Er komen vaak mensen op mijn pad waar ik een klein gesprekje mee heb. Bijvoorbeeld op een bankje onderweg op de fiets of in de kleedkamer van de sportschool. En mensen vertellen al snel waar ze allemaal mee te dealen hebben in het leven. Vaak hele moeilijke dingen en soms ook mooie dingen. Ik deel soms mij eigen verhaal ook en zo ontstaat er een mooie wisselwerking. Ik geniet daar heel erg van, gewoon een ontmoeting met een vreemde. lady jane, Smaragdie, Etty en 3 anderen reageerden hierop 5 1
Yana Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Mij maakt het niet uit wat je doet en kan in de maatschappij. Of je lief bent voor de mensen in je leven, of je kunt vergeven, of je je kunt verwonderen, of je blij bent met jezelf, of je het goede kunt zien... dát maakt je mooi en waardevol. Een eikel met een succesvolle carrière blijft een eikel. nancy, Kunsie64, Francoise en 6 anderen reageerden hierop 7 2
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s mooi Yana. ambities worden schromelijk overschat en macht daar kunnen maar weinig mensen goed mee omgaan. Laten we maar niet teveel vergelijken met anderen, of het moeten mensen zijn waarvan we echt wat willen leren. Etty en Kunsie64 reageerden hierop 2
rapilos Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen allemaal, Hier weer een stralend zonnetje Gisteren een deel van de kas schoongemaakt, maar wat een klus zeg, daar doe ik wel een paar dagen over Morgen klimop planten tegen het nieuwe hekwerk wat we geplaatst hebben, eerst de nachtvorst even afwachten. We hebben dit jaar weer aardig wat oppasadresjes op de planning staan, w.o. kippen, ezels, honden en katten. Wij vermaken ons wel hoor ☺️ @Francoise, sterkte met alles. goed dat je weer even hier komt en wat fijn dat je nog steeds niet drinkt ! Francoise, Kunsie64 en Smaragdie reageerden hierop 2 1
Maja Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Wat naar @Francoise, dat het je niet lukt om alle ballen in de lucht te houden. Knap en goed dat je het onderkend hebt. Minder taken goed invullen kan je misschien nieuwe energie geven. Hulp vragen zoals @bolletjevoorstelt, is moeilijk maar kan je ook helpen een nieuw evenwicht te vinden. Kom vooral hier weer schrijven. Ik lees je graag. Het kan helpen zo je gedachten te ordenen. Francoise reageerde hierop 1
Maja Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Totaal iets anders: ga zo de deur uit voor een dag wellness. Voor mij een eerste kennismaking met sauna, dompelbaden, opgietingen, enz. Tas staat met badjas, handdoeken, slippers en flesje water staat klaar bij de deur. Beetje het gevoel zoals vroeger bij een schoolreisje: beetje zenuwachtig en tegelijkertijd benieuwd naar het nieuwe. Fijne dag allen en een extra groet voor doorzetter @ikkanhet! lady jane, Francoise en Smaragdie reageerden hierop 3
Bob Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Een toepasselijke muurschildering in Bergen, Noorwegen. Weg met die drank. Smaragdie, karin123, Kunsie64 en 4 anderen reageerden hierop 7
Francoise Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 2 uur geleden zei Yana: Mij maakt het niet uit wat je doet en kan in de maatschappij. Of je lief bent voor de mensen in je leven, of je kunt vergeven, of je je kunt verwonderen, of je blij bent met jezelf, of je het goede kunt zien... dát maakt je mooi en waardevol. Een eikel met een succesvolle carrière blijft een eikel. Ja deze is heel raak . Maar (financieel) afhankelijk zijn van de staat , zonder productief te zijn , vind ik lastig . Allebei mijn zonen hebben een wajong, jongste ook een wlz indicatie en dan nu ook ik zelf financieel afhankelijk.... het liefst zou ik ontslag nemen , maar dan heb je dus nergens recht op , dus dat zou vreselijk dom zijn
Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Wat vreselijk naar voor je @Francoise, fijn dat je er weer bent, om het even van je af te kunnen schrijven. Blijkbaar heeft die baan veel teveel prikkels voor je gegeven. Zorg maar goed voor jezelf, want zo te lezen, zit je er aardig doorheen. Hulp is er idd altijd. Stichting Mee is een landelijke organisatie en doen heel veel en er zijn nog veel meer instanties waar je hulp kan krijgen. @Kunsie64 goed van je dat je al 4 maanden niet meer drinkt! Lekker zo doorgaan! Ik voel me gelukkig iets beter dan gisteren. Alles kwam op me af gisteren en als je dan toch al niet lekker bent, dan komt alles dubbel zo hard aan. Ik ga eerst mijn kop maar eens naar buiten steken. Lekker de frisse buitenlucht in. Kan ik ook even nadenken, wat ik ga doen met het koor. Denk dat ik een email op ga stellen, want het heeft weinig zin om vanavond te komen. Het loopt toch op ruzie uit en daar heb ik weinig zin in. Er gaat dan ook aan mij getrokken worden, of ik alsjeblieft wil blijven, dus een nette email, lijkt me beter. Mijn hoofd zit een beetje vol met alles. Er speelt veel, wat ik hier niet allemaal ga vertellen. Gelukkig gaat het met mijn vriend en mij wel goed. Ben nog steeds dolgelukkig met hem We hebben veel steun aan elkaar!! Francoise, Kunsie64 en Smaragdie reageerden hierop 2 1
Yana Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 3 uur geleden zei Francoise: Ja deze is heel raak . Maar (financieel) afhankelijk zijn van de staat , zonder productief te zijn , vind ik lastig . Allebei mijn zonen hebben een wajong, jongste ook een wlz indicatie en dan nu ook ik zelf financieel afhankelijk.... het liefst zou ik ontslag nemen , maar dan heb je dus nergens recht op , dus dat zou vreselijk dom zijn Dat snap ik dat je dat lastig vindt en het siert je ook. Maar dít is het leven dat je gegeven is, als God je anders had willen hebben, had hij je wel anders gemaakt. En die bijzondere kinderen van jou, die heb je gekregen en je zorgt met hart en ziel voor ze, je doet je best, meer kun je niet van jezelf verwachten. Ik ben blij dat je in Nederland leeft waar steun is voor jullie. Het is je van harte gegund! Francoise reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) 3 uur geleden zei Francoise: Ja deze is heel raak . Maar (financieel) afhankelijk zijn van de staat , zonder productief te zijn , vind ik lastig . Ja maar je moet het zo zien: hier heb je ook jarenlang premies voor betaald, omdat dit zou kunnen gebeuren. Je krijgt het niet zomaar kado. Het is deels eigen geld dat je weer terugkrijgt. %s om %s bewerkt door bumperjim Francoise reageerde hierop 1
Bob Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s We verlaten Bergen om met een veerboot naar Hirsthals in Denemarken te varen. Morgenochtend komen we daar aan. Eén overnachting aan boord. Smaragdie, nancy, Spud en 2 anderen reageerden hierop 5
Rosee Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Lieve @Francoisewat lastig voor je. Vergeet niet hoe waardevol jij bent!! Je zoons boffen enorm met jou als moeder. Fijn dat je weer wat vaker mee schrijft, heb je gemist hier! Francoise reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s En ik vind je super sterk! Francoise reageerde hierop 1
Spud Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Bob, weet jij toevallig waarom ze sommige huizen in uitzonderlijke kleuren schilderen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden